جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
تغییر محتوای فایل php.ini با استفاده از php
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

تغییر محتوای فایل php.ini با استفاده از php

فایل php.ini  فایل پیکربندی اصلی  php است. این فایل اجازه می دهد تا کاربر به تعریف برخی از تنظیمات برای پروژه ی PHP بپردازد. با php.ini شما می توانید برخی از دستورات، از قبیل ”register_globals ” و فعال کردن و دسترسی به لاگ خطاها ، و یا تغییر پیش فرض پوشه  آپلود برای فایل های آپلود شده از طریق یک اسکریپت پی اچ پی را استفاده نمایید. تغییرات در فایل php.ini  معمولا در عرض 10 تا 30 دقیقه به روز می شوند، و این عمل بستگی به تنظیمات سرور دارد.

یک اسکریپت پی اچ پی در اولین مرحله به php.ini نگاه می کند و به این ترتیب هر شخصی می توانید فایل php.ini را با تنظیمات پی اچ پی خود سازگار کند ولی توجه داشته باشید که بدلایل امنیتی و اینکه می توان از طریق فایل های شل به اطلاعات سایر کاربران و در نهایت به سرور نفوذ کرد  این امر باعث شده است که اکثریت هاستینگها این گزینه را بصورت عمومی قرار ندهند و آن را برای کاربران غیرفعال کنند و شما تنها قادر خواهید بود دستوراتی که نیاز دارید را به هاستینگ خود ارائه دهید و در صورتی که دستورات شما خطری برای سرور ایجاد نکند فعال می شود

در فایل php.ini ، تعداد زیادی از مشخصه های مرتبط با زبان PHP ذخیره شده اند. این مشخصه ها را از دو طریق می توانیم تغییر بدهیم. یکی با ویرایش خود فایل php.ini و دیگری با اجرای یک سری دستور PHP که باعث می شود مقدار ذخیره شده برای مشخصه ها در فایل php.ini ، تغییر داده شوند.

همانطور که قبلا گفتم معمولا در هاست های اشتراکی، صاحب سایت به فایل php.ini دسترسی مستقیم ندارد (که بتواند خود فایل را ویرایش کند). در واقع، به دلیل اشتراکی بودن هاست، شرکت هاستینگ این اجازه را نمی دهد، مگر اینکه تنظیماتی در یک کنترل پنل برای مدیران سایت ها طراحی کند تا تعدادی از مشخصه ها را بتوانند تغییر بدهند، که این حالت معمولا برای هاست های ابری (میزبانی ابری) اجرا می شود. اما هنگام استفاده از شبیه ساز سرور بر روی کامپیوتر خانگی، می توانیم مستقیما فایل php.ini را ویرایش کرده و مشخصات آن را تغییر بدهیم. علاوه بر این، باید محدودیتی برای تغییر مشخصه های فایل php.ini از طریق ((کدنویسی))، توسط شرکت هاستینگ، تعیین نشده باشد (اگر قصد داریم آنها را با کدنویسی تغییر بدهیم).

موارد قبل را ذکر کردیم تا قبل از هر چیز، تذکر بدهیم که شرکت های هاستینگ می توانند تعیین کنند که حتی اگر کدهایی که در این مبحث شرح می دهیم را اجرا کنید، باز هم مشخصه های تعیین شده در فایل php.ini تغییر نکنند. بنابراین این مورد را همیشه مد نظر داشته باشید.

مشاهده ی مقدار یک مشخصه

برای مشاهده مقدار تعیین شده برای مشخصات فایل php.ini ، تابع ini_get در PHP به کار می رود. به مثال زیر توجه کنید :

echo ini_get('max_execution_time');

در مثال بالا مقدار مشخصه ی max_execution_time که در فایل php.ini ذخیره شده است را با استفاده از php دریافت کرده ایم .

تغیر مقدار یک مشخصه

string ini_set ( string $varname , string $newvalue )

برای تغییر مقدار تعیین شده برای مشخصات فایل php.ini ، تابع ini_set در PHP به کار می رود. به مثال زیر توجه کنید :

ini_set('max_execution_time', 3000);

در مثال بالا مقدار 3000 را برای مشخصه ی max_execution_time مقدار دهی کردیم .

این تغییر در صورتی اعمال می شود که شرکت هاستینگ محدودیتی برای تغییر در فایل php.ini نگذاشته باشد.

مثالی دیگر :

echo ini_get('display_errors');


if (!ini_get('display_errors')) {

    ini_set('display_errors', '1');

}

echo ini_get('display_errors');

مثال بالا چک میکند آیا نمایش ارور ها فعال است یا خیر و اگر نبود آن را فعال می کند .

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید