۷ ایده برای تجارت آنلاین که می‌تواند شما را ثروتمند کند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 12 دقیقه

۷ ایده برای تجارت آنلاین که می‌تواند شما را ثروتمند کند

اگر شما علاقمند به راه‌اندازی کسب و کار ﺁنلاین خود هستید، اکنون بهترین زمان برای این کار است. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که فرصت و پتانسیل رشد تجارت‌های عظیم در مقیاسی است که هرگز پیش از ﺁن تجربه نشده بود. در واقع ما در عصر طلایی اطلاعات زندگی می‌کنیم. به لطف اینترنت و تلفن‌های هوشمند، میزان تجارتی که به صورت آنلاین انجام می‌شود، رشد انفجاری و قابل توجهی را تجربه کرده است.

پیشرفت در هر بخش تجاری وجود دارد، در حالی‌که از نظر بیشتر مردم آمازون تنها شرکتی است که از مزایای رونق تجارت الکترونیکی در این محیط بهره می‌برد.

طبق اعلام (National Retail Federation (NRF، تخمین زده شده است که تجارت خرده فروشی با نرخ رشد ۳.۷ تا ۴.۲ درصدی باقی خواهد ماند. با این وجود، NRF انتظار دارد که فروش غیرمغازه‌ای سه تا چهار برابر این نرخ رشد باشد. واضح است، آنچه رشد فعلی تجارت الکترونیکی ما را برانگیخته است، بازار تلفن‌های هوشمند است.

امروزه این امر باعث افزایش پیشرفت تجارت ﺁنلاین می‌شود. با توجه به این که اینترنت هنوز در ﺁغاز راه است و امکانات مدرن، راه را برای تحویل سریع محصولات از طریق پهپادها، چاپ سه بعدی و روش‌های دیگر باز می‌کند و به‌عنوان کمک به پیشرفت تجربه‌ي خرید آنلاین، تقریبا همه تجارت‌ها از طریق کانال‌های ﺁنلاین انجام خواهد شد نه از طریق کانال‌های ﺁفلاین.

این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توانید از این افزایش عظیم هزینه‌ها که در هر ثانیه از روز بصورت آنلاین اتفاق می‌افتد، بهره ببرید؟ آیا شما می‌خواهید یک تجارت ﺁنلاین ساده را به‌عنوان شغل دوم شروع کنید یا به معنای واقعی کلمه به دنبال پولدار شدن و به دست آوردن مقدار گزافی از پول به صورت ﺁنلاین هستید، در اینجا ۷ مورد از رو‌ش‌های کسب و کار وجود دارند که به سادگی نمی‌توان ﺁن‌ها را نادیده گرفت.

چگونه یک تجارت ﺁنلاین راه‌اندازی کنیم

راه‌اندازی کسب و کار ﺁنلاین، دوندگی زیادی می‌خواهد. حلقه‌های قانونی و مالی زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها عبور کنید. این مهم است که قبل از شروع یک کار مخاطره‌آمیز با یک وکیل یا حسابدار مشورت کنید. اما وقتی که ﺁماده شدید، راه‌اندازی یک تجارت ﺁنلاین حتی با پول کم، نه تنها امکان‌پذیر است، بلکه یک واقعیت شگفت‌انگیز است.

زیبایی اینترنت این است که شما می‌توانید به‌معنای واقعی کلمه یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید و با کمترین سرمایه به صورت ﺁنلاین کسب درآمد کنید. اگر شما فوت و فن بازاریابی ﺁنلاین را درک کنید یا اگر در رسانه‌های اجتماعی عالی باشید، این کار برای شما آسان‌تر می‌شود. اما برای شروع تجارت آنلاین خود نیازی به حرفه‌ای شدن ندارید.

مثل هر چیز دیگری در این دنیا، شما به زمان یا پول زیاد نیاز خواهید داشت. اگر هر دو را داشته باشید، پس واضح است که از خیلی‌ها جلوتر هستید. اما با در نظر گرفتن اینکه استفاده از زمان نسبت به گذشته محدودتر شده است، استفاده‌ی عاقلانه و مدیریت صحیح وقت برای تضمین موفقیت شما بسیار مهم است.

۱. تجارت چت بات‌ها

ظهور چت بات‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. به‌همین دلیل است که چت‌بات‌های مجهز به سیستم هوش‌مصنوعی مرز دیجیتالی جدیدی را برای کسب و کارها ارائه می‌کنند و این کار باعث می‌شود تا از بخش اعظم نیروی انسانی لازم برای گفتگو با مشتریان چشم‌پوشی شود.

این امر در مورد خدمات به مشتریان کاملا واضح است. با این حال، ارزش تجاری آن نیز کاملا ﺁشکار شده است و اکنون شرکت‌ها در تمامی طیف‌ها از این موضوع بهره می‌برند.

بسترهایی مانند Manychat، ChattyPeople و چندین مورد دیگر به وجود ﺁمده‌اند تا بسیاری از سردرگمی‌ها و پیچیدگی‌های ساخت یک چت بات را از بین ببرند.

افرادی در تلاشند تا برای کسب و کار خود یک چت‌بات راه‌اندازی کنند که به صورت خودکار به برخی از عملیات‌های بازاریابی و فروش کمک کند که این کار برای رشد و نمو مناسب در بازار امروز نیاز است. مثل واقعه‌ی California's Gold Rush، احتمالا کسانی ثروتمند خواهند شد که فروشنده‌ی بیل و کلنگ باشند. به‌همین دلیل، چرا تجارت چت‌بات خود را راه‌اندازی نمی‌کنید؟

۲. تجارت جعبه‌های اشتراکی

رشد روزافزون اینترنت، زندگی تازه‌ای را در این ایده‌ی کسب و کار ﺁنلاین به وجود ﺁورده است. دقیقا جعبه‌ی اشتراکی چیست؟ اگر یک لحظه به یکی از بزرگترین شرکت‌های معروف جعبه‌ی اشتراکی فکر کرده باشید، به وضوح شرکت Dollar Shave Club به یاد خواهید آورد.

این ایده در سال ۲۰۱۱ توسط Michael Dubin پایه‌گذاری گردید که سریعا به وسیله‌ی یک ویدیو فراگیر شد و بسیار هم مبتکرانه بود. این شرکت به قیمت یک میلیارد دلار فروخته شد و وقتی که از دیدگاه فروش به ﺁن نگاه می‌کنید، کاری که دوبین انجام داد فوق‌العاده بود. مثل سایر تجارت‌های جعبه‌ی اشتراکی، یک سطح اساسی از مواردی که می‌خواهید سفارش دهید وجود دارد.

درک Dubin از نیروهای بازاری و توانایی وی برای ایجاد تجارتی که به طور مناسب برای رشد انفجاری آماده شده بود، او را به یک نماد تبدیل کرده است.

با این حال، برای لذت بردن از رشد جعبه‌های اشتراکی نیازی به فراگیر شدن آن ندارید. حتی شما وبسایت‌هایی مانند CrateJoy را پیدا خواهید کرد که در درجه اول برای اتصال مشترکین احتمالی با تجارت جعبه‌ی اشتراکی ایجاد شده است و به شما بستری را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید روش‌های مثال زدنی را درباره کسب و کار خود دریافت کنید.

شرکت‌هایی مانند Graze، Blue Apron، FabFitFun، LeToet و بسیاری دیگر در حال ظهور هستند. در سال ۲۰۱۶، بر اساس ارزیابی "Shorr Packaging"،حدود ۲۱.۳ میلیون سایت جعبه‌ی اشتراکی وجود داشت که این رقم در سال ۲۰۱۳ تنها ۷۰۰،۰۰۰ بوده است که تقریباً ۳۰۰۰ درصد افزایش یافته است. آنچه در این ارزیابی جالب به نظر می‌رسد، آمار جمعیتی مصرف‌کنندگان است. بازدیدکنندگان معمولی از سایت‌های جعبه‌ی اشتراکی، سالانه حدود ۷۸،۴۳۶ دلار درﺁمد دارند و در اوایل دهه‌ی ۴۰ زندگی خود قرار دارند.

۳. تجارت مدیریت تبلیغات

در بازار پر رقابت امروزی، اگر نمی‌دانید چگونه ترافیک پرداختی را هدایت کنید و بازاریابی خود را بهینه کنید، لازم است به شرکتی مراجعه کنید که این کار را انجام می‌دهد. حقیقت این است که تبلیغات می‌توانند به طرز باورنکردنی پیچیده شوند. چیزهایی مانند هدف قرار دادن مجدد و تعاریف مخاطبان، همراه با درک نوسانات همه چیز با قیف فروش، برای اکثر آن‌ها پیچیده و گیج کننده است.

با این حال، اگر فوت و فن تبلیغات را درک کنید، می‌توانید به راحتی یک تجارت مدیریت تبلیغات را راه‌اندازی کنید. با توجه به اینکه تبلیغات به رشد غول‌های فناوری مانند فیس بوک، اینستاگرام، گوگل و یوتیوب دامن می‌زند، درک و دسترسی به آب‌های تند و تیز تبلیغات می‌تواند شما را برای به دست آوردن ثروت آماده کند.

چرا؟ بیایید یک لحظه به اعداد نگاه کنیم. به این نکته توجه کنید: طبق گزارش eMarketer، هزینه‌های تبلیغات دیجیتالی در ایالات متحده برای اولین‌بار در سال جاری از هزینه‌های تبلیغات سنتی فراتر خواهد رفت. تا سال ۲۰۲۳، دیجیتال از دو سوم کل هزینه‌های رسانه‌ای فراتر خواهد رفت. امسال کل هزینه‌های دیجیتالی در ایالات متحده ۱۹ درصد رشد خواهد داشت و به ۱۲۹.۳۴ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم ۵۴.۲ درصد کل هزینه‌های ﺁگهی‌های ﺁمریکا برﺁورد شده است.

حقایق مطلق به رشد مداوم تبلیغات ﺁنلاین اشاره دارد و ما هنوز در ابتدای راه اینترنت هستیم. هر چه زودتر روی این صنعت سرمایه‌گذاری کنید، سریع‌تر می‌توانید ﺁن را به یک تجارت ﺁنلاین بسیار قدرتمند تبدیل کنید. تمام پیچیدگی‌های تبلیغات را در بسترهایی مانند فیسبوک و گوگل مطالعه و یاد بگیرید. دوره‌های آموزشی بگیرید یا از مطالب رایگان موجود در بسترهای متعدد استفاده کنید تا به یک حرفه‌ای باتجربه تبدیل شوید.

۴. تجارت سئو

بهینه سازی موتور جستجو موضوعی است که سال‌ها در مورد آن می‌نویسم. حقیقت این است، در حالی که تبلیغات با سرعتی حیرت‌انگیز در حال رشد هستند، توانایی ظاهر شدن طبیعی و مرتبط با موتورهای جستجو مانند گوگل نه تنها رقابتی‌تر، بلکه سودﺁورتر می‌شود.

تقریبا ۴۰ درصد از مردم بر روی اولین نتایج جستجو کلیک می‌کنند و صفحه‌ی اول ۹۱ درصد از سهم جستجو را در بر می‌گیرد، به طور طبیعی بالاترین سطح از صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERPs) آرزوی تمام بازاریابان آنلاین جهان است.

با رشد و گسترش اینترنت، نه تنها فناوری سئو وارد رقابت خواهد شد، بلکه سود بیشتری هم خواهد داشت. اگر از کاری که می‌خواهید انجام دهید مطمئن هستید، می‌توانید به‌راحتی در این صنعت سرمایه‌گذاری کنید. شما می‌توانید هر گونه کسب و کار ﺁنلاین، وبسایت‌های ویترین و دست نخورده و وبلاگ‌هایی را با داشتن مقدار مناسب از مهارت های سئو راه‌اندازی کنید.

۵. تجارت مربوط به رهن مسافرت

این تجارت در حال رونق پیدا کردن است. در حالی‌که فقط با اشاره به آن ممکن است شما را به یاد خدایان میلیارد دلاری مثل AirBnB و HomeAway بیاندازد، تجارت‌های ویترینی دیگری هم وجود دارد که در بازارهای مختلف اسمی برای خود در کرده‌اند. هنگامی که موضوع خانه‌های اجاره‌ای تعطیلات و مدیریت آن مطرح می‌شود، شرکت‌ها بسته به مکان و سطح مدیریت، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد از نرخ اجاره ناخالص را به دست می ﺁورند. راه‌اندازی و ایجاد این تجارت ممکن است به تلاش بسیار زیادی نیاز داشته باشد تا به شما کمک کند که امور را سازماندهی کنید، اما اگر توجه ویژه‌ای به جزئیات دارید، این یکی از بهترین کسب و کارهایی است که می‌توانید به صورت ﺁنلاین شروع کنید. البته، این کار در دنیای واقعی کار می‌کند، اما حضور وب و مهارت‌های بازاریابی شما واقعا همان چیزی است که این تجارت را تعیین و به موفقیت آن کمک می‌کند.

اگر شما به صنعت هتل‌داری علاقه دارید و در یک مقصد توریستی زندگی می‌کنید، این یک تجارت فوق‌العاده است که می‌تواند به سرعت کسب درآمد کند. شرکت‌هایی مثل Lodgix و Lodgify راه‌حل‌های کلیدی فوق‌العاده‌ای برای ساخت سریع و مدیریت این تجارت ارائه می‌دهند.

۶. تجارت از طریق سمینار آنلاین (Webinar)

من می‌دانم که شما به چه چیزی فکر می‌کنید، چگونه یک تجارت سمینار محور را شروع کنید؟ خب، احتمالا این تجارت یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید هر چیزی را به صورت ﺁنلاین بفروشید. بهترین قسمت این تجارت این است که حتی به محصول خود نیازی ندارید.

آقای Jason Fladlien یکی از بنیان‌گذاران Rapid Crush و متخصص سمینارهای آنلاین از طریق این تجارت ۱۰۰ میلیون دلار به ارمغان آورده است که می‌تواند به شما قدرت خالص این رسانه را برای فروش نشان دهد.

سمینار آنلاین مخاطبی رو معرفی می‌کند که ﺁماده و مشتاق است هر چیزی که پیشنهاد می‌کنید را خریداری کند. بهترین روش برای راه‌اندازی این تجارت پیدا کردن محصولی است که می‌توانید ﺁن را ارتقا دهید و از ﺁن حمایت کنید. سپس، یک سمینار عالی بسازید. Perfect Webinar یک فرمول است که در اصل توسط Fladlien ساخته شده است، اما بعدها توسط Russell Brunson به بازار آورده شد. Brunson همچنین یک نرم‌افزار با Jim Edwards به نام Funnell Scriptts ساخته است، این نرم‌افزار باورنکردنی به شما کمک می‌کند سمینار خود را ایجاد کنید.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت: وبینار مخفف اصطلاح Web-based seminar است که به معنی یک ارائه، سخنرانی یا سمینار مبتنی بر وب است. وبینارها به صورت مجازی از طریق نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس اجرا می‌شوند، بنابراین یکی از روش‌های فوق‌العاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.

۷. آماده‌سازی تجاری

آماده‌سازی تجاری یک تجارت ﺁنلاین پرسود است که می‌تواند به بازار بزرگ کارﺁفرینان و مالکین کسب و کار که تلاش می‌کنند راه خود را در دنیای تجارت پیدا کنند، وارد شود. تبدیل شدن به یک مربی تجاری می‌تواند به معنای آزادی مالی باشد.

افرادی مانند Frank Kern و Anthony Robbins کاملا بر دنیای آماده‌سازی مسلط شده‌اند، در حالی‌که چندین نفر دیگر نیز هدایت این کار را بر عهده دارند. شما می‌خواهید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و برای این کار به یک مدرک خوب اجتماعی نیاز دارید. به همین دلیل، اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی را در این تجارت تجربه کنید، اول مشتری پیدا کنید و به درستی به آن کمک کنید. سپس، به توصیفات آن‌ها گوش کنید تا بتوانید به بالاترین سطح از بازار تجاری برسید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات