طراحی رابط کاربری مینیمال
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

طراحی رابط کاربری مینیمال

مینیمالیسم به عنوان استایل و یا تکنیکی معرفی می‌شود که در آن سادگی، المان بسیار مهمی‌ست. در مینیمالیسم سعی بسیار زیادی روی این قضیه می‌شود که تا جای ممکن کامپوننت‌های اضافی را حذف کرده و تمام توجه کاربر را به موارد مهم و المان‌های پایه جذب کنیم. بنابراین شما نیاز دارید که فضای کافی را به نوشته‌ها، تصاویر، کامپوننت‌ها و موارد دیگری که وبسایت/اپلیکیشن شما روی آن‌ها تمرکز دارد، بدهید.

در این مطلب سعی داریم تا در ارتباط با ساخت رابط‌های کاربری مینیمال صحبت کنیم. اما توجه ویژه ما در این مطلب به نکاتی است که باعث بهینه بودن مینیمالیسم برای طراحان می‌شوند. 

۱. درخشش محتوا

بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایل که قصد مینیمالیست بودن را دارند از الگوهای اولیه مینیمالیسم پیروی می‌کنند. برای مثال آن‌ها تصاویر اضافی و یا رنگ‌های متفاوت را در خود نگه نمی‌دارند. این موارد المان‌هایی هستند که تمرکز کاربر را روی محتوای اصلی برمی‌دارند. حذف کردن این موارد باعث می‌شود که کاربر بتواند روی کارکرد اصلی برنامه تمرکز داشته و محتوای آن را به خوبی متوجه شود.

۲. تقویت ساختار موجود

فضاهای خالی (سفید) ستون فقرات یک طراحی مینیمالیستی به حساب می‌آیند. برای اینکه ساختار مناسبی را در اپلیکیشن خود به کاربر تحویل دهید می‌توانید از فضاهای خالی مختلف و اندازه‌های متفاوت برای المان‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا ساختار و روند سلسله‌ای مرتب و بهینه‌ای برای محتوا و کامپوننت‌های صفحه داشته باشید. پیدا کردن یک الگوی جدید و تغییر دادن ساختار قدیمی با این الگوی جدید و ادغام آن با فضاهای خالی می‌تواند شاهکاری مینیمال بوجود بیاورد.

۳. هر چه کمتر، بهتر

کم کردن المان‌های یک طراحی به معنای کم اهمیت‌تر شدن آن نیست. اگر در یک طراحی از المان‌های کمی استفاده می‌کنید باید اندازه و اهمیت آن‌ها را به جایی برسانید که توجه کاربری را به خود جلب کند. هدف فلسفه «هر چه کمتر، بهتر» نیز دقیقا همین است. در این فلسفه تلاش می‌شود که با استفاده از المان‌های طراحی کمتری بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشیم.

در پایان

همواره سعی کنید قبل از طراحی‌های‌تان، درک خوبی از کاربران هدف پیدا کنید. باید ببینید که آیا طراحی ساده و مینیمال می‌تواند برای کاربران‌تان جذاب باشد یا خیر. 

در این مطلب سعی شد تا در ارتباط با ۳ نکته کاربردی در طراحی مینیمال صحبت کنیم. امیدوارم این مطلب مفید بوده باشد. در ارتباط با طراحی مینیمال می‌توانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا