جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
دلایلی برای یادگیری طراحی وب و کدنویسی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

دلایلی برای یادگیری طراحی وب و کدنویسی

طراحان وب در دنیای امروز، همه فن حریف هستند چون مهارت‌های نرم زیادی دارند و می‌دانند که چگونه باید پروژه‌های خود را طراحی یا آزمایش کنند. آن‌ها حتی می‌توانند پروژه‌های طراحی خود را به شرکت‌های بزرگ بفروشند. در آگهی‌های شغلی، دانش پایه‌ای در زمینه کدنویسی جزو الزامات به شمار می‌آید. اگر تا به حال به اصول کدنویسی فکر نکرده‌اید، باید برای رقابت در بازار آن‌ها را یاد بگیرید. بیایید نگاهی به 7 دلیل اصلی برای یاد گرفتن کدنویسی بیاندازیم:

هنر کدنویسی برای طراحان وب

کدنویسی به زبان ساده، برنامه‌نویسی کامپیوتر است که به مردم در برقراری ارتباط با کامپیوترها کمک می‌کند. یک صفحه‌ی وب چه عملکردی دارد؟ کدام یک از دکمه‌های CTA باید فعال شود؟ متخصصان در زمینه طراحی وب، معمولاً از دو زبان زیر استفاده می‌کنند:

  • HTML مخفف Hypertext Markup Language است. این زبان نحوه‌ی ساختار صفحات وب و محتوای آن‌ها را مشخص می‌کند. این شامل لیستی از نقاط گلوله‌ای، مکان تصاویر، صفحه‌ی داده و پاراگراف‌های اطلاعاتی است.
  • CSS مخفف Cascading Style Sheets است. این یک زبان مبتنی بر قانون بوده و استایل صفحات وب را تعیین می‌کند. منظورم از استایل صفحات وب، ظاهر سرفصل‌ها در صفحه فرود، فونت و رنگ‌هاست.

طراحان وب باید از این اصول آگاهی داشته باشند. خوشبختانه لازم نیست این مسائل را در دانشگاه یاد بگیرید چون دوره‌های آنلاین بسیار زیادی برای یادگیری وجود دارد. طبق محاسبات انجام شده، برای مسلط شدن روی HTML و CSS به چند هفته زمان احتیاج دارید. شما می‌توانید بعد از گذراندن این دوره‌ها، بیشتر در مورد کدنویسی مطالعه کنید.

حالا بیایید به دلایلی بپردازیم که نشان می‌دهد چرا کدنویسی برای طراحان وب اهمیت دارد:

1. طرح شما خراب نخواهد شد

توسعه‌دهندگان وب بیشتر روی طراحی صفحات وب تمرکز می‌کنند. آن‌ها ساختار بخش‌ها، لیست‌ها و تصاویر را خلق می‌کنند. توسعه‌دهندگان وب با رعایت قوانین UX و UI، یک صفحه‌ی بسیار جذاب را برای کاربران می‌سازند. کسانی که فاقد مهارت‌های کدنویسی هستند، نباید برای انجام کارهای خود از توسعه‌دهندگان وب کمک بگیرند چون احتمال دارد با نتایج متفاوتی روبرو شوند. مثلاً یک توسعه‌دهنده وب ممکن است در انتخاب رنگ درست اشتباه کند. شما به عنوان یک طراح می‌دانید که انواع مختلفی از رنگ قرمز وجود دارد اما برای یک برنامه‌نویس، تمام آن‌ها یک رنگ به نظر خواهد آمد. اگر طرح خود را به تنهایی وارد یک محیط وب کنید، از شر هرگونه سوتفاهمی نجات پیدا خواهید کرد. این کار تنها با کمک CSS و HTML امکان‌پذیر خواهد بود.

2. شما خلاق‌تر می‌شوید

ما همیشه از دو جنبه‌ی ظاهری و عملکردی به پروَژه نگاه می‌کنیم. کدنویسی می‌تواند خلاقیت شما را بالاتر ببرد. شما یک محصول را طراحی می‌کنید، سپس آن را برای آزمایش کردن در معرض دید عموم قرار می‌دهید تا از نظرات کاربران مطلع شوید. برای بالاتر بردن سطح خلاقیت خود می‌توانید از جدیدترین ترندهای کدنویسی برای طراحی استفاده کنید تا از انتظارات کاربران فراتر بروید.

3. شما یک متقاضی عالی هستید

تصور کنید که برای یک شغل باید با شخصی رقابت کنید که دارای مهارت‌های طراحی و توسعه است. در چنین شرایطی اگر کدنویسی بلد نباشید، احتمالاً رد خواهید شد. کارفرمایان خرج‌های اضافه را دوست ندارند، به همین دلیل فردی را می‌خواهند که بتواند هر دو کار را انجام دهد. این افراد به تنهایی قادر به انجام دو کار هستند، بنابراین استخدام کردن آن‌ها منطقی‌تر خواهد بود. ما داریم در مورد طراحان وبی صحبت می‌کنیم که دانش اندکی در زمینه توسعه Frontend دارند. طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته، طراحان وبی که دارای مهارت‌های Frontend هستند، در آینده جای توسعه‌دهندگان Frontend را پر خواهند کرد.

4. همیشه از جنبه‌های تکنولوژی آگاه هستید

شما به عنوان یک طراح وب فریلنس یا یک طراح وب شاغل در یک شرکت، باید همیشه در جلسات مربوط به پیشرفت کارها شرکت کنید. وقتی کدنویسی را بلد باشید، خودتان می‌توانید کارها را به تنهایی انجام دهید یا حداقل می‌توانید بفهمید که توسعه‌دهندگان وب، قصد انجام چه کاری را با طراحی شما دارند. به همین دلیل دیگر پس از تحویل پروژه توسط متخصصان برنامه‌نویسی، با چیزهای غیرمنتظره‌ای روبرو نخواهید شد.

5. می‌توانید از ابزارهای برنامه‌نویسی استفاده کنید

ما برای طراحی و ساخت انیمیشن از برنامه‌های مانند Figma یا Adobe استفاده می‌کنیم. شما برای کدنویسی می‌توانید از ابزارهای برنامه‌نویسی هم کمک بگیرید. با این کار اگر یک توسعه‌دهنده وب مرتکب اشتباه شد، می‌توانید اشکالات او را اصلاح کنید. البته برای انجام این کار باید به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط باشید. حال آن زبان برنامه‌نویسی بسته به نیازهای کارفرمای شما می‌تواند پایتون، جاوا، جاوااسکریپت و غیره باشد.

6. می‌توانید کدنویسی را به عنوان شغل جدید خود انتخاب کنید

اگر دیگر علاقه‌ای به کدنویسی ندارید یا می‌خواهید حقوق بیشتری داشته باشید، می‌توانید به کدنویسی روی بیاورید. کارهای زیادی با پیچیدگی‌های مختلف وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است در مسیر حرفه‌ای خود به کدنویسی علاقه‌مند شوید و بخواهید با استفاده از طراحی و کد نوشتن یک اپلیکیشن خلق کنید. شاید بعد از ساخت اپلیکیشن به فکر ساختن یک استارتاپ باشید. در این صورت شما به تنهایی می‌دانید که باید از چه منابع انسانی برای پیشبرد کارهای بزرگ خود کمک بگیرید.

7. حرکت آرامی به سمت آینده خواهید داشت

آینده پر از نوآوری است؛ جایی که انسان با کمک کدنویسی می‌تواند به راه‌حل‌های زیادی دست پیدا کند. با این کار شما دیگر از تکنولوژی‌های جدید عقب نخواهید ماند و عملکرد بسیاری از آن‌ها را درک خواهید کرد. وقتی کدنویسی را بلد باشید، می‌توانید در آینده وارد مشاغل زیادی شوید. در آینده تقاضا برای طراح وبی که مهارت کدنویسی دارند، افزایش پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید یک نرم‌افزار ساخته و آن را بفروشید. البته قبل از آن باید یک زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید.

جمع‌بندی

اگر مهارت‌های کدنویسی را به عنوان یک طراح وب یاد بگیرید، می‌توانید حقوق بیشتری داشته باشید. در صنعت تقاضا برای جذب چنین طراحانی بالا خواهد بود. آن‌ها میتوانند با برنامه‌نویسان ارتباط برقرار کرده و دیگاه خود را در مورد ظاهر کد و طراحی به اشتراک بگذارند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 4 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است