۱۱ مورد از بهترین افزونه‌های کروم برای SEO 
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۱ مورد از بهترین افزونه‌های کروم برای SEO 

خدمات افزونه‌ای به همه‌ی افراد به خصوص بهینه‌سازهای موتور جستجو اجازه می‌دهد تا بیشترین استفاده را از گوگل داشته باشند. تقریباً برای هر چیزی افرونه‌ی کروم وجود دارد. در این مقاله ما نگاهی به ۱۱ مورد از بهترین افزونه‌های گوگل می‌اندازیم. اگر شما خودتان را فردی تصور می‌کنید که با سئو سر و کار دارد، بهتر است این برنامه‌ها را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. 

در حال حاضر گوگل‌کروم با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، به عنوان بزرگترین مرورگر اینترنت در نظر گفته می‌شود. گوگل‌کروم از مدت‌ها پیش برای کاربران Mac جزو انتخاب اصلی بوده است. یکی از بهترین ویژگی‌های گوگل‌کروم، خدمات افزونه‌ی آن‌ است. این خدمات رایگان و یا به شدت ارزان قیمت هستند. 

۱. Evernote Clipper

اولین موردی که ما در لیست خود مد نظر قرار داده‌ایم، Evernote Web Clipper است. اما این برنامه را اغلب با نام Evernote Clipper نیز می‌شناسند. این افرونه دقیقاً کاری را انجام می‌دهد که از اسمش پیداست. این یک افزونه‌ی یادداشت برداری است که در بخش فوقانی وبسایت شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید تمام روز از آن یادداشت بردارید.

بهترین بخش این افزونه آن است که شما می‌توانید به راحتی وبسایت و عکس را در آن اضافه کنید. با در دست داشتن این افزونه، شما دیگر احتیاجی به یادداشت برداری ندارید.

۲. Pocket 

احتمالاً شما از قبل شنیده‌اید که Pocket یک برنامه برای گوشی‌ها است. برنامه اندرویدی آن‌ها از افزونه کروم‌شان محبوب‌تر است، اما هر دوی آن‌ها عملکردی فوق‌العاده دارند. این روشی عالی برای نشانه‌گذاری کردن لینک‌ها در مرورگر شما است. شاید این سوال را بپرسید که چرا وقتی گزینه‌ی نشانه‌گذاری کردن به صورت پیش‌فرض وجود دارد، ما باید از Pocket برای انجام این کار استفاده کنیم؟

پاسخ سوال شما این است که وقتی از Pocket استفاده می‌کنید، نیازی به اینترنت ندارید. بنابراین شما می‌توانید مقالات علامت‌گذاری شده را در هر زمان و مکانی مطالعه کنید.

۳. Google Analytics URL Builder

به عنوان بهینه‌ساز موتورهای جستجو، ما باید به طور منظم به آمارهای روزانه خود دقت داشته باشیم. این آمارها شامل تعداد بازدیدکنندگان سایت، صفحات بازدید شده، مدت زمان حضور آن‌ها در سایت و غیره می‌باشد. این معیارها برای به موفقیت رسیدن یک وبسایت مهم هستند. این دقیقا همان جایی است که این افزونه می‌تواند کاربردی عمل کند. 

این جایگزین نیاز شما به Google Analytics خواهد شد. ممکن است شما نتوانید آمارهای نهایی را در اینجا ردیابی کنید، اما این افزونه در اکثر کارها عملکرد خوبی خواهد داشت.

۴. Link Clump

هر چند وقت یک‌بار شما مجبور هستید تمام لینک‌های موجود در Google Search را کپی کنید. راه دیگری وجود ندارد و شما باید به صورت دستی آن‌ها را کپی کرده و URLهای سایت را در یک دفترچه یادداشت کنید. این افزونه زندگی شما را آسان‌تر خواهد کرد. شما می‌توانید موس خود را بر روی لینک‌ها بکشید تا آن‌ها را انتخاب کنید، سپس این افزونه آن‌ها را به صورت خودکار در یک فایل متنی فهرست می‌کند.

۵. Link Miner

آیا تا به حال در مورد تکنیک ساخت لینک خراب چیزی به گوشتان خورده است؟ شما برای ساخت لینک‌های خراب، ابتدا باید لینک‌هایی را پیدا کنید که دیگر کار نمی‌کنند. این افزونه دقیقاً همین کار را برای شما انجام می‌دهد. کار کردن با این افزونه بسیار آسان است. شما فقط باید صفحه‌ای را که می‌خواهید آنالیز کنید باز کرده و سپس بر روی افزونه کلیک کنید. 

این افزونه لینک‌ها را به رنگ‌های قرمز و سبز در می‌آورد. رنگ قرمز نشان دهنده خراب بودن لینک و سبز نشان دهنده سالم بودن آن لینک است. خیلی آسان است، مگر نه؟

۶. Scraper

خب Scraper افزونه‌ای است که ممکن است هر سئویی به آن نیاز نداشته باشد. این ابزاری است که بعضی از سئوها به آن احتیاج دارند. روش کارکرد این افزونه بدین شکل است که وقتی شما متنی را به آن می‌دهید، در اینترنت به دنبال متن‌های مشابه می‌گردد و برایتان وبسایت‌هایی را که دارای مقالات و یا نوشته‌هایی با موضوعات مشابه هستند را فهرست می کند. 

این یک ابزار مناسب برای تحقیق و یافتن اهداف بالقوه و یا جستجوی رقبا است.

۷. Ninja Outreach Lite

شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال یا بهینه‌ساز موتورهای جستجو باید به دنبال فرصت‌های پیوند دهنده‌ای باشید. پیدا کردن فرصت‌های پیوند دهنده دشوار است و شما باید با تمام بروزرسانی‌های گوگل مطمئن شوید که در امان هستید. یکی از امن‌ترین روش‌های ایجاد لینک از طریق پست مهمان است و این افزونه به ما در این مورد کمک می‌کند. 

با مراجعه به وبسایت و کلیک کردن بر روی افزونه، مهمترین صفحات آن سایت به شما نشان داده می‌شوند. صفحاتی مانند پست مهمان، مخاطبان و درباره‌ی ما بلافاصله ظاهر می‌شوند. این یک کمک بسیار بزرگ است.

۸. Majestic Backlink Analyzer

اگر شما در فضای بازاریابی دیجیتال هستید، احتمالاً در مورد Majestic شنیده‌اید. بهترین بخش این افزونه این است که شما بدون نیاز به باز کردن چندین صفحه و تایپ کردن مجدد URL می‌توانید در یک پنجره به طور همزمان بک‌لینک، جریان استناد و غیره را مشاهده کنید. 

این افزونه از داده‌های نرم‌افزاری خود استفاده می‌کند، بنابراین روند کار بسیار سریع انجام می‌شود.

۹. SEO Site Tool

اگر شما به چیزی احتیاج دارید که مراقب بیشتر نیازهای سئوی شما باشد، این ابزار مختص شما است. بعد از اینکه این ابزار را نصب کردید، با هر جستجو در گوگل این برنامه به شما اطلاعاتی را در مورد رتبه‌ی صفحات، بک‌لینک‌ها، دامین‌ها، وضعیت ایندکس و مواردی دیگر می‌دهد.

۱۰. SEO Quake

این افزونه به عنوان بزرگترین رقیب Mozbar درنظر گرفته شده است، ما قصد داریم در ادامه این موضوع را توضیح دهیم. ما به این دلیل این افزونه را قبل از Mozbar ذکر کرده‌ایم چون این افزونه داده‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما در این افزونه نیز مانند افزونه‌ی شماره‌ی ۹ اصلاعاتی در مورد بک‌لینک‌ها و غیره دریافت می‌کنید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید دامین‌های ارجاع دهنده، رتبه‌های الکسا، سن سایت، Whois Data و غیره را نیز مشاهده کنید. این‌ها جزو امکاناتی هستند که سایر افزونه‌ها ارائه نمی‌دهند. همچنین در صورت تمایل شما می‌توانید به راحتی تمام داده‌ها را به صورت فایل CSV درآورید که این خودش یک مزیت دیگر برای شما می‌باشد.

۱۱. Mozbar

آخرین افزونه‌ی لیست ما از شرکت محبوب Moz آمده است. این افزونه به طور کلی تمام اطلاعات را برای شما بازگو نمی‌کند. بهترین قسمت این افزونه در آن است که شما برای دستیابی به این اطلاعات، نیازی به درخواست کردن ندارید. این افزونه در سمت راست و بخش فوقانی مرورگر شما قرار می‌گیرد و با جستجو کردن یک وبسایت، قسمتی در بالای مرورگر باز می‌شود که دارای تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد آن وبسایت است.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید به صورت مستقیم بر روی آن کلیک کنید تا شما را برای کسب اطلاعات بیشتر به Moz  ببرد. این کاملاً رایگان است و همین رایگان بودن خودش برای شما یک نوع مزیت به حساب می‌آید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی