چگونه در Upwork یک شغل فریلنسری بگیریم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چگونه در Upwork یک شغل فریلنسری بگیریم؟

استخدام شدن در Upwork دشوار است، رقابت زیادی وجود دارد و بسیاری از متقاضیان دیگر حاضرند تا برای به دست آوردن شغل‌تان شما را بفروشند.

اگر پشتکار داشته باشید و بدانید که چگونه می‌توانید از این پلتفرم به درستی استفاده کنید، Upwork مکان فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید کسب‌و‌کار خود را در آن راه‌اندازی کنید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما ارائه شده است:

پروفایل Upwork خود را کامل کنید

این نکته برای هر کسی که در Upwork به دنبال کار است، منطقی به نظر می‌رسد؛ شما باید پروفایل خودتان را تا جایی که ممکن است کامل کنید. اگر تجربه‌ای برای نشان دادن ندارید، باید برای نشان دادن کارهایی که می‌توانید انجام دهید از جایی استفاده کنید.

برای مثال، یک طراح گرافیکی ممکن است لوگوهایی را برای برخی از شرکت‌های غیرواقعی طراحی کند تا کارهای خود را در پروفایلش به نمایش بگذارد. ممکن است یک توسعه دهنده وبسایت به توسعه برخی وبسایت‌های شبیه‌سازی شده نیاز داشته باشد. ممکن است که یک نویسنده چندین نوشته خود را در کنار هم قرار دهد. در هر زمینه‌ای که کار می‌کنید باید نمونه‌هایی برای ارائه دادن داشته باشید.

هنگامی که من به عنوان یک توسعه دهنده وبسایت شروع به کار کردم، مجبور شدم چند وبسایت غیر واقعی ایجاد کنم تا نوع کاری که می‌توانم برای یک مشتری بالقوه فراهم کنم را نشان دهم.

اگر به رقبای خود در Upwork توجه کنید، بسیاری از آن‌ها می‌گویند که در یک موضوع خاص ۱۰ سال تجربه دارند، اما بسیاری از آن‌ها در نشان دادن نوع کاری که در پروفایلشان ارائه داده‌اند موفق نخواهند بود.

چگونگی نشان دادن کارتان می‌تواند تغییر بزرگی در انتخاب شغل و دعوت به کار در Upwork ایجاد کند، چون می‌توانید به جای شکست دادن ۵۰ فریلنسر، فقط با تعداد محدودی از آن‌ها مواجه شوید.

سریع و کامل به دعوت‌نامه‌ها پاسخ دهید

اگر به شغلی دعوت شوید، شانس زیادی برای برنده شدن در میان رقبا دارید. در طی این مدت متوجه شدم که پاسخ دادن سریع به دعوت‌نامه‌های شغلی راهی عالی برای تامین امنیت آن شغل است. اگر اولین نفری باشید که به دعوت شغلی پاسخ می‌دهد، می‌توانید در گرفتن آن شغل پیروز شوید.

اشتباهاتی که در حین دعوت به کار دیده‌ام این است که اکثرا چند روز بعد پاسخ آن دعوت‌نامه را می‌دهند یا فقط با یک خط جواب می‌دهند، مثل این: (از شما بابت این دعوت شغلی تشکر می‌کنم).

اگر دعوت شده‌اید، از ﺁنان به خاطر دعوت‌نامه‌ای که دریافت کردید تشکر کنید و سپس به سراغ کاری که می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید بروید.

اگر از شما دعوت شده است تا وبسایتی جدید بسازید، بهتر است به جای صحبت در مورد تجربه چند ساله خود در HTML، در مورد ﺁن وبسایت صحبت کنید.

برخی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که چون به شغلی دعوت شده‌اند، به صورت اتوماتیک وارد آن شغل می‌شوند اما این حقیقت ندارد، شما هنوز هم باید شخصی که شما را دعوت کرده است را تحت تاثیر قرار دهید.

اگر شما کار خوبی انجام دهید، مشتری می‌تواند شما را برای کارهای بیشتری در ﺁینده استخدام کند یا اینکه ﺁن‌ها شما را به دیگران توصیه می‌کنند.

به جای صحبت از تجربه خودتان در مورد کار آن‌ها صحبت کنید

هیچکس اهمیت نمی‌دهد که شما ۱۰ سال در PHP و HTML تجربه دارید، آیا فکر می‌کنید کسی شما را به جای فردی که ۸ سال تجربه دارد اما به جای بحث در مورد تجربه، علاقه خود نسبت به کار را نشان داده است انتخاب می‌کند؟ جواب این سوال منفی است.

تایلر از شرکت فنی فایروال که برای استخدام نویسندگان فنی از Upwork استفاده می‌کند، گفته است:

اگر می‌خواهید استخدام شوید، باید به جای تجربه خود، علاقه‌ای به شغل نشان دهید و در مورد شغل صحبت کنید. اگر پیشنهاد شما جالب باشد، سپس می‌توانم در مورد تجربه‌تان بپرسم.

مشاغل مرتبط را انتخاب کنید

Upwork همیشه چگونگی درخواست متقاضی کار را تغییر می‌دهد. شما باید شغل‌های مرتبط با مهارت خودتان را انتخاب کنید، زیرا این تنها راهی است که در وهله اول باعث استخدام شما می‌شود و اگر نمی‌خواهید اعتبار خود را از دست بدهید، باید پول بیشتری خرج کنید، به ویژه وقتی که کار خود را به عنوان یک فریلنسر شروع می‌کنید.

تخصص

اگر شما در موضوعی در Upwork تخصص پیدا کنید، به فردی تبدیل خواهید شد که همه کار با شما را به دیگران پیشنهاد می‌دهند. با این کار درآمد ساعتی شما افزایش خواهد یافته و دریافت پیشنهادات شغلی اسان‌تر می‌شود.

از منظر توسعه، هم اکنون هزاران کدنویس وردپرس در Upwork وجود دارد و ایستادگی و پافشاری در مقابل آن‌ها احتمالا غیر ممکن خواهد بود.

از طرفی، اگر شما یک کارشناس لندینگ پیج باشید، وقتی پروژه‌های جدیدی از لندینگ پیج پیشنهاد می‌شود، می‌توانید شغل بیشتری را به عنوان فریلنسر در Upwork کسب کنید.

این بدان معنا نیست که شما فقط باید کارهای لندینگ پیج را انجام دهید، اما اگر پروفایل شما برای توسعه لندیگ پیج بهینه شده باشد، شانس بسیار خوبی برای برنده شدن در آن دسته از مشاغل دارید.

در صنایع دیگر، شما می‌توانید یک نویسنده فنی باشید که در فناوری بلاکچین تخصص دارد. شما می‌توانید یک مشاور فنی سئو در وردپرس برای وبسایت‌های تجارت الکترونیکی و غیره باشید.

نرخ خود را آزمایش کنید

اگر شما هیچ تجربه‌ای نداشته باشید، ممکن است فکر کنید که پایین نگه داشتن نرخ‌تان باعث کسب شغل می‌شود، اما همیشه این اتفاق نخواهد افتاد.

در Upwork، شما با مردم و کسب و کار آن‌ها سر و کار خواهید داشت و ممکن است برخی نگران پس‌انداز پول باشند، اما بیشتر صاحبان کسب و کار به دنبال کار باکیفیت هستند.

اگر میزان ساعات کاری شما کم باشد باعث تردید و سوالی در ذهن آن‌ها می‌شود که آیا شما می‌توانید کار را با استاندارد بالا انجام دهید.

همچنین اگر از همان ابتدا نرخ خود را بالا ببرید، کار کردن در Upwork را برای شما دشوار خواهد کرد.

شما باید نرخ‌های خود را بطور مداوم ﺁزمایش کنید تا زمانی که دعوت‌های مناسبی داشته باشید و وقتی برای کار تقاضا می‌کنید پاسخ‌های مثبتی دریافت کنید.

پروفایل خود را آزمایش کنید

همچنین شما باید کپی موجود در صفحه پروفایل خود را آزمایش کنید. آزمایش کردن کپی پروفایل شما می‌تواند منجر به دعوت‌هایی شود که رسیدگی کردن به آن‌ها برای شما دشوار خواهد بود.

شما باید عنوان اصلی، محتوای اصلی، مشاغل و کارهایی را که در پروفایل و تماس‌های خود برای انجام کار نشان می دهید، آزمایش کنید.

فقط مطمئن شوید که یک کپی از پروفایل قدیمی خود را در جای امنی نگهداری می‌کنید تا اگر تعداد دعوت‌های شغلی دریافتی شما کم بود، بتوانید از پروفایل قدیمی خود استفاده کنید و مجددا ﺁن را به شیوه دیگری آزمایش کنید.

نتیجه‌گیری

شروع به کار به عنوان یک فریلنسر ممکن است دشوار باشد، مخصوصا وقتی که برای پرداخت صورتحساب‌های خودتان به پول نیاز داشته باشید. وبسایت‌های فریلنسری مانند Upwork یک روش عالی برای شروع است و با اولین مشتری‌های خود می‌توانید کسب و کار خود را توسعه داده و به سایر روش‌های جذب مشتری بالقوه نگاهی بیندازید.

نکات بالا شما را در مسیر درست قرار می‌دهد تا در اولین کارتان در Upwork پیروز شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات