داستان موفقیت پینترست با 500 میلیون کاربر فعال ماهانه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 18 دقیقه

داستان موفقیت پینترست با 500 میلیون کاربر فعال ماهانه

پینترست، پلتفرمی که از 5000 کاربر در آگوست 2010 به 17 میلیون کاربر در 2011 رسید. طبق گزارش  Nielsen، سریع‌ترین رشد شبکه اجتماعی در سال 2012، مربوط به پینترست بود، با رشد سال به سال 1047%. در نتیجه از نظر افزایش مخاطب و زمان صرف شده در سایت، سریع‌ترین شبکه اجتماعی در حال رشد است. از Pinterest برای سرگرمی شخصی یا برای تجارت استفاده کنید، قطعا سایتی است که باید به موارد دلخواه خود اضافه کنید. در این مقاله، یک نمای کلی از چیستی Pinterest و نحوه استفاده از آن خواهیم داشت.

پیش‌تر درباره داستان موفقیت اسلک، چگونه اسپاتیفای 72 میلیارد دلاری شد و چگونه استارتاپ توییچ به غول صنعت سرگرمی تبدیل شد نوشته‌ایم.

اسم شرکت

Pinterest

دفتر مرکزی

San Francisco, California

صنعت

Internet, Information, Social Media Service

سال تاسیس

2010

موسسین

Ben Silbermann، Paul Sciarra و Evan Sharp

افراد کلیدی

Bill Ready (CEO)

درآمد

$2.58 billion (2021)

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. پینترست چیست؟
  2. داستان پینترست
  3. کاربران پینترست
  4. چگونه می توانید از Pinterest به عنوان یک تجارت استفاده کنید؟
  5. ماموریت و چشم انداز پینترست
  6. نام، لوگو و شعار پینترست
  7. بوم مدل کسب و کار و درآمد پینترست
  8. چالش‌های پیش روی پینترست
  9. تامین مالی و سرمایه‌گذاران پینترست
  10. روند رشد پینترست
  11. رقبای پینترست
  12. برنامه‌های آینده پینترست
  13. حقایق جالب پینترست

 

پینترست چیست؟

داستان موفقیت پینترست

Pinterest یک سایت آنلاین است که در آن می‌توانید تصاویر و ویدیوها را ذخیره کنید (پین کنید) و در گروه‌های مختلف به نام boards سازماندهی کنید. شما می‌توانید تصاویر و ویدیوها را خودتان آپلود کنید یا تصاویر و ویدیوهایی را که در وب سایت‌های دیگر پیدا کرده‌اید اضافه کنید. همچنین می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی را که افراد دیگر به تابلوهای Pinterest خود اضافه کرده‌اند، دوباره پین ​​کنید.

می‌توانید دوستان خود را به boards دعوت کنید و افراد دیگری با علایق مشابه را "دنبال کنید". boards شما می‌تواند مخفی باشد، به این معنی که فقط شما به‌عنوان خالق و افرادی که به boards دعوت کرده‌اید می‌توانید آن را ببینید، یا می‌تواند عمومی باشد، به این معنی که برای همه قابل مشاهده هستند. Pinterest الهام بخش است. به عنوان مثال، افراد پین‌هایی اضافه می‌کنند که نشان دهنده چیزهایی است که دوست دارند، مکان‌هایی که می‌خواهند بروند و لباس‌هایی که دوست دارند داشته باشند.

برای مقایسه پینترست با سایر شبکه‌های اجتماعی، از  Danny Maloney، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Pin League نقل قول می کنیم که گفت: "تویتر درباره کاری است که من در حال حاضر انجام می‌دهم، فیس بوک در مورد هویت آنلاین من است - من چه کسی هستم و که را می شناسم  و پینترست درباره کسی است که من می خواهم باشم."

داستان پینترست

اینفوگرافی پینترست

Pinterest توسط Ben Silbermann، Paul Sciarra و Evan Sharp تاسیس شد. توسعه آن در سال 2009 آغاز شد و در مارس 2010 یک نمونه اولیه در دسترس گروه کوچکی از همکاران و اعضای خانواده قرار گرفت. این سایت فقط به عنوان یک سایت برای کاربران دعوت شده ادامه یافت، اما در 10 آگوست 2012، Pinterest در دسترس عموم قرار گرفت.

استفاده از این سرویس رایگان است و در حال حاضر، شرکت بر روی رشد پایگاه کاربر متمرکز است - نه کسب درآمد از سایت، البته این هدف آینده است. پینترست که تا سال 2013 به ارزش خیره کننده 1.5 میلیارد دلار رسید، در دوره های مختلف بودجه دریافت کرده است. در 2013  سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری دیگر برای آن اعلام شد.

"ساختن چیزهایی که ارزشمند هستند ممکن است زمان زیادی طول بکشد."

برای هر کسی که از Pinterest استفاده می کند، بیانیه بالا توسط Ben Silbermann، بنیانگذار Pinterest، در طول یک رویداد Y Combinator، شاید نشان دهنده صبر و رویکرد ظریف مورد نیاز برای ایجاد یک صفحه پین بورد باشد که ارزش اشتراک‌گذاری با دوستان و بیش از 478 میلیون کاربر فعال (تا سال 2021) را داشته باشد. همین امر در مورد رشد و موفقیتی که پینترست به عنوان یک شرکت از آن برخوردار بوده نیز صادق است.

ایده Pinterest که در سال 2010 تاسیس شد، بر عشق Ben  به جمع آوری (به ویژه حشرات)، سازماندهی و خلق چیزها متمرکز بود. Ben می‌گوید "همیشه فکر می‌کردم چیزهایی که جمع آوری می‌کنیم حرف‌های زیادی در مورد شخصیت ما می‌گویند."، بسیار شبیه مجموعه حشرات دوران کودکی‌اش، که روی آن برچسب «Pinterest 1.0» گذاشته بود.

Ben Silbermann قبل از راه‌اندازی شرکت خود، برای Google در بخش پشتیبانی مشتری کار می‌کرد، داده‌های رفتار مصرف‌کننده را جمع‌آوری و آن‌ها را برای تجزیه و تحلیل به بخش‌های دیگر ارسال می‌کرد. زیرا Ben تصمیم گرفت برنامه بلندمدت خود برای تبدیل شدن به یک پزشک مانند والدین و خواهرانش را کنار بگذارد و در عوض به یک کارآفرین تبدیل شود. بن در کودکی به کارآفرینانی مانند جورج ایستمن، والت دیزنی و استیو جابز نگاه می‌کرد. اما او می‌خواست بیشتر از جمع‌آوری داده‌ها انجام دهد، او می‌خواست محصولی ایجاد کند. تا زمانی که دوست دخترش به او توصیه کرد که از ناامیدی‌هایش در محل کار شکایت نکند و رویاهایش را دنبال کند، او کارش را رها کرد و با دوستانش، Paul Sciarra و Evan Sharp، برای توسعه ایده و اشتیاق خود در سال 2009 همکاری کرد.

موسس پینترست بن سیلبرمن

با این حال، به گفته او، چهار ماه پس از ترک شغلش در سال 2008 و به خطر انداختن همه چیز برای راه‌اندازی یک شرکت و 3000 حساب کاربری مصرف‌کننده برای یک استارت‌آپ، در مقایسه با موفقیت‌های درخشان که برای مثال اینستاگرام و فیس‌بوک در هنگام راه‌اندازی از آن برخوردار بودند، « خیلی خوب نیست.». Ben در مصاحبه ای با Startup Grind گفت: در آن زمان، بسیاری از مردم فقط آن را درک نمی کردند. علیرغم اعداد کم (از 5000 حساب به 9000 حساب در سال 2011) Ben و بنیانگذارانش امید خود را نسبت به دیدگاه یا محصول خود از دست ندادند، تا زمانی که یک کاربر با پست خلاقانه خود پلتفرم را روشن کرد.

Evan Sharp بنیانگذار دیگر پینترست است. ایوان علاوه بر موسس بودن، به عنوان طراح ارشد و مدیر خلاق Pinterest نیز کار می‌کرد. وی در حال حاضر به عنوان عضو هیئت مدیره این شرکت فعالیت دارد. ایوان در یورک، پنسیلوانیا به دنیا آمد و بزرگ شد و دارای مدرک لیسانس از دانشگاه شیکاگو در رشته تاریخ است.

ایوان شارپ بنیانگذار پینترست

Paul Sciarra سومین بنیانگذار پینترست است. او در اوایل توسعه این پلتفرم از بن حمایت زیادی کرد. پل اما در سال 2012 شرکت را ترک کرد. او فارغ التحصیل دانشگاه ییل است. پل همچنین به عنوان بنیانگذار Cold Brew Labs، یک ابزار کاربردی اجتماعی، و رئیس اجرایی فعلی Joby Aviation فعالیت می کند.

موسس پینترست paul sciarra

Bill Ready پس از کناره‌گیری بن سیلبرمن از سمت خود، سمت مدیر اجرایی را بر عهده گرفت. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشکده بازرگانی هاروارد است. بیل دارای دو دهه تجربه کاری در زمینه مدیریت است. او در پست‌های شغلی رده بالای PayPal، Google، Braintree، Venmo، ADP، Accel Partners، McKinsey & Company و چند مورد دیگر خدمت کرده است.

bill ready مدیر عامل پینترست

نامه زنجیره‌ای « pin it forward» که توسط کاربری به نام ویکتوریا بر روی پلتفرم ارسال شد، باعث شد وبلاگ نویسان تابلوهای پین‌بورد را در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه خود شروع کنند و به اشتراک بگذارند، و این تکانی به حیات Pinterest داد. به گفته Business Insider، "این یک نقطه عطف بود." به دنبال آن اولین رویداد پینترست برگزار و توسط Victoria Smith سازماندهی شد، که در آن از کاربران و وبلاگ نویسان دعوت شد تا پین بردهای خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند و از دوستان خود نیز دعوت به انجام همین کار کنند.

در سال 2011، پینترست 10 میلیون دلار بودجه سری A را از Bessemer Venture Partners دریافت کرد و پس از آن 27 میلیون دلار بودجه از Andreessen Horowitz دریافت کرد. در این سال ارزش این شرکت به 200 میلیون دلار رسید.

تا سال 2021، Pinterest دارای ارزش بازار 49.13 میلیارد دلار، 5 میلیارد پین برد و 240 میلیارد پین ذخیره شده توسط کاربران بود. نفوذ پینترست بر انتخاب ایده‌ها و خرید مردم به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. زیرا بیش از 80 درصد از کاربران فعال در پینترست می‌گویند که بر روی این پلتفرم بر اساس پین‌بردهای شرکت خرید کرده اند.

Ben از تجربیات خود در ساخت یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان، اذعان می‌کند که «این عدم اطمینان در شروع یک سفر کارآفرینی، در واقع اینکه هر روز با انتخاب‌های زیادی روبرو هستید که اطلاعات کافی درباره آن ندارید، برای من سخت ترین درسی است که باید یاد بگیرم و امروز همچنان یک چالش واقعی در استارتاپ ها است.»

کاربران پینترست 

پینترست، که در مارس 2010 راه اندازی شد، سریع ترین سایت تاریخ بود که به 10 میلیون بازدید کننده ماهانه منحصر به فرد و معیارهای تعامل بالای کاربران رسید. این پلتفرم در سال 2012 از مرز 10 میلیون کاربر عبور کرد. در سال 2015، این پلتفرم از مرز شگفت انگیز 100 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد. در سه ماهه دوم سال 2022، پینترست 433 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

از این اعداد بیش از 76% از کاربران زن هستند. گزارش‌ها ادعا می‌کنند که تنها 16٪ مردان و 8٪ از دسته بندی نامشخص بقیه کاربران Pinterest در سراسر جهان را نشان می‌دهند.

طبق گزارش Nielsen، کاربران اصلی پینترست، زنان 35 تا 49 ساله هستند، یعنی مخاطبان جذابی با قدرت خرید بالا. بر اساس مطالعه‌ای که توسط Engauge انجام شده است، 90 درصد از مردم گفتند که از آن برای ایده گرفتن استفاده می‌کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که Pinterest به افراد برای موراد زیر کمک می کند:

برای مشاغل یا سرگرمی‌ها الهام بگیرید (57%)

ذخیره تصاویر چیزهایی که آرزوی داشتن آنها را دارید (53%)

افکار و ایده های خود را مرتب نگه دارید (47%)

نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (32%)

«مد» و «لباس» دو دسته از پنج دسته برتر boards پینترست هستند.

چگونه می توانید از Pinterest به عنوان یک تجارت استفاده کنید؟

مانند همه شبکه‌های اجتماعی، که کسب‌وکارها به سرعت از آنها برای بازاریابی استفاده می‌کنند Pinterest نیز از این قاعده مستثنی نیست. پینترست با موفقیت توسط مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا منجر به موارد زیر شود:

افزایش ترافیک

Pinterest برای هدایت ترافیک به سایت شما فوق العاده است (به اصطلاح ترافیک ارجاعی). طبق گزارش Engauge، تا فوریه 2012، Pinterest ترافیک بیشتری را نسبت به YouTube، LinkedIn و Google+ به سمت سایت‌های خرده فروشی هدایت کرده است. حتی اگر خودتان صفحه پینترست ندارید، اگر افراد دیگر شروع به پین ​​کردن تصاویر از وب سایت شما کنند، ترافیک سایت شما را افزایش خواهد داد. شما می‌توانید برای تشویق افراد به این کار، با افزودن دکمه "Pin it" به وب سایت خود، مطمئن شوید که تصاویر وب سایت شما به راحتی پین می‌شوند.

تقویت برند

Pinterest یک پلتفرم عالی برای تقویت برند شما است. می‌توانید پین‌هایی اضافه کنید که ارزش‌های شرکت شما را منعکس می‌کنند، یا می‌توانید شرکت خود را با افزودن پین‌هایی از افراد شاغل در شرکت یا رویدادهایی که در آن شرکت می‌کنید، «انسانی» کنید.

تعامل با مشتریان

مطمئن شوید که در Pinterest با مشتریان در ارتباط هستید و مودب باشید. از دیگران برای پین مجدد تصاویر و پین کردن محتوای سایت شما و نظر دادن در مورد پین‌های دیگران تشکر کنید. مانند همه شبکه‌های اجتماعی، مهم است که از آن فقط برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده نکنید. باید با «لایک کردن» و نظر دادن روی پین‌های دیگران، دنبال کردن دیگران و اضافه کردن چیزهایی غیر از محصولات خودتان، شهروند اجتماعی خوبی باشید.

کاربران پینترست به چه مواردی علاقمندند

ماموریت و چشم انداز پینترست

ماموریت پینترست این است که "به همه الهام بخشد تا زندگی‌ای را که دوست دارند بسازند." این شرکت نمی‌خواهد کاربرانش همیشه آنلاین بمانند. از آنها می‌خواهد الهام بگیرند و به سمت اجرای آن ایده‌ها حرکت کنند. پینترست قصد دارد مردم جهان را از طریق پلتفرم خود متحد کند و می‌خواهد آنها را به انجام کاری که دوست دارند، از طریق فهرست ایده‌ها تشویق کند.

نام، لوگو و شعار پینترست

تغییرات لوگو پینترست در طول زمان

نام Pinterest توسط دوست دختر بن سیلبرمن (همسر فعلی او )پیشنهاد شد. این اصطلاح ترکیبی از «Pin» و «Interest» است، به این معنی که کاربران می‌توانند حوزه‌های مورد علاقه خود را از میان موضوعات و تصاویر مورد علاقه این پلتفرم شبکه اجتماعی به صفحه پین‌بورد خود سنجاق کنند.

شعار این شرکت می‌گوید: «وقتی نوبت به یک ایده عالی می‌رسد، آن را می‌شناسید وقتی آن را می‌بینید. ».

بوم مدل کسب و کار و درآمد پینترست

پینترست با یک مدل تجاری کار می کند که اطلاعات، ایده‌ها، دستورالعمل ها و غیره را به کاربران ارائه می‌دهد. این گزینه برای آنها امکان پین‌ها و تابلوها را برای ذخیره داده‌های لازم و کاوش در آینده فراهم می‌کند. این پلتفرم حاوی تمام اطلاعات و افکاری است که ممکن است در هر لحظه از زندگی فرد به آن نیاز داشته باشد. نه تنها پینترست، بلکه افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند می‌توانند از طریق افیلیت‌های رسمی نیز کسب درآمد کنند.

درآمد Pinterest از طریق تبلیغات ایجاد می‌شود. این شرکت از طریق انواع مختلف تبلیغاتی که در سایت خود نمایش می‌دهد، درآمد ایجاد می‌کند. مدل «پین تبلیغاتی» کمپین برای این شرکت در تولید درآمد بسیار موفق بوده است.

بخش‌های مختلف بوم مدل کسب و کار پینترست

بوم مدل کسب و کار پینترست

1.بخش مشتریان Pinterest

  • علاقمندان مد

  • دکوراتورهای خانه

  • برنامه ریزان تعطیلات

  • غذاخوری ها

  • معتادان به ورزش

  • برنامه ریزان مهمانی

  • خرده فروشان

  • کسب و کارها

  • بازاریابان

  • ارائه دهنده های تکنولوژی  (salesforce.com, hootsuite, spredfast, percolate, piqora, curalate, tailwind تنها شرکت هایی هستند که در حال حاضر به داده ها دسترسی دارند )

2.ارتباط با مشتریان Pinterest

  • برای استفاده ثبت نام لازم است

  • کالکشن

  • ابزار ذخیره سازی

  • ویترین فروشگاه مجازی

  • جوامع کاربران

  • خلق مشترک

  • اشتراک گذاری شبکه اجتماعی

  • اثرات شبکه مشابه و متقابل

  • منافع هر گروه نشان دهنده صرفه جویی در مقیاس

3.ارزش پیشنهادی Pinterest

  • سرویس وب اشتراک گذاری محتوا که به کاربران اجازه میدهد تصاویر و ویدیوها را به pinboard خود pin کنند

  • کاتالوگ بزرگ ایده

  • کشف بصری

  • نمایش تبلیغات

  • کمپین ها یک pinboard دارند که محصولات را روی آن نمایش میدهند

  • ویژگی جدید ایده های فوری به تبلیغ کنندگان اجازه میدهد از طریق دوربین گوشی هوشمند خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند

  • 175میلیون یوزر فعال ماهانه با رشد 3برابر سال در آلمان و برزیل و 2 برابر رشد سال به سال در فرانسه و ژاپن برای تبلیغات

4.فعالیت‌ها کلیدی Pinterest

  • نقشه راه محصول

  • توسعه پلتفرم

  • عملیات

  • کمپین های follow-up

  • ادغام ها

  • محتوای کپی رایت

  • کسب ترافیک

  • بازاریابی

  • خدمات مشتریان

5.شرکای کلیدی Pinterest

  • کاربران

  • دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی

  • شرکا B2B

  • شرکای تجارت الکترونیک

  • خرده فروشان

  • سرمایه گذاران خطر پذیر

  • شرکت های تابعه  (instapaper and jelly )

  • اکتساب ها

  • دولوپرهای شخص ثالث

6.کانال‌های Pinterest

  • وب سایت

  • بلاگ

  • تلفن هوشمند

  • تبلت

  • کامپیوتر

  • اپلیکیشن پینترست برای اندروید و IOS

  • App marketplace

  • API

  • Analytics

7.منابع کلیدی Pinterest

  • ترافیک اینترنت

  • جامعه

  • دکمه pin it

  • ابزار جدیدی به نام rich pins برای بهبود تجربه مشتری هنگام مرور پین های ساخته شده کمپین

  • وب سایت

  • +800 کارمند

  • استعداد

  • کاتالوگ ایده های الهام بخش کاربران باشد تا بیرون بروند و آن کار را انجام دهند

  • ویژگی های جذاب  (pins, boards, exploring and following )

  • Big data

  • Pinterest analytics

8.جریان درآمدی Pinterest

  • صفحات تجاری (پینترست به کسب و کارها اجازه میدهد صفحه بسازند به منظور تبلیغ کمپین آنلاین آنها )

  • درآمد حاصل از تبلیغات

  • Rich Pins

  • پینترست اکنون به بازاریابان اجازه میدهد به داده جمع آوری شده از کاربران دسترسی داشته باشند

9.ساختار هزینه Pinterest

  • میزبانی و زیرساخت تکنولوژی

  • مدیریت و طراحی اپلیکیشن

  • قانون

  • توسعه محصول

  • توسعه نرم افزار

  • کارمندان

  • مرکز کمک

  • ترافیک اینترنت

  • اکتساب ها

چالش‌های پیش روی پینترست 

پینترست در طول سال‌ها با انتقادات متعددی مواجه شد. از آنجایی که این یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس است، اغلب باید با موضوع نقض کپی رایت مقابله کند. برای مقابله با این موضوع، Pinterest یک سیستم اعلان برای گزارش چنین اعمالی راه‌اندازی کرد. اما، زمانی که DMCA اقدام شرکت را محکوم کرد و گفت که به نظر می‌رسد این شرکت کاربران را به نقض حقوق مالکیت معنوی تشویق می‌کند، تبدیل به مرکز بحث شد. شرکت‌های دیگری مانند Getty Images و iStock نیز نقض حق چاپ علیه Pinterest را گزارش کرده‌اند.

این شرکت راه را برای کلاهبرداران هموار کرد. این افراد شروع به استفاده از نام‌های تجاری معروف کردند و برای ارائه گیفت کارت رایگان به کاربران تبلیغ کردند. آنها باعث شدند تا کاربران باور کنند که روی لینک برند رسمی کلیک کرده‌اند، اما آنها را به یک سایت خارجی هدایت و اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری کردند.

دولت چین در مارس 2017 پینترست را بدون هیچ گونه هشداری ممنوع کرد. این به دلایل سیاسی و به دلیل تبلیغ محصولات چینی بود. حتی هند در سال 2016 پینترست را به دلیل نقض حق چاپ و دزدی آنلاین به طور موقت ممنوع کرد.

همچنین کارمندان Pinterest صدای خود را علیه این شرکت در مورد تبعیض جنسیتی و نژادی بلند کردند. این شرکت با شکایتی علیه این موضوع مواجه شد و با تسویه حساب با کارکنان و بهبود سیاست کاری خود آن را رفع کرد.

تامین مالی و سرمایه‌گذاران پینترست 

Pinterest برای جمع آوری سرمایه اولیه خود با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرد. اما هنگامی که شرکت شروع به رشد کرد، بسیاری از سرمایه گذاران برای ارائه کمک مالی به Pinterest رجوع کردند. به این ترتیب، پینترست 1.5 میلیارد دلار را از طریق 26 دور تأمین مالی در طول سال‌ها به دست آورد. این شرکت همچنین IPO خود را در آوریل 2019 راه‌اندازی کرد، جایی که تقریباً 1.4 میلیارد دلار با ارزش 12.7 میلیارد دلار جذب کرد.

روند رشد پینترست 

پس از شکست دادن مشکلات مالی اولیه، پینترست در اوایل سال 2010 شروع به راه اندازی پلتفرم خود کرد. این شرکت توانست در سال اول حدود 10.000 کاربر وارد کند. Ben Silbermann، تمام تلاش خود را برای افزایش تعداد کاربران انجام داد. در سال 2011، Pinterest برنامه آیفون را راه‌اندازی کرد که باعث شد کاربران بیشتری از این پلتفرم استفاده کنند.

تا پایان سال 2011، پینترست با تعداد بازدیدکنندگان هفتگی 11 میلیون، دهمین شبکه بزرگ رسانه اجتماعی شد. این شرکت همراه با رشد مشتریان خود از نظر مالی قوی شد. با توجه به حمایت مداوم سرمایه گذاران، Pinterest حدود 12.7 میلیارد دلار ارزش داشت و 1.4 میلیارد دلار در طول IPO خود جذب کرد. رشد این شرکت شبکه اجتماعی توجه بازیگران مختلف بازار را به خود جلب کرد. PayPal سعی کرد پینترست را تصاحب کند اما تصمیم خود را بعداً لغو کرد. رسیدن به چنین جایگاه عظیمی در عرض 13 سال چندان آسان نیست. پینترست در سال 2022 به طور متوسط ​​حدود 436 میلیون کاربر ماهانه داشت و درآمد کلی آن در سال مالی 2021 بیش از 2.58 میلیارد دلار گزارش شده است.

رقبای پینترست

در زیر برخی از رقبای برتر Pinterest آورده شده است:

  • اسنپ ​​چت

  • اینستاگرام

  • Reddit

  • توییتر

  • فیس بوک

  • Tumblr

برنامه‌های آینده پینترست

پینترست در اجلاس سالانه تبلیغ کنندگان اخیر خود، برنامه‌های راه‌اندازی سرویسی نزدیک به پلتفرم تجارت الکترونیک اعلام کرد. این به کاربران کمک می‌کند تا محصولات و خدمات تبلیغ شده را مستقیماً از برنامه یا سایت Pinterest خریداری کنند. به عنوان اولین قدم برای این کار، این شرکت API برای خرید و برچسب‌گذاری محصول برای پین‌ها را معرفی کرده است. پینترست می‌خواست یک تجربه خرید جذاب و روان برای بازرگانان و به نوبه خود برای کاربران نیز ایجاد کند.

حقایق جالب پینترست 

  • Pinterest با هر کلیک بیش از 400٪ درآمد بیشتری از توییتر و 27٪ بیشتر از فیس بوک ایجاد می‌کند.

  • 79% از کاربران پینترست زن هستند.

  • 25% از 100 شرکت Fortune Global دارای حساب‌های پینترست هستند.

  • از می 2012، ارجاعات پینترست 17٪ از درآمد مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی در Shopify را تشکیل می‌دهد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید