چگونه می‌توان با ساخت پروژه ها به یک توسعه دهنده فرانت اند بهتر تبدیل شد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

چگونه می‌توان با ساخت پروژه ها به یک توسعه دهنده فرانت اند بهتر تبدیل شد

اگر شما می‌خواهید به عنوان یک توسعه دهنده فرانت اند سریعا به رشد و ترقی برسید، هیچ چیزی بهتر از انجام پروژه‌های توسعه واقعی نیست.

حقیقت این است که شما می‌توانید تمام آموزش‌ها و دوره‌های آموزشی در دنیا را تماشا کنید، اما بدون برنامه و تمرین، شما واقعا مهارت‌هایی که برای کار بر روی پروژه‌های واقعی نیاز دارید را نخواهید آموخت.

پروژه‌های مشتری با دستورالعمل‌های گام به گام انجام نمی‌شوند، وگرنه آن‌ها به هیچ وجه به شما احتیاج نخواهند داشت. شما باید خارج از کادر فکر کنید، راه‌حل‌ها را بیابید، به توافق برسید و راه خود را برای رسیدن به خط پایان بیابید.

بهترین راه برای یادگیری این مهارت‌ها انجام برخی پروژه‌های توسعه دهنده فرانت اند و یادگیری در طول راه است. و بهترین قسمتش کجاست؟ شما حتی برای شروع کار احتیاج به یک مشتری ندارید، زیرا می‌توانید خودتان این پروژه‌ها را انجام دهید.

چگونه می‌توان یک پروژه توسعه فرانت اند شخصی را انتخاب کرد

سطح مهارت خود را به خاطر بسپارید

پروژه‌ای را انتخاب نکنید که بسیار پیشرفته‌تر از سطح مهارت شماست، به خصوص اگر آدمی هستید که در زمان‌های دشوار انگیزه خود را از دست می‌دهید. اما فراموش نکنید که هدف اصلی کمک به شما برای تسلط بر توسعه فرانت اند است، پروژه‌ای را انتخاب کنید که کمی فراتر از سطح مهارت فعلی شما و همچنین قابل اجرا باشد.

برای مثال، اگر اخیرا HTML و CSS را یاد گرفته‌اید، اکنون زمان آن رسیده که به یادگیری JavaScript بپردازید.

یک مشکل شخصی یا مشکلی که برایتان اهمیت دارد را حل کنید

همچنین اگر مشکلات خودتان را برطرف کرده یا خواسته‌های خودتان را برآورده کنید، احتمالا از داشتن یک پروژه لذت خواهید برد.

شاید همیشه هنگام مرور فید خبری فیسبوک خود یا زمانی که به دنبال وبسایتی هستید تا بتوانید تصاویر جذاب یوتیوب را ایجاد کنید، زمانتان را از دست می‌دهید.

به یک مشکل شخصی فکر کنید که می‌توانید با تکنولوژی ﺁن را حل کنید و از همان جا شروع کنید. پیشنهادات این مقاله فقط نقطه شروع شماست.

۵ پروژه سرگرم‌کننده توسعه فرانت اند

۱. ایجاد یک کلون (شبیه‌سازی) از یک وبسایت

مهارت‌های مورد نیاز: HTML، CSS، JavaScript و ‌Bootstrap

ایجاد یک کلون از یک وبسایت راهی عالی برای کشف نحوه ساخت آن و یادگیری اصول اولیه ساختار صفحه، رنگ‌ها، فونت‌ها، رسانه‌ها، جداول و موارد دیگر است. تا جایی که می‌توانید وارد جزییات شوید تا نسخه اصلی را کپی کنید.

وبسایتی را که دوست دارید انتخاب کنید و خودتان یک کلون از آن بسازید. به کد منبع تا حد امکان نگاه نکنید تا از ﺁن بیشترین استفاده را ببرید.

کلون کردن گوگل در واقع یکی از تمرینات Thinkful برای دانشجویان کارﺁموزی خودشان است. Thinkful یک شرکت آموزشی است که دوره‌های فناوری از جمله توسعه Bootcamp وب را ارائه می‌دهد.

شما همچنین می توانید این تمرین را دنبال کنید تا به شما کمک کند لندینگ پیج برنامه‌ای به نام Karma Wifi را شبیه‌سازی کنید. این برنامه توسط کایل کاسکی، یکی از مربیان این شرکت ایجاد شده است و از HTML و CSS استفاده می‌کند.

۲. یک بازی کوییز جاوااسکریپت بسازید

مهارت مورد نیاز: JavaScript

JavaScript یک زبان برنامه نویسی است که به شما این امکان را می‌دهد صفحات وب تعاملی ایجاد کنید. این زبانی است که هنگام ایجاد عناصر واکنش‌گرا مانند منوها، پخش‌کننده‌های ویدیو، انیمیشن‌ها، نقشه‌های تعاملی و حتی در بازی‌های مرورگر، از آن‌ها استفاده می‌کنید.

اما قبل از شروع کار، مهم است بدانید که چرا می‌خواهید یک کوییز ایجاد کنید. این بیشتر از تفریح و بازی است. کوییزرها در واقع به عنوان ابزار بازاریابی محتوا محبوبیت زیادی کسب می‌کنند. آیا تابحال از این نوع موارد دیده‌اید؟

کوییزرها به دلیل تعاملی بودن ابزارهای بازاریابی فوق‌العاده‌ای هستند. طبق نظرسنجی موسسه بازاریابی محتوا، ۸۱ درصد از بازاریابان موافق هستند که محتوای تعاملی، به طور تاثیرگذارتری از محتوای استاتیک جلب توجه می‌کند.

به همین دلیل از کوییزرها برای اهداف بازاریابی مختلف استفاده می‌شود. کوییزهای جزئی، مانند ﺁنچه در سمت چپ مشاهده می‌کنید، برای بالا بردن ترافیک یک وبسایت استفاده می‌شوند.

من این مسئله را به عنوان یک توسعه دهنده توضیح می‌دهم، زیرا وظیفه شما این است که نه تنها مطمئن شوید که همه چیز زیبا به نظر می‌رسد بلکه ایجاد ویژگی‌های کاربر پسند باعث می‌شود که وبسایت مشتری‌های شما را در دستیابی به اهداف فروش و بازاریابی موثرتر کند.

برای ایجاد یک مسابقه، این آموزش‌های مربوط به ساخت کوییزهای جاوااسکریپت را در WebDevTrick و SitePoint بررسی کنید.

۳. QR Reader تلفن همراه خود را بسازید

مهارت مورد نیاز: JavaScript

بارکدها و کدهای QR شیوه انجام خرید را تغییر داده‌اند. مشتری‌ها هم اکنون می‌توانند محصولی را با تلفن‌های هوشمند خود اسکن کرده و اطلاعات مختلفی راجع به آن مانند قیمت یا مکانی که می‌توانند آن را خریداری کنند، پیدا کنند.

همچنین نیاز به تایپ کدهای طولانی در وبسایت مانند کدهای فعال سازی یا شماره مدل‌ها را حذف کرده و تجربه خرید آن‌ها را آسان‌تر و بدون دردسر می‌کند.

برخلاف تصور دیگران، برای اسکن کدهای QR نیازی به یک برنامه تلفن اختصاصی ندارید. وبسایت‌هایی که بر روی دستگاه‌های هوشمند دوربین‌دار اجرا می‌شوند، می‌توانند این ترفند را انجام دهند.

این راهنما روند مرحله به مرحله ایجاد QR code reader را به شما نشان می‌دهد.

شما از HTML و JavaScript استفاده خواهید کرد، اما مهم‌ترین بخش، استفاده از یک کتابخانه JS است که می تواند کد QR را تفسیر کند. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید ﺁن را از ابتدا بسازید، چون کتابخانه‌های بزرگ زیادی برای این منظور وجود دارند.

۴. یک برنامه هواشناسی بسازید

مهارت مورد نیاز: ۸ Angular

Angular یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های توسعه فرانت اند در کنار React و Vue.js است. معمولا برای ساختن برنامه‌های مبتنی بر فرم (جایی که باید برای ایجاد یک حساب کاربری ثبت نام کنید) استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای ساخت بازی‌ها و حتی برنامه‌هایی با عناصر واقعیت مجازی نیز استفاده شود.

یک آموزش بسیار دقیق و مرحله به مرحله وجود دارد که به مبتدیان می‌آموزد که چگونه یک برنامه هواشناسی زیبا با ۸ Angular بسازند. برنامه هواشناسی به مانند این عکس است:

این برنامه دارای یک طراحی تمیز و مینیمالیستی با تصاویر خیره‌کننده و یک رابط کاربری ساده است. همچنین دارای ویژگی نورانی و حالت تاریک است که خلاقیت بیشتری را به ﺁن می افزاید. نکته جالب در مورد این پروژه این است که احساس می‌کنید می‌خواهید یک برنامه کاربردی و واکنش‌گرا را از ابتدا بسازید.

شما همه چیز را از نصب Node.js و Angular CLI تا آزمایش کد خود با LightHouse را یاد خواهید گرفت. و اگرچه سازنده آموزش مشخصا اولویت طراحی خود را وارد کرده است، اما می‌توانید سبک خود را اضافه کنید و هر چقدر که می‌خواهید خلاق باشید. شما می‌توانید از سبک‌ها و انیمیشن‌های CSS و حتی از لوگوها، آیکون‌ها و موارد دیگر طراحی خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید Angular را یاد بگیرید، بهترین مکان برای یادگیری این بخش از وبسایت راکت است.

۵. وبسایت نمونه کاری خود را طراحی و کدنویسی کنید

در یک پروژه معمولی، به احتمال زیاد در کنار یک طراح وب کار خواهید کرد.

اگر چه طراحی و توسعه به طور حتم دو زمینه مختلف هستند، اما درک طراحی وب نه تنها یک مهارت دیگر را به شما اضافه می‌کند، بلکه چیزی را در اختیارتان قرار می‌دهد که تصمیم بگیرید به عنوان یک فریلنسر ادامه دهید و روی پروژه‌ها از طراحی گرفته تا استقرار کار کنید.

طراحی و کدنویسی وبسایت نمونه کاری به شما آزادی می‌دهد تا به طور همزمان جنبه هنری و فنی خود را به نمایش بگذارید.

اولین قدم برای اجرای این کار فکر کردن بر روی پیام و برند شماست. خدمات اصلی شما چیست، می‌خواهید به چه کسی خدمت کنید و چرا ﺁن‌ها باید شما را انتخاب کنند؟ جزییات بیشتر در مورد برندسازی را در اینجا بخوانید.

دومین قدم ایجاد یک طرح شبیه‌سازی شده است که به جزییات طرح‌بندی، رنگ‌ها و تایپوگرافی‌ها می‌پردازد.

همچین به یک تِم فکر کنید. آیا این تِم مینیمالیستی، بلندپروازانه یا سرگرم‌کننده است؟ آیا تک رنگ است یا از رنگ‌های جسورانه استفاده خواهد کرد؟ سپس لیستی از صفحات مورد نیاز خود تهیه کنید. این اغلب شامل یک صفحه تماس، چند پست وبلاگ، صفحه درباره من و صفحه شرایط و ضوابط است.

سومین قدم این است، کدنویسی کنید. از CSS مدرن برای چیدمان سایت، اضافه کردن برخی از انیمیشن‌ها، اضافه کردن برخی تصاویر با کیفیت بالا و غیره استفاده کنید.

در اینجا محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید با وبسایت نمونه کاری خودتان هر کاری که می‌خواهید را انجام دهید، زیرا برای شماست.

در کجا می‌توانم توسعه فرانت اند را تمرین کنم؟

اگرچه بهترین روش برای تمرین توسعه فرانت اند از طریق ساخت وبسایت‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی است، اما هنوز هم بسیار جالب است که برای راهنمایی گرفتن، آموزش‌های دسترسی و یا وقتی که در جایی گیر می‌کنید یا به نظر کسی احتیاج دارید جایی برای حمایت شما باشد.

این وبسایت‌ها برای کمک به شما در هنگام تمرین توسعه فرانت اند عالی هستند:

rocket.ir: وبسایت راکت باور دارد که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید جز بهترین‌ها در صنعت توسعه فرانت اند باشید.

freecodecamp.org: این وبسایت پر از آموزش‌های رایگان در مورد تئوری توسعه وب، زبان‌ها و بهترین تمرین‌ها است. همچنین یک انجمن عالی در اینجا وجود دارد که می‌تواند در مورد سوالاتی که دارید به شما کمک کند.

frontendmentor.io: شما می‌توانید چالش‌های رایگانی را در اینجا پیدا کنید و برای کسب مهارت‌های بیشتر در اوقات فراغت خود انجام دهید. میزان سختی این چالش‌ها از مبتدی تا پیشرفته متغیر است و شما در ادامه می‌توانید چند نمونه از این چالش‌ها را مشاهده کنید:

منابع بیشتری وجود دارد که من دوست دارم با شما به اشتراک بگذارم. شما می‌توانید دوره آموزشی پیشنهادی مرا از این لینک مشاهده کنید.

این ۵ پروژه سرگرم‌کننده توسعه فرانت اند را می‌توانید همین امروز امتحان کنید. باز هم می‌گویم که این پروژه‌ها به عنوان نقاط شروع شما به کار می‌روند.

به یاد داشته باشید، برای بهبود مهارت‌های خود به تمرین کردن نیاز دارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات