جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
بهترین کتابخانه های جاوا اسکریپت و CSS برای 2017
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

بهترین کتابخانه های جاوا اسکریپت و CSS برای 2017

در طول سالی که گذشت, کتابخانه های فوق العاده ای ساخته شدند یا آپگرید شدند تا امکانات ویژه ای برای کار شما فراهم کنند. در این مقاله می خواهیم مجموعه ی عالی از این کتابخانه ها رو معرفی کنیم - بهترین های 2017.

localForage

این کتابخانه یک Wrapper برای indexedDB و WebSQL هست که توانایی اپلیکیشن های وب رو برای ذخیره محلی اطلاعات برای استفاده آفلاین بهبود میده. نوشتن و خواندن هم با روش مشابه به حافظه محلی انجام میشه اما خیلی از نوع های اطلاعات لازم نیست فقط بصورت رشته ذخیره بشوند. این همچنین یک API دوگانه ارائه می کنه که به توسعه دهندگان امکان انتخاب callback یا promise رو میده.

AOS


 

AOS یک کتابخانه CSS هست که به شما اجازه میده افکت انیمیشن اسکرول رو اضافه کنید. این کتابخانه بسیار قابل سفارش سازی هست, سبکه, به راحتی استفاده میشه (نصب با CDN) و مهم تر از همه به خوبی اجرا میشه, که میتونه یک مشکل در سایر کتابخانه های اسکرول باشه.

Monaco editor

موتور ویرایشگر Visual Studio Code برپایه ی فریمورک مایکروسافت, Electron هست. Monaco ویرایشگر کدی هست که Visual Studio Code رو می سازه. این تمام چیزهایی که از یک ویرایشگر کد مدرن انتظار دارید رو برآورده می کنه - syntax highlighting برای خیلی از زبان ها, کلیدهای میانبر کیبورد, کامل کننده ی کد و غیره. Monaco بصورت متن باز هست بنابراین میتونه برای ساخت هر پروژه ویرایشگری که مد نظر دارید استفاده بشه.

A-frame

این کتابخانه به شما اجازه میده با استفاده از تکنولوژی وب, تجربه ی واقعیت مجازی بسازید. بعد از اینکه دنیای سه بعدی رو در HTML ساختید, A-frame اون رو میگیره و به دو نمایشگر با زاویه دید کمی متفاوت تقسیم میکنه. حال شما میتونید دموی خودتون رو با استفاده از Google Cardboard یا یک هدست دیگر روی دستگاه موبایل اجرا کنید و واقعیت مجازی رو به خوبی تجربه کنید.

Bootstrap 4

بوت استرپ 4 خیلی از تغییرات و قابلیت های جدید رو به سیستم grid که ما از نسخه ی 3 می شناسیمش آورده. نسخه ی جدید فریمورک بسیاری از تغییرات عالی رو به همراه داره, شامل سیستم grid بر اساس flexbox, کامپوننت های جدید و تغییریافته, و پلاگین های سریع تر ES6 جاوا اسکریپت. یکی از قابلیت های جدید حالت auto-layout هست. این به توسعه دهندگان اجازه میده تا اندازه ی ستون ها رو خالی بگذارند تا بصورت خودکار فضاها در ردیف ها توزیع بشوند.

GPU.js

این کتابخانه برای اجرای کد جاوا اسکریپت مرورگر در GPU طراحی شده. با GPU.js شما میتونید محاسبات سنگین و پیچیده رو سریعتر اجرا کنید. این کار توسط کامپایل کدهای JS به زبان شیدر که میتونه در GPU توسط تکنولوژی WebGL اجرا بشه, صورت می گیره. اگر WebGL در دسترس نباشه, از توابع جایگزین جاوا اسکریپت استفاده خواهد شد.

r2

این نسخه ی آپدیت شده ی کتابخانه محبوب request در Node.js است. این یک راه حل سبک تر کلاینت HTTP هست که برپایه ی Fetch API بومی مرورگر ساخته شده و برای Node.js آماده شده.  وقتی r2 فشرده بشه به اندازه ی 16 کیلوبایت میرسه که در مقایسه با حجم 500 کیلوبایتی سابق عالی شده.

Push

Push سریع ترین کتابخانه برای مدیریت اعلان های دسکتاپ جاوا اسکریپت هست. این برپایه ی API قدرتمند Notification ساخته شده اما به عنوان یک راه حل cross-browser قابل اطمینان هم عمل میکنه و اگر مرورگر کاربر از API جدید پشتیبانی نکنه به قبلی برمی گرده.

Draggable

Draggable یک کتابخانه ی ساده, ماژولار و راحت drag and drop است که توسط Shopify ساخته شده. این عملگر drag and drop فوق العاده با قابلیت مرتبسازی مجدد سریع DOM, یک API تمیز و کد قابل دسترس فراهم می کنه. Draggable با ماژول های اضافه آمده که میتونه ویژگی های بیشتری مثل مرتبسازی, جابجایی و سایر ابزارها رو اضافه کنه.

Devices.css

یک کتابخانه که دستگاه های مدرن موبایل رو با CSS خالص به نمایش میگذاره. این شامل برخی از محبوب ترین موبایل ها مثل آیفون 8, IPadPro, MacBook و سامسونگ Galaxy S8 هست. طرح ها ظریف و با کیفیت بالا هستند و میتونند برای صفحات مختلف مثل اسکرین شات ها استفاده بشوند.

Webpack

Webpack یک module bundler و پیش پردازنده ی قدرتمند و متن باز هست که میتونه تعداد زیادی از وظایف رو مدیریت کنه. در طول چند سال گذشته این bundler جاوا اسکریپت به انتخاب اکثر توسعه دهندگان تبدیل شده. این میتونه یک bundle تک یا چندگانه بسازه که بصورت ناهمزمان هنگام اجرا بارگذاری بشه. همچنین شامل یک سیستم پلاگین ماژولار هست.

Keystone

Keystone یک فریمورک CMS قدرتمند هست که برپایه ی Express و MongoDB ساخته شده. این به شما اجازه میده تا به راحتی پروژه های داینامیک رو با مسیرهای ساختاریافته, template ها و مدل ها بسازید. این یک UI ادمین با ظاهر مناسب, ابزارهای مفید API, مدیریت session ها, ارسال ایمیل, افزونه ها و غیره ارائه میده. همچنین یک ابزار command line پیشنهاد میده که برای ساخت پروژه جدید و راه اندازی تمام asset هایش استفاده میشه.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات