آنچه مشتریان شما باید در مورد طراحی مجدد وبسایت بدانند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

آنچه مشتریان شما باید در مورد طراحی مجدد وبسایت بدانند

وقتی صحبت از طراحی وب می‌شود، باورهای غلط زیادی وجود دارد. مشتریان ممکن است به طور کامل متوجه نشوند که در ساخت یک وبسایت عالی چقدر کار می‌شود. گاهی اوقات این امر باعث می‌شود که آن‌ها از طراحان بخواهند بدون درک تلاش مورد نیاز، کارهایی را انجام دهند و هزینه‌های مربوطه را هم در نظر نگیرند. طراحی مجدد از جمله سخت‌ترین مفاهیمی است که یک مشتری می‌تواند درک کند. در برخی موارد، آن‌ها ممکن است باور داشته باشند که طراحی مجدد وبسایت یک فرآیند آسان است ("همه مطالب از قبل موجود است، نه؟"). این کار منجر به یک چرخش ذهنی سریع و ارزان می‌شود.

البته، ما می‌دانیم که واقعیت این نیست. یک طراحی مجدد باکیفیت هم به منابع و هم به ایجاد یک پیشرفت واقعی متعهد نیازمند است. هم مشتری‌ها و هم طراحان مجبور به پرداخت بهایی هستند.

همانطور که در اغلب اوقات اتفاق می‌افتد، توانایی یک طراح در آموزش مشتری بسیار کلیدی به حساب می‌آید. با کمک به آن‌ها برای درک آنچه در این زمینه وجود دارد، از نتیجه بهتر پروژه و دریافت یک دستمزد عادلانه اطمینان خواهید داشت.

بنابراین، مشتریان شما باید از طراحی مجدد وبسایت خود چه بدانند؟ بیایید نگاهی به برخی از مهم‌ترین مفاهیم بیندازیم.

طراحی مجدد وبسایت به یک هدف مشخص نیاز دارد

برای موفقیت، یک پروژه طراحی مجدد به یک هدف مشخص نیاز دارد. هر از گاهی، خوش شانس خواهید بود و مشتریان‌تان از شما روند این کار را خواهند پرسید. اما به احتمال زیاد شما نیز باید با مطرح کردن سوالات درست به ﺁنان کمک کنید. هر چه پاسخ مشخص‌تر باشد، بهتر می‌توانید دیدگاه ﺁنان را زنده کنید.

به عنوان مثال ممکن است هدف از طراحی مجدد یک سایت تجارت الکترونیکی افزایش فروش باشد. سایتی برای یک شرکت لوله کشی محلی ممکن است به دنبال افزایش آگاهی و نام تجاری باشد.

این‌ها موارد ملموسی است که یک طراح وب می‌تواند با آن‌ها کار کند. این منطقی است، زیرا راهنمایی مشتری یکی از عناصر ضروری در این فرآیند است.

از طرف دیگر، در اغلب اوقات استدلال مشتری برای طراحی مجدد مبهم است. ممکن است آن‌ها یک تم وردپرس را پیدا کنند که آن را بیشتر از تم فعلی دوست دارند. یا شاید آن‌ها از دیدن صفحه اصلی خسته شده‌اند. بله، ظاهر مهم است، اما این به خودی خود محصول دستیابی به هدفی خاص است. برای اینکه از طراحی مجدد بیشترین بهره را ببریم، موارد قابل سنجشی در ﺁن دخیل است.

در اغلب اوقات محتوا و کد نیاز به بازطراحی دارند

طراحی مجدد به معنی چیزی بیشتر از تغییر هدر، پاورقی و پیمایش است. تقریبا تمامی مولفه‌های یک وبسایت موجود ممکن است نیاز به بازطراحی داشته باشند.

محتوا در این روند کاری بسیار مهم است. قالب‌بندی و چیدمان نیز می‌تواند سهم بزرگی در کمک به دستیابی به هدف تعریف شده پروژه ایفا کند. علاوه بر این، ممکن است به ویرایش و بازنویسی حداقل برخی از مطالب موجود نیاز باشد.

حتی اگر یک سایت از طریق CMS مانند وردپرس طراحی شده باشد، قسمت‌هایی وجود دارد که باید دوباره اصلاح شوند.

وبسایت موجود می‌تواند به پلاگین‌های منسوخ شده‌ای متکی باشد که سالهاست بروزرسانی نشده‌اند. بعلاوه، ممکن است سفارشی‌سازی‌های قبلی با آخرین نسخه‌های PHP یا خود CMS ناسازگار باشد. فراتر از آن، در اغلب اوقات ویژگی‌های جدیدی وجود دارد که باید پیاده‌سازی شوند، همچنین ممکن است که برخی از آن‌ها از ابتدا ساخته شوند.

در برخی موارد، طراحی مجدد می‌تواند بیشتر از ایجاد یک وبسایت کاملا جدید دردسرساز باشد. استفاده از بخش‌های موجود و طراوت بخشیدن به ظاهر و عملکرد آن‌ها یک چالش اساسی است. برای درست انجام دادن آن رویکردی دقیق صورت می‌گیرد.

قابلیت دسترسی و موبایل باید در اولویت باشند

وب به سرعت در حال پیشرفت است و بهترین شیوه‌ها با گذشت زمان تغییر می‌کنند. وبسایتی که حتی دو سال پیش ساخته شده است، احتمالا در مورد قابلیت دسترسی و سازگاری با دستگاه موبایل به مشکل بر می‌خورد.

با این حال هر دو این موارد بسیار مهم هستند. استفاده تلفن همراه از وب فقط در حال رشد است. نه تنها این، بلکه تعداد دستگاه‌های جدید و ویوپورت‌های عجیب و غریب آن‌ها به آزمایش گسترده‌ای نیاز دارد. احتمال اینکه یک سایت قدیمی برای همه آن‌ها بهینه سازی نشده باشد وجود دارد. یک طراحی مجدد باید آن‌ها را در نظر بگیرد.

دسترسی هم یک نگرانی بزرگ است. این یک تعهد اخلاقی است و بسته به اینکه مشتری‌تان در کجای دنیا قرار دارد، به طور فزاینده‌ای الزام قانونی دارد. مهم نیست که چطور می‌خواهید یک طراحی مجدد انجام دهید، دسترسی باید از همان ابتدا به ﺁن اضافه شود.

از نظر فنی، انجام هیچ یک از این فرایند‌ها بسیار دشوار نیستند. اما انجام ﺁن‌ها وقت‌گیر بوده و نیاز به تصمیم‌گیری‌های سخت دارند. بنابراین، درک اهمیت و چالش‌هایی که مشتریان با خود به همراه می‌آورند، اهمیت دارد.

نتایج بر اساس آنچه شما در پروژه قرار می‌دهید، خواهد بود

به گفته همه، یک طراحی مجدد موفق نیازمند تعهدی از طرف ذی‌نفعان است. برای ساختن یک وبسایت، باید هدف و منظور مشخصی داشته باشیم.

بسیاری از جزییات کوچک در این امر دخیل است. اما مفاهیم مهم‌تری که در بالا ذکر شد حیاتی هستند. هنوز هم، این دانش عمومی نشده است. این وظیفه ماست که به عنوان طراح آن‌ها را راهنمایی کنیم. هنگامی که مشتریان درگیر این قضیه باشند، بهتر می‌توانند هزینه را توجیه کنند. آن‌ها همچنین ممکن است متوجه شوند که روند طراحی مجدد چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد. این کار نتایج بهتری برای همه به همراه خواهد داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات