آنچه طراحان وب و مشتریان آن‌ها باید در مورد seo بدانند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

آنچه طراحان وب و مشتریان آن‌ها باید در مورد seo بدانند

seo یکی از موضوعاتی است که علاقه آنچنان زیادی به آن ندارم. وقتی که مجبور شوم، این موضوع را با کمال میل برای مشتری‌های خود در میان می‌گذارم.

اما من اینجا هستم و سعی می‌کنم که احساسات خود را نسبت به این موضوع تغییر دهم. چرا؟ چون به راحتی نادیده گرفته می‌شود. هم طراحان وب و هم مشتری‌های آن‌ها باید درک کاملی از نحوه عملکرد seo داشته باشند. علاوه بر آن، حل مشکلات بالقوه آن نیز ضروری است.

انتظارات اشتباه از seo و تلاش‌های لازم برای انجام این کار آسان است و بازار مملو از این ادعاهای مشکوک است که انتخاب مشاوره صحیح از اغراق آمیز را دشوار می‌کند.

در تلاش برای ایجاد شفافیت، به جایی رسیدم که می‌دانستم جواب‌هایی برای این سردرگمی‌ها وجود دارد: Yoast را پیدا کردم. این پلاگین رایگان بیش از ۱۱ میلیون کاربر فعال دارد که ﺁن را به یکی از مشهورترین‌ها در بازار تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ﺁن‌ها در وبلاگ شرکت خود، مشاوره‌های صوتی بسیاری ارائه می‌دهند.

صحبت‌های Edwin Toonen در مورد نکات ضروری seo

در ادامه، یک پرسش و پاسخ کوتاه با Edwin Toonen، مدیر محتوای Yoast ارائه می‌شود که ما به نکات ضروری seo می‌پردازیم. برخی از پاسخ‌ها برای شفافیت موضوع ویرایش شده‌اند.

رایج‌ترین باورهای غلط یا سوء تفاهم‌هایی که توسط کاربران مشاهده می‌کنید چیست؟

در حالی که پیشرفت در فناوری، ساخت سایت را بسیار آسان کرده است، اما رتبه بندی با آن سایت در موتورهای جستجو بسیار آسان نشده است. بنابراین، شما واقعا باید برای آن تلاش کنید!

در Yoast، ما به شوخی SEO را Seriously Effortful Optimization می‌خوانیم. ما با استفاده از Yoast seo در حال کاهش موانع موجود در ورودی هستیم تا بتوانیم نتایج خوب و عادلانه‌ای را برای همه افراد در موتور‌های جستجو فراهم کنیم.

متاسفانه ما نمی‌توانیم آن قسمت‌های مهم محتوا را برای شما بنویسیم. ما فقط می‌توانیم نکاتی در مورد بهبود موارد به شما ارائه دهیم، اما نمی‌توانیم راهکارهایی را برای شما تعیین کنیم. انجام کارهای بیشتر فقط با تمرین و تکرا شما صورت می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که برخی از افراد فکر می‌کنند با نصب Yoast SEO، کار شما با seo به پایان می‌رسد. البته، این درست نیست، انجام این امر فقط آغاز کار است.

آیا باید هر قسمت از محتوای یک وبسایت بهینه شود یا اینکه باید مهم‌ترین مطالب مورد توجه قرار گیرد؟

در حالت ایده آل، شما باید به هر قسمت از محتوای وبسایت خود فکر می‌کردید. هر مقاله یا هر صفحه باید یک هدف داشته باشد.

البته این کار در عمل به سختی انجام می‌پذیرد. ممکن است سایتی داشته باشید که صدها یا هزاران پست و صفحه در طی سالیان گذشته به خود اختصاص داده باشد. این موضوع یک واقعیت در مورد اکثر سایت‌ها می‌باشد.

در مواردی از این دست، شما باید تمام آن مطالب را مرور کرده و انتخاب‌های سختی انجام دهید. آیا من واقعا به این نیاز دارم؟ آیا این مطالب متناسب با اهداف من است؟ آیا ترافیکی به همراه دارند؟ آیا آن‌ها به برند من کمک می‌کنند؟

شما می‌توانید در حین حذف و هدایت مواردی که نیازی به آن ندارید، آن‌ها را مرور کرده و محتوای مورد نظر خود را بهبود بخشید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید چند پست کم ارزش را در یک پست واقعا خوب ادغام کنید.

و سپس، فقط محتوای اساسی باقی می‌ماند. این‌ها مقالات مهم و همه جانبه‌ای هستند که تخصص شما را نشان می‌دهند. این مباحث باید تمرکز اصلی شما باشد. مقاله‌های اساسی باید به‌طور مرتب بروزرسانی و بهبود یابد. لینک‌دهی مقالات پشتیبانی شده و مرتبط شما با محتوای اساسی و اصلی به افزایش اهمیت آن‌ها کمک می‌کند.

برای مشاغل کوچک و محلی با بودجه محدود، بهترین زمینه برای تخصیص منابع seo کدام است؟ آیا سرمایه‌گذاری وجود دارد که جایگاه بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد؟

من همیشه می‌گویم شما ابتدا باید یک تجارت عالی بسازید. چیزی بسازید که مشتری‌های شما به داشتن یا تجربه کردن آن احتیاج داشته باشند.

از اینجا به بعد، به بررسی و رسیدگی بپردازید. یک پروفایل Google my Business که شامل اطلاعات بروز و عکس‌های عالی باشد ایجاد کنید.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که سایت شما به درستی برای نتایج محلی بهینه شده است و همچنین محتوای محلی و با کیفیت بالا را بنویسید که بتواند لینک‌ها و نقل قول‌های محلی را برای شما فراهم سازد.

اگر کسی مجبور بود بین محتوای با کیفیت و تکرار کلمات کلیدی یکی را انتخاب کند، گزینه بهتر کدام است؟ آیا موتورهای جستجو واقعا تفاوت بین آن‌ها را متوجه می‌شود؟

کیفیت محتوا باید اولویت شماره یک شما باشد. بهبود محتوا یکی از مواردی است که گوگل به صورت مداوم در مورد آن صحبت می‌کند. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند تا فراتر از کلمات کلیدی را نگاه کنند، بنابراین بهتر است به جای تلاش برای جای دادن کلمات کلیدی بیشتر، راه‌هایی برای بهبود محتوای خود پیدا کنید.

مسلما مواردی مانند تراکم کلمات کلیدی معنای دیگری به خود گرفته‌اند، زیرا دیگر جایگزینی درصد مشخصی از کلمات کلیدی بر اساس طول متن نیست. امروزه معیارهایی از این قبیل بیشتر به راهنما شباهت دارند که به شما کمک می‌کند همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و در صورت زیاده‌روی در استفاده از آن به شما هشدار می‌دهد.

هر چند وقت یک بار باید seo برای محتوای موجود بررسی و اصلاح شود؟

برخی از مطالب حتی بدون اینکه سال‌ها از آن‌ها استفاده شود، بسیار خوب عمل می‌کنند. سایر مطالب برای دستیابی به نتیجه نیاز به تغییر مداوم دارند.

نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که شما باید مراقب محتوای خود باشید. شما باید بدانید که چه محتوای خاصی نیاز به انجام این کار دارد و اگر Google Analytics همان کاری که شما قصد دارید انجام دهید را انجام داده است، مرتبا آن را بررسی کنید.

اگر کار نکرد، باید آن را به خوبی تنظیم کرده یا آن را با چیز دیگری جایگزین کنید. البته، فضای زیادی برای آزمایش وجود دارد و گاهی اوقات به طور تصادفی به بهترین نتیجه می‌رسید. seo درباره نتایج سریع نیست.

کلید‌های SEO ی تاثیرگذار

با تشکر صمیمانه از Edwin Toonen و تیم Yoast که وقت خود را برای گفتگو اختصاص دادند! اگر مورد دیگری باشد، امیدوارم که این امر به تفکیک برخی از واقعیت‌ها از داستان در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو کمک کرده باشد.

همانطور که Edwin به آن اشاره کرد، seo برای رسیدن به موفقیت به مقدار زیادی کار نیاز دارد. اما حتی در آن صورت، هیچ تضمینی وجود ندارد که با رسیدن به رتبه‌های بالا به شما پاداش دهند. مطمئن باشید که در این روند آزمایش‌ها و خطاهای بسیاری وجود دارد.

علاوه بر این، ما یاد گرفتیم که محتوا باید اهداف خاصی داشته باشد. اگر می‌خواهید موتورهای جستجو محتوای شما را در اولویت قرار دهند، باید هم کیفیت بالایی داشته و هم متمرکز باشد.

مهم‌تر از همه، seo موضوعی است که طراحان و مشتریان باید طولانی مدت به آن پایبند باشند. بازی همیشه در حال تغییر است. بنابراین، برای رسیدن به کیفیت بالا به تجزیه و تحلیل و تنظیمات منظم نیاز دارد.

شاید seo به آن اندازه که من تصور می‌کردم بد نباشد. گرچه هنوز هم موضوع مورد علاقه من نیست، اما این مقاله و این مصاحبه به من کمک کرده است که برخی از آن افکار بد گذشته را از بین ببرم. امیدوارم که این کار برای شما نیز مفید واقع شده باشد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید