جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۲۰ نکته برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بهتر نرم افزار در سال ۲۰۲۱
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۲۰ نکته برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بهتر نرم افزار در سال ۲۰۲۱

پس شما مسیر خود را تعیین کرده‌اید و می‌خواهید که امسال یک توسعه دهنده وب شوید. به اکوسیستم گسترده وب خوش آمدید! انتخاب‌تان عالیست، اما چگونه شما تبدیل به یک توسعه دهنده عالی می‌شوید که عاشق به چالش کشیدن است؛ می‌تواند آنچه مورد نیاز مشتری است را اجرا کند یا فقط می‌داند که چگونه مشکلات مربوط به وب را اشکال زدایی و حل کند؟

محتوایی که در ادامه خواهید خواند، تمام آنچه را که برای انجام کارها به صورت حرفه‌ای باید بدانید را به شما می‌گوید. در ادامه چگونگی تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب عالی در سال ۲۰۲۱ ارائه شده است.

توسعه وب چیست؟

قبل از اینکه وارد بحث زبان‌ها و فریمورک‌ها شویم، بسیار مهم است که بدانید کار شما دقیقا چه خواهد بود. منظورم کاری است که به عنوان یک توسعه دهنده وب انجام خواهید داد. بدون داشتن دانش وب، نمی‌توانید یک توسعه دهنده خوب شوید.

در یک جمله این مبحث را بیان می‌کنم، توسعه وب دامنه‌ای است که کار در آن شامل توسعه (یا ساخت) یک وب سایت یا برنامه وب برای اینترنت است.

معمولا به طراحی وب سایت مربوط نمی‌شود. همه این موارد درمورد برنامه نویسی و کدنویسی برای فعال کردن برخی از قابلیت‌ها در یک وب سایت است.

توسعه دهنده وب چه کاری انجام می‌دهد؟

وقتی به عنوان یک توسعه دهنده وب کار می‌کنید، کدی را می‌نویسید که به یک وب سایت بگویید که باید چگونه کار کند. یک توسعه دهنده وب می‌تواند چندین کار را انجام دهد. به عنوان مثال، وظیفه یک توسعه دهنده وب فقط به منظور "کدنویسی" وب سایت نیست، بلکه آن‌ها وب سایت را به روشی خاص می‌سازند تا کاربر یا بازدیدکننده وب سایت در هنگام پیمایش یا استفاده از وب سایت کمترین مشکل را داشته باشد. از این رو شما به عنوان یک توسعه دهنده وب می‌توانید با استفاده از مهارت‌های کدنویسی خود ایده یا طرحی را زنده کنید.

خوب پس، حالا می‌دانید این دامنه به چه معناست، هیجان انگیز به نظر می‌رسد؟ در اینجا ما با چند نکته عالی روبرو می‌شویم:

نکات کلی برای توسعه دهندگان وب

اینها برخی از نکاتی هستند که تمام توسعه دهندگان وب باید در اختیار شما قرار دهند، فرقی نمی‌کند که توسعه دهنده بک-اند یا فرانت-اند هستید.

۱. همیشه بروز باشید

مسیری که به عنوان یک توسعه دهنده وب انتخاب کرده‌اید چیزی است که به طور مکرر تغییر می‌کند. همانطور که در حال پیشرفت با فناوری‌های جدید هستیم، وب به خودی خود روز به روز تغییر می‌کند. برای همراهی با این تغییرات می‌توانید:

- مقالات یا بلاگ‌های منتشر شده توسط وبسایت راکت را دنبال کنید

- خبرنامه‌ها و دوره‌های آموزشی وبسایت راکت را دنبال کنید

- ویدیوهای ساخته شده آموزشی توسط گروه راکت را تماشا کنید

۲. الهام بگیرید

این دارویی برای نگرانی شماست، الهام گرفتن از دیگران کاری نیست که شما از آن بترسید، وقتی نمی‌دانید که چه چیزی را کدنویسی کنید. همه ما برای تبدیل آن به کد به یک ایده نیاز داریم. از این رو می‌توانید به وب سایت‌های زیر مراجعه کنید:

- Awwwards

- CodePen

- Behance و Dribbble

- GitHub

۳. اصول کلی برنامه نویسی را بیاموزید

این موارد شامل بازبینی کد، همکاری با سایر توسعه دهندگان و تعمیرکننده‌ها، بازسازی و اظهارنظر درباره کد شما، استفاده از روش‌های کد تمیز، حل مساله و رفع اشکال و البته آزمایش کد شماست.

۴. یادگیری خود را مستندسازی کنید

اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، این همان کاری است که باید مرتبا انجام دهید. روی هر چیزی که کار می‌کنید، چه پروژه باشد یا یادگیری چیز جدیدی، آن را مستند کنید. این می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای نمایش یا نوشتن یک مقاله ساده باشد. هنگام یادگیری یک موضوع خاص، موفقیت‌ها یا شکست‌های خود را بنویسید، آموزش‌های خود را ایجاد کنید و غیره...

۵. تولید محتوا

اگر به‌اندازه کافی مطمئن هستید که موضوعات مشخصی را می‌دانید، پس از خلاقیت و نوﺁوری خجالت نکشید! شما می‌توانید کانال یوتیوب، یک خبرنامه، یک دوره، یا کتاب الکترونیکی خود را راه اندازی کنید. در حالی که یاد می‌گیرید با درآمدزایی جانبی به سمت جلو پیش بروید. تمام این کارها برای کمک به جامعه توسعه دهندگان است.

۶. دیگران را راهنمایی کنید

چه همکار شما، چه دانشجوی ارشد در کالج و یا حتی کسی که از یک صنعت متفاوت می‌آید، شما توانایی تدریس یا مشاوره را دارید. مردم در حالی که ماجراجویی کدنویسی خود را آغاز می‌کنند همیشه به دنبال مدرس یا مشاور هستند، شما می‌توانید کمک آن‌ها باشید!

۷. در یک مراسم شرکت کنید یا در آن سخنرانی کنید

اگر عاشق ملاقات با مردم و شبکه‌سازی هستید، توصیه می‌شود در رویدادها، وبینارها یا کنفرانس‌هایی در سراسر جهان شرکت کنید. شما می‌توانید یک سخنران یا فقط یک شرکت‌کننده باشید. انجام این کار به شما دانش حیاتی و اطلاعات زیادی از ذهن‌های مختلف در سراسر جهان می‌دهد.

۸. هماهنگ باشید

در اینجا، شما و دوست‌تان می‌توانید بر روی یک پروژه با هم کار کنید. این امر زمانی بسیار کارآمد می‌شود که شما نیاز به بازنگری ایده‌های پروژه واقعی داشته باشید. هر دوی شما دانش خود را برای ایجاد نسخه بهتر یک برنامه به اشتراک می‌گذارید.

۹. هیچوقت تسلیم نشوید

هنگامی که دارای لیست عظیمی از اطلاعات برای درک کدنویسی در وب هستید، ممکن است گاهی اوقات طاقت فرسا شود. اما شما باید هدف خود را بدانید و هرگز تسلیم نشوید. شکست خوردن‌ها مهم هستند. هیچوقت خودتان را دست کم نگیرید.

۱۰. بازخورد بگیرید

حتی اگر حجم بالایی از تجربه را در زمینه تولید وب داشته باشید، باز هم باید بدانید که در کدام قسمت می‌توانید سریع‌تر پیشرفت کنید. حتی اگر اینکار مربوط به صنعت دیگری هم باشد، شما باید به دنبال بازخورد باشید.

نکاتی برای توسعه دهندگان فرانت-اند

توسعه وب فرانت-اند روشی برای تولید فایل‌های html، CSS و JavaScript برای یک وب سایت است تا کاربر بتواند آن‌ها را به طور مستقیم ببیند و با آن‌ها تعامل داشته باشد.

۱. خلاصه‌ای از طراحی را داشته باشید

به عنوان یک توسعه دهنده فرانت-اند، شما با طراحان محصولی که رابط کاربری یا طراحی UI یک وب سایت را ایجاد می‌کنند همکاری نزدیک خواهید داشت. داشتن کمی دانش در این مورد به شما صدمه‌ای نمی‌زند، زیرا شما از برخی از بهترین اقدامات لازم برای ایجاد یک رابط وب زیبا مطلع خواهید شد.

۲. هرگز اصول اولیه را نادیده نگیرید

در هسته وب سایتی که ایجاد می‌کنید، سه فناوری مورد نیاز به نام‌های HTML، CSS و JavaScript وجود دارد. قبل از حرکت بیشتر باید در مورد این سه مورد بدانید، زیرا این‌ها نیازهای اساسی ایجاد یک وب سایت هستند.

۳. CSS را دست کم نگیرید

اکثرا می‌گویند که CSS بسیار قدرتمند نیست، اما چیزهای زیادی برای دانستن در مورد CSS وجود دارد! پس از مرور اصول اولیه، می‌توانید به سراغ فریمورک‌های CSS مانند  Bootstrap، Tailwind یا Bulma بروید.

۴. فریمورکی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید

نیازی نیست که سریعا به دنبال یادگیری جدیدترین فریمورک‌ها بروید. یک از فریمورک‌هایی مانند React، Angular و Vue را برای پروژه، شرکت یا گردش کاری خود انتخاب کنید.

۵. رسپانسیو بودن اولویت اول شما باشد

بیش از نیمی از وب سایت‌ها با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌شوند، به عنوان یک توسعه دهنده وب، شما باید از ابتدا با رویکرد رسپانسیو کدنویسی کنید تا صفحه وب سایت شما در چندین دستگاه افتضاح به نظر نرسد.

نکاتی برای توسعه دهندگان بک-اند

یک توسعه دهنده بک-اند در وهله اول فناوری را تامین کرده و به عناصر و جزییات آن قدرت می‌بخشد.

۱. با در دست داشتن ساختار داده‌ها، یک زبان بک-اند یاد بگیرید

در بخش بک-اند، با بسیاری از داده‌ها سر و کار خواهید داشت. زبان‌هایی مانند PHP، Python یا Go را می‌توان تمرین کرد.

۲. با پایگاه‌های داده آشنا شوید

شما باید حداقل دانش لازم در مورد نحوه کار پایگاه داده، نحوه کار بر روی آن‌ها و غیره را داشته باشد.

۳. فریمورک بک-اند را یاد بگیرید

شما می‌توانید فریمورک‌هایی مثل Laravel، Express یا Ruby on Rails را یاد بگیرید.

۴. دانش سمت مشتری

دانستنش کمی بی ضرر است، زیرا از آن برای ادغام منطق بک-اند شما در کد فرانت-اند استفاده خواهد شد. شما می‌دانید که چگونه داده‌ها در رابط کاربری جمع‌آوری می‌شوند.

۵. موضوعات فرعی را یاد بگیرید

شامل موضوعاتی مانند میان افزار، API، امنیت و حفاظت از داده‌ها، میزبانی در فضای ابری، کار بر روی محیط CD یا CI و غیره است.

حالا، آیا شما برای رفتن به سمت یادگیری توسعه وب هیجان زده‌اید؟ ما اکیدا توصیه می‌کنیم برای این که به یک توسعه دهنده وب همه جانبه تبدیل شوید، به یک نکته مهم علاوه بر این ۲۰ نکته توجه کنید. به یادگیری و کدنویسی ادامه دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید