5 ویرایشگر کد محبوب برای استفاده در لاراول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

5 ویرایشگر کد محبوب برای استفاده در لاراول

1 – Sublime Text

یکی از بهترین ویرایشگرهای متنی که برای کدنویسی استفاده میشه Sublime Text هست. Sublime قابلیت‌های زیادی داره که کدنویسی رو جذاب می کنه, و توسط پلاگین ها, ما میتونیم کمکی های مربوط به لاراول رو بهش اضافه کنیم تا در کدنویسی به ما کمک کنه.

Sublime Text یک ویرایشگر کد محبوب هست که بسیار منعطفه و کدنویسی رو راحت‌تر می کنه. شما میتونید آخرین ورژن این ویرایشگر رو از اینجا دانلود کنید.

همچنین ما نیاز داریم که پکیج Package Control رو نصب کنیم و اون رو در Sublime فعال کنیم – برای این کار میتونید از این لینک یا این یکی استفاده کنید.

چگونگی نصب برای لاراول

نصب پکیج رو انتخاب کنید :

برای laravel سرچ کنید و پکیج های مربوط بهش مثل Laravel Snippets رو پیدا و نصب کنید. همچنین پکیج Laravel-blade رو هم فراموش نکنید.

Laravel Snippets در Sublime کدنویسی رو بسیار ساده می کنه و شامل اکثر چیزهایی که برای گسترش اپلیکیشن مون نیاز داریم هست. برای مثال وقتی یک route میسازیم یک یک لیست بصورت popup باز میشه و به ما اجازه میده route مورد نظرمون رو از بین انواع مختلف انتخاب کنیم.

اگر از سیستم Blade Template خود لاراول استفاده می‌کنید پکیج laravel-blade هم پیشنهاد میشه. این پکیج کدهای blade رو تشخیص میده و syntax اون رو بصورت برجسته نشون میده.

دانلود Sublime Text

2 – Atom

این IDE توسط Github گسترش پیدا کرده و محیط قابل سفارشی سازی و راحتی در نصب پکیج های جدید اون رو به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل کرده. برنامه نویس های زیادی در جهان از این IDE استفاده می‌کنند و اخیراً محبوبیت بالایی پیدا کرده.

 

Atom قابلیت یکپارچه سازی فوق‌العاده‌ای با git داره, تعداد زیادی پلاگین داره, بصورت متن باز هست و منابع استفاده ی اون درمقابل php storm متوسط هست.

توسط یک پلاگین قدرتمند می تونید محیط Atom رو برای لاراول آماده کنید. برای دانلود و نصب پلاگین از این لینک استفاده کنید.

این پلاگین موارد زیر رو اضافه می کنه :

  • Laravel 5 Snippets
  • Helpers Snippets

دانلود Atom

3 – Php Storm

Php storm برای کار کردن با Symfony, Drupal, Wordpress, Zend Framework, Laravel, Magento, Joomla, CakePHP, Yii و سایر فریمورک ها بسیار عالیه.

ویرایشگر اون کد شما رو دریافت می کنه و ساختار اون رو بدرستی درک می کنه, از تمام ویژگی‌های زبان PHP برای پروژه های مدرن و ارث بری پشتیبانی می کنه. این IDE بهترین امکانات رو برای code completion, اصلاح کد و خطایابی رو فراهم می کنه. تمام ویژگی‌های WebStorm به PhpStorm منتقل شده. همچنین سیستم تکمیل یافته پشتیبانی برای PHP و Database/SQL فراهم شده.

چگونگی راه اندازی برای لاراول

1 – اطمینان از نصب و پیکربندی Composer

چیزی که باید قبل از همه چیز مطمئن بشید اینه که Composer در PhpStorm نصب و پیکربندی شده باشه. بعد از اینکه پروژه لاراولی رو باز کردید, مسیر اصلی رو در project tool انتخاب کنید و از منوی ...Composer | Init composer استفاده کنید. اگر لازم بشه PhpStorm فایل composer.phar رو دانلود می کنه.

2 – نصب Laravel IDE Helper

وقتی Composer برای استفاده در پروژه مون آماده شد, میتونیم Laravel IDE Helper رو در پروژه مون نصب کنیم. ما میتونیم با استفاده از منوی Composer | Add dependency و جستجو برای barryvdh/laravel-ide-helper و کلیک روی install اون رو دانلود و نصب کنیم.

بعد از اینکه نصب شد ما باید Laravel IDE Helper رو بعنوان یک ServiceProvider در اپلیکیشن خودمون ثبت کنیم. در فایل config/app.php میتونید بصورت زیر اون رو اضافه کنید :

\Barryvdh\LaravelIdeHelper\IdeHelperServiceProvider::class,

3 – افزودن Laravel plugin

در بخش Settings (Preferences) | Plugins روی Browse repositories.. کلیک کنید و برای laravel جستجو کنید, برای نصب پلاگین روی Install plugin کلیک کنید.

IDE رو برای تکمیل نصب پلاگین ری استارت کنید. حالا باید laravel plugin رو فعال کنیم. برای اینکار به مسیر زیر برید :

Settings (Preferences) | Other Settings | Laravel Plugin | Enable Plugin for this Project

برای اینکه از تمام امکانات اون استفاده کنیم باید یکبار دیگه IDE رو ری استارت کنیم.

دانلود PhpStorm

4 – NetBeans

NetBeans PHP editor برای ما یکسری قالب کد و ابزار تولید کد فراهم می کنه, مثل 'getter and setter' یا ابزار اصلاح کد مثل 'instant rename' یا حتی هشدارها و اصلاح سریع و code completion هوشمند !

کاربرد بسیاری در موارد زیر داره : 

  • برجسته سازی نحوی و معنایی کدها
  • مستندات pop-up
  • قالب بندی و Formatting کدها
  • علامت گذاری وقایع و نقاط شروع و پایان
  • Code completion مناسب و هوشمند برای try/catch
  • پرکردن هوشمند پارامترها در متدها 
  • Select کدها بصورت مستطیلی

آماده سازی برای لاراول

این کار بسیار سادست کافیه به این لینک برید (لینک کامل پکیج) و اون فایل‌ها رو داخل فولدر پروژه خودتون قرار بدید و الان آماده ی کدنویسی هستید!

دانلود NetBeans

5 – Codelobster

Codelobster PHP Editon فرایند توسعه ی PHP رو بسیار ساده می کنه. دیگه لازم نیست اسم توابع, argument ها, تگ ها یا خواص شون رو بخاطر بسپرید – همه ی این‌ها برای شما جمع آوری شده‌اند همچنین ویژگی autocomplete برای PHP, HTML, JS و CSS فراهم هست. شما همیشه میتونید با استفاده از کلید F1 به اطلاعات راهنما دسترسی پیدا کنید.

پلاگین های لاراول برای این IDE بصورت پیشفرض نصب هستند و شامل پلاگین های فوق‌العاده برای کدنویسی با لاراول هستند. اما برای استفاده از این امکانات و یکسری ویژگی‌های دیگر باید این IDE رو خریداری کنید.

دانلود Codelobster

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید