جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
بهترین طراح وب :۹ اشتباه احمقانه که نباید هنگام طراحی مجدد وب سایت خود مرتکب شوید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

بهترین طراح وب :۹ اشتباه احمقانه که نباید هنگام طراحی مجدد وب سایت خود مرتکب شوید

اگر به روشی که شهرتان توسعه یافته است نگاه کنید، می‌توانید به این نتیجه برسید که طراحی مجدد وب سایت چه حسی دارد.

بیشتر شهرها با استفاده از مسیرهای باریک یا مسیرهای پیاده‌رو کار خود را آغاز کردند که به تدریج تبدیل به مسیرهایی شدند که حیواناتی مانند اسب و گاو از آن‌ها عبور می‌کردند. بعدها این مسیرها برای کالسکه‌ها آسفالت شد و در نهایت به جاده‌های اصلی آسفالته برای اتومبیل‌های پرسرعت و حمل و نقل عمومی تبدیل شدند.

آنچه در اینجا شما را به خود جلب می‌کند این است که این جاده‌های اصلی صرفا مسیرهای پیاده‌روی قدیمی هستند که تحت یک تغییر سطح قرار گرفته‌اند. برای مثال، آن‌ها فقط شرابی قدیمی در یک بطری جدید هستند. به همین دلیل امروزه در شهرهای بزرگ ترافیک شدید و خیابان‌های شلوغ وجود دارد. آن‌ها به منظور حجم و ماهیت ترافیکی که از آن‌ها استفاده می‌شود، طراحی نشده‌اند.

و این یکی از بزرگ‌ترین مسائلی است که شرکت‌ها در زمینه طراحی مجدد وب سایت با آن روبرو هستند. تغییرات زیبا به سادگی انجام نخواهد شد.

طراحی مجدد یا تازه‌سازی طراحی؟

وقتی می‌خواهید عملکرد اصلی حفظ شود، تازه‌سازی یک ایده عالی است، اما وقتی کدگذاری، ظاهر بصری، معماری و غیره تغییر شکل می‌یابد، طراحی مجدد وارد عمل می‌شود.

تازه‌سازی برای مشکلات جزئی مناسب است:

- اگر اخیرا یک طراحی مجدد وب سایت انجام داده‌اید و می‌خواهید چند نکته را اصلاح کنید.

- وقتی بازدیدکننگان می‌خواهند به آرامی سایت را پیمایش کنند اما شما در تلاش هستید تا نرخ تبدیل را بالا ببرید.

- اگر اخیرا لوگوی خود را تغییر داده‌اید یا هویت نام تجاری خود را اصلاح کرده‌اید، وب سایت شما باید از ثبات و سازگاری برخوردار باشد.

- وقتی وب سایت شما در دستگاه‌های مختلف مانند تلفن‌های هوشمند بهترین عملکرد را ندارد، ممکن است لازم باشد با فناوری رسپانسیو بروز شوند.

در صورت نیاز به طراحی مجدد:

- شما صادقانه از ظاهر و احساس وب سایت خود شرمسار می‌شوید.

- وب سایت شما بیش از سه سال پیش طراحی یا طراحی مجدد شده است.

- بازدیدکنندگان قادر به یافتن نیازهای خود نیستند.

- اهداف، محصولات، خدمات، پیام رسانی و غیره در تجارت شما تغییرات چشم‌گیری داشته است.

- وب سایت فاقد طراحی سازگار یا رسپانسیو برای تلفن همراه است.

- امنیت، بودجه و زمان موجود مواردی هستند که ممکن است در تصمیم برای طراحی مجدد تاثیر بگذارند.

از این ۹ اشتباه احمقانه در یک پروژه طراحی مجدد وب سایت خودداری کنید

۱. عدم اطلاع از اینکه با ارزش‌ترین دارایی شما چیست:

وقتی حسابرسی دارایی را انجام می‌دهید، از نظر تجاری به مشتری یا بازدید کننده فکر کنید. اگر ساختارهای مهم و نقاط قوت واقعی وب سایت خود را درک نکنید، می‌توانید به آن آسیب جدی وارد کنید. می‌توانید صفحاتی که دارای بازدید کم هستند را دور بریزید. با ارزش‌ترین دارایی‌های شما صفحات پربازدید هستند که باید تا جایی که می‌توانید از آن‌ها محافظت کنید. هر صفحه را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید به راحتی در مورد پربازدید بودن یا کم بازدید بودن آن صفحه قضاوت کنید.

۲. عدم اطلاع از پروفایل مشتری یا بازدیدکننده:

این یک خطای بسیار احمقانه است که در یک پروژه طراحی مجدد ایجاد می‌شود. هنگام طراحی مجدد وب سایت ، هوشمندانه است که یک بار دیگر از خودتان سوالی اساسی بپرسید، "برای چه کسی است؟"، با تجربه و داده‌های به دست آمده از وبسایت قبلی خود، شما می‌توانید اطلاعات کافی در مورد کاربران خود، رفتار، تنظیمات مورد علاقه، سبک وبگردی، کلمات کلیدی مورد استفاده و غیره داشته باشید. این عناصر را با ویژگی‌های اضافه شده برای هدف جدیدی که امیدوار هستید به آن دسترسی پیدا کنید حفظ کنید. اطلاعات مربوط به بازدید کنندگان جدید، دلیل ﺁمدن ﺁن‌ها به سایت شما و اینکه چه کسانی در طراحی جدید شما قرار دارند را در نظر بگیرید. وبسایت قدیمی شما گنجینه‌ای از بینش‌های عالی است، آنچه مهم است را نگه دارید.

۳. عدم مشارکت کارکنان در روند پروژه:

راه‌اندازی یا رونمایی از وبسایت جدید طراحی شده یک رسم عامیانه و سنتی است. با این حال، این یک حرکت خیلی هوشمندانه نیست و می‌تواند باعث کندی کار شما شود و تقریبا در همه جنبه‌های کسب و کار شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل ضروری است که کل تیم از نظر فروش، پشتیبانی، توسعه، سئو، محتوا، کپی رایتینگ، تجربه کاربری، طراحی و غیره در جریان باشند. با انجام این کار پاسخی منسجم‌تر از طرف کارکنان به مشتریان خود خواهید داشت.

۴. عدم اطمینان از رسپانسیو بودن

از سال ۲۰۱۶، مرورگر موبایل دسترسی بیشتری نسبت به دسکتاپ و لپتاب داشته است و بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند در تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند خود وبگردی کنند. این روندی است که ادامه خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که طراحی جدید شما طوری تنظیم شده است تا نسبت به هر دستگاهی واکنش‌گرا یا همان رسپانسیو باشد. انجام این کار باعث ایجاد تجربه کاربری بهتر و همچنین بهبود سئو می‌شود.

۵. ارزیابی نکردن CMS:

سیستم مدیریت محتوا (CMS) محدودیت‌هایی را برای ﺁنچه که می‌توانید انجام دهید یا نمی‌توانید را با طراحی و ساخت سایت تنظیم می‌کند. انجام این کار قابلیت‌ها و گزینه‌های پلتفرم را متعادل سازی می‌کند تا دستیابی به اهداف طراحی مجدد وب سایت شما آسان‌تر شود. به طور کلی، وردپرس یک سیستم جامع CMS و یک پلتفرم مناسب برای وبسایت است و باید اولین انتخاب شما باشد. قالب‌های CMS ظاهری کاملا یکدست، تمیز و یک نواخت ایجاد می‌کنند.

۶. عدم استفاده از معیارهای قابل اجرا:

بسیاری از طراحان برای ارزیابی اثربخشی طراحی مجدد وب سایت خود، از "ضریب بازگشت" یا سایر معیارهای پوچ استفاده می‌کنند. این امر ممکن است معیار مناسبی برای ارزیابی موفقیت در طراحی مجدد نباشد. این معیارها باعث می‌شوند تا طراحی خوب به نظر برسد، اما در ارائه اطلاعات صحیح در مورد استراتژی و عملکرد موفق نیستند. طراح خود را به ارائه معیارهای عملی و نه معیارهای پوچ وادار کنید.

۷. عدم توجه به تغییرات فناوری:

هنگامی که طراحی مجدد شما شامل تغییرات فنی می‌شود، ویژگی‌های خاصی که مشتریان یا بازدید کنندگان از آن‌ها استفاده می‌کنند ممکن است از بین بروند. این می‌تواند منجر به ناامیدی و بررسی‌های بد شود. اگر از تغییرات فناوری جدید استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که این تغییرات از طریق وبلاگ، بنرهای هشدار در سایت و غیره به درستی به کاربران منتقل می‌شوند.

۸. عدم استفاده از آن در مراحل:

انجام این کار می‌تواند منجر به ناامیدی فوق‌العاده‌ای در تیم، مشتریان یا بازدید کنندگان شما شود. همچنین می‌تواند مانع از این شود که چه عناصری را می‌توان به طراحی جدید نسبت داد و چه چیزهایی را نمی‌توان.

۹. عدم بررسی رقابت‌ها:

در حالی که اصالت و منحصر به فرد بودن ویژگی‌های خوبی است، اما عاقلانه است که حتی اگر برای یک بار هم که شده به پروژه‌های افراد دیگر نگاهی بینداید. چه ویژگی‌هایی از وب سایت آن‌ها به حفظ مشتری، بازدید کننده یا کلاینت کمک می‌کند و چه چیزی باعث به یاد ماندنی شدن آن می‌شود؟ اغلب طراحان در ارائه نمونه‌ای از وب سایت‌های رقیب تردید می‌کنند، زیرا احساس می‌کنند ممکن است از چنین اطلاعاتی استقبال نکنید. اما این یک اشتباه احمقانه است که مطمئنا می‌توانید آن را اصلاح کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید