جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه با یادگیری کدنویسی اولین شغل خود را پیدا کنیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

چگونه با یادگیری کدنویسی اولین شغل خود را پیدا کنیم

من حدود دو سال و نیم پیش شروع به یادگیری برنامه نویسی کردم، و من اخیرا اولین کار توسعه دهنده تمام‌وقت خود را پیدا کردم . این ممکن است به نظر بعضی از شما زمان طولانی به نظر برسد ، اما من هیچ عجله‌ای نداشتم و تا دو ماه پیش هیچ تلاشی برای پیدا کردن کار نکردم. بسیاری از افراد خیلی زود دست به کار می‌شوند و به دنبال کار می‌گردند. بنابراین من تصمیم گرفتم که داستان خود، منابع و آنچه برای من در هنگام یادگیری توسعه وب اتفاق افتاد با شما به اشتراک بگذارم.

چگونه با یادگیری کد زدن اولین شغل خود را پیدا کنیم

چگونه به کدنویسی علاقه پیدا کردم

من در تایلند زندگی می‌کردم، در حال آموزش مبارزه مویتای بودم و همچنین به مدت ۱۰ ساعت در هفته به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی نیز کار می‌کردم. من واقعا از بازاریابی به عنوان یک شغل لذت نمی‌بردم و آن قدرها که آرزو می‌کردم انعطاف‌پذیر نبود، چون فقط می‌توانستم زمان معینی در طول روز کار کنم.

خوشبختانه من وقت کافی داشتم تا چیز جدیدی یاد بگیرم. من شروع به مشاهده آموزش‌های انلاین کردم مهارت‌های خوبی یاد گرفتم که می‌شد از راه دور هم کسب درآمد کنم. اما بعد مدت کوتاهی با یک مسافر که از تایوان آمده بود آشنا شدم، شغل او توسعه دهنده وب بود، بعد از مدتی معاشرت با او به شدت به برنامه‌نویسی علاقه‌مند شدم.

از کجا برنامه نویس را یاد بگیریم؟

اولش، من از این طرف به آن طرف می‌پریدم و سعی می‌کردم با کمک سایت‌های مختلف مثل Codecademy، freeCodeCamp و کلی روش دیگر که اصلا یادم نیست شروع به یادگیری کنم. ولی هیچ کدام از روش‌ها به یادگیری من کمک نکردن تنها فایده‌ای که داشت این بود که بیشتر به برنامه‌نویسی علاقه‌مند شدم.

بعد از تحقیق کردن زیاد، من تصمیم گرفتم دوره مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر (cs50)،که یک دوره مشهور در هاروارد که توسط دیوید مالان برگزار می‌شود را به بگذرانم. این دوره اصول اولیه علوم کامپیوتر مانند ساختمان داده‌ها، الگوریتم‌ها و کارهای مرتبط یک کامپیوتر را آموزش می‌دهد. این دوره در مورد زبان C بود اما اصول اولیه یادگیری و اعتماد به نفس شما برای استفاده از هر زبانی را بالا می‌برد. 

وقتی CS50 را تمام کردم ، دوره freeCodeCamp را شروع کردم. چیزی که من در مورد freeCodeCamp بیشتر از همه دوست داشتم پروژه‌ها و تمرین‌هایش بود. با این کار خیلی به شما کمک می‌شود تا در هنگام یادگیری مهارت های خود را تمرین و تست کنید. وقتی چند بخش اول HTML / CSS / JavaScript و مباحث پیشرفته تر را انجام دادم، احساس خوبی نداشتم چون این بخش‌ها به اندازه کافی کامل نبود. دنبال دوره‌های کامل‌تری بودم، دوره‌های راکت که عمق بیشتری در مورد موضوع داشتند پیدا کردم. پس از گذراندن آن دوره‌ها برگشتم و تمرین‌ها و پروژهای freeCodeCamp را انجام دادم.

من از این ترکیب راکت و freeCodeCamp استفاده کردم تا اینکه درک کامل HTML ، CSS ، JavaScript ، Node ، React و Redux را بدست آوردم. من به جز بخش تجسم داده ها با استفاده از D3.js ، کلیه پروژه ها را در freeCodeCamp به پایان رساندم ، چون وقتی دنبال کار می‌گشتم ، دیدم که یاد گرفتن این مهارت برای پیدا کردن کار نیاز نیست.

دوره‌های آموزشی رایگان HTML  و CSS در وبسایت راکت

دوره‌های آموزشی جاوااسکریپت در راکت

بعدش چی؟

در حالی که من به این مهارت‌هایم اطمینان داشتم،  اما هنوز درگیر موضوع open source نشده بودم، به جز چند کار کوچک. نمی‌دانستم از کجا شروع کنم. هر بار که به مسائل نگاه می‌کردم، نمی‌توانستم چیز جالبی پیدا کنم. یا آن‌هایی که جالب بودند قبلاً توسط شخص دیگری پیدا شده بود و بر روی آن‌ها کارهایی انجام داده بودند.

در نهایت، من با freeCodeCamp به عنوان یکی از نویسندگان شروع به همکاری کردم. من به شما توصیه می‌کنم که یکبار در هفته هم که شده به آن سر بزنید و مسائل آن را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که شما بخواهید به آن کمک کنید.

در کنار کار بر روی کدهای open source، من همچنین به عنوان یک توسعه دهنده front-end با تمرکز بر روی React ، کارآموزی هم انجام می‌دادم. این کارآموزی ایده‌آل نبود ، اما به صورت دورکاری بود و من با کار کردن روی بانک اطلاعاتی که شخص دیگری ساخته بود چیزهای زیادی یاد گرفتم. من فقط بر روی front-end  کار می‌کردم. در این زمان من همچنین React Native را یاد گرفتم و آن را پیاده سازی کردم.

React.js  را با سایت راکت یاد بگیرید

پیدا کردن شغل

من ترکیبی قوی از مهارت‌ها، پروژه‌ها و تجربه برای نشان دادن، رزومه در دست داشتم و یک سایت پورتفولیو برای تبلیغ کار خود داشتم. من آماده بودم!

پیدا کردن یک شغل واقعاً نیاز به صبر زیاد دارد. این کار برای من حدود دو ماه به طول انجامید تا هر روز به دنبال کار بگردم. من برای کار‌های زیادی درخواست کردم که به دنبال کارهایی که توسعه دهندگان سطح متوسط یا کسانی تجربه بیشتر از آنچه من داشتم بودند می‌گشتم، که جواب نداد. بیشتر مشاغلی که من در آگهی‌های استخدامی پیدا کردم توسط شرکت‌ها تبلیغ شده‌بودند من این کار را مثمر ثمر دیدم . من اغلب با استخدام کننده‌‌ها تماس گرفتم و آن‌ها را ملاقات کردم که آن‌ها تحت‌تاثیر رزومه و مهارت من قرار گرفتند و به دنبال نقش‌های جدید برای من بودند.

من همچنین در جلساتی شرکت می‌کردم و به دنبال شغل می‌گشتم. من هیچ موقعیت شغلی به طور مستقیم پیدا نکردم چون شرکت‌ها به دنبال تازه‌کارها نبودند. با این حال، من به طور اتفاقی با یک استخدام کننده react ملاقات کردم و همچنین برای هفته بعد با او ملاقات کردم. او نقشی در شرکتی داشت که با ورود تازه‌کارها به آن شرکت مشکلی نداشتند و من در آن شرکت مصاحبه کردم و استخدام شدم و شروع به کار کردم.

فرآیند استخدام برای این موقعیت شامل یک تست فنی (https://github.com/GlynL/tech-test-prendi)  و سپس مصاحبه بود که در پایان به من پیشنهاد کار داده شد. این یک شرکت بسیار کوچک است که در آن من با توسعه دهنده ارشد کار می‌کنم و می‌توانم ایده‌های خود را بیان کنم و در زمان نیاز به آن کمک کنم. این کار یک کار ثابت است، من روزانه از React استفاده می کنم چون پروژه‌ها به آن احتیاج دارند ، و این شانس را خواهم داشت که با تکنولوژی‌های زیادی که به آن‌ها نیاز دارم کار کنم.

وقتی مصاحبه می‌کردم، چیزی که مردم بیشتر از همه از آن قدردانی می‌کردند این بود که من در یک برنامه آموزشی واقعی شرکت کرده بودم. ثابت کرد که می‌توانم روی یک برنامه واقعی با افراد دیگر کار کنم. من قطعا توصیه می‌کنم که یک دوره کارآموزی بروید چون این کار برای رزومه شما خیلی خوب است و در طول مصاحبه یک نقطه قوت به حساب می‌آید.

چه کار دیگری انجام می‌دادم؟

اگر قرار بود دوباره این کار را تکرار کنم، دو کار وجود دارد که من به طور متفاوتی انجام خواهم داد.

برای شروع ، خیلی زودتر درگیر پروژه های open source خواهم شد. سعی کنید در پروژه‌های واقعی شرکت کنید حتی اگر فقط HTML و CSS را یاد دارید باز هم برای شما کاری وجود دارد که انجام دهید. شاید لازم باشد درمورد موضوعاتی که انتخاب می کنید دقیق‌تر باشید مهارت‌هایی که در زمان کار در یک پروژه واقعی به دست می‌آورید  بسیار ارزشمند است. با یادگیری بیشتر می توانید موضوعات پیچیده تری که همسو با مهارت های شما است انتخاب کنید.

دوم اینکه، من شبکه سازی را نیز زودتر انجام می‌دهم ، چرا که این کار ممکن است باعث به دست آوردن یک کارآموزی خوب و یا شغل‌های جدید شود. اگر مردم بدانند که شما در جستجوی یک فرصت کاری هستید، زمانی که کاری دارند به شما فکر خواهند کرد. یا حداقل یک امتیاز مثبت به درخواست شما می‌دهد چون آن‌ها می‌دانند که شما چه کسی هستید و اینکه آیا مناسب این کار هستید یا خیر.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Amiirbazzii
امیرحسین بَزی
طراح رابط کاربری و برنامه نویس فرانت اند

یک طراح گرافیک علاقمند به React JS

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

امیرحسین بَزی

طراح رابط کاربری و برنامه نویس فرانت اند

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است