چگونه می‌توان از خانه به صورت حرفه‌ای کار کرد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

چگونه می‌توان از خانه به صورت حرفه‌ای کار کرد

بیایید با این واقعیت روبرو شویم که صنعت طراحی وب یک فضای پر از رقابت است. موانع ورود کم است، فناوری‌ها (پلتفرم‌ها، زبان‌های کدنویسی و خدمات DIY) همیشه در حال تغییر هستند و با بهینه‌سازی موتورهای جستجو ما همیشه آماده و هوشیار هستیم. توانایی ارائه دادن یک طراحی وب استثنایی با قیمت رقابتی به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

به تازگی شرکت ما محل کار را "غیرمتمرکز" کرده و سبب شده که تمام کارمندان ما از خانه های خود مشغول کار کردن شوند. ما فهمیدیم که تقریباً ۶۰ درصد از هزینه‌های ما به هزینه‌هایی اختصاص داده شده که مستقیماً با ایجاد وبسایت‌های مشتریان ما ارتباطی ندارد. این موارد شامل اجاره‌نامه، برنامه‌های اقتصادی، بیمه و غیره می‌باشند. در واقع حرفه ای کار کردن از خانه برای تجارت ما یک مزیت رقابتی به همراه آورد و به ما این اجازه را داد تا بتوانیم روی کارمندان خود بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

مزیت دیگر کار کردن از خانه این است که شما می‌توانید با مطالبه کردن خانه خود به عنوان یک تجارت، پس‌اندازهای مالیاتی جمع‌آوری کنید. سایر مزیت‌ها هم شامل هزینه‌های خانه مانند هزینه‌های اینترنت یا تلفن و پول سوخت ‌می‌باشد. طی دو دهه اخیر، تعداد متخصصانی که از خانه مشغول به کار کردن شده بودند روند رو به رشدی را داشته است. طراحان وب، توسعه‌دهندگان، کارگزاران وام‌های مسکن و املاک و مربیان شخصی جزو مشاغلی هستند که می‌توانند با موفقت از خانه نیز اداره شوند. این کار همه‌ی هزینه‌های مربوط به کار کردن در یک اداره را کاهش می‌دهد و گردش مالی بیشتری را برای اداری امور تجاری به صاحبان مشاغل اهدا می‌کند.

لکه ننگی که در پیرامون افراد مشغول به کار در خانه وجود دارد

به طور قطع در دهه ۱۹۹۰ کار کردن از خانه را یک ننگ می‌دانستند. با پیشرفت در ارتباطات، اینترنت و استفاده عاقلانه از فضای خانه، بسیاری از متخصصان کسب و کار خود را به خانه‌های خود انتقال دادند. 

یک روز من با تلفن مشغول صحبت با متخصص پشتیبانی شرکت خودم بودم. او شخصی بسیار عالی، دانا و دوستانه بود. هنگام گفتگو با او متوجه صدای یک دختربچه شدم که به آرامی می‌گوید:«بابا من گرسنمه». ما هر دو متوجه این اتفاق شدیم و من فورا به او گفتم که من هم سابقه کار کردن از خانه را دارم. اینگونه بود که یخ‌های بین ما شکست و توانستیم صمیمانه‌تر صحبت کنیم. چند دقیقه‌ای به این موضوع خندیدیم و سپس کارهای خود را تکمیل کردیم. تا آن لحظه من تصور می‌کردم که در حال صحبت با یک مرد در طبقه ۲۰ یک ساختمان اداری هستم. من فکر می‌کردم که او شخصی با لباس رسمی و کراوات است. هدف من از بیان این خاطره این بود که به شما بگویم هنوز هم می‌توانید با یک عملکرد عالی در خانه، تاثیر بسیاری بر روی مشتریان بگذارید. لزومی ندارد که دفترکار شما در خانه حتما محل کار شما باشد. اگر مجبور هستید با مشتری به صورت رو در رو معامله کنید، ما همیشه پیشنهاد می‌کنیم که به خانه‌ی آن‌ها بروید، یا در اداره یا یک کافی‌شاپ با یکدیگر ملاقات داشته باشید. با این روش بسیاری از مشتریان احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

حقوق پیرامون کار از خانه

قبل از اینکه تجارت خود را در خانه مستقر کنید یا به یک متخصص در کار از خانه تبدیل شوید، عاقلانه است که عواقب قانونی این کارها را در نظر داشته باشید. اگرچه تمام موارد حقوقی فراتر از محدوده این مقاله نخواهند بود، اما موارد اصلی که باید به آن‌ها توجه کنید شامل منطقه‌بندی آئین‌نامه‌ها و همچنین پوشش بیمه برای شما، تجارت و مشتریان شماست. همچنین بد نیست که به همسایگان خود در مورد شغل‌تان اطلاع دهید تا از مطلع بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. 

چگونه تیم را به یکدیگر وصل کنیم

ارتباط و دسترسی همه‌ی اعضای یک تیم ضروری است. قبل از اینکه "غیرمتمرکز" شویم، اتاق‌های زیادی برای ناهار خوردن وجود داشت که ما در آن‌ها با یکدیگر بسیار صحبت می‌کردیم. گاهی اوقات این گفتگوها سبب سوءتفاهم می‌شدند. گاهی نیز وظایف ناقص و همچنین گزارش نشده باقی می‌ماندند. این یکی از معایب همکاری از نزدیک با یکدیگر است. تمام کارمندان ما که در خانه مشغول به کار هستند، همیشه در همه‌ی ابعاد کار با یکدیگر در ارتباط هستند. در اینجا من منابع بسیار خوبی را ذکر کرده‌ام که می‌توانند ارتباط و کارآیی شغلی شما را بهبود بخشیده و به تیم "غیرمتمرکز" شما کمک می‌کنند تا با همدیگر در ارتباط باشند.

ASANA

ASANA یک نرم‌افزار گروهی مبتنی بر وب است که در زمینه مدیریت پروژه و وظایف کاربرد دارد. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی پروژه‌ها را به اعضای تیم اختصاص دهید، وظایف خود را مشخص کرده یا پروژه‌ها را مجدداً تنظیم کنید. هر وظیفه‌ای که ایجاد می‌کنید، به یک فضای کاری خاص تبدیل می‌شود که می‌توانید در آن صحبت کرده، نظر دهید و یا حتی فایل آپلود کنید. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا مشخص کنید که آیا این وظیفه تکمیل شده است یا خیر. به راحتی می‌توان گفت که با این برنامه بهره‌وری ما دو برابر شده و زمان تکمیل پروژه‌ها کاهش پیدا کرده است. این برنامه با موبایل نیز قابل اتصال است.

UPWORK

Upwork یک مکان عالی برای پیدا کردن فریلنسرهای عالی، مجرب و آگاه است. ما با این روش توانسته‌ایم بسیاری از فریلسنرها را در شرکت خود استخدام کنیم. همچنین یک مکان عالی برای پیگیری زمان صرف شده برای تکمیل هر پروژه و پرداخت هزینه‌ها است. Upwork ساعات کار تمام کارمندان را محاسبه کرده و مختص با آن حقوق و دستمزدی را ارسال می‌کند.

AHREFS

Ahrefs.com درست مانند ASANA یک ابزار گروهی برای مدیریت تیم و پروژه است، اما تنها مخصوص بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) می‌باشد. شما می‌توانید چندین کاربر را به مشتریان مختلف سئو اختصاص داده و بک‌لینک‌ها، کلمات کلیدی و رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای دیگر را برای کمک کردن به شما در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید در رقابت از حریفان خود پیشی بگیرید.

SKYPE

من به یاد دارم که اسکایپ را هنگام نسخه بتا بودن نصب کردم. این تقریباً ۲۰ سال پیش است؛ نمی‌توانم باور کنم که هنوز هم برای چت‌های فوری یا انتقال فایل از این برنامه استفاده می‌کنم. مطمئناً از آن سودآوری شده اما تقریباً همه از اسکایپ استفاده می‌کنند و پیدا کردن افراد در آن بسیار آسان است. پلتفرم‌های چت و ویدیوی آن‌ها بسیار عالی است. 

G SUITE

Google Suite یا به اختصار G Suite یک پلتفرم بهره‌وری و همکاری است که با پلتفرم گوگل میزبانی می‌شود و برای تیم شما از جیمیل، Docs، تقویم و بسیاری از برنامه‌ها و خدمات دیگر استفاده می‌کند. از چت‌های لحظه‌ای گرفته تا ویرایش اسناد و ردیابی تغییرات دقیق.

حفظ کردن یک تیم سالم

حالا که صحبت از وحدت شده، بهتر است بگویم که یکی از نقاط ضعف "غیرمتمرکز بودن" این است که گاهی اوقات اعضای تیم شما احساس انزوا و تنهایی می‌کنند. این مطابق با اصول پویای یک شرکت نیست، زیرا این در یک فضای کار کاملاً مشهود است. به عنوان یک رئیس یا رهبر تیم، استفاده از یک مقدمه برای پیشگیری از این وضعیت بسیار مهم است. من به همراه همکاران خود مطمئن می‌شویم که جلسات منظمی را به صورت رو در رو برگزار کنیم. حال این جلسات می‌توانند غیررسمی یا به صورت جلسات کاری باشند. هنگامی که یک مشتری جدید جذب می‌کنیم، جلسات مخصوص ایده‌پردازی همیشه مفید واقع می‌شوند. در این جلسات ما سعی می‌کنیم تیم را با اهداف پروژه هم راستا کنیم. اگرچه بسیاری از ابزارهای همکاری و ارتباطات به ما در سازماندهی و تکمیل وظایف کمک زیادی می‌کنند، اما هیچ چیزی کارآیی و سرعت جلسات رو در رو را نخواهد داشت.

تعامل مکرر با اعضای تیم این امکان را به شما می‌دهد تا وضعیت روحی، اشتیاق و رضایت شغلی آن‌ها را از لحاظ رفتاری و جسمی مورد سنجش قرار دهید. 

توجه کردن به سئوی محلی

همه‌ی ما با تمرکز کردن بر روی سئوی محلی (مثل افزودن استنادهای محلی و بهینه‌سازی درگوگل مپ)، با اهمیت بهینه‌سازی رتبه‌های موتور جستجو آشنا هستیم. برای بسیاری از ما که وظیفه‌ی کمک کردن به مشتریان در خانه خود را داریم، این یک نگرانی نیست. برای اشخاصی که ترجیح می‌دهند کارهای خود را در خارج از خانه انجام دهند، توصیه می‌شود که یک آدرس فیزیکی داشته باشید. حال این آدرس می‌تواند خانه شما یا شاید یک محل کار مشترک باشد. 

در واقع ما متوجه شدیم که مشتریانمان ترجیح می‌دهند در محل آن‌ها ملاقات داشته باشیم، زیرا احساس راحتی بیشتری دارند و اینگونه در زمان آن‌ها نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

سرمایه‌گذاری مجدد در شغل خود

مشخصاً با تبدیل شدن به یک متخصص کار از خانه، در بسیاری از هزینه های شما صرفه‌جویی شده و مزیت‌های بسیاری را برای شما به همراه خواهد آورد. این پس‌اندازها می‌توانند در رقابت نقش بسزایی را برای شما ایفا کنند. قطعاً این موارد می‌توانند به شما در ایجاد یک شرکت بهتر نیز کمک کنند. سرمایه‌گذاری‌های مجدد در کارکنان می‌تواند شامل در اختیاز قرار دادن تجهیزات جدید به آن‌ها، آموزش و یا حتی افزایش دستمزد (با ساعات کاری کمتر) باشد. اینگونه همه احساس می‌کنند که می‌توانند یک کار بهتر را انجام دهند. این بدان معناست که شما می‌توانید سرمایه‌گذاری در روش‌های مختلف بازاریابی از طریق Google AdWords، چاپ‌های محلی و رادیو را در نظر بگیرید. با این روش می‌توانید حتی ظاهر و مواد چاپی کارت ویزیت خود را هم بهبود بخشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 3 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی