10 سوال رایج برای مصاحبه طراحی گرافیک و چگونگی پاسخ به آن ها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

10 سوال رایج برای مصاحبه طراحی گرافیک و چگونگی پاسخ به آن ها

مصاحبه در زمینه مشاعل طراحی گرافیک می تواند استرس زا باشد، چه شما یک طراح مبتدی باشید، چه اینکه سطح شما در طراحی به خد مبتدی رسیده باشد و چه اینکه حرفه ای باشید.
دانستن اینکه چه سوالاتی ممکن است فراتر از استاندارد این سوال که "در مورد خودت بهمون بگو" پرسیده بشه، میتونه اعتماد به نفس بیشتری برای مصاحبه به شما بده. به علاوه، این اعتماد به نفس بیشتر میشه وقتی شما بدونید که مدیران طراح در پاسخی که شما به آن ها می دهید، به دنبال چه چیزی در شما هستند.
برای اینکه شانس استخدام شدن خودتون رو در مصاحبه بعدی افزایش بدید این مقاله رو تا آخر دنبال کنید و حتما حتما این سوالات رو بارها و بارها با خودتون تمرین کنید . خب مستقیما و بدون مقدمه بریم سراغ سوالات:
چی شد که تصمیم گرفتید شغل طراحی رو انتخاب کنید؟
چرا میخواید تو شرکت ما کار کنید؟
در مورد پروسه طراحی خودتون برای ما توضیح بدید.
ترجیح میدید مستقل کار کنید یا اینکه کار تیمی رو انتخاب می کنید؟
به نظر شما روند بزرگ بعدی طراحی چه خواهد بود؟
برای بهبود مهارت های طراحی خود چه کاری انجام میدهید؟
منابع مورد علاقه شما در طراحی چیست؟
چگونه با بلوک های خلاقانه کار می کنید؟
بازخورد منفی رو چگونه کنترل میکنید؟
پروژه هایی که شما تا کنون کار کرده اید و به آن علاقه دارید چیست؟
توضیح تصویر رو وارد کنید

خب این ده سوال از اساسی ترین سوال ها هستند که باید در مصاحبه به آن ها پاسخ بدید و پاسخ شما ملاک تعیین استخدام شما خواهد بود، پس بدون معطلی بریم سراغ پاسخ های مناسب.

1. چی شد که تصمیم گرفتید شغل طراحی رو انتخاب کنید؟

کارفرمایان می خواهند طراحانی را که علاقه مند به کار خودشون هستند استخدام کنند. آنها می خواهند ببینند آیا شما علاقه مند به صنعت طراحی و مسیر شغلی که انتخاب کرده اید هستید یا نه.
اگر داستانی کوتاه در مورد چگونگی شروع خودتون دارید، الان زمان مناسبی برای گفتنشه. در غیر این صورت، اول در مورد چگونگی پیدایش علاقتون به طراحی بحث کنید، آیا این پیدایش به دلیل طراحی خاصی بود که در خودتون دیدید یا مشکلی در این زمینه داشتید و خودتون اون رو حل کردید و علاقه پیدا کردید یا از طریق بخشیدن الهام از طرف یک مربی در این زمینه بود.

2. چرا میخواید تو شرکت ما کار کنید؟

قبل از رفتن به مصاحبه در هر شرکتی در زمینه طراحی گرافیک، مطمئن شوید که درباره شرکتی که شما رو به مصاحبه دعوت کرده خوب تحقیق کردید. اگرچه ممکن است که شما متقاضی استخدام در ده ها شرکت باشید یا ایده ای برای خودتون دارید که میخواهید آن را در آینده عملی کنید اما کارفرمایان نمی خواهند که این موضوع را مطرح کنید. در عوض آنها می خواهند بدانند که کدام عوامل شرکت (محصول شرکت، نام تجاری شرکت، فرهنگ شرکت و ...) آنها باعث شده که شما بخواهید برای آنها کار کنید.
اگر بتوانید در جواب خودتون به طرح های خاص آن شرکت اشاره کنید عالی است، برای اینکه نشان می دهد که شما برای دانستن در مورد آن شرکت وقت صرف کرده اید.

3. در مورد پروسه طراحی خودتون برای ما توضیح بدید.

طراحان گرافیک فصلی معمولا فرآیند مشخصی دارند که در هر پروژه طراحی مناسب کار می کنند. گرچه مشخصات فرآیند شما برای شخصی که با شما مصاحبه می کند احتمالا مهم نباشد، اما آنها می خواهند بدانند که شما رویکرد منطقی برای کار خود دارید. در اینجا نیازی به گفتن جزئیات ندارید، اما مطمئن شوید که مراحل اصلی فرآیند خودتون رو به شخص مصاحبه کننده گفته باشید.

4. ترجیح میدید مستقل کار کنید یا اینکه کار تیمی رو انتخاب می کنید؟

این سوال مقداری پیچیده است. بیشتر طراحان طرافیک حداقل در بعضی اوقات به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنند. گفته شده، کارفرمایان همچنین ممکن است پروژه های کوچکتر رو به طراحان به صورت جداگانه در تیم واگذار کنند.
گرچه صداقت در مصاحبه مهم است، اما تاکید کنید که می توانید به هر طریقی برای آنها کار کنید. اینکه شما به عنوان اولویت خودتون برای کار به صورت مستقل تاکید دارید اما مایل به همکاری با دیگران هستید (یا بر عکس) باید بیانگر احساس واقعی شما باشد.
توضیح تصویر رو وارد کنید

5. به نظر شما روند بزرگ بعدی طراحی چه خواهد بود؟

این یکی سوالاتی است که کارفرمایان برای اینکه بدانند چقدر شما درگیر صنعت طراحی هستید از شما خواهند پرسید. طراحانی که تحت آموزش مداوم قرار می گیرند، از فناوری ها و روندهای در حال پیشرفت آگاه هستند، به طور کلی درک می کنند که آینده بعدی در صنعت طراحی چه خواهد بود. گرچه همه مصاحبه گر ها سوال را در این راستا نمی پرسند، اما بهتر است که برای پاسخ به این سوال خوب است که همیشه به روز باشید تا بتوانید پاسخ مناسبی بدهید.

6. برای بهبود مهارت های طراحی خود چه کاری انجام میدهید؟

ارتقا مداوم مهارت های طراحی، بخش مهمی در تبدیل شدن به یک طراح گرافیک بهتر و موفق تر است. گزینه های زیادی برای چگونگی انجام این کار وجود دارد، مانند آموزش ها، دوره ها، خواندن مقاله، کتاب و ... . بنابراین در مواردی که بیشتر استفاده می کنید بحث کنید.
نکته اصلی این سوال این است که، مصاحبه کننده می خواهد بداند آیا شما علاقه مند به پیشرفت در حرفه خودتون هستید .
توضیح تصویر رو وارد کنید

7. منابع مورد علاقه شما در طراحی چیست؟

دلیل پرسیدن این سوال ازطرف مصاحبه کننده این است که بداند شما در جامعه طراحان چقدر فعالیت داشته اید. آنها همچنین می خواهند بدانند که آیا شما از همان منابع معتبر که سایر طراحان از آن استفاده میکنند استفاده می کنید یا منابع خاص خودتون رو دارید .

8. چگونه با بلوک های خلاقانه کار می کنید؟

اگر در طراحی به اندازه کافی طولانی کار کرده باشید، می دانید که بلوک های خلاق تقریبا اجتناب ناپذیر هستند. اگر در پروژه هایی با مهلت مقرر یا به عنوان عضوی از یک تیم کار کنید، دانستن چگونگی عبور از یک بلوک خلاقیت بسیار حیاتی خواهد بود. یک عضو اگر موفق به انجام کار خود در مهلت مقرر نشود می تواند کل پروژه را کند کند.
قبل از مصاحبه نحوه برخورد با بلوک های خلاق یا کاهش سرعت را مطالعه کنید و آماده پاسخ به این سوال باشید. مصاحبه کنندگان می خواهند بدانند که شما می توانید بدون نیاز به تعطیلی از یک بلوک خلاقانه عبور کنید، و همچنین می خواهند بدانند که چند روز تعطیلی باعث بهره وری بیشتر شما در دراز مدت خواهد شد .
توضیح تصویر رو وارد کنید

9. بازخورد منفی رو چگونه کنترل میکنید؟

هر طراحی در دوره ای از حرفه خودش بازخورد منفی دریافت می کند. دلایل محتلفی برای ایجاد بازخورد منفی وجود دارد، از جمله، نیاز ها و انتطارات نامشخص مشتری، مشتری سخت پسند و حتی برداشت اشتباه از طرف طراحی. اینکه چگونه با این بازخورد های منفی برخورد می کنید و از آن برای بهبود پروژه استفاده می کنید، اطلاعات کلیدی است که مصاحبه کننده با این نوع سوالات به دنبال آن است.

10. پروژه هایی که شما تا کنون کار کرده اید و به آن علاقه دارید چیست؟

این یکی از بینشی ترین سوالاتی است که مصاحبه کننده می تواند بپرسد. در مورد پروژه ای صحبت کنید که از کار کردن بر روی آن نهایت لذت را برده اید و در عین حال چندان ساده نبوده است.
درباره چگونگی غلبه بر چالش های طراحی و ارائه راه حلی بیش از انتظار صحبت کنید. پروژه های خوب دیگری که می توانید در مورد آنها بحث کنید میتواند شامل پروژه ای باشد که برای آن جایزه ای دریافت کرده اید. در هر ضورت، نکته اینجاست که شما نشان دهید پروژه های مورد علاقه شما برای کار کردن، پروژه های هستند که به عنوان یک طراح چالش برانگیز هستند و باعث رشد و ارتقا خواهد شد.
توضیح تصویر رو وارد کنید

پاسخ دادن به این سوالات را تمرین کنید

اختصاص دادن وقت برای فهمیدن و پاسخ دادن به این سوالات قبل از ورود به مصاحبه واقعی باعث راحتی و اطمینان بیشتر در قبولی شما در آن مصاحبه خواهد شد. اگر زیاد در مصاحبه شرکت نکرده اید و یا برای اولین بار است که می خواهید در یک مصاحبه حضور پیدا کنید بهتر است که از دوست و یا حتی همکاران خود دعوت کنید که یک مصاحبه را برای شما شبیه سازی کنند و شما قطعا با تمرین نتیجه بهتری دریافت میکنید .

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@SamRaz6975
سامان
برنامه نویس فرانت اند و طراح رابط کاربری و تجربه کاربری

چند سال قبل دانشگاه قبول شدم و رفتم دانشگاه ، بعد فهمیدم که علاقه خاصی به کد نویسی دارم. قبل ترش هم به شدت به کامپیوتر علاقه داشتم و به همین خاطر رشته دانشگاهیم هم نرم افزار بود، بعد دانشگاه با راکت آشنا شدم که کاش زودتر آشنا می شدم و الان چند مدتی هست که مشغول به برنامه نویسی سمت فرانت اند هستم و سابقه طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری هم دارم و الان هم در حال یادگیری کدنویسی سمت بک اند هستم . عاشق یادگیری و دنیای تکنولوژی هستم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

سامان

برنامه نویس فرانت اند و طراح رابط کاربری و تجربه کاربری