جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۵ مورد از عالی‌ترین مرورگر های وب برای توسعه دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۵ مورد از عالی‌ترین مرورگر های وب برای توسعه دهندگان

اگر نرم افزاری وجود دارد که توسعه دهندگان بیشتر از ویرایشگر متن یا IDE از آن استفاده می‌کنند، آن نرم افزار باید مرورگر وب باشد، درست است؟ از جستجوهای گاه و بیگاه در گوگل برای رفع مشکلات ناخوشایند در کد شما گرفته تا مرور الگوهای رفتاری در Reddit، همه چیز بااستفاده از مرورگرهای وب شروع می‌شود. با این حال، همه مرورگرها با هم یکسان نیستند.

شما به عنوان یک توسعه دهنده وب، به مرورگری نیاز دارید که با ارائه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و رفع اشکال کد، بهره‌وری و بازدهی بیشتری از شما ایجاد کند. و این همان چیزی است که در این مقاله پوشش داده خواهد شد. چه شما یک کاربر معمولی باشید و چه یک توسعه دهنده حرفه‌ای، این مقاله برای شما مفید واقع خواهد شد. بیایید شروع کنیم.

۱. Firefox Developer Edition

Firefox، یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای وب موجود، دارای نسخه ویژه‌ای از مرورگر خود است که برای توسعه دهندگانی مانند من و شما ساخته شده است. ما در مورد Firefox Developer Edition صحبت می‌کنیم. اولین سوالی که در ذهن ما ایجاد خواهد شد این است که چه چیزی باعث می‌شود این نسخه، نسخه توسعه دهنده باشد. در ادامه لیستی از برخی ویژگی‌ها ذکر شده است:

- بسیاری از ویژگی‌های آزمایشی که در مرورگرهای اصلی یافت نمی‌شوند

- شناسایی CSS غیرفعال در یک صفحه وب

- DevToolهای عالی برای رفع مشکل و بازبینی کد

- ﺁسان‌تر کردن کار با استفاده از مصورسازی شبکه‌های CSS

- دریافت اطلاعات در مورد فونت‌های استفاده شده در یک صفحه وب

Firefox بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین مرورگرهاست. این مرورگر از حریم خصوصی و سرعت بالایی برخوردار است. و همچنین وجود داشتن نسخه ویژه برای توسعه دهندگان، آن را بهتر می‌کند.

باورنکردنی به نظر می‌رسد، درست است؟ شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی‌های ذکر شده در وب سایت رسمی‌اش بخوانید. Firefox Developer Edition برای ویندوز، لینوکس و مک به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، بنابراین هیچ چیز مانع آزمایش آن نمی‌شود.

۲. Sizzy

Sizzy مرورگری است که با ارائه ویژگی‌ها و پلاگین‌های عالی بر سرعت بخشیدن به روند کار توسعه شما تمرکز دارد. اگر بخواهم لیستی از ویژگی‌های این مرورگر را ارائه دهم، بسیار طولانی می‌شود. اما در ادامه برخی از ویژگی‌های قابل توجه این مرورگر را ذکر خواهم کرد:

- صفحه وب خود را به طور همزمان در چند دستگاه شبیه سازی و تصویربرداری کنید

- با استفاده از ویژگی Universal Inspect Element، یک عنصر را در همه دستگاه‌ها بررسی کنید

- بررسی نحوه واکنش و عملکرد وب سایت تحت شرایط مختلف شبکه

- فقط با استفاده از کیبورد از ویژگی Spotlight برای دسترسی به همه چیز بهره ببرید

اگر به دنبال مرورگری با ویژگی خاص هستید که دارای ابزاری باشد که در هیچ مرورگر دیگری پیدا نمی‌شود، Sizzy تقریبا به آن نزدیک است. این واقعا مرورگری است که برای توسعه دهندگان ساخته شده است.

فقط قبل از همه چی باید خاطرنشان کنم که این مرورگر به صورت رایگان در دسترس قرار ندارد. این مرورگر به روش اشتراک ماهانه یا سالانه کار می‌کند، اما آن‌ها یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه رایگان را برای آزمایش آن ارائه داده‌اند. Sizzy در ویندوز، لینوکس و مک موجود است.

۳. Polypane

اگر احساس کردید که استفاده از Sizzy برای شما کمی طاقت فرسا است، هدف Polypane ایجاد تعادل کامل بین مرورگر کلاسیک و توسعه دهنده است. با این حال، این بدان معنا نیست که Polypane فاقد ویژگی‌های مفید است. این مرورگر ویژگی‌های مهم را از Sizzy حفظ کرده و ویژگی‌های نه چندان مفید را حذف می‌کند. آنچه Polypane به شما ارائه می‌دهد را در ادامه ذکر خواهم کرد:

- وب سایت خود را در چندین ویوپورت از تلفن همراه گرفته تا صفحه نمایش K۵ شبیه سازی کنید

- هشتاد تست قابلیت دسترسی برای اینکه وب سایت شما تجربه خوبی برای همه افراد باشد

- پیش نمایش شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌های متعددی پشتیبانی می‌کند

- پشتیبانی از افزونه برای همه فریمورک‌های مورد علاقه شما مثل React، Angular، Vue، Svelte و موارد دیگر

Polypane تاکید ویژه‌ای بر دسترسی وب سایت شما دارد. این مرورگر هم به مانند Sizzy از روش پرداخت اشتراکی استفاده می‌کند. اما نکته خوب این است که آن‌ها نیز یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه رایگان را به شما ارائه می‌دهند. بروید و این مرورگر خارق العاده را در ویندوز، لینوکس و مک بررسی کنید.

۴. Brave

مرورگرهای ذکر شده در بالا صریحا برای توسعه دهندگان طراحی شده‌اند. اگر به دنبال چیزی معمولی‌تر و استفاده روزمره هستید، مرورگر Brave یک انتخاب عالی است! Brave یک مرورگر وب سریع، ایمن و دارای حریم خصوصی است که توسط Brendan Eich، شخصی که JavaScript را ایجاد و Mozilla را تاسیس کرده، ساخته شده است. به دلایل زیر است که من این مرورگر را ترجیح می‌دهم:

- مرورگر Brave ادعا می‌کند که در حدود ۳ برابر سریع‌تر از Google Chrome است، در حالی که برای دوام باتری و مصرف بهتر حافظه نیز بهینه‌سازی شده است

- وبگردی در این مرورگر با یک مسدود کننده تبلیغات و اندازه‌گیری امنیتی داخلی انجام می‌شود تا وبگردی شما ایمن شود

- با تلفن‌های اندروید یا آیفون شما به طور یکپارچه همگام‌سازی می‌شود

- برای وبگردی بدون واسطه در وب سایت‌ها از یکپارچه‌سازی IPFS استفاده می‌کند

- اطلاعات خصوصی شما را به هیچ عنوان جمع آوری و ذخیره نمی‌کند

این مرورگر برای استفاده از آن به شما پاداش می‌دهد. بله درست است! با روشن کردن اختیاری گزینه Brave Rewards، یک اعلان تبلیغاتی کوچک و محرمانه دریافت خواهید کرد که حتی لازم نیست بر روی آن کلیک کنید.

اگر به دنبال یک مرورگر عالی برای استفاده روزانه هستید، Brave انتخاب مطمئنی است. سریع، ایمن و کاملا خوب است. این برنامه رایگان بوده و می‌توانید از آن در رایانه ویندوز، لینوکس، مک و دستگاه‌های تلفن همراه اندروید و آیفون استفاده کنید.

۵. Google Chrome

Google Chrome محبوب‌ترین مرورگر حال حاضر در دنیاست. در نظرسنجی انجام شده توسط statcounter در دسامبر سال ۲۰۲۰، این مرورگر بیش از ۶۰٪ از کاربران را به خود اختصاص داده است و کیلومترها در مسیر این رقابت از رقبای خود پیشی گرفته است.

به عنوان یک توسعه دهنده، این بدان معناست که شما قطعا باید کد خود را قبل از ارسال آن برای تولید بر روی Chrome آزمایش کنید. بنابراین، چرا باید Chrome را در نظر بگیرید؟

- یکی از بهترین مرورگرها از نظر سازگاری ویژگی

- بسیار محبوب و دارای کاربران بسیار زیاد

- ادغام شده با اکوسیستم گوگل

- دارای هزاران افزونه و استاندارد‌های بین‌المللی

- یک DevTools عالی

صادقانه بگویم، هیچ چیز فانتزی و پیچیده‌ای در مورد Chrome وجود ندارد و این یکی از دلایل محبوبیت آن است. این هدف همه است. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می‌کنند، پس بهتر است که شما هم از این مرورگر بهره لازم را ببرید.

اجباری نیست که از Chrome استفاده کنید. اما غیر قابل باور است که این میزان از سهم بازاری که در دستان این مرورگر است بیشتر نشود. همچنین استفاده از آن به دلیل ادغامش با اکوسیستم گوگل بسیار وسوسه انگیز است. این برنامه به صورت رایگان در همه سیستم عامل‌های بزرگ موجود است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید