جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
آیا کووید ۱۹ ( کرونا ) باعث شده در خانه کار کنید؟ 
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

آیا کووید ۱۹ ( کرونا ) باعث شده در خانه کار کنید؟ 

طراحان وب این قابلیت را دارند تا تقریباً در هر جایی کار کنند. با این وجود ما نمی‌توانیم بگوییم چون انجام یک چیز از لحاظ فنی امکان پذیر است، این بدان معناست که انجام دادن آن کار آسان است. کار کردن از راه دور آن هم به صورت ناگهانی، می‌تواند تغییری بزرگ در زندگی شما باشد. این مسئله چیزی بزرگتر از چند ساعت اضافه کاری در خانه است. کار کردن از خانه یعنی شما مجبور نیستید کارهای روزانه خود را به یک دفترکار گزارش دهید.

این بدان معناست که تمام زندگی حرفه‌ای شما از توازن خارج شده است. اگر بخواهید این توازن را دوباره برقرار کرده و اوضاع را کمی بهتر کنید، باید یک سری چیزهای جدید را در زندگی خود تنظیم کنید. اما چطور باید این کار را انجام دهیم؟

من در اینجا نکاتی را فراهم آورده‌ام تا به کسانی که مجبور شدند به طور ناگهان در خانه کار کنند کمک کنم.

درک کنید که این متفاوت خواهد بود

بخش اول این مورد به کمی پذیرش نیاز دارد. برنامه‌ی روزمره‌ی شما دچار اختلال شده و شما در حال مقابله با یک بحران جهانی و بی‌سابقه هستید. پس باید دقت داشته باشید که این طبیعی نیست و شما هرگز به همچین چیزی عادت نداشته‌اید. هرچه زودتر این واقعیت را بپذیرید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

بنابراین شما باید از خلق محیط کاری که قبلاً در اداره داشته‌اید صرف نظر کنید. حالا مواردی مانند  ساعات کار، ابزارها، نرم‌افزارهای موجود و محیط کار شما بسیار متفاوت خواهد بود. همکاران شما دیگر در کنار شما نخواهند بود و کارهایتان به وسیله‌ی صحبت کردن با همکاران مختل نمی‌شود. البته شما ممکن است دلتنگ تعاملات و گفتگوهایتان شوید.

درک این موضوع به شما کمک می‌کند تا یک زندگی جدید و عادی را خلق کنید. شاید این موضوع بزرگترین مانع برای سازگار شدن با این تغییر غیرمنتظره‌ باشد.

آیا کووید ۱۹ ( کرونا ) باعث شده در خانه کار کنید؟ 

قوانین اساسی خود را تعیین کنید

اگر قبلاً تجربه‌ی کار کردن در خانه را نداشته باشید، ممکن است از خودتان بپرسید که قرار است چگونه کارهایتان را انجام دهید. به نظر می‌رسد که در خانه آزادی بیش از اندازه‌ای وجود دارد و همین امر احتمال پرت شدن حواس شما را بالا خواهد برد.

 این خطرات واقعی هستند و می‌توانند توانایی شما در انجام دادن کارهایتان را تحت تاثیر قرار دهند. برای اینکه از اینگونه آشفتگی‌ها جلوگیری کنید، باید در ابتدا چندین قانون را به روند کار خود اضافه کنید. بهتر است کارهای خود را با ایجاد چند قانون مهم شروع کنید. یک تکه کاغذ بردارید و به آن قوانین فکر کنید:

- تعیین فضای کاری خود

- ساعات مشخص شده برای کار

- زمان مشخص شده برای ناهار و استراحت

- قوانینی برای حواس پرتی‌ها (کودکان، تلفن‌های همراه و غیره)

- هر ابزار اضافه یا برنامه‌ی مورد نیاز

- هر کار خاصی که قادر نخواهید بود در خانه انجام دهید

تمام این موضوعات با چیزی که شما قبلاً تجربه کرده‌اید فرق دارند. نگران نباشید چون اوضاع خوب است. هدف شما در اینجا باید ایجاد ساختارهایی باشد تا بتوانید آن‌ها را به صورت واقعی رعایت کنید. بنابراین از قوانین سخت و دشوار پرهیز کنید. به‌عنوان مثال اگر در خانه یک فرزند خردسال دارید، نباید از آن‌ها انتظار داشته باشید تا به شما اجازه دهند تمام روز کار کنید. آن‌ها می‌خواهند وقت خود را با شما بگذرانند. اگر بتوانید برای آن‌ها هم وقت بگذارید، بسیار عالی خواهد بود.

وقتی نوبت به بهره‌وری رسید، انتظار نداشته باشید که تمام کارها با یک بازده و کارآیی انجام شوند. شما باید این واقعیت را در نظر داشته باشید که برای بهتر شدن در این برنامه‌ی جدید، باید دائماً تلاش کنید تا بتوانید به آن عادت کنید. معمولاً این مشکل با گذشت زمان بهبود خواهد یافت.

آیا کووید ۱۹ ( کرونا ) باعث شده در خانه کار کنید؟ 

به دنبال چیزهای مثبت بگردید

با چنین تغییر ناگهانی در محیط‌های کاری، ممکن است موارد منفی به شما هجوم بیاورند. این یک واکنش طبیعی به شرایطی است که شما خواستارش نبوده‌اید. با این حال باید در نظر داشته باشید که کار کردن در خانه نیز جوانب مثبت خودش را دارد. این چیزها می‌توانند لذت بخش‌تر از نشستن در اداره یا رانندگی به سمت محل کار باشند. 

نزدیک بودن به خانواده، به ویژه فرزندانتان، یک امتیاز واقعاً عالی است. فرزندپروری و کار کردن دشوار است، اما در عین حال بسیار با ارزش است. آن لحظات اضافه‌ای که در کنار یکدیگر هستید را غنیمت بشمارید.

محیط کار شما به نوبه‌ی خودش می‌تواند یک پیشرفت باشد. این بدان معناست که شما آزادی بیشتری در مورد چگونگی تنظیم امور دارید. اگر می‌خواهید از برنامه‌ای خاص استفاده کنید، به دنبال آن برنامه باشید. دیگر کسی نیست تا به شما بگوید از چه ابزارهایی استفاده کنید.

کار کردن در خانه مزایای بیشتری هم دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید در زمان دلخواه خود قهوه بنوشید، به آهنگ گوش دهید و برای قدم زدن به بیرون بروید. شاید بهترین مزیت کار در خانه این باشد که دیگر رئیسی بالای سرتان نخواهد بود. منظور من این است که چیزهای مختلف و جدید، به معنای چیزهایی منفی نیستند. شاید در آن شرایط جدید بتوانید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرید و با یک لبخند کارهای خود را به اتمام برسانید.

آیا کووید ۱۹ ( کرونا ) باعث شده در خانه کار کنید؟ 

خاموش کردن را فراموش نکنید

کار کردن از خانه سبب می‌شود تا شما بیش از حد کار کنید، چون محل کار شما تنها چند قدم با محل خواب شما فاصله دارد. همیشه یک وسوسه‌ای وجود دارد که به شما می‌گوید فقط همین یک کار را انجام خواهم داد. اما همین یک کار و یک کار ادامه پیدا خواهد کرد و سبب می‌شود تا شما ساعات بیشتری را کار کنید. 

مسئله این است که بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است هنگام بحران از مراجعه به فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها دلسرد شوید. این امر سبب می‌شود که دست کشیدن از کار واقعا سخت باشد. بنابراین شما نمی‌توانید خانه‌ای را که تمام روز در آن کار کرده اید ترک کنید. اما دقت داشته باشید که این روشی عالی برای سرکوب استرس نیست.

خاموش کردن کامپیوتر و تلفن هنوز هم اهمیت دارد. برای ساعات غیرکاری برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید تا در این ساعات انجام دهید. حال این فعالیت‌ها می‌تواند کار کردن در باغچه، انجام بازی‌های کامپیوتری با فرزندان یا ورزش کردن باشد. به دنبال فعالیت‌هایی باشید که به ذهن شما کمک می‌کند تا از مسائل کاری دور شود.

آیا کووید ۱۹ ( کرونا ) باعث شده در خانه کار کنید؟ 

به خودتان سخت نگیرید

و در آخر اگر نتوانستید این مسائل را به خوبی کنترل کنید، نگران نشوید و به خودتان سخت نگیرید. هیچ‌کدام از این کارها آسان نیستند. شما تنها نیستید. انسان‌های زیادی مثل شما درگیر این بحران و شرایط هستند. ممکن است ما در این راه به خودمان شک کنیم، ممکن است ما نتوانیم جواب‌های قانع کننده‌ای برای سوالات خود پیدا کنیم، اما باید هر روز تلاش کنیم تا با بهترین روش به سمت آینده حرکت کنیم.

بنابراین اگر در خانه کار می‌کنید، به خودتان فرصت سازگاری با شرایط جدید را بدهید. مطمئن باشید که سرانجام اوضاع بهبود پیدا خواهد کرد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است