تبدیل شدن به یک توسعه دهنده در سال 2022
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

تبدیل شدن به یک توسعه دهنده در سال 2022

در طول روز با دوره‌های آنلاین مختلفی روبرو می‌شوید که قول می‌دهند شما را در عرض چند هفته یا ماه به یک توسعه دهنده ماهر تبدیل خواهند کرد. همیشه به یاد داشته باشید که هر چیز درخشنده‌ای صرفاً طلا نیست.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، مطالعه کردن ادامه‌ی این مقاله است. مطمئن باشید خواندن این مقاله در آینده خیلی به دردتان خواهد خورد.

 بیایید قبل از شروع کردن این مقاله، به برخی نکات مهم اشاره داشته باشیم:

  • مطمئنا گذراندن دوره‌های آنلاین برای شما مفید است.
  • شغل پیدا کردن بعد از گذراندن دوره‌ها، تا حدودی به شانس نیز بستگی دارد.
  • فقط با دنبال کردن یک دوره آموزشی نمی‌توانید به توسعه دهنده‌ای بااستعداد تبدیل شوید.

بنابراین مشکل از چیست؟ گاهی اوقات ما گذراندن برخی دوره‌ها را هدر دادن پول تلقی می‌کنیم یا با خودمان می‌گوییم که دوره‌های فلان استاد خسته‌کننده است. برخی‌ها نیز در دوره‌هایی ثبت نام می‌کنند که پر از کدنویسی است و به خاطر تازه‌وارد بودن، مطالب مهمی را از آن دوره درک نمی‌کنند. شاید حق با شما باشد چون تمام دوره‌ها متناسب با نیازهای ما نیستند.

من به عنوان توسعه دهنده‌ای با بیش از 10 سال سابقه کار به شما می‌گویم که مشکل اصلی چیز دیگری است. شما واقعاً نمی‌دانید یک توسعه دهنده کیست یا از تقاضای واقعی بازار اطلاع ندارید. در این مقاله 5 نکته مهم را گردآوری کرده‌ام که ارزش فکر کردن را دارند:

1. جهان دائماً در حال تحول است. اگر توقف کنید، شکست خواهید خورد

این بهترین توصیه من به شماست. هر توسعه دهنده حرفه‌ای دیگری نیز این گفته مرا تایید خواهد کرد. وقتی مشغول یاد گرفتن یک زبان یا فریمورک هستید، چندین زبان یا فریمورک جدید در سراسر دنیا برای برآورده کردن نیازهای جدید بازار ساخته خواهد شد. شما نمی‌توانید فقط به یک زبان برنامه نویسی بسنده کنید، چون معمولاً زبان‌های مختلف نقاط قوت خاص خودشان را دارند. هیچ زبانی آنقدر بی‌نقص نیست که به آن لقب «بهترین زبان» داده شود.

2. زبان بی‌نقص وجود ندارد

بسیاری از من می‌پرسند که بهترین زبان برای مطالعه کردن چیست. ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که یک زبان بی‌نقص داریم چون هر زبانی متشکل از نقاط ضعف و قدرت است. من دوست دارم آن‌ها را ویژگی خطاب کنم چون با این ذهنیت دیگر هیچ زبان ضعیفی وجود ندارد. اگر به دنبال ساخت صفحات وب پویا هستید، اول از همه یاد گرفتن PHP را پیشنهاد می‌کنم. اگر می‌خواهید اپلیکیشن بسازید، باید به دنبال JavaScript و Node.js بروید. اگر به ساخت اسکریپت یا انجام محاسبات سنگین نیاز دارید، باید زبان Python را یاد بگیرید. بهترین زبان همان زبانی است که نیازهای اپلیکیشن شما را به بهترین وجه برآورده می‌کند.

3. تجربه بالاتر از دانش

توسعه دهندگی یک حرفه ذهنی و عقلانی است. نمی‌توانید با قرار دادن یک کد در ویرایشگر امیدوار باشید که در هر شرایطی تمام نیازهای شما پاسخ داده شود. به کمک تجربه یاد می‌گیرید که چگونه برنامه‌های بهتری را خلق کنید. با یاد گرفتن ترفندها و تمرین‌های خاص زندگی خود را آسانتر خواهید کرد. برای نمونه‌سازی وقت بگذارید و از انجام پروژه‌های شخصی نترسید. هر یک ساعت تمرین می‌تواند به شما در کسب مهارت‌های اصلی کمک کند. یک توسعه دهنده ماهر به خوبی با اصول پایه‌ای آشنایی دارد. تغییر دادن زبان هرگز چنین توسعه دهنده‌ای را به دردسر نخواهد انداخت چون اصول تمام زبان‌ها یکسان است.

4. خلاق باشید

وقتی با افراد معمولی صحبت می‌کردم، تعریف‌های مختلفی را می‌شنیدم. یکی می‌گفت که به من حسادت می‌کند زیرا می‌توانم چیزهای خاصی را خلق کنم. من واقعاً از شنیدن این صحبت‌ها لذت می‌بردم چون حس خاصی را به من القا می‌کرد. همیشه در کارهای خود خلاقیت به خرج دهید. منظورم این نیست که همیشه باید چیزهای جدیدی را یاد بگیرید، اما باید در کارهای خود بهترین عملکرد را داشته باشید. تا رسیدن به اوج، مسیر طولانی را در پیش دارید. باید با جنبه‌هایی از یک مشکل، موقعیت‌هایی مختلف و زمینه‌های متفاوتی روبرو شوید. باید برای رسیدن به اهداف خود از راهکارهای مختلفی کمک بگیرید.

5. به عنوان یک کاربر فکر کنید، نه به عنوان یک شخص حرفه‌ای

همیشه خودتان را جای کاربر بگذارید. کاربران همیشه به دنبال سادگی هستند. آن‌ها به دانستن پیچیدگی عملکرد یا سرعت برنامه علاقه‌ای ندارند. آن‌ها فقط می‌خواهند بدانند که این اپلیکیشن چگونه به رفع نیازهای‌شان کمک خواهد کرد.

خلاصه

تبدیل شدن به یک توسعه دهنده در سال 2022، ایده بسیار خوبی است. بازار به سرعت در حال پیشرفت است و تقاضا برای توسعه دهندگان نیز به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات