این ۷ کار در اوقات فراغت خود برای رسیدن به موفقیت انجام دهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

این ۷ کار در اوقات فراغت خود برای رسیدن به موفقیت انجام دهید

آیا می‌دانستید که معمولا استارتاپ ها به جای موفقیت، ۴ برابر بیشتر به شکست ختم می‌شوند؟

می‌دانید چرا راه اندازی یک کسب و کار موفق انقدر سخت است؟

این موضوع به چندین عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل، روشی است که مردم با آن اوقات فراغتشان را می‌گذرانند. بهره وری که شما می‌توانید در اوقات فراغت خود به وجود آورید، اغلب می‌تواند در به ثمر رسیدن تلاش های حرفه ای شما کمک کند، و می‌توانم با شما شرط ببندم که اوقات فراغت افراد موفق چیزی بیشتر از استراحت کردن و تلویزیون تماشا کردن است.

اگر به عنوان یک کارآفرین در تلاش هستید تا به موفقیت برسید، بهتر است به روشی که با آن زمان خود را بیرون از محل کار می گذرانید نگاهی کنید. شاید بهتر باشد عادت هایی که بهره وری کمتری دارند را با عادت های پر مزیت جا به جا کنید:

۱. ورزش

تمرین کردن برای جسم و ذهن مفید است. طبق مطالعات مختلفی که شده است، افرادی که در روز ۳۰ دقیقه و هفته ای ۵ روز ورزش می‌کنند، از سلامت مغزی بهتری برخوردار هستند. ورزش کردن سبب بهتر شدن اخلاق، کاهش استرس، افزایش خلاقیت و تفکری باز می‌شود. ورزش کردن یکی از کارهایی است که می‌توانید برای هوشیار و سرحال ماندن  در محل کار، انجام دهید. 

۲. سرگرمی

آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از موفق ترین افرادی که می‌شناسید، سبک زندگی متفاوت و شادی در خارج از محل کار دارند؟ این عمدتا ناشی از سرگرمی هایی است که آنها برای لذت بردن آنها را انتخاب می‌کنند. سرگرمی ها تخریب کننده فوق العاده استرس و منبع خارق العاده ای برای خلاقیت هستند.

۳. یادگیری

موفقیت اغلب به معنای ارتقای عشق به یادگیری است. اگ می‌خواهید الهام بخش عشق به یادگیری در درونتان باشید،چیزهای جدید یاد بگیرید. بعضی ها دوست دارند که یک زبان جدید بیاموزند؛ بعضی ها دوست دارند تا در بروز ترین تکنولوژی های حال حاضر سرمایه گذاری کنند. اما اکثرا چیزی را یاد می‌گیرند که در شغلشان کارآیی داشته باشد، مثلا اصول اولیه "IT".

یک فضای قدرتمند از یادگیری مسائل جدید، می‌تواند  به شما کمک کند تا بهره وری خود را تا ۳۷ درصد افزایش دهید. با وجود آموزش های آنلاین، سایت ها و برنامه های آموزشی، نمی‌توانید برای یاد نگرفتن چیزهای جدید بهانه بیاورید.

۴. آگاهی

دلیل اینکه یوگا به یکی از محبوب ترین تمرین های سلامتی تبدیل شده است این است که:

آگاهی می‌تواند به شما در رسیدن به آرامش، بهبود بهره وری، افزایش خلاقیت و حفظ سلامت عمومی بدن کمک کند. مهم است که خاطر نشان شوم منظور از تمرین آگاهی لزوما انجام ورزش یوگا یا مدیتیشن نیست، هر چند هر دو این کارها یک نتیجه را دارند. ممکن است منظور از تمرین آگاهی این باشد که ۲ بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه بی حرکت بنشینید یا به صندلی خود تکیه دهید. ممکن است ۱۰ دقیقه خیره شدن به سقف و فراموش کردن مشغله های روزمره باشد.

۵. خدمات

اگر شما در حال از دست دادن دیدتان نسبت به نگرش و مسائل مهم خود هستید، فرصت را غنیمت بشمارید و برای خدمت به دیگران تلاش کنید. خدمت کردن به جامعه به شما کمک می‌کند تا در کنار کار، به چیزهای دیگری هم فکر کنید که ممکن است شما را قادر به ارزیابی چگونگی بهبود کسب و کارتان کند. این بهترین روش برای زندگی در راستای دیدگاه تان و کاهش استرس ناشی از تمرکز بر روی مشکلات شخصی است.

۶. مطالعه

بهترین روش برای با خبر شدن از موفقیت ها و دستاوردهای افراد موفق، مطالعه کردن است. چه در حال  با خبر شدن از آخرین اخبار روز باشید و چه در حال مطالعه بیوگرافی افراد موفق، مطالعه کردن می‌تواند سرعت خلاقیت شما را افزایش دهد، طرز تفکر شما را در محل کار ارتقا بخشد و این اجازه را به شما می‌دهد تا در طی یک روز طولانی، خونسردی خود را حفظ کنید.

۷. خانواده

هر  وقت که خواستید استراحت کنید، تمام توجه و تمرکز خود را به کسانی که بیشتر از همه دوستشان دارید اختصاص دهید. فقط برای چند ساعت در هفته هم که شده، بیخیال اتفاقاتی شوید که در محل کار رخ می‌دهد و از اتفاقاتی که در خانه می‌افتد لذت ببرید. افراد شاد، سالم و سودآور می‌دانند که وقت گذراندن با عزیزانشان آنها را در حالی که از نردبان موفقیت بالا می‌روند، عاقل و سالم نگه می‌دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی