جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
فریم ورک zend
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

فریم ورک zend

زبان قدرتمند php دارای فریم ورک های بسیار زیادی است و ما قصد داریم در این مقاله درباره ی یکی دیگر از فریم ورک های php به نام  Zend Framework صحبت کنیم. Zend Framework یک فریم ورک متن باز است که برای توسعه نرم افزارهای تحت وب و سرویس های تحت نسخه ی php5 به بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

Zend Framework بطور کاملا از کدها و کلاس های شی گرا استفاده می نماید و برنامه نویسی شی گرا و استفاده از الگو ها و کلاس های آن یکی از اصول رعایت شده در این فریم ورک میباشد. 2 Zend Framework  نسخه تکمیل شده 1 Framework می باشد که بیش از پانزده میلیون دانلود و نصب داشته است. اجزا و کلاس های این فریم ورک قدرتمند یکتا می باشند و در عین حال هر کدام از اجزاء وابستگی هایی به دیگر جزء های این فورک نیز دارند. این فریم ورک از روش شیءگرا SOLID پیروی می نماید. این روش به برنامه نویسان و توسعه دهندگان برنامه ها این اجازه را میدهد تا در صورت نیاز از هر جزئی که در برنامه نویسی احتیاج دارند استفاده نمایند.

در این برنامه از PHPUnit برای تست کدها و از Travis CI برای سرویس های Continuous Integration استفاده می شود.

همچنین می توان از مدل برنامه نویسی MVC و استفاده از5 HTML در ساختار این فریم ورک استفاده نمود. از دیگر اجزاء به کار رفته در این فریم ورک میتوان به ZendAuthentication و ZendPermissionsAcl اشاره کرد که برای احراز هویت و شناسایی کاربران در فرم های ورود استفاده می شود. ارتباط با دیتابیس در این فریم ورک راحت ، سریع و امن میباشد.

سایت ها و پرتال هایی که تحت فریم ورک Zend Framework نوشته می شوند ، تماما از سمت PHP Stack پشتیبانی می شوند. تکنولوژی Zend ، پشته PHP  و Zend سرور را ارائه میدهد.

Zend سرور ها شامل Zend Framework و تمام نسخه های PHP می باشد. در این میان Zend Studio بعنوان یک IDE که تمام مزایا PHP را دارا می باشد همراه ZendFramework یک بسته کامل برنامه نویسی را تشکیل میدهند.

این برنامه شامل MVC View ، تولید کننده کد MVC برروی Zend Tool ، فرمت کننده کد و راهنمای برنامه نویسی و … می باشد.باید به این نکته نیز توجه داشت که برنامه Zend Studio یک برنامه آزاد و مجانی نیست در عوض Zend Framework و Zend server را به راحتی می توان تهیه نمود.

ازمزایای Zend Server می توان به قابلیت debugging با تمام برنامه ها از جمله XDebug اشاره نمود. ممکن است برنامه نویسان با سایر دیباگر ها از جمله Eclipse PDT بخواهند عمل دیباگ را انجام دهند که نسخه Free برنامه را می توانند از سایت Zend تهیه نمایند.

در سپتامبر 2009 شرکت Zend با معرفی Simple Cloud API سرویس های Cloud هاستینگ را روانه بازار نمود و رقیبی برای Microsoft ، IBM ، Rackspace و … گردید.

از ویژگی های اصلی فریم ورک zend framework میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از معماری USE-AT-WILL با کمترین خطا و تداخل
  • MVC توسعه پذیر همراه با قالب ها و کلاس های پیش فرض PHP
  • پشتیبانی از بانک های اطلاعاتی متفاوت مانند : MariaDB – MySql – Oracle – IBM DB2 – MS Sql Server – PostgreSql – Sqllite – Informix Dynamic Server
  • شتیبانی از پزوتکل های ایمیل  Mbox – Maildir – POP3 – IMAP4
  • پشتیبانی از catching منابع سیستمی مانند Memory  و فایلهای سیستم.
  • ساخته شده با بهترین شیوه های امنیتی.شما میتوانید کلمه عبور را با استفاده از bcrypt ذخیره کنید،این فریم ورک با AES-256 رمزنگاری شده است.

توجه کنید که برای استفاده از این فریم ورک به نسخه ی php5 به بالا نیاز داریدکه البته به برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب پیشنهاد می شود از نسخه PHP 5.2.3 استفاده نمایند زیرا نسخه ی 2 فریم ورک zend framework با نسخه ی PHP 5.2.3 ایجاد شده و پشتیبانی کاملی از کلاس ها و توابع این نسخه از php را ارائه می دهد.

از مجموعه سایت های معروفی که با این فریم ورک قدرتمند ایجاد شده اند میتوان به: BBC، AUTOTRACK، ALLIED BEVERAGE ، BNP PARIBAS ، GSMINFO.NL، SHAKLEE ، MELIS TECHNOLOGYو... اشاره نمود.

برای دریافت این فریم ورک به وسیله ی composer میتوانید از کد زیر استفاده کنید:

composer require zendframework/zendframework

برای دریافت فایل های این فریم ورک و استفاده از آن میتوانید به لینک   https://framework.zend.com/downloads  مراجعه فرمایید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید