۱۰ تا از کارهایی که افراد فوق العاده موفق در آخر هفته انجام می‌دهند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۱۰ تا از کارهایی که افراد فوق العاده موفق در آخر هفته انجام می‌دهند

اینکه موفق باشید یک چیز است اما به طور استثنایی موفق بودن چیز دیگری است. برای رسیدن به سطح بالایی از موفقیت، شما باید مایل باشید که تمام تلاش خود را کنید. موضوع حرفه‌ای در دنیای مدرن امروزه این است که چگونه می‌توان در مدت زمان کمی، بیشترین کار را انجام داد؟ بنابراین در حالی که بسیاری از مردم برنامه‌های خود را برای استراحت می‌چینند، افراد فوق العاده موفق تصور متفاوتی نسبت به وقت گذراندن در آخر هفته‌ها دارند. در اینجا روش آن‌ها را در گذراندن آخر هفته مشاهده خواهید کرد:

۱. آن‌ها زود بیدار می‌شوند 

گفته شده که مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، هر روز صبح ساعت ۳:۴۵ دقیقه از خواب بیدار می‌شود. او حتی آخر هفته‌ها نیز در همین ساعت از خواب بیدار می‌شود. اینکه چون آخر هفته است و ما باید تا لنگ ظهر در رختخواب بمانیم یک فرض کاملا اشتباه است. افراد موفق هر روز زود از خواب بیدار می‌شوند چون ارزش زمان را می‌دانند و عقیده دارند که نباید این منبع ارزشمند را تلف کرد. مهم نیست چه امروز چه روزی است، سحرخیز باشید.

۲. آن‌ها می‌خوانند

شما نمی‌توانید قدرت مطالعه کردن و خواندن را نادیده بگیرید. مدیرعامل شرکت "Travel Ticker" می‌گوید:« خواندن و مطلع بودن از آنچه در صنعت مسافرت اتفاق می‌افتد مرا در موقعیتی قرار می‌دهد تا چیزهایی را که رقابت نادیده گرفته است کشف کنم.» با مطالعه کردن و گسترش دانش خود (حتی در آخر هفته ها)، از وظایف هفتگی خود بهتر مطلع شده و آسانتر به آن‌ها دست پیدا می‌کنید.

۳. آن‌ها بخشی از زمان خود را صرف تفکر می‌کنند

همانطور که سقراط گفته است:« زندگی‌ای که مورد آزمایش قرار نگرفته است، ارزش زندگی کردن را ندارد.» با فکر کردن به فعالیت‌های هفتگی خود در آخر هفته‌ها، می‌توانید روی پیشرفت‌هایی که باید بعد از تعطیلات به آن‌ها برسید تمرکز کنید.

۴. آن‌ها برای رسیدن به علایق خود وقت می‌گذارند

افراد موفق می‌دانند که دنبال کردن موفقیت نباید بدان معنا باشد که سرگرمی‌های مورد علاقه خود را فراموش کنند. آخر هفته فرصتی برای خلاقیت به شما می‌دهد. کارهای مورد علاقه خود را در اوغات فراقت انجام دهید.

۵. آن‌ها چیزی را در ازایش پرداخت می‌کنند

الکسی چوکلین، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت "Write" می‌گوید:« من می‌توانم با استفاده‌ی درست از آخر هفته‌های خود نشان دهم که بخشی از این جامعه هستم.» در کتابی به نوشته توماس کورلی آمده است که افراد موفق، زمان خود را فدای رسیدن به موفقیت و پیشرفت می‌کنند.

۶. آن‌ها اتصال خود را قطع می‌کنند

افراد موفق می‌دانند که باید تلفن را کنار بگذارند و ایمیل را چک نکنند. آخرهفته‌ها ایده آل‌ترین زمان برای استراحت است، حتی اگر مدت زمانی کوچک باشد. 

۷. آن‌ها با خانواده خود ارتباط برقرار می‌کنند

ممکن است مشغله‌های کاری و شغلی به افراد موفق این اجازه را ندهد تا در روزهای هفته با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانند. بنابراین آخر هفته می‌تواند زمان مناسبی برای دیدار با خانواده و تفریح با دوستان باشد.

۸. آن‌ها تناسب اندام خود را حفظ می‌کنند

ورزش کردن می تواند طراوت بخش باشد. ورش کردن نه تنها ذهن شما را تقویت می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که مغز خود را از افکار بیهوده پاک کرده و ایده های تازه را برای هفته ی جدید در آغوش بگیرید.

۹. آن‌ها جنب و جوش دارند

افراد موفق به مدت طولانی، ثابت نمی‌مانند. آن‌ها با حفظ دائمی حرکت و شتاب خود، بر روی به اوج رسیدن تمرکز دارند. آخر هفته‌ها زمان مناسبی برای قرار دادن همه چیز در چشم انداز و کسب شفافیت است. با انجام این کار قادر خواهید بود بر روی مهمترین اهداف خود تمرکز کنید.

۱۰. آن‌ها برای هفته‌ی پیشِ رو برنامه ریزی می‌کنند

جک دورسی، یک معتاد به کار کردن است. او از دوشنبه تا جمعه حدودا ۱۶ ساعت کار می‌کند. اما او مطمئن است که برنامه‌ی او این اجازه را به وی می‌دهد تا شنبه‌ها از کار دوری کرده و از یکشنبه‌ها به منظور برنامه ریزی برای هفته آینده استفاده کند.

آخر هفته‌های خود را چگونه می‌گذرانید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی