جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۵ افزونه برای ساخت صفحات وردپرس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۵ افزونه برای ساخت صفحات وردپرس

افرادی که با وردپرس آشنایی ندارند و در این زمینه مبتدی هستند معمولا بدون چند تغییر ساده در متن‌ها نمی توانند شخصی سازی بیشتری را انجام دهند، این مورد در صورتی که کاربر با HTML و CSS آشنایی نداشته باشد بیشتر دیده می شود. افزونه های وردپرسی که با page builder  یا سازنده صفحات معروف هستند به کاربران با هر سطح از دانشی اجازه می دهد تا بتوانند صفحات وب حرفه‌ای و زیبا را بسازند. این افزونه ها به کاربر اجازه می دهد تا به صورت سریع و زیبا بتوانند صفحات مختلفی را بدون دانش HTML و CSS ایجاد کنند.

شاید این موضوع اینگونه به نظر برسد که این دسته از افزونه ها برای افراد حرفه ای خیلی مفید نباشد اما اینگونه نیست، در حقیقت با استفاده از این افزونه ها توسعه دهندگان حرفه ای می توانند صفحات خودشان را بهتر و در زمان کمتری ایجاد کنند. با استفاده از این افزونه ها می توانید فرایند تغییرات را چه برای خود و چه برای مشتری ها بسیار ساده تر کنید. جدای از آن تقریبا هیچ جایگزین دیگری بجز کدنویسی برای توسعه دهندگان در این زمینه وجود ندارد. به یاد داشته باشید که مشتری های‌تان افراد حرفه ای نیستند با قرار دادن چنین ابزاری در جلوی آن ها کمک بسیاری برای ایجاد تغییرات به آن ها خواهید کرد.

در این مقاله بر اساس ارزش افزونه‌ها، استفاده پذیری راحت آن، انعطاف پذیری‌شان و خروجی طراحی ۵ افزونه از این دست را به شما معرفی خواهیم کرد. با وجود آنکه بسیاری از سازنده های صفحات در درون خود پوسته ها وجود دارد اما در این مقاله سعی کرده ایم که افزونه هایی را معرفی نماییم که در هر وبسایتی با هر پوسه ای می شود از آن ها استفاده کرد.

BEAVER BUILDER ($99/YEAR)

Beaver Builder یک افزونه تجاری است و برای خریدن لایسنس سالانه آن باید ۹۹ دلار هزینه کنید. از این افزونه معمولا برای کارهای حرفه‌ای و طراحی های پیچیده استفاده می کنند با این حال استفاده از آن برای افرادی که مبتدی هستند نیز بسیار راحت است. با داشتن ویژگی درگ/درپ و مشاهده خروجی به صورت بلادرنگ شما دقیقا چیزی را خواهید ساخت که در ذهن‌تان است.

در این افزونه تعدادی از قالب های آماده نیز قرار گرفته شده که می توانید از آن ها استفاده کنید و صد البت براساس ویژگی ها و خصوصیات مورد نظر خودتان آن ها را شخصی سازی نمایید. در این افزونه المان های منحصر به فردی نیز به صورت آماده قرار گرفته که می توانید از آن ها استفاده کنید. المان هایی مانند اسلاید شوهای مختلف، جداول قیمت و … . 

افزونه Beaver Builder وارد کردن و خروجی گرفتن از محتوا را برای شما ساده تر می کند، جلوه بسیاری حرفه‌ای دارد، محتوای سازگار با موبایل دارد و برای موتورهای جستجوگر نیز بهینه سازی شده است. این افزونه شامل کتابخانه از متن ها و ویدیوهای آموزشی نیز هست که می توانید برای یادگیری از آن ها استفاده کنید. هر چند که کار با این افزونه بسیار ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

ELEMENTOR (رایگان)

Elementor  یکی از آسان ترین و بهترین افزونه های وردپرس برای ساخت صفحات در وردپرس است. با وجود آنکه این افزونه رایگان است اما ویژگی های دیگری نظیر ادیتور بهتر و ادغام با ووکامرس دارد که برای استفاده از آن ها باید مقداری هزینه کنید. این ارتقا 49 دلار برای هر وبسایت هزینه در بر دارد. 

Elementor سریع‌ترین و واکنشگراترین افزونه‌ی این زمینه است، اگر از قالب های از پیش آماده شده نیز استفاده کنید کارتان سریع‌تر انجام می شود. با در نظر گرفتن چنین قابلیت هایی و کارایی مخصوص متوجه می شوید که این افزونه مشابه با گزینه قبلی است. از مواردی که این افزونه را جدا می کند می توان به نمایش صفحه در قالب موبایل و قابلیت قرار دادن ستون ها اشاره کرد که تقریبا در هیچ افزونه دیگری این قابلیت ها وجود ندارد.

اگر به دنبال کارایی بیشتری نیز هستید Elementor برای‌تان قسمتی را فراهم کرده که کدهای CSS شخصی خودتان را در آن جا قرار دهید. این افزونه ساخته شده است که با هر پوسته ای به خوبی کار کند اما واقعیت آن است که ساختار کلی پوسته نیز در این حالت بی تاثیر نخواهد بود. Elementor برای افرادی که دنبال یک راه حل برای طراحی ساده همراه با کلی قابلیت های شخصی سازی هستند انتخاب بسیار مناسبی است.

PAGEBUILDER (رایگان)

PageBuilder توسط وبسایت Site Origin به صورت رایگان درست شده است. این افزونه کارایی کامل را دارد و برای استفاده از ویژگی ها اضافی آن نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. در حال حاضر این افزونه بیش از ۱ میلیون نصب فعال دارد. مطمئنا تمام کارا بودن و رایگان بودن این افزونه در رشد این عدد تاثیر گذاشته اما باید گفت که با ویژگی هایی که دارد این افزونه می تواند یکی از بهترین افزونه ها در این زمینه باشد که امتیاز آن میان 4.8 تا 5 است.

PageBuider افزونه بسیار ساده‌ای است و هیچگونه پیچیدگی در آن وجود ندارد. همراه این افزونه در قسمت ابزارک وردپرس نیز برای شما آیتمی ساخته می شود که می توانید در قسمت ابزارک ها از آن استفاده کنید. در این افزونه یک قابلیت تاریخچه نیز قرار گرفته که با آن می توانید تغییرات را به جلو و عقب ببرید.

PageBuider نیز درست مانند دو افزونه دیگر قابلیت Live Editing را در خود دارد اما واقعیت آن است که به اندازه دو گزینه قبلی کامل و قدرتمند نیست. با استفاده از این امکان در افزونه PageBuider شما به تمامیِ موارد در ویرایش Front-End دسترسی نخواهید داشت. به صورت پایه ای شما در این افزونه با اشکال مختلف از بلاک های محتوایی کار می کنید و می توانید آن ها را ویرایش نمایید.

PageBuilder در حال حاضر در ۱۷ زبان دردسترس است. استفاده از این افزونه برای افرادی که دانش تکنولوژی نسبی دارند بسیار خوب است. از طرفی نیز این افزونه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از ویژگی های آن ندارید.

DIVI ($69/YEAR)

Divi یکی از افزونه های بسیار محبوب برای ساخت صفحات است که توسط شرکت Elegant Themes ساخته شده است. این افزونه تجاری است و با پرداخت 69 دلار به صورت سالانه می توانید به آن دسترسی داشته باشید. تفاوت اصلی این افزونه با افزونه های دیگر در این است که بجای گزینه Live Editing از یکسری اشکال یا پاپ‌آپ ها برای نمایش تغییرات استفاده می کند. 

DIVI به شما اجازه می دهد تا یک پست یا برگه را به صورت سفارشی سازی شده به یک صفحه فرود تبدیل کنید، پس برای افرادی که می خواهند به سرعت و با دسترسی بالا صفحات فرود را ایجاد کنند انتخاب بسیار خوبی است. در DIVI بیش از ۲۰ قالب آماده و ۴۶ مدل محتوایی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

DIVI از ویژگی شورت کد استفاده می کند که باعث می شود کار با پوسته ها و دیگر افزونه های ساخت صفحات آسان‌تر شود. این افزونه سازگاری بسیار بالایی نسبت به تغییرات آینده دارد و می تواند دستیار بسیار خوبی برای پوسته های‌تان باشد.

VISUAL COMPOSER ($34)

Visual Composer افزونه ای است که با پرداخت 34 دلار می توانید آن را به مدت نامحدود داشته باشید. از این افزونه در بسیاری از قالب های شرکت ThemeForest نیز استفاده شده است. از Visual Composer می توان هم برای ساخت صفحات Front-End و هم برای صفحات Back-End استفاده کرد. استفاده از این افزونه بسیار ساده و لذتبخش است. یکی از ویژگی های بسیار جالب این افزونه قابلیت پویش کارایی است که با استفاده از آن می توان المان ها و بلاک های محتوایی را با طرح رنگی وبسایت سازگار کرد.

درست مانند افزونه قبلی این افزونه نیز از شورت‌کد بهره می برد. شورت کد ها تا زمانی که افزونه فعال باشد به درستی نمایش داده می شوند اما اگر غیرفعال شود صرفا یک متن ساده نمایش داده می شود. بسیاری از کاربران به این نکته اشاره کرده اند که استفاده از Visual Composer باعث می شود که سرعت لود صفحات کاهش پیدا کند.

Visual Composer با افزونه هایی مانند ووکامرس و Yoast SEO کاملا سازگار است. نتایج نشان داده که المان های این افزونه واکنشگرا هستند و با موبایل سازگاری دارند. برای توسعه دهندگانی نیز که غیر از زبان انگلیسی با زبان دیگری کار می کنند نیز خبر خوب این است که Visual Composer یک افزونه چند زبانه است. 

Visual Composer برای افرادی که از Envato Market برای خرید قالب استفاده می کنند انتخاب بسیار خوبی است. اگر از افرادی هستید که تاب پایین آمدن سرعت لود وبسایت را ندارید و انجام تغییرات برای شما بسیار کار سختی است پیشنهاد می کنم از این افزونه استفاده نکنید.

در پایان

سرانجام باید بگویم که یک انتخاب عالی برای این دسته از افزونه ها وجود ندارد، هرکدام از افزونه های وردپرس برای یک شخص یا شرکت خاص قرار گرفته و این مشخصا در سناریوهای مختلف خود را نشان می دهد. بعد از خواندن این مقاله مطمئنا می توانید تصمیم بگیرید که کدامین مورد برای شما بسیار خوب خواهد بود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
2 از 1 رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است