چگونه می‌توان به عنوان یک برنامه نویس درآمد بیشتری کسب کرد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چگونه می‌توان به عنوان یک برنامه نویس درآمد بیشتری کسب کرد؟

برنامه نویس بودن یک چیز عالی است. نه تنها برای تفریح و سرگرمی مناسب است، بلکه فرصت‌های شغلی زیادی هم در حرفه برنامه نویسی وجود دارد که پول خوبی بابتشان پرداخت می‌کنند.

اما در بعضی مواقع کسب درآمد اضافی از ارزش بالایی برخوردار است. شما می‌خواهید برای خودتان کار کنید نه برای دیگران.

نکته خوب این است که شما به عنوان یک برنامه نویس هر آنچه برای افزایش گردش پول نیاز دارید را در اختیار دارید. مغز و لبتاب شما همان چیزهایی هستند که شما واقعا به آن‌ها نیاز دارید. جالب شد؟ راهکارهای زیر را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است. 

فریلنسری را شروع کنید

فریلنسینگ می‌تواند یک چیز عالی باشد. بدون رئیس (واقعی)، تعداد بسیار زیادی پروژه برای انتخاب، نرخ بالای روزانه برای متخصصان، هر تعداد از تعطیلات که می خواهید و این لیست ادامه دارد...

با این حال، برای پیدا کردن مشتری و پروژه نیاز به انضباط و تلاش زیادی دارید. بزرگ‌ترین مزیتش این است که شما می‌توانید در کنار شغل ثابت خود، چه عصرها و چه آخر هفته‌ها، فریلنسری را شروع کنید.

به نظر می‌رسد پلتفرم‌هایی مانند Upwork یا Fiverr فرصت‌های زیادی برای انجام کارهای فریلنسری ارائه می‌دهند، اما از رقابت در آنجا آگاه باشید.

علاوه بر این، نرخ دستمزدها بسیار کم است، بنابراین اگر به درآمد اضافی اندک راضی هستید، این را توصیه می‌کنم.

یک استراتژی بهتر این است که بر روی پروفایل LinkedIn خود کار کنید، با استخدام‌کنندگان و مشتریان قبلی شبکه خود تماس بگیرید، به کنفرانس‌ها و گردهمایی‌ها بروید و به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که با دورکاری مطابقت داشته باشند.

در مسابقات کدنویسی شرکت کنید

بله، این یک چیز واقعی است. پلتفرم‌های اختصاصی وجود دارد که مسابقات برنامه نویسی را برای دریافت جایزه واقعی ترتیب می‌دهند. یکی از بزرگ‌ترین‌ها Topcoder است که بیش از یک میلیون عضو دارد و مسابقات زیادی را برگزار می‌کند. آن‌ها سه زمینه اصلی دارند که مسابقاتشان بر روی آن‌ها تمرکز دارد: طراحی، علم داده و توسعه.

شما بر روی پروژه‌های واقعی که توسط بیش از ۲۰۰۰ شرکت ﺁغاز شده است در مقابل رقبای خود کار می‌کنید. سرگرمی در انجام این کار تضمین شده است، بنابراین یک منحنی یادگیری سریع نیز تضمین می‌شود.

اگر چالش‌های جدید را دوست دارید، شرکت در این مسابقات برای شما مناسب است. با این وجود، رقابت وجود دارد و شما نمی‌توانید بر روی یک جریان مداوم درآمدزدایی حساب کنید، بنابراین این یک مورد را در اولویت اصلی قرار ندهید.

نوشتن را شروع کنید

به نظر من، نوشتن هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان گسترده است. فرصت‌های زیادی برای شروع نوشتن و کسب درآمد از این طریق وجود دارد:

- می توانید وبلاگ خود را راه‌اندازی کرده و با انتشار تبلیغات کسب درآمد کنید.

- می‌توانید کتاب یا کتاب الکترونیکی بنویسید و به صورت آنلاین بفروشید.

- می توانید مانند وبسایت راکت تولید محتوا کرده و کسب درآمد کنید.

- می‌توانید برای سایت‌های شناخته شده‌ای مانند CSS Tricks مقاله‌های مهمان بنویسید که در صورت پذیرش مقاله شما مبلغ مشخصی را به شما پرداخت می‌کنند.

امتحان کردن همه چیز و دیدن واکنش مردم نسبت به آنچه شما می‌نویسید اشکالی ندارد. با این حال، برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید انتخاب طرحی است که در آن علاقه خاصی دارید (انگیزه شما را حفظ می‌کند)، به طور مداوم به نوشتن ادامه دهید (این روند به زمان نیاز دارد) و به طور مداوم مهارت نوشتن خود را برای ارائه مقاله‌های با کیفیت بالا بهبود ببخشید.

ضبط و فروش دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین

توانایی آموزش آنلاین به مردم یکی از بهترین مواردی است که در دهه اخیر ظهور کرده است و به نظر من، حداقل برای یک دهه دیگر این روند ادامه خواهد داشت.

مزایای آن برای دانش آموزان و معلمان بسیار زیاد است. دانش آموزان می‌توانند طیف گسترده‌ای از پیشنهادات آموزشی را انتخاب کنند و با برنامه زمانبندی دلخواه خود یاد بگیرند. معلمان با محتوای مناسب خود می‌توانند به ۱۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰۰ هزار مشتری دست یابند.

اگر شما تجربه برنامه نویسی دارید و دارای دانش و تخصص ایده‌آلی در زبان‌هایی مانند JavaScript یا Python (یا هر زبان یا فریمورک محبوب دیگر) یا حتی دارای تخصصی در پیدا کردن نیچ و توانایی آموزش دادن به دیگران هستید، ایجاد دوره‌های آنلاین می‌تواند مورد پسند شما باشد.

پلتفرم‌های بسیاری برای انتشار دوره‌های شما در دسترس است. به عنوان مثال Udemy ماهانه حدود ۷۵ میلیون بازدیدکننده دارد و هر کسی می‌تواند به آن بپیوندد.

با این وجود، هنگام ضبط دوره‌های خود باید چند نکته را در نظر بگیرید:

- بر روی تجهیزات خوب سرمایه‌گذاری کنید: میکروفون و وبکم خوب یک مورد ضروری است!

- محتوای با کیفیت بالا در این رقابت پادشاهی می‌کند. رقابت به طور پیوسته در حال افزایش است، بنابراین شما باید مردم را متقاعد کنید که می‌توانید موارد ارزشمندی را به آن‌ها بیاموزید.

- تمرین کنید تا بتوانید بلند و واضح صحبت کنید.

- همیشه بیشتر از یک بار موارد آموزشی خود را ضبط کنید تا از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید.

- مطالب اضافی مانند پروژه‌های گیت‌هاب، ارائه‌ها، مثال‌های کدنویسی و غیره ایجاد کنید.

بهترین معلمان به طور مداوم دوره‌های خود را بروز می‌کنند، زیرا فناوری همیشه در حال تغییر است!

پادکست

بسیاری از افراد دوست ندارند در مقابل دوربین قرار بگیرند، اما هنوز در این زمینه متخصص هستند و دوست دارند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

پادکست‌ها بدون شک یک رسانه عالی برای انجام این کار هستند. در طی چهار تا پنج سال اخیر محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده و میلیون‌ها مخاطب در حال رفتن به محل کار یا قبل از خواب به آن گوش می‌دهند.

اکنون، بیشتر پادکست‌ها رایگان هستند. بسیاری از پادکست‌ها برای اپیزودهای خود اسپانسر می‌گیرند که با خدمات‌رسانی یا پول پرداخت می‌شود. بسیاری از پادکست‌سازان در Patreon مشغول به کار هستند، پلتفرمی که کاربران می توانند برای حمایت از آن‌ها و باز کردن محتوای اختصاصی، به طور ماهیانه مبلغی را به آن‌ها پرداخت کنند.

اما برای اینکه در یک پادکست موفق باشید، باید بتوانید خود را به خوبی بیان کنید، روی برخی از میکروفون‌های خوب سرمایه‌گذاری کنید و از همه مهم‌تر استقامت لازم برای ضبط مداوم قسمت‌ها را داشته باشید.

برای اینکه از طرف کاربران انرژی مثبت دریافت کرده و در این کار پیشرفت کنید، شاید مجبور شوید قسمت‌های مختلف پادکست‌ها را به صورت هفتگی تا ۲ سال ایجاد کنید و این امر غیر معمول نیست. بنابراین، علاقه داشتن شرط اول این کار است.

حرف‌های آخر...

آخرین موردی که می‌خواهم به شما بگویم برای هر یک از گزینه‌های فوق مناسب است: سازگاری مهم است.

مهم نیست که چه کاری را شروع می‌کنید، آن را دنبال کرده و ادامه دهید. به نتیجه رسیدن یک شبه رخ نمی‌دهد. کار سختی است، شما باید در این کار وقت و انرژی بگذارید. ۹۹٪ خیلی زود تسلیم می‌شوند. اما ۱٪ موفق می‌شوند چون به کارشان علاقه و اطمینان داشته‌اند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید