۱۰ مورد از بهترین فریمورک‌های CSS در سال 2019
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ مورد از بهترین فریمورک‌های CSS در سال 2019

به صورت بسیار ساده‌ای ما می‌توانیم HTML را یک ساختمان در نظر بگیریم و CSS را مانند یک لایه که طراحی را بر روی این ساختمان اعمال می‌کند. CSS یکی از اجزای اصلی در طراحی و توسعه وب مدرن است. به صورت کلی این بخش، ظاهر و حالت فرانت‌-اند وبسایت را توصیف می‌کند. امروزه توسعه‌دهندگان برای اینکه بهره‌وری و سرعت‌شان بیشتر شود بجای استفاده از خود CSS به صورت مستقیم، از فریمورک‌های آن بهره می‌گیرند. به همین دلیل تا به امروز فریمورک‌های مختلفی از CSS درست شده‌اند که طراحان و توسعه‌دهندگان هرکدام براساس توانایی‌ها و قابلیت‌های فریمورک، آن‌ها را انتخاب می‌کنند. از دلایل اینکه فریمورک‌های CSS تا به امروز در میان طراحان انقدر محبوب بوده این است که اغلب این فریمورک‌ها به صورت مناسبی مستندسازی شده‌اند و روند یادگیری در آن‌ها ساده و سریع است.

امروزه در دنیای طراحی وبسایت کمتر وبسایتی را مشاهده می‌کنید که برای پیاده‌سازی از فریمورک‌های CSS و یا حتی خود CSS استفاده نکند. استفاده از فریمورک‌های CSS فواید بسیار زیادی را برای توسعه‌دهندگان و طراحان به همراه دارد. این فریمورک‌ها زمان بسیاری را با کارهایی مانند خودکارسازی برخی از ویژگی‌ها و داشتن ساختار داخلی واکنشگرا و طراحی مبتنی بر موبایل، روند انجام کار را بسیار سریع‌تر می‌کند و از طرفی دیگر زمان بسیار زیادی را برای طراح و توسعه‌دهنده برمی‌گرداند. یکی‌دیگر از موارد مهمی که باید به آن اشاره شود قابلیت پشتیبانی مرورگرهاست که خوشبختانه امروزه اکثر فریمورک‌ها با قابلیت پشتیبانی تمام و کمال از اغلب مرورگرهای مدرن عرضه می‌شوند. 

۱۰ مورد از بهترین فریمورک‌های CSS در سال 2019

هرکدام از فریمورک‌های CSS نقاط قوت و نقاط ضعف مربوط به خودشان را دارند، اما مطمئنا در این مقاله قصد نداریم که راجع به آن ها صبحت کنیم. بنابراین بیاید نگاهی به بهترین مواردی که در سال 2019 می‌توانید به عنوان یک طراح آن‌ها را انتخاب کنید نگاهی بیاندازیم، امیدوارم این مطلب بتواند به شما در انتخاب مورد مناسب برای پروژه بعدی‌تان کمک کند.

Bootstrap – کتابخانه‌ای از HTML، CSS و Javascript

bootstrap

بوت‌استرپ یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مربوط به فریمورک‌های سی‌اس‌اس در جهان است. این فریمورک تمامی استایل‌های پایه و کامپوننت‌های مورد نیاز یک طراح را فراهم می‌کند. بوت‌استرپ بیشتر مرورگرهای دنیا را پشتیبانی می‌کند و مشکلات مربوط به پشتیبانی در سی‌اس‌اس را حل می‌نماید. این مورد با طراحی واکنشگرا ساخته شده و کاملا با موبایل سازگاری دارد، از این رو وبسایت را برای افرادی که با دستگاه‌های کوچک وارد آن می‌شوند بسیار زیبا می‌سازد.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Foundation – فریمورک واکنشگرا فرانت‌اند

Foundation – فریمورک واکنشگرا فرانت‌اند

Foundation یکی از فریمورک‌های بسیار عالی در زمینه طراحی رابط کاربری و فرانت‌اند است. برای فردی که قصد خلاقیت و ایجاد طراحی حرفه ای را داشته باشد این مورد بسیار عالی‌ست، همچنین می‌شود با آن به صورت واکنشگرا طرح‌ها را ایجاد نمود. Foundation یک فریمورک ماژولار است و شامل برگه‌های استایلی SASS است.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Uikit – فریمورک سبک فرانت‌اند

Uikit – فریمورک سبک فرانت‌اند

Uikit یک فریمورک ماژولار و بسیار سبک برای طراحی رابط کاربری است. به صورت بسیار خوب و ساختارمندی درست شده و همچنین المان‌های آن به خوبی استایل‌دهی شده‌اند. قابلیت سفارشی‌سازی بالایی دارد و همچنین با انیمیشن‌های وب سازگاری خوبی دارد. با وجود آنکه در زمینه طراحی رابط کاربری گزینه جدیدی به حساب می‌آید اما انعطاف پذیری بسیار بالایی را از خود برای طراحان وب نشان داده است.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Semantic UI

Semantic UI

Semantic UI نیز یکی دیگر از فریمورک‌های محبوب طراحی رابط کاربری به شمار می‌آید، البته این فریمورک حالت‌های سفارشی‌سازی بسیار بیشتری را نسبت به بوت استرپ ارائه می‌کند. این فریمورک به صورت رسمی از تعدادی فریمورک، کتابخانه و حتی سیستم مدیریت محتوا پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال می‌توان وردپرس و انگولار را نام برد.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Skeleton – استانداردی برای CSS واکنشگرا

Skeleton – استانداردی برای CSS واکنشگرا

Skeleton یکی از سبک‌ترین فریمورک‌های واکنشگرا و ساده CSS به حساب می‌آید. این فریمورک تنها از HTML خام پشتیبانی می‌کند و بلعکس دیگر فریمورک‌ها جدای از یک سیستم گرید و چند مورد دیگر مانند دکمه‌ها، ورودی‌ها، لیست‌ها و چند مورد ساده دیگر، چیز دیگری را ارائه نمی‌دهد. همچنین نکته دیگر قضیه آن است که کاملا از CSS ساخته شده است. Skeleton به خوبی ساختاربندی شده و المان‌های رابط کاربری آن بسیار ساده و سبک است.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Bulma – یک فریمورک مدرن CSS

Bulma – یک فریمورک مدرن CSS

Bulma یکی از جدید‌ترین و محبوبترین موارد در دنیای طراحی وب در میان توسعه‌دهندگان و طراحان رابط کاربری به حساب می‌آید. این فریمورک ساده و سریع است، جدای از آن به شما اجازه می‌دهد که قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری را اعمال کنید و مهمتر از همه از FlexBox بهره می‌گیرد که به شما برای لایه‌بندی وبسایت انعطاف پذیری بسیاری را می‌دهد. Bulma در حال حاضر روی نسخه بتا قرار دارد اما در این حال نیز ویژگی‌های بسیار خوبی را عرضه کرده و می‌شود از آن‌ها بهره گرفت.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Materialize – فریمورک فرانت‌اند طراحی به سبک متریال

Materialize – فریمورک فرانت‌اند طراحی به سبک متریال

Materialize فریمورکی است که برپایه طراحی گوگل متریال ساخته شده است. برای طراحی رابط‌کاربری و تجربه کاربری مناسب، این فریمورک یکی از بهترین موارد است، جدای از آن المان‌های قرار گرفته در این به صورت پیشفرض دارای زیباترین طراحی ممکن مربوط به طراحی متریال هستند. در این فریمورک از آخرین ویژگی‌های طراحی متریال استفاده شده و انعطاف‌پذیری بسیاری را به کاربران برای فراهم کردن یک نمای مدرن فراهم ساخته است.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Pure – ماژول‌های CSS

Pure – ماژول‌های CSS

Pure یکی از سبک‌ترین فریمورک های CSS است. در این فریمورک‌ ماژول‌های سی‌اس‌اس متعددی فراهم شده که می‌توان از آن‌ها در هر پروژه توسعه و طراحی استفاده نمود. ساختن دکمه‌های واکنشگرا، گریدهای منو و دیگر ویژگی‌ها بسیار ساده است. Pure کاملا مبتنی بر CSS است و از دیگر کتابخانه‌ها و موارد شخص‌ثالث مانند جاوااسکریپت و جی‌کوئری بهره نمی‌برد.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Material UI

Material UI

Material UI نیز یکی از فریمورک‌های طراحی مبتنی بر گوگل متریال و چند مورد از کامپوننت‌های ری‌اکت است. این فریمورک منعطف است و کار کردن با آن ساده است. این فریمورک شامل المان‌های تعاملی و انیمیشن‌های بسیار زیبا می‌شود.

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

Base – فریمورک بسیار ساده HTML و CSS

Base – فریمورک بسیار ساده HTML و CSS

Base یک فریمورک طراحی رابط کاربری است که تمام ویژگی‌های پایه برای طراحی یک وبسایت واکنشگرا برای موبایل را به شما می‌دهد. این فریمورک براساس ماژول‌های مستقل ایجاد شده، بنابراین شخصی‌سازی براساس نیازهای‌تان با استفاده از آن بسیار ساده است. Base بیشتر روی ساده‌بودن و مینیمال بودن تمرکز دارد. این مورد همچنین از مرورگرهای مختلف پشتیبانی می‌کند و پایه‌ مستحکمی برای طراحان و توسعه‌دهندگان دیگر ایجاد می‌کند. 

اطلاعات بیشتر و دانلود در این لینک

در پایان

تعداد تقریبا کمی از توسعه‌دهندگان وجود دارند که استفاده از هیچ فریمورک سی‌اس‌اس‌ی را توصیه می‌کنند. اما در نظر داشته باشید که برای بیشتر طراحی‌ها شما باید حتما با یکی از این فریمورک‌ها کار کنید. سی‌اس‌اس به سرعت در حال پیشرفت است و تغییرات بسیاری تا به اکنون داشته، به همین دلیل وجود فریمورک‌های متعدد یکی از موارد مهم است. برخی از مزایای فریمورک‌ها عبارت‌ هستند از تسریع روند توسعه، فراهم کردن لایه‌بندی ساده و خوب و بهتر کردن عادت‌های طراحی وب. حال همه چیز به خودتان بستگی دارد که از آن‌ها استفاده کنید یا نه و اگر جواب‌تان مثبت است باز به خودتان برمی‌گردد که کدام مورد را انتخاب نمایید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات