جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۲۰ نکته برای تقویت مهارت برنامه نویسی وب شما
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۲۰ نکته برای تقویت مهارت برنامه نویسی وب شما

تسلط بر همه چیز در برنامه نویسی تقریباً غیر ممکن است، اما برنامه‌نویسانی وجود دارند که در این زمینه بهتر از سایرین هستند. یادگیری چیزهای جدید به برنامه شما در تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس ماهر بسیار کمک می‌کند. خوشبختانه امروزه نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که برنامه‌نویسان می‌توانند از آن بهره ببرند؛ و به آن‌ها در آسان‌تر کار کردن و ایجاد طرح‌های بهتر کمک می‌کند.

در این مقاله از راکت، برخی از نکاتی که می‌توانید برای تقویت مهارت خود در برنامه نویسی از آن استفاده کنید را برای شما ذکر می‌کنم :

۱. همیشه از ترندهای برنامه نویسی وب خبر داشته باشید

همیشه بدانید که چه چیزی در برنامه نویسی وب ترند است. مشتریان همیشه به دنبال برنامه‌نویسانی هستند که به آن‌ها چیزی متفاوت، هیجان‌ انگیز، مدرن و شیک بدهند؛‌ به همین دلیل است که شما باید بدانید چه چیزی در حال حاضر توی بورس این و چه چیزی در این صنعت قدیمی شده. شما باید مهارت خود را مطابق با آنچه نیاز بازار است هماهنگ کنید، طرح‌های کلاسیک یا مدرن و یا هر طرح خاصی، باید ببینید مشتری به دنبال چیست؟!

۲. به جزئیات و چیزهای ظریف توجه کنید

در بیشتر موارد، آن دسته از اطلاعاتی که به نظر می‌رسد بی‌اهیمت هستند، مواردی هستند که از لحاظ ظاهری طراحی شما را برجسته می‌کنند، به همین دلیل به منظور توسعه وبسایت خود، همه چیز باید برای شما مهم باشد.همیشه برای رسیدن به یک نتیجه عالی تلاش کنید.

۳.از یک ردیاب تیم استفاده کنید

این مورد برای برنامه‌نویسانی که با تیم کار می‌کنند بسیار مهم است.گاهی‌اوقات پیگیری درصد پیشرفت از طریق پرو‌ژه‌ها می‌تواند سخت باشد و وقت زیادی از شما تلف کند. نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای مدیریت پروژه استفاده کرد. به ویژه آن‌هایی که قابلیت ردیابی باگ‌ها و اشکلات و همچنین ویژگی‌ها را دارند.

۴. به وبسایت‌های خود navigation کامل و عالی بدهید

پیمایش وبسایت برای کاربران نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل باید آن را ساده و صریح نگه دارید.تمام صفحات خود را فقط با چند کلیک از صفحه اصلی دور نگه دارید؛ طرح شما نیز باید بسیار جالب باشد چراکه این چیزی است که کاربران شما را ترغیب می‌کند از تمام وبسایت شما بازدید کنند.

۵. برنامه‌های خود را بروز نگه دارید

درست مثل هر نرم‌افزار دیگر، وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب نیز باید به روز باشند. هر روزه تحولات مدرن و جدیدی در حال اتفاق افتادن است که بر نحوه دسترسی و مشاهده افراد در وبسایت تأثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل است که باید خود را با جدیدترین ویژگی‌ها، تکنیک‌ها و همچنین روش‌های ایمن‌سازی مدرن و جدید آشنا باشید تا وبسایت‌هایی که ایجاد می‌کنید با روش‌های روز همخوانی داشته باشد و برای کاربر مفید باشد.

۶. با خودکار کردن یونیت تست‌ها، در زمان خود صرفه‌جویی کنید

اگر شما یونیت تست‌ها را به صورت دستی انجام دهید، قطعاً باید زمان زیادی را صرف این کار کنید. در بیشتر موارد برنامه‌نویسان روی مهلتی که برای پرو‌ژه دارند متمرکز هستند، پس شما باید تا آن‌جا که می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید و این یک راه مطمئن برای دستیابی به این کار است.

۷.شماره تلفن‌های فعال

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هنگام جستجوی چیزی در وبسایت‌ها، گشت و گذار هم کنند و البته باید توجه کنید که تمام دستگاه‌های تلفن همراه که مردم از آن استفاده می‌کنند امکان برقراری تماس را دارند. پس از این مزیت استفاده کنید و شماره تلفن‌های فعال خود را در وبسایت خود استفاده کنید.

۸. رنگ‌ها را با دقت انتخاب کنید

هر چیزی که در وبسایت‌های خود استفاده می‌کنید،‌ قابل توجه خواهد بود و این کار توسط رنگ‌ها خواهد بود. همیشه باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با محصولات، ظاهر و همچنین بازار هدفی که مورد نظر دارید هم‌خوانی داشته باشد.

۹. از میانبرها استفاده کنید

انواع مختلفی از میانبرها وجود دارد که می‌تواند کار شما را تسریع کند و حتی برنامه شما را هم بهتر کند. به عنوان مثال می‌توانید پس‌زمینه‌ها، ‌دکمه‌ها و آیکون‌های خود را مثل یک شبح کنید تا سرعت بارگیری صفحه افزایش یابد.   ;))) 

۱۰. بهترین عکس‌ها را در محتوای خود انتخاب کنید

مهم‌ترین چیز در وبسایت شما مطالب خواهد بود. این همان چیزی است که بازیدکنندگان شما به  آن اعتماد خواهند کرد و خب از همین طریق هم می‌فهمند که وبسایت شما در باره چیست؟

اطمینان حاصل کنید که محتوای وبسایت شما جذاب و وسوسه‌انگیز است تا بتوانید تا انتها ذهن کاربران خود را بخوانید و از مفید بودن مطالب خود مطمئن شوید.

۱۱.  از روش‌های سئو به خوبی استفاده کنید

برنامه‌نویسان باید یادبگیرند، درک کنند و بدانند که چگونه می‌توانند روش‌ها و شیوه‌های سئو را به کار گیرند تا اطمینان حاصل شود که تمام صفحات وب آن‌ها ترافیک و رتبه خوبی در موتور‌های جستجو دارند. رتبه‌بندی خوب باعث می‌شود مخاطبان به سهولت در هنگام جستجو، وبسایت را مشاهده کنند.

۱۲.همیشه از تصاویر عالی استفاده کنید

هرگز نباید در کیفیت و نوع عکس‌هایی که در وبسایت خود استفاده می‌کنید، اشتباه کنید. ابزارهایی مثل Pixel Perfect وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به شما اطمینان می‌دهند که تصاویر شما با کیفیت و وضوح عالی هستند.

۱۳. در راه‌اندازی پرو‌ژه‌های خود، عجله نکنید

پس از ایجاد وبسایت، وقت خود را روی تست پروژه بگذارید، مشکلاتی برای برنامه‌ی خود ایجاد کنید تا از درستی آن مطمئن شوید. وبسایت خود را کاملاً درست و مرتب کنید قبل از اینکه کس دیگری بخواهد مشکلات آن را به شما گزارش دهد.

۱۴. وبسایت خود را ایمن کنید

این کار باید قبل از بالا آمدن وبسایت شما اتفاق بیفتد. شما می‌توانید سایت خود را از طریق سایت‌هایی مانندASafaWeb.Com اجرا کنید تا مشخص شود که امنیت آن در چه سطحی قرار دارد. همچنین این وبسایت می‌توانند پیشنهاداتی در صورت عدم موفقیت تست امنیت وبسایت شما، برای بالا بردن و بهبود ایمنی آن و آنچه می‌توانید برای سایت خود انجام دهید، به شما بدهد.

۱۵. استفاده از Git

اگر در حال کار روی پروژه‌های بزرگ هستید، پس به یک سیستم کنترل ورژن قوی نیاز دارید، و در این زمینه گیت‌هاب قلب بسیاری از توسعه‌دهندگان را جلب کرده است. اگر پروژه شما خصوصی باشد به خاطر سرورهای گیت‌هاب، می‌تواند در دسترس عموم هم قرار گیرد. شما همچنین می‌توانید از گیت‌لب نیز استفاده کنید چراکه کاملاً متن‌باز است و می‌توانید سرور‌های خود را تنظیم کنید.

۱۶. در یک زمان، فقط یک کار را انجام دهید

یک اصل برنامه نویسی وجود دارد که برنامه‌نویسان باید به آن پایبند باشند، و آن اصل مسئولیت منفرد است. به موجب این اصل،‌هر شی در کد فقط باید یک عملکرد داشته باشد. اگر به این اصل عمل نکنید در صورتی که چیزی خراب شود، همه چیز برای شما پیچیده می‌شود. اما اگر به آن عمل کرده باشید در صورت بروز مشکل به‌راحتی می‌توانید بفهمید شروع آن از کجا بوده و سریعاً آن را حل کنید.

۱۷ . همیشه در کد خود کامنت گذاری کنید

اگر در یک تیم کار می‌کنید، بدیهی است که افراد دیگر هم پروژه‌ی شما را خواهند دید. خب آن‌ها باید کد شما را بفهمند. بینابراین شما باید کارهای خود را سازمان‌دهی کنید. برای کدهای خود کامنت بگذارید، لایه‌های خود را نام‌گذاری کنید و FLAها و PSDهای خود را سازمان‌دهی کنید. 

۱۸.اقدامات فتوشاپ

این‌ها برای سهولت کار شماست.

۱۹.فانکشن ایمیل برنامه خود را برون‌سپاری کنید

مدیریت فانکشن ایمیل برنامه شما ممکن است یک کار تمام وقت باشد. با برون سپاری آن می‌توانید خودتان را از این مشکل نجات دهید. 

۲۰. از فضای سفید بیشتر استفاده کنید

کاهش فضای سفید یکی از مواری است که می‌تواند زمان بار‌گذاری صفحه شما را کاهش دهد.

اگر بتوانید هر روز چیزهای جدید یادبگیرید، چیزهای زیادی وجود خواهد داشت که به آن دست پیدا کنید. نکات زیادی خارج از این مقاله وجود دارد که به شما برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس بهتر کمک خواهند کرد. سرچ کنید، چیزهای جدید ببینید، مطالعه و تجربه خود را بالا ببرید و یاد بگیرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Fatemeh.shirzadfar
فاطمه شیرزادفر
برنامه نویس

تجربه کلمه‌ای هست که همه برای توصیف اشتباهاتشون ازش استفاده میکنن، و من همیشه دنبال اشتباهات جدیدم! برنامه‌نویس هستم و لینوکس‌ دوست

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

فاطمه شیرزادفر

برنامه نویس