چگونه اسپاتیفای 72 میلیارد دلاری شد و بوم مدل کسب‌و‌کار آن
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 17 دقیقه

چگونه اسپاتیفای 72 میلیارد دلاری شد و بوم مدل کسب‌و‌کار آن

برای هر حال‌و‌هوایی یک آهنگ مناسب است، اما از نظر عملی، امکان ذخیره این تعداد آهنگ روی هیچ دستگاهی وجود ندارد. Spotify این مشکل را کاملا حل می‌کند. اسپاتیفای یک ارائه دهنده خدمات پخش آنلاین و آفلاین موسیقی و خدمات رسانه‌ای بین‌المللی است که دفتر مرکزی آن در استکهلم، سوئد قرار دارد.

 

اسم کمپانی

Spotify

موقعیت

استکهلم، سوئد

کاربری

پخش موسیقی، اپلیکیشن

موسسین

Daniel Ek, Martin Lorentzon

تاسیس

2006

ارزش

$72 Billion (February 2021)

درآمد

$2.78 bn (Q3 of FY21)

بودجه کل

$2.1 billion

سازمان مادر

Spotify Technology S.A.

در مقاله قبلی داستان کمپانی اسلک را گفتیم، در این مقاله سراغ استارتاپ محبوب اسپاتیفای رفتیم تا با چالش‌ها و مسیر که تا به امروز طی کرده است، آشنا شویم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • موسسین اسپاتیفای Daniel Ek و Martin Lorentzon
  • درباره اسپاتیفای
  • داستان انتخاب نام و شعار اسپاتیفای
  • صنعت اسپاتیفای
  • ماموریت و چشم انداز اسپاتیفای
  • بوم مدل کسب و کار اسپاتیفای
  • تامین مالی و سرمایه‌گذاران اسپاتیفای
  • خریدهای اسپاتیفای
  • شرکای اسپاتیفای
  • چالش‌های اسپاتیفای
  • رشدهای اسپاتیفای
  • اهداف اسپاتیفای

 موسسین اسپاتیفای Daniel Ek و Martin Lorentzon موسسین اسپاتیفای Daniel Ek و Martin Lorentzon

یکی از موسسین اسپاتیفای، Daniel Ek از کودکی کارآفرین بود. او از 14 سالگی، وب‌سایت‌های سفارشی می‌ساخت، ابتدا تنها و به‌عنوان یک برنامه‌نویس مستقل، و بعداً تیمی از دوستان دبیرستانی را جمع‌ کرد تا با هم کار کنند. آنها سفارشات زیادی را با هزینه کم دریافت کردند و تا 50.000 دلار در ماه درآمد داشتند. با این حال، برنامه نویسی تنها علاقه دنیل نبود، موسیقی یکی دیگر از علایقش بود. پدربزرگ و مادربزرگش که خواننده اپرا و پیانیست سبک جاز بودند، در 5 سالگی به او یک گیتار هدیه داده و به معنای واقعی کلمه عشق به موسیقی را در او القا کردند. در نوجوانی، او به طور فعال از طریق Napster، یک سرویس اشتراک‌گذاری فایل موسیقی که کاربران می‌توانستند با یکدیگر موسیقی مبادله کنند و آهنگ‌ها را دانلود کنند،  به موزیک گوش می‌کرد. مزیت و راحتی اصلی پلتفرم در عین حال مشکل اصلی آن بود که منجر به بسته شدن آن شد: دزدی. تجربه Napster بر ایجاد محصول اصلی دنیل تأثیر گذاشت و در سال 2002، ایده ایجاد سرویسی که "بهتر از دزدی" بود متولد شد.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد زندگی Daniel Ek بدانید، در نشریه شنبه بخوانید.

در 23 سالگی، دنیل که قبلاً با شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات کار کرده بود، اولین استارتاپ خود Advertigo را که یک شرکت تبلیغات آنلاین بود، تأسیس کرد. این محصول موفقیت آمیز بود و در سال 2006 شرکت بازاریابی دیجیتال TradeDoubler آن را خریداری کرد. این گونه بود که دنیل با Martin Lorentzon، یکی از بنیانگذاران دیگر Spotify، که در آن زمان TradeDoubler را اداره می کرد، آشنا شد. 

Martin Lorentzon در ابتدا با یک دوره کارآموزی در Telia (یک شرکت تلفن چند ملیتی سوئدی) شروع کرد و بعداً به سانفرانسیسکو منتقل شد و در آنجا به AltaVista (یکی از موتورهای جستجوی اولیه که بعداً توسط یاهو خریداری شد )پیوست. در آنجا او با کارآفرینان وب آشنا شد و در Cell Ventures، یک شرکت سرمایه‌گذاری، شغلی پیدا کرد. مارتین در سال 1999 شرکت Netstrategy را تاسیس کرد که بعداً به عنوان Tradedoubler شناخته شد؛ یک بازار اروپایی پیشرو.

Spotify به عنوان راهی برای مقابله با مشکل دزدی موسیقی تاسیس شد. قبل از محبوب شدن سرویس‌های پخش موسیقی، افراد زیادی بودند که فایل‌های موسیقی غیرقانونی را دانلود می‌کردند. این یک چالش رو به رشد برای کل صنعت موسیقی بود و پایه شکل گیری Spotify است. دنیل و مارتین متوجه شدند که استریم موسیقی پتانسیل بسیار زیادی دارد و همین امر باعث شد در همان سال، آنها شرکت اصلی خود را با هم تاسیس و اولین دفتر Spotify را در استکهلم افتتاح کنند. اولین کارمندان، همکاران سابق و همکلاسی های دنیل بودند. و طبق گزارش سال 2020، Spotify با تیمی متشکل از 6000 کارمند در سطح جهانی فعالیت می‌کند.

 نمودار کارمندان اسپاتیفای از 2011 تا 2022

Ek و Lorentzon اولین نسخه رسمی برنامه را خیلی دیر راه‌اندازی کردند. زیرا ابتدا آنها باید به مسائل حقوقی می‌پرداختند؛ برای اینکه کاربر به تمام موسیقی دسترسی قانونی داشته باشد، باید با همه لیبل‌های موسیقی قرارداد امضا می‌شد. اسپاتیفای بدون موفقیت به دنبال سرمایه‌گذاران بود، بنابراین دنیل و مارتین مجبور بودند برای مدت طولانی پول خود را در شرکت سرمایه‌گذاری کنند.

سرانجام دو سال بعد در اکتبر 2008، سرویس استریم در اروپا راه‌اندازی شد و خدمات Spotify برای اولین بار در 7 اکتبر 2008 در اسکاندیناوی، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا به صورت عمومی (فقط با دعوت) منتشر شد. در سال 2009، Spotify شروع به ارائه دسترسی رایگان اما محدود به خدمات خود در بریتانیا کرد و تا اکتبر 2021، Spotify در بیش از 180 کشور فعال شد.

تا سال 2011، Spotify دو میلیون اشتراک فروخت، یک دور مالی 100 میلیون دلاری به دست آورد و رسماً در ایالات متحده، بزرگترین بازار موسیقی جهان، راه‌اندازی شد. به این عنوان، شرکت 20 درصد از سهام را به لیبل‌های موسیقی سونی، وارنر و یونیورسال برای قرار دادن موسیقی در برنامه پرداخت کرد.

جنبه فناوری خدمات نیز در حال توسعه بود. تا سال 2013، استریم بر اساس فناوری تورنت کار می‌کرد و هیچ سروری در شبکه وجود نداشت که فایل‌های موسیقی از طریق آن منتقل شود. چنین سیستمی حس "دانلود فوری" موسیقی را ایجاد می‌کرد، اما حافظه رم و باتری بیشتری را هدر می‌داد. هنگامی که 250 میلیون دلار جدید در این شرکت سرمایه‌گذاری شد، سرورها و فناوری جدیدی برای بهبود تجربه پخش به دست آمد.

در سال 2015، محبوب ترین ویژگی Spotify، سیستم توصیه کننده مبتنی بر الگوریتم، ظاهر شد. در ابتدا آهنگ‌ها توسط متصدیان موسیقی به لیست‌های پخش اضافه می‌شد، اکنون این کار بر اساس انتخاب و علاقه کاربر انجام می‌شود.

Spotify در سال 2018 در بورس اوراق بهادار نیویورک در یک لیست مستقیم عرضه شد. سهام این شرکت با قیمت مرجع 132 دلار معامله شد که به ارزش 23.5 میلیارد دلار تبدیل شد.

در سال 2021، Spotify با بیش از 381 میلیون کاربر فعال، از جمله 172 میلیون مشترک پریمیوم، همچنان به رشد و محبوبیت خود ادامه داد. سپس این پلتفرم راه‌اندازی و مدیریت پادکست‌ها را استارت زد و در سال 2022 اشتراک جداگانه‌ای برای آن‌ها ارائه کرد. 

ایده و رویکرد Daniel Ek نه تنها محصول او را به یکی از پیشتازان بازار تبدیل کرد، بلکه دنیای فناوری و تجارت را در کنار صنعت موسیقی تغییر داد.

درباره اسپاتیفای

Spotify سفر خود را در سال 2006 آغاز کرد، و از آن زمان، محتوای پادکست، ویدئو و موسیقی را به مشترکان خود ارائه می‌کند. اسپاتیفای امکان انتخاب گسترده بیش از 70 میلیون آهنگ از مجموعه‌ای از شرکت‌های رسانه‌ای و شرکت‌های مختلف را ارائه می‌دهد. از آنجایی که این شرکت پادکست‌های دیجیتالی و محتوای موسیقایی با حق کپی رایت را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد، به آن‌ها کمک می‌کند از ویژگی‌های اساسی لذت ببرند و به محتوای محدودی که برای تبلیغات در آن‌ها به‌عنوان فریمیوم متمایز می‌شود، دسترسی داشته باشند.

تجارت اصلی این شرکت در پخش موسیقی یا صدا است. یکی از دلایل اصلی موفقیت تجاری Spotify این است که لیست خوبی از متغیرهای جستجو را ارائه می‌دهد که در آن کاربر می‌تواند آهنگ، هنرمند، آلبوم یا ژانر را جستجو کند.

کاربر می تواند در دو حالت آنلاین و آفلاین از Spotify استفاده کند. برای حالت آفلاین، یک عضویت ممتاز لازم است که با آن می‌توان از مجموعه 13 میلیون آهنگ Spotify به دانلود دسترسی داشت. برای حالت آنلاین، اتصال به اینترنت یک پیش نیاز است و نیازی به عضویت ممتاز نیست. برنامه Spotify هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ در دسترس است.

اسپاتیفای همچنین پلتفرمی را برای هنرمندان و تیم‌هایشان معرفی کرد تا آمار مخاطبان و ابزارهای مختلف را برای تبلیغ موسیقی و مدیریت پروفایلشان را در اختیار داشته باشند. Spotify for Artists از تبلیغ نمایش‌هایشان گرفته تا فروش کالاهای با برند هنرمند، یک پلتفرم عالی برای هنرمندان است.

داستان انتخاب نام و شعار اسپاتیفای

لوگو اسپاتیفای

نامگذاری Spotify پیشینه جالبی دارد. طبق گفته Daniel Ek، نام Spotify زمانی تعیین شد که دنیل و مارتین در آپارتمانی در حومه استکهلم اقامت داشتند. در اتاق‌های مختلف نشسته بودند و ایده‌های مختلف نام‌گذاری برند را رد و بدل می‌کردند و آن‌ها را فریاد می‌زدند. سپس، مارتین یک نام تجاری را برای دنیل فریاد زد، که بعداً به اشتباه به عنوان "Spotify" شناخته شد. دنیل نامی که اشتباه شنیده بود را در گوگل جستجو کرد و متوجه شد، هیچ نتیجه‌ای نمایش داده نمی‌شود؛ پس همان را برای شرکت خود ثبت کردند. با این حال بنیان‌گذاران از بازگو کردن این داستان خجالت می‌کشیدند و تصمیم گرفتند برای آن داستانی ساختگی بیان کنند که Spotify را ترکیبی از دو واژه "Spot" و "Identify" می‌دانست.

Spotify با شعار "موسیقی برای همه" ایجاد شده است.

صنعت اسپاتیفای

اندازه بازار صنعت پخش موسیقی در سراسر جهان در سال 2019 حدود 20.9 میلیارد دلار گزارش شد. تخمین زده می‌شود که این میزان از سال 2020 تا 2027 با نرخ رشد ترکیبی سالیانه 17.8% افزایش یابد. گزارش شده است که Spotify در گزارش های نوامبر 2021 بیش از 32 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

ماموریت و چشم انداز اسپاتیفای

Spotify ادعا می کند که ماموریت آن "باز کردن پتانسیل خلاقیت انسان است - با دادن این فرصت به یک میلیون هنرمند خلاق که از هنر خود زندگی کنند و میلیاردها طرفدار این فرصت را دارند که از آن لذت ببرند و از آن الهام بگیرند."

چشم‌نداز Spotify حول گسترش یک پلتفرم فرهنگی می‌چرخد ​​که در آن سازندگان حرفه‌ای می توانند از محدودیت‌های ​​خود رها شوند و در نتیجه بتوانند از یک تجربه هنری فراگیر لذت ببرند.

بوم مدل کسب و کار اسپاتیفای

Spotify بر روی یک مدل تجاری "freemium" کار می‌کند. طبق این مدل، خدمات خاصی وجود دارد که رایگان هستند در حالی که سایر خدمات پولی است. منبع درآمد Spotify اشتراک ممتاز برای خدمات پولی است. همچنین با فروش فضای تبلیغاتی در سرویس استریم غیر پریمیوم خود درآمد کسب می‌کند.

به غیر از پرداخت به هنرمندان، Spotify همچنین به دارنده حقوق هر آهنگ چیزی بین 0.006 تا 0.0084 دلار در هر پخش (طبق گزارش های 2018) پرداخت می‌کند.

بوم مدل کسب و کار اسپاتیفای

 

اجزای بوم مدل کسب و کار اسپاتیفای

1.بخش مشتریان اسپاتیفای

  • کاربران رایگان

  • افرادی که عاشق موسیقی هستند

  • دانش آموزان

  • تبلیغ دهنده ها

  • دولوپرها

2.ارتباط با مشتریان اسپاتیفای

  • استریم بر اساس تقاضا

  • طراحی پیشنهادهای موزیک سفارشی برای شما به عنوان یک پلی لیست منحصر به فرد 

  • سگمنت بندی میکرو

  • خودکار

  • افزایش کیفیت صدا تا 320kbps

  • آنلاین

  • براساس تقاضا

  • API شخص ثالث

  • انجمن

  • خلق مشترک

  • طرفداران

3.ارزش پیشنهادی اسپاتیفای

  • سرویس رایگان استریم موزیک (با تبلیغات )

  • در دسترس (هرجا، هر زمان، هر وسیله )

  • اسپاتیفای امکان دسترسی به بیش از 30 میلیون آهنگ را فراهم کرده است

  • شخصی سازی

  • ساخت پلی لیست هفتگی

  • پلتفرم تبلیغات موثر (لحظه های برند شده، پلی لیست دارای اسپانسر، اسپانسر سشن ها، مالکیت ویدیو، صدا، نمایش دادن، پوشش، تصاحب صفحه اصلی، پلی لیست برند، صفحات تبلیغ دهنده)

4.فعالیت‌های کلیدی اسپاتیفای

  • توسعه و نگهداری پلتفرم

  • وب آنلاین

  • دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل 

  • نقشه راه محصول

  • مدیریت همه موزیک ها

  • گرفتن محتوا

  • مذاکرات قراردادها

  • بازاریابی

  • حقوقی

  • توسعه "برنده شدن لیبل بزرگترین مارکت موسیقی جهان"

5.شرکای کلیدی اسپاتیفای

  • لیبل ضبط

  • دارندگان حق

  • هنرمندان مستقل

  • ادغام کننده های شخص ثالث

  • ارائه کننده های اینترنت

  • ارائه دهندگان ابر

  • مالکیت

6.کانال‌های اسپاتیفای

  • Spotify.com

  • وب-اپلیکیشن

  • اپ دسکتاپ

  • App store

  • Google play

  • اپ در دسترس برای مایکروسافت ویندوز

  • Apple macOS

  • کامپیوتر لینوکس

  • اندروید

  • IOS

  • سیستم سرگرمی

  • Receivers

  • TVs

  • Cars

  • ساعت هوشمند

  • گوشی هوشمند و تبلت

  • موبایل

  • جامعه

  • رویدادها

  • PR

  • بیلبوردهای بزرگ در شهرهای بزرگ دنیا

7.منابع کلیدی اسپاتیفای

  • +1600 کارمند

  • برند

  • استعداد

  • نوآوری فرهنگ سازمانی

  • قراردادها

  • الگوریتم ها

  • کلان داده

  • پلی لیست

  • کاتالوگ موسیقی

  • 100 میلیون کاربر فعال در ماه

  • 50میلیون سابسکرایب پولی

  • مدل موسیقی باز - تخمین تعادل اقتصادی - برای صنعت ضبط

  • اسپاتیفای دارای مدیریت حفاظت از حقوق دیجیتال است

  • استارتاپ هوش مصنوعی Niland برای بهبود شخصی سازی و پیشنهاد به کاربران

  • Media chain یک استارتاپ بلکچین با چندین فناوری که به اسپاتیفای در ارتباط دادن هنرمندان و صاحبان حقوق با آهنگ های موجود در سرویس کمک می کند

8.جریان درآمدی اسپاتیفای

  • اسپاتیفای به عنوان یک مدل رایگان کار می کند (خدمات اصلی رایگان، درحالیکه ویژگی های اضافه از طریق اشتراک پولی ارائه می شود)

  • اسپاتیفای درآمد خود را از طریق فروش اشتراک به کاربران و تبلیغات به اشخاص ثالث بدست می آورد

9.ساختار هزینه اسپاتیفای

  • اسپاتیفای براساس تعداد استریم هنرمندان به کل آهنگ های پخش شده در این سرویس حق امتیاز پرداخت می کند

  • آنها تقریبا 70% درآمد را بین صاحبان حقوق، توزیع می کنند سپس بر اساس توافقات فردی هنرمندان به آنها پرداخت می کنند (صاحبین حقوق میانگین در هر پلی بین 0.006 تا 0.0084$ دریافت می کنند )

  • هزینه پهنای باند (شبکه توزیع محتوا )

  • دفاتر

  • حقوق

  • هزینه های صدور مجوز

  • کپی رایت

  • عملیات IT

  • نقشه راه محصول

  • قانون

تامین مالی و سرمایه‌گذاران اسپاتیفای

Spotify تا ژانویه 2022 مبلغ 2.1 میلیارد دلار جمع آوری کرده است. این شرکت شاهد بیش از 18 دور تأمین مالی بوده و آخرین دور تأمین مالی، دور پس از عرضه اولیه سهام بود که در فوریه 2021 آغاز شد. 3 سرمایه‌گذار اصلی برای شرکت وجود دارد.

اینفوگرافی تاریخچه اسپاتیفای

خریدهای اسپاتیفای

  • در سال 2013 اسپاتیفای اپلیکیشن کشف موسیقی سوئدی Tunigo را خریداری کرد

  • در سال 2014 شرکت فناوری موسیقی The Echo Nest را خریداری کرد

  • Spotify در سال 2015 شرکت Seed Scientific را که یک شرکت مشاوره علم داده است، خریداری کرد

  • در سال 2016:

اسپاتیفای دو شرکت را در عرض یک روز خریداری کرد. این شرکت‌ها عبارتند از Soundwave (استارت‌آپ کشف موسیقی) و Cord Project (راه‌اندازی ساخت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان صوتی)

همچنین استارتاپ عکس Crowd Album و Preact خریداری شد. Preact استارت آپی است که به کسب و کارها کمک می‌کند مشترکین را جذب و حفظ کنند.

  • در سال 2017 :

اسپاتیفای Sonalytic، یک استارت آپ تشخیص صدا مستقر در بریتانیا و  نیز سرویس توصیه محتوا MightyTV را خریداری کرد.

استارتاپ بلاک چین Mediachain Labs را خریداری کرد تا مشکل انتساب موسیقی را حل کند.

Niland، یک استارت‌آپ هوش مصنوعی مستقر در پاریس را خریداری کرد تا ویژگی شخصی‌سازی و توصیه‌های موسیقی خود را بداهه‌سازی کند.

استودیوی موسیقی آنلاین Soundtrap مستقر در استکهلم را گرفت.

  • در سال 2018 :

اسپاتیفای Loudr، استارت آپ صدور مجوز مستقر در سانفرانسیسکو را خریداری کرد. این خرید به Spotify در شناسایی، پیگیری و پرداخت حق امتیاز به ناشران موسیقی کمک می کند.

SoundBetter را خریداری کرد، یک بازار تولید موسیقی که هنرمندان، تهیه کنندگان و نوازندگان را به هم متصل می کند.

  • در سال 2019 اسپاتیفای : 

استودیوی پادکست Parcast را خریداری کرد.

Anchor را خریداری کرد، یک پلتفرم آنلاین که به کاربران امکان می‌دهد محتوای پادکست ایجاد و توزیع کنند.

Gimlet Media توسط Spotify خریداری شد. Gimlet یک استارت آپ پادکست است.

  • در سال 2020، اسپاتیفای: 

 The Ringer را خریداری کرد که یکی از خالقان برجسته محتوای ورزشی، سرگرمی و فرهنگ پاپ است. با این خرید، Spotify آماده شد تا پیشنهادات ورزشی و سرگرمی خود را گسترش دهد.

Megaphone (که قبلاً Panoply Media بود) را به قیمت 235 میلیون دلار خریداری کرد. Megaphone همچنین یک شرکت میزبان پادکست است. آنها قطعاً می‌خواهند بازار پادکست را در اختیار بگیرند.

شرکای اسپاتیفای

Spotify اغلب با شرکت‌ها و سازمان‌هایی از سراسر جهان همکاری می‌کند تا به افزایش تعداد کاربران خود کمک کند. غول پخش موسیقی تا به امروز با بیش از 47 شرکت شریک شده است که 20 نفر از این شرکا، شرکای کانال و 27 نفر از آنها شرکای فناوری هستند. از بزرگترین شرکای Spotify می توان به Slack ،Salesforce و wufoo اشاره کرد.

چالش‌های اسپاتیفای

Spotify با مخالفت بسیاری از هنرمندان روبرو است که این پلتفرم را یک "واسطه ناخواسته" می‌دانند. هنرمندانی مانند Thom Yorke, Johnny Marr و David Byrne در برابر اسپاتیفای ایستاده‌اند. برخی از هنرمندان احساس می‌کنند پرداخت‌هایی که از Spotify دریافت می‌کنند ناکافی است، برخی دیگر احساس می‌کنند که این پلتفرم به اندازه کافی از هنرمندان نوظهور حمایت نمی‌کند و تیم Spotify در تلاش است تا به طور موثر با این موضوع مقابله کند. در سال 2013 اسپاتیفای «Spotify for Artists» را راه‌اندازی کرد که تلاشی برای شفاف‌سازی مدل کسب‌وکار خود برای هنرمندان و کمک به هنرمندان برای ایجاد پایگاه هواداران و همچنین کسب درآمد عالی بود.

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند که کسب درآمد از تجارت استریم کار آسانی نیست. از پرداخت حق امتیاز به هنرمندان گرفته تا سایر هزینه‌های مرتبط، سودآور شدن سخت است و Spotify علی‌رغم محبوبیتش ضررهای زیادی را متحمل شده است. با این حال، با افزایش تعداد مشتریان پولی، اسپاتیفای می‌تواند بهتر با آن مقابله کند. طبق گزارش سال 2019، Spotify از زمان آغاز به کار تنها سه بار به سوددهی رسیده است.

چالش دیگر Spotify رقابتربا رقبایی مانند Apple Music و Amazon Music Unlimited است.

رشدهای اسپاتیفای

  • اسپاتیفای در سال 2019 شاهد رشد 29.0 درصدی مشترکین پولی در سال قبلش بود

  • در سال 2019، Spotify درآمدی به ارزش 6.764 میلیارد یورو (حدود 7.44 میلیارد دلار) گزارش کرد

  • Spotify در نوامبر 2021 سهم بازار بیش از 32٪ در بازار جهانی استریم را به خود اختصاص داد

  • ارزش بازار Spotify در اوایل ماه می 2020، 26.9 میلیارد دلار بود

  • Spotify اکنون در دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف در دسترس است

  • این برنامه در حال حاضر در بیش از 184 بازار موجود است

  • همانطور که در اکتبر 2021 گزارش شد، آخرین بار Spotify در بیش از 180 کشور فعال شناخته شده است.

  • طبق گزارش سپتامبر 2021 این برنامه دارای 381 میلیون کاربر فعال ماهانه بود که شامل 172 میلیون مشترک پرداخت کننده است.

اهداف اسپاتیفای

Spotify روی پادکست‌ها قیمت بالایی دارد. سال 2020 درآمد هنگفتی در حدود 659 میلیون دلار ایجاد و مایل است این مبلغ را به میزان زیادی در تولید محتوا سرمایه‌گذاری کند، تا مطمئن شود که مردم بهترین تجربه شنیداری را در برنامه دریافت می‌کنند. Spotify قصد دارد خود را به عنوان برنامه پیش فرض برای پادکست‌ها ببیند. هدف غول موسیقی بیشتر افزایش تجربه کاربر است. آنها هنوز در حال کار بر روی چیزی هستند که آن را "فرمول انحصاری مناسب" می‌نامند تا در این قلمرو نیز جایگاهی داشته باشند.

تیم Spotify مشتاقانه منتظر افزایش ماهانه کاربران فعال خود و همچنین افزایش تعداد مشترکین برتر است. Daniel Ek، مدیر عامل اسپاتیفای می گوید: «هدف ما این است که به پلتفرم صوتی شماره 1 جهان تبدیل شویم».

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
2 از 1 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید