آیا رسانه های اجتماعی در حال آسیب رساندن به تجارت طراحی وب شما هستند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

آیا رسانه های اجتماعی در حال آسیب رساندن به تجارت طراحی وب شما هستند؟

رسانه های اجتماعی یک موضوع بسیار جالب می‌باشند. رسانه‌ اجتماعی یک فرصت عالی برای شماست تا بتوانید کارهای خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید. با این روش مشتریان پتانسیل بالا می‌توانند بهتر شما را پیدا کنند. اما رسانه های اجتماعی به همان اندازه‌ای که می‌توانند کمک‌رسان فعالیت‌های بازاریابی شما باشند، این توانایی را نیز دارند تا به همان اندازه برای تجارت شما زیان‌آور هم باشند.

اشتباهات رسانه های اجتماعی که می‌تواند به تجارت طراحی وب شما آسیب برساند

CareerBuilder در سال گذشته ۱۰۰۰ نفر را که درگیر پروسه استخدام بودند مورد بررسی و آزمایش قرار داده است. آن‌ها به رابطه‌ای کاملاً شگفت‌انگیز بین استخدام و رسانه های اجتماعی پی بردند. اگر شما برای یک کار تمام‌وقت در فلان شرکت متقاضی نشده باشید، مدیران استخدام همچنان روند مشابهی را برای ارزیابی صلاحیت شما طی خواهند کرد. بنابراین به این آمار و ارقام کاملاً دقت کنید:

- ۷۰ درصد از سازمان‌های استخدام‌کننده، متقاضیان را با استفاده از رسانه های اجتماعی بررسی می‌کنند.

- ۵۷ درصد از مدیران استخدام تصمیم گرفته‌اند به دلیل مسائل پیدا شده در رسانه های اجتماعی، فرد متقاضی را قبول نکنند.

- ۴۷ درصد از سازمان‌ها با افرادی که حضور آنلاین ندارند تماس نخواهند گرفت.

در اصل شرکت‌ها به دنبال دلیلی هستند تا با شما کار نکنند. بنابراین شما باید هنگام استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار با دقت عمل کنید. در اینجا مواردی آورده شده که باید از آن‌ها خودداری کنید:

۱. عدم حضور آنلاین

اگر از رسانه های اجتماعی به روش نادرست استفاده کنید، مشتریان بالقوه شما را از لیست طراحان خود خط خواهند زد. اگر اصلا از رسانه های اجتماعی استفاده نکنید، نتیجه‌ای مشابه نصیبتان خواهد شد. شما در این بین باید به یک تعادل ظریف دست پیدا کنید. اگر می‌خواهید به دلیل نداشتن حضور آنلاین کار خود را از دست ندهید، از موارد زیر پرهیز کنید:

- دوری کردن از رسانه های اجتماعی به هر قیمتی که شده

- ساخت پروفایل در رسانه های اجتماعی، اما منتشر نکردن هیچگونه مطلبی

- ایجاد پروفایل در رسانه های اجتماعی، اما رها کردن آن به صورت ناقص، نادرست و قدیمی

۲. حضور آنلاین بیش از اندازه

بیش از حد وقت گذراندن در رسانه های اجتماعی نیز می‌تواند به شما آسیب برساند. سعی کنید در رسانه های اجتماعی وارد گفتگوهای بی ربط نشوید. اگر می‌خواهید صفحات رسانه های اجتماعی خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید، بهتر است در گفتگوهای متناسب با تخصص خود شرکت داشته باشید.

این موضوع را به یاد داشته باشید که مشتریان در رسانه های اجتماعی به دنبال درک سطح تخصص و حرفه‌ای بودن شما هستند. آن‌ها نمی‌خواهند کسی را استخدام کنند که به طور مرتب در رسانه های اجتماعی گشت‌وگذار می‌کند. برای اینکه بتوانید کارهای خود را متناسب با آن انجام دهید، باید فعالیت‌های خود را در حد معقولی حفظ کنید.

۳. نظارت نداشتن بر روی پست‌های خود

رسانه های اجتماعی روشی رایگان برای پیشبرد چشم‌اندازها و کسب اطلاعات جدید از طراحی وب است. برخلاف وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیل، در اینجا شما برای برقراری ارتباطی موثر با دیگران نیازی به یک نویسنده خوب بودن ندارید. فقط چند کلمه بنویسید و بگذارید تصاویر شما بدرخشند.

به این ترتیب شما نباید فقط عناوین مقالات را در پست رسانه های اجتماعی خود کپی پِیست کنید. اگر انتظار دارید دیگران روی لینک‌های به اشتراک گذاشته شما کلیک کنند یا درگیر پست‌هایتان شوند، باید چیزی را به آن‌ها ارائه دهید که ارزشش را داشته باشد. اگر فید اجتماعی شما تماماً شامل عناوین و لینک‌های پست‌های وبلاگ است، این بدان معناست که شما به منتشر کردن محتوای ارزشمند اهمیتی نمی‌دهید یا فضای خود را به خوبی درک نمی‌کنید.

۴. به اشتراک گذاشتن محتوای بد

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید ۲۰ درصد از مطالب مطلق به خود و ۸۰ درصد از مطالب افراد دیگر را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بنابراین شما دیگر تنها تجارت خود را تبلیغ نمی‌کنید. مردم به خاطر ایجاد یک ارتباط جدید، تمایل به همکاری با فریلنسرها و مشاغل در رسانه های اجتماعی دارند.

به همین خاطر شما باید در به اشتراک‌گذاری لینک‌ها، الگوهای رفتاری و سایر مطالب دقت لازم را داشته باشید. محتوای به اشتراک گذاشته شده باید:

- حداقل هفته پیش منتشر شده باشد، بنابراین هنوز هم جدید و مرتبط خواهد بود

- مثبت باشد

- ارزشمند بوده و برای تقویت سئو از کلمات کلیدی خیلی زیادی استفاده نشده باشد

- مطابق با شیوه‌های طراحی وب شما باشد

- در واقعیت دقیق باشد

حتی اگر شما محتوای آن را ننوشته باشید، این همچنان می‌تواند بازتاب ضعیفی از شما به خاطر به اشتراک گذاشتن این مطلب بی کیفیت باشد.

۵. بحث کردن در مورد مشکلات حساس

گاهی اوقات در رسانه های اجتماعی بحث‌هایی صورت می‌گیرد که درگیر شدن در آن‌ها بسیار آسان خواهد بود. بعضی اوقات این گفتگوها در مورد موضوعاتی است که شما به آن‌ها حساس هستید. اما مشتریان آینده شما خواستار دیدن همچین چیزی نیستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که شما یک حرفه‌ای هستید و می‌توانید بدون دخالت دادن زندگی شخصی خود مشغول به کار شوید. آن‌ها می‌خواهند آمادگی شما برای انجام کارها را مشاهده کنند. با درگیر شدن در گفتگوهای اشتباه، شما این معیارهای مهم را زیر پا خواهید گذاشت.

این‌ها فقط برخی از موضوعات مخاطره‌آمیزی است که باید از آن‌ها دوری کنید:

- سیاست

- مواد مخدر و الکل

- روابط جنسی 

- محتواهای خشن و خشونت‌آمیز

۶. خیانت کردن به اعتماد مشتریان 

این یک موضوع بسیار جدی است که باید کاملاً مراقب آن باشید. وقتی یک مشتری نمی‌تواند حقوق شما را پرداخت کند، اهمیتی ندارد که چه تعداد از جامعه طراحی وب از شما حمایت کنند. مطمئناً رسانه های اجتماعی مکانی برای بد صحبت کردن با مشتریان نیست. ذکر نکردن نام مشتری در بحث‌ها، چیزی از عمق فاجعه کم نمی‌کند. 

همین موضوع در مورد هرگونه اطلاعات محرمانه و یا موافقت شده برای حفظ حریم خصوصی نیز صدق می‌کند. اطلاعات شخصی و حساس مشتریان خود را فاش نکنید. مطمئناً اگر قرارداد فریلنس خود را بررسی کنید، این تعهد را خواهید دید.

اگر می‌خواهید خودتان را خالی کنید، این کار را در جمعی خصوصی و با دوستان خود انجام دهید. مشتریان آینده شما از بد صحبت کردن در مورد یک مشتری قدیمی یا فعلی خوششان نمی‌آید و این را به عنوان علامتی مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن شما می‌دانند.

استفاده‌ی درست از بازاریابی رسانه های اجتماعی

شما به عنوان یک طراح وب، باید برای اهداف بازاریابی در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید. فقط این موضوع را به خاطر داشته باشید که هرآنچه شما در آن‌جا منتشر می‌کنید، به همان اندازه‌ی محتوای منتشر شده در وبسایت شما اهمیت داشته و قضاوت خواهد شد. این باید یک قانون پای‌ه‌ای برای رسانه های اجتماعی باشد:

اگر مایل به منتشر کردن یک مطلب خاص در وبسایت خود نیستید، آن را در رسانه های اجتماعی خود نیز به اشتراک نگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات