پنج کاری که پیشنهاد می‌کنیم در سال جدید انجام دهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

پنج کاری که پیشنهاد می‌کنیم در سال جدید انجام دهید

سال جدیدتان مبارک و امیدوارم سال جدید را با یادگیری موضوعات جدید و حرفه‌های نو شروع بکنید. مطلبی که به عنوان آخرین مطلب سال ۱۴۰۱ تهیه کرده‌ایم بیشتر از هر چیزی به یکسری نکات و کارهایی می‌پردازد که بیشتر افراد انجام می‌دهند و امیدوارم شما نیز اگر انجام نداده‌اید در سال جدید به سراغ آن‌ها بروید. 

1. LinkedIn

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم برای افراد متخصص در حوزه‌های مختلف است که به دنبال کار و یا یک شغل خاص می‌گردند. بهترین کاری که اگر تا به حال انجام نداده‌اید ایجاد یک پروفایل لینکدین و شروع فعالیت در آن است. در ادامه بیشتر از هر چیزی از زبان یک وبلاگ‌نویس صحبت خواهیم کرد و در ارتباط با تجربیات وی آشنا خواهیم شد.

پروفایل خود را طراحی کنید

لینکدین محلی خارق‌العاده برای یافتن فرصت‌های جدیدی است. برای انجام این کار باید ارزش خودتان را بالا ببرید. کمی وقت بگذارید و پروفایل خودتان را طراحی کنید. تمام تجربه‌های خود را در آن لحاظ کرده و برای هر مهارت یک مثال واقعی نشان دهید.

با مردم در ارتباط باشید

باید تا حد امکان با مردم ارتباط برقرار کنید. من تقریباً 6 هزار فالوور در فیسبوک دارم. در ابتدا با خودم می‌گفتم که چرا باید برای افراد غریبه درخواست دوستی بفرستم؟! اما هدف از ارسال چنین درخواست‌هایی در لینکدین، آشنا شدن با افراد و فرصت‌های جدید است. هرگز نمی‌دانید که فرصت‌های شغلی بعدی از جانب چه کسی به شما داده خواهد شد.

مزایا

  • استخدام‌کنندگان همیشه به دنبال افراد بااستعداد هستند. اگر مهارت‌های خود را به خوبی نشان دهید، آن‌ها به سراغ شما خواهند آمد.
  • می‌توانید مهارت‌های خود را با استفاده از تست‌های لینکدین مورد آزمایش قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا استعدادهای خود را بیشتر به رخ بکشید.
  • LinkdIn Jobs مکانی فوق‌العاده برای پیدا کردن شغل بعدی شماست.

2. StackOverflow

همه ما از این پلتفرم برای حل مشکلات روزمره خود استفاده می‌کنیم. قبلاً فکر می‌کردم که برای پاسخ دادن به سوالات آن باید فرد باهوشی باشم. اما گاهی اوقات دانش محدودتان می‌تواند برای شخص دیگری مفید باشد.

بنابراین از پاسخ دادن به سوالات در StackOverflow خجالت نکشید. این کار مزایای بسیار خوبی را به همراه دارد:

  • می‌توانید متدهای مختلف کد نویسی را مشاهده کنید
  • می‌توانید برای کارهای قبلی خود به ایده‌های جدیدی دست پیدا کنید
  • می‌توانید با فرآیندهای فکری بقیه آشنا شده و مهارت‌های اشکال‌زدایی خود را بهبود ببخشید
  • گاهی اوقات استخدام‌کنندگان تحت تاثیر پاسخ دادن شما به سوالات مربوطه قرار می‌گیرند
  • فرصتی عالی برای کمک به دیگران و نشان دادن مهارت‌های شخصی‌تان است

3. وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی برای برنامه نویسان باتجربه و مبتدی بسیار مفید است. Guindon می‌گوید: «نویسندگی روشی طبیعی برای نشان دادن میزان شلخته بودن فرآیند تفکرات شماست.» در ارتباط با لزوم وبلاگ‌نویسی قبلا نیز صحبت کرده‌ایم که برای آن می‌توانید به پادکست «چرا برنامه‌نویسان باید وبلاگ‌نویس هم باشند؟» گوش بدهید.

با یاد گرفتن چیزهای جدید و توضیح دادن آن برای دیگران، می‌توانید به شکاف‌های موجود در دانش خود پی ببرید. بنابراین آموخته‌های‌تان را مستند کنید. این کار فواید بسیاری دارد که به شرح زیر است:

  • می‌توانید بابت وبلاگ‌نویسی در پلتفرم‌هایی مانند Medium درآمد کسب کنید
  • وبلاگ‌های شما می‌تواند به عنوان اسنادی شخصی در نظر گرفته شوند
  • دیگران را وادار به قضاوت کردن کارهای خود می‌کنید
  • دیگران می‌توانند از طریق نوشته‌های شما به مهارت‌های‌تان پی ببرند.

4. Github

گیت‌هاب یک مکان عالی است که در آن پروفایل‌تان می‌تواند به نفع شما کار کند. کمی وقت بگذارید و پروفایل خود را به درستی تزئین کنید. می‌توانید در تصویر پایین، پروفایل من را مشاهده کنید.

پروفایل خود را نسبت به دیگران متمایز کنید. مهارت‌ها و راه‌های ارتباطی خود را به درستی در آن نشان دهید. مطمئناً استخدام‌کنندگان حداقل یک بار از پروفایل گیت‌هاب شما بازدید خواهند کرد. بنابراین قدر آن را بدانید.

5. Youtube

من فعالیت خیلی گسترده‌ای در این زمینه نداشتم. توضیح دادن موضوعات پیچیده در یک ویدیو، باعث بهتر درک کردن آن موضوع می‌شود. استفاده از یوتیوب مزایای دیگری نیز دارد، مثلاً در صورت انتظار ویدیوهای باکیفیت می‌توانید از آن درآمدزایی کنید.

کسانی را می‌شناسم که صرفاً به واسطه‌ی کانال یوتیوب خود در شرکت‌های بزرگی دعوت به همکاری شده‌اند. این مسئله مهارت‌های ارتباطی شما را به نمایش می‌گذارد. با اشتراک‌گذاری کارهای خود می‌توانید فرصت‌های جدیدی را به وجود بیاورید. 

در پایان

با آرزوی داشتن سالی جدید با توانایی‌های جدید و تمرکز بیشتر روی تخصص‌تان. موارد گفته شده ممکن است برای بیشتر شما امری تکراری باشد اما در نهایت به شما این پیشنهاد را می‌کنم که اگر در حوزه‌های گفته شده کم کاری کرده‌اید حتما سراغ آن‌ها بروید و مشکلات خود را با آن حل کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 6 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا