13 دلیل که Flutter آینده توسعه برنامه های موبایل است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

13 دلیل که Flutter آینده توسعه برنامه های موبایل است

از زمانی که گوگل نسخه پایدار Flutter را منتشر کرد، توسعه دهندگان برای دیدن این که چگونه این SDK آینده توسعه برنامه های تلفن همراه خواهد بود هیجان زده بوده اند. Flutter توسعه برنامه های تلفن همراه را برای توسعه دهندگان بسیار آسان کرده است.

Flutter توسط Google برای کمک به محاسبات محیطی توسعه یافت. این تکنولوژی در حال حاضر توسط شرکت های برتر فناوری مانند Reflectly ، Grab ، Groupon ، Philips ، eBay استفاده می شود. به غیر از این شرکت ها، استارتاپ های زیادی هستند که برنامه خود را که با Flutter ساخته شده است راه اندازی می کنند.

بسیاری از توسعه دهندگان اطمینان دارند که Flutter آینده توسعه برنامه های تلفن همراه خواهد بود. در این مقاله دلایلی که فکر میکنیم Flutter آینده توسعه برنامه های موبایل است را برسی خواهیم کرد.

1. یک کد واحد برای هر پلتفرم

Flutter یک پلتفرم تک کد است. هر برنامه ای که با Flutter توسعه دهید در سیستم عامل های Android و iOS (و همچنین Web، Windows، macOS و Linux) پشتیبانی می شود. این امر برای کارآفرینانی که میخواهند کسب و کار خود را سریع تر وارد بازار کنند بسیار در زمان صرفه جویی خواهد کرد. شما فقط یک بار کد می نویسید و برنامه شما روی هر پلتفرمی اجرا می شود.

2. اشکال زدایی برنامه ها با Hot reload

Hot reload یکی از ویژگی های مهم Flutter است. تغییراتی که در کد ایجاد می کنید بلافاصله در برنامه در حال اجرا بدون کامپایل کامل برنامه یا راه اندازی مجدد منعکس می شود. این امر به طور قابل توجهی زمان توسعه را برای توسعه دهندگان کمتر می کند.

3. ویجت (widget) های کاملا قابل شخصی سازی

Flutter شامل یک لیست جامع از ویجت (widget) ها برای طراحی رابط کاربری است. ویجت ها قابل تنظیم هستند و می توانند مجدداً مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه برای توسعه و سفارشی سازی بیشتر مناسب باشند. Flutter همچنین شامل دو مجموعه ویجت است: Material Design و Cupertino.

متریال دیزاین (Material Design) زبان طراحی گوگل و کوپرتینو ( Cupertino) دستورالعمل های رابط کاربری iOS Human Apple را اجرا می کند. این امر گزینه های خلاقانه زیادی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند تا برنامه هایی با ظاهری زیبا ایجاد کنند.

4. مناسب برای توسعه برنامه های چند پلتفرمی (Cross-platform)

برنامه چند پلتفرمی (Cross-platform)، نرم افزاری است که بدون هیچ مشکلی در چندین سیستم عامل و دستگاه قابل اجرا است.

از زمان انتشار نسخه پایدار Flutter، این ابزار برای توسعه برنامه های چند پلتفرمی محبوب بوده است. هنگامی که کد شما به یک برنامه کاملاً قابل اجرا تبدیل شود، در هر سیستم عاملی مانند iOS ، Android ، Windows و Mac OS قابل اجرا است.

5. تست کردن ساده تر

وقتی که برنامه های تلفن همراه با کد واحد Flutter توسعه می یابند، آزمایش برنامه توسط تیم QA سختی چندانی ندارد. آنها می توانند برنامه را بر اساس عملکرد، رابط کاربری (UI)، کاربرد و شکل منطقی در یک پلتفرم واحد، بدون اتلاف وقت برای آزمایش چندین سیستم عامل و دستگاه، آزمایش کنند.

6. توسعه سریعتر برنامه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، مزیت اصلی Flutter کد واحد و ویژگی Hot reload است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد در مدت زمان کوتاهی یک برنامه کاربردی بسازند.

کارآفرینانی که در تلاش برای ایجاد حداقل محصول مناسب برای ایده کسب و کار خود هستند، می توانند از Flutter برای ایجاد یک نمونه اولیه برای رسیدن به بازار یا نمایش به سرمایه گذاران خود استفاده کنند.

7. هزینه توسعه کمتر

در بازار توسعه برنامه های تلفن همراه کنونی، هزینه توسعه یک برنامه تلفن همراه native (یعنی با جاوا/کاتلین در اندروید یا سوئیفت/Obj-C در iOS درست شده باشد) حدود 30،000 دلار آمریکا است. ایجاد یک برنامه برای چندین سیستم عامل گران خواهد بود. علاوه بر این شما باید با هزینه های دیگری مانند بازاریابی، تیم سازی، هزینه سرور، نگهداری و غیره را نیز بپردازید. Flutter هزینه توسعه را کاهش میدهد چون فقط نیاز است برای یک کد واحد خرج کنید و آن کد با سایر سیستم عامل ها نیز سازگار است.

8. بهترین برای MVP (حداقل محصول قابل اجرا)

حداقل محصول قابل اجرا (MVP) محصولی است که حداقل عملکرد و ویژگی ها مورد نیاز را برای مخاطبان هدف و اعتبار کافی برای iteration های بیشتر را دارد. نمونه اولیه MVP بیان کننده ایده است و برای انجام هدف اصلی کسب و کار طراحی شده است.

MVP زمانی ترجیح داده می شود که می خواهید کسب و کار خود را سریعتر وارد بازار کنید یا نمونه اولیه کار خود را به سرمایه گذاران نشان دهید. Flutter برای استفاده در هنگام ایجاد MVP برای کسب و کار شما بسیار مناسب است زیرا روند توسعه را سرعت می بخشد و همچنین رابط کاربری (UI) جذابی نیز دارد.

9. ادغام با Firebase

Firebase یک بستر توسعه برنامه Backend-as-a-Service (BaaS) است. توسعه دهندگان می توانند از سرویس هایی مانند تجزیه و تحلیل آماری، پایگاه داده ، پیام رسانی، گزارش crash و ارور ها، هوش مصنوعی و غیره که توسط Firebase ارائه می شوند، استفاده کنند. ادغام Firebase در پروژه Flutter بسیار ساده و آسان است.

10. طیف گسترده ای از بسته های open-source

Flutter دارای بسته های منبع باز (open-source) رایگانی است که به توسعه سریعتر برنامه کمک می کند. بسته های پراستفاده معروف عبارتند از Loading Animations ، Youtubeplayer ، Frideosflutter ، Flutter Ecommerce ، Provider و غیره. از آنجا که Flutter یک پلت فرم منبع باز است ، توسعه دهندگان بخشی از کار خود را به کتابخانه اضافه می کنند.

11. 2Dleensions Flare

پیاده سازی انیمیشن ها با 2Dimensions Flare که همراه با Flutter ارائه می شود به آسانی نوشیدن یک لیوان آب است. Flare یک ابزار متحرک مبتنی بر بردار است که برای طراحی UI و بازی های تلفن همراه استفاده می شود و با استفاده از آن می توانید انیمیشن ها و طرح های تعاملی را در داخل برنامه ایجاد کنید.

12. Flutter در چندین محیط IDE پشتیبانی می شود

در حال حاضر Flutter توسط طیف وسیعی از IDE ها پشتیبانی می شود. می توانید برنامه Flutter خود را در Android Studio ، VS Code و IntelliJ توسعه دهید.

VS Code نسبت به بقیه رقبا سبک تر است و سریعتر عمل می کند.

13. انجمن توسعه دهندگان Flutter

روز به روز جامعه Flutter در حال افزایش است و توسعه دهندگان بیشتری همکاری می کنند و ایده های خود را در انجمن به اشتراک می گذارند. می توانید مشارکت توسعه دهندگان را در کتابخانه Flutter پیدا کنید. در صورت داشتن هر گونه شک و تردید، می توانید سوالات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا آنها را در انجمن ها ارسال کنید.

زمان تکان (Flutter) فرا رسیده است

دلایل متعددی وجود دارد که چرا توسعه دهندگان فکر میکنند که Flutter قطعاً روند توسعه برنامه های تلفن همراه را تکان می دهد. بسیاری از مزایای این پلتفرم نشان دهنده زمان هیجان انگیزی است که ما در آن زندگی می کنیم و ما مشتاق هستیم که ببینیم چگونه Flutter در سالهای آینده تکامل می یابد زیرا توسعه دهندگان بیشتر و بیشتری از آن استفاده خواهند کرد. امیدوارم این مقاله برای شما آموزنده و مفید بوده باشد. ممنون که خواندید!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@armanabkar
آرمان آبکار
Software Developer

توسعه دهند موبایل (iOS) و فرانت اند

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید