9 نکته مهم SEO که باعث افزایش رنک گوگل می‌شود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

9 نکته مهم SEO که باعث افزایش رنک گوگل می‌شود

توسعه دهندگانی که امیدوار به کسب رنکینگ (SEO (search engine optimization بهتر برای وبسایت هایشان هستند باید به یک نکته مهم توجه داشته باشند. اونها باید یک چک لیست از کارهای مهمی که برای بهبود SEO سایتشون باید انجام بدهند, داشته باشند. اما یک چک لیست SEO برای جلوگیری از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی کافی نیست و فقط باعث میشه بهترین شانس رو برای کسب موقعیت عالی در موتورهای جستجوگر بدست بیارند.

پس قبل از اینکه کار مبتنی بر وب بعدی خودتون رو منتشر کنید اون رو از فیلتر چک لیست این 9 نکته رد کنید :

1 – روی کلیدواژه های خوب تمرکز کنید

اولین قدم اینه که به سادگی عبارت جستجو یا عبارتی که میخواهید که پست شما اون رو نمایش بده رو انتخاب کنید. اگر من دارم درمورد طراحی وب مقاله‌ای رو می‌نویسم باید دقیقا چیزی رو که مردم براش جستجو می‌کنند رو پیدا کنم.

راحت ترین راه برای انجام این کار استفاده از Google Keyword Planner هست, یک ابزار رایگان که به شما برآوردی از جستجوی هر عبارت نمایش میده. (اگرچه Keyword Planner رایگان هست اما برای افزایش دسترسی ممکنه نیاز به راه اندازی اکانت AdWords داشته باشید)

برای مثال من متوجه شدم که «طراحی وب» ماهانه 1000 سرچ داره – بیشتر از عبارات مرتبط دیگرش. بهرحال قبل از انتخاب منطقی نیاز به تحقیقات داریم.

2 – نقش تحقیقات در این مسابقه ی بزرگ!

حالا که من یک عبارت دارم و میخوام برای بالا بردن رنکینگ تلاش کنم, من میخوام دقیق‌تر بررسی کنم و تحقیقات رو شروع کنم.

به بخش private browsing مرورگر خودتون برید ( در گوگل کروم 'Incognito', در Safari و فایرفاکس 'Private' و در اینترنت اکسپلورر هم 'InPrivate' ) و سایت Google.com رو باز کنید. رفتن به حالت Private mode روشی هست که باعث میشه گوگل جستجوهای گذشته ی ما رو در نتایج جستجوهای جدید مؤثر نکنه.

یک نگاه به تمام محتوای یک صفحه از گوگل داشته باشید, البته به جز نتایج تبلیغی که در بالای نتایج اصلی قرار می گیره. 10 نتیجه ی اول رقبای شما هستند! اونها چه چیزی کم دارند ؟ آیا شما نمی تونید بهتر انجامش بدید ؟

3 – بهترین محتوا رو بنویسید

حالا که شما میدونید رقباتون چه شکلی هستند, وقتشه که محتوایی رو بسازید تا کار رو تموم کنه! این ممکنه سخت ترین بخش باشه, اما مهم ترینه. این کار باید فوق‌العاده انجام بشه.

این مهم نیست که شما دارید پست یک بلاگ رو می نویسید, یک صفحه ی فروشگاهی می سازید یا یک ایده جدید رو اجرایی می‌کنید, اون باید بهتر از بقیه باشه, در غیر اینصورت نه تنها گوگل بلکه مخاطبین شما هم بهش توجهی نمی کنند!

4 – کلیدواژه رو در عنوان صفحه قرار بدید

این ممکنه کار ساده‌ای به نظر بیاد, اما باز هم رویش تأکید می‌کنیم : عنوان صفحه شما باید شامل کلیدواژه باشه, اما می تونه دقیقاً اون عبارت نباشه (اگرچه میتونه هم باشه)

همچنین عنوان باید اونقدر جذاب باشه که مردم حقیقتاً بخواهند روش کلیک کنند! برای مثال مقاله‌ای که با موضوع «کسب درآمد بیشتر» در سایت PTMoney.com نوشته شده. این عنوان بسیار خسته‌کننده است اما مقاله‌ای با عنوان «52 راه برای کسب درآمد بیشتر» وجود داره که هرکسی رو می تونه برای خوندن وسوسه کنه!

5 – کلیدواژه رو در هدر قرار بدید

شما میتونید صفحات وب رو طوری قالب بندی کنید که یک عنوان بزرگ در بالای صفحه قرار بگیره و چند زیر عنوان به دنبال اون قرار بگیرند.

این قالب بندی فقط برای افرادی که بلاگ نویسی می کنند نیست, با این کار گوگل می تونه دقیقاً موضوعی رو که شما در اون صفحه دنبالش هستید رو پیدا کنه. بنابراین همیشه مطمئن بشید از کلیدواژه هاتون در هدرها یا حداقل در زیر هدرها استفاده کنید.

6 – کلیدواژه رو در name و alt تصاویر قرار بدید

اگر پست بلاگ شما شامل تصاویر باشه, شما میتونید از این تصاویر برای شرح یک موضوع به گوگل استفاده کنید این که دنبال چه چیزی هستید. دو راه برای این کار وجود داره :

  1. نام تصویر
  2. alt تصویر

برای تغییر نام تصویر کافیه قبل از آپلود تصویر این کار رو انجام بدید. برای مثال بجای اسم '222٫jpg' شما میتونید اون رو بصورت 'apple.jpg' نام گذاری کنید.

تگ alt هم که در بخش html کد نوشته میشه متنی هست که اگر تصویر بارگزاری نشد, نمایش داده می شود.

7 – استفاده از کلیدواژه در URL و در پست

راه دیگه ای که گوگل رو می تونه متوجه موضوع دقیق شما بکنه, URL هست. درواقع ما داریم درمورد چیزی که بعد از 'com.' در URL شما میاد صحبت می‌کنیم (یا هر پسوند دیگری). برای مثال به نظر شما گوگل کدامیک رو برای انتخاب یک صفحه ی خاص انتخاب می کنه ؟

دقیقاً دومی رو انتخاب می کنه. ممکنه که اولین مورد تلاش‌های شما در زمینه SEO رو به کلی نابود نکنه, اما نمی تونه به خوبی دومی نشون بده که دنبال چه چیزی هست.

8 – لینک های داخلی قرار بدید

اگر شما درمورد بهترین محتواهای سایتتون صحبت نکنید, بقیه هم اهمیتی نمیدن. به همین دلیل این مهمه که بهترین محتوای شما از لحاظ SEO در سایر صفحات وبسایت لینک شده باشه.

حتی میتونید پست های قبل رو ویرایش کنید و لینک محتوای جذابی که جدیداً منتشر کردید رو بهش اضافه کنید.

9 – مهم‌ترین نکته ی SEO : دریافت لینک های خارجی

درنهایت ما به مهم‌ترین این نکات رسیدیم : لینک های خارجی

منظور از لینک های خارجی لینک هایی هستند از سایت‌های دیگر به سایت شما زده می شوند. گوگل به شدت به لینک های خارجی تکیه می کنه تا بفهمه پست شما چقدر خوبه. شما میتونید مدت‌ها درمورد خودتون و مهارت هاتون صحبت کنید اما کسی شما رو باور نمی کنه! اما به محض اینکه مردم دیگه از شما تعریف کنند بقیه هم متوجه کار خوب شما می شوند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

5 سال پیش

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات