دیباگ‌کردن در لاراول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

دیباگ‌کردن در لاراول

شاید خیلی از واقعیت دور نباشد اگر بگوییم که زمان دیباگ‌کردن در لاراول به انداز‌ی زمان برنامه‌ریزی و کد‌نویسی برای یک برنامه در لاراول باشد‌،‌ بنابراین برای شناخت بهتر و دقیق‌تر رایج‌ترین تکنولوژی‌های دیباگ کردن در لاراول از کوچک‌ترین آن‌ها تا بزرگ‌ترین آن‌ها با ما همراه باشید.

Dump و Die

Dump و Die جز پرکاربردترین خصوصیت‌های لاراول برای دیباگ‌کردن هستند، با استفاده از این توابع می‌توانید پارامتر ورودی آن‌ها را چاپ کنید و ادامه اجرای کد‌ها را متوقف کنید، به این شکل که شما می‌توانید از آن در زمان چک کردن مقدار یک متغیر و یا هر چیز دیگر به عنوان نقطه شکست کدنویسی‌ (عدم اجرای ادامه کد‌ها) استفاده کنید.

// dumps the variable out and stops the code running as well

dd($toInspect);

توجه: شما می‌توانید به سادگی از کالکشن‌های خود  dumpبگیرید:

collection(…)->dd()

استفاده از tinker console

Tinker یکی دیگر از ابزارهای جذاب است که به طور پیش‌فرض همراه لاراول قرار دارد. وقتی که ما نیاز به این داریم که یک چیز مثل یک مدل و یا یک سرویس کوچک را تست کنیم، این ابزار می‌تواند مفید باشد. یکی از امتیازات این ابزار این است که برای اجرا فقط کافی است که در command  خود بنویسیم php artisan tinker و کد را در کنسول خود اجرا کنیم، سپس می‌توانیم به سرعت نتایج را مشاهده‌کنیم و نیازی به تغییر کد اصلی خود نداریم.

لاگ‌زدن دستی یا Manul Logging

لاگ‌زدن در مواردی می‌تواند بسیار مفید باشد، برای مثال اگر ما نیاز به فهمیدن این‌که چه اتفاقی در درخواست ajax رخ‌ می‌دهد داشته باشیم، همچنین در بسیاری از موارد dd() به کار نمی‌آید بنابراین ما به سادگی می‌توانیم داده‌ها را لاگ بزنیم و نتایج آن را در فایل لاگ بررسی کنیم.

استفاده از Debugbar

بیایید راه‌حل‌های کوچک را کنار بگذاریم،  debugbarیک راه‌حل دستی مانند موارد قبلی نیست. با استفاده از آن شما می‌توانید به سادگی اپلیکیشن خود را بررسی کنید. شما می‌توانید کوئری‌ها،پیام‌ها،درخواست‌ها،روت‌ها،viewها و خیلی چیزهای دیگر را بررسی کنید. این ابزار می‌تواند برای یک شرکت مفید باشد به خصوص در هنگام کار با اپلیکیشن‌های بزرگ.

استفاده از تلسکوپ(Telescope)

بیاید یک قدم جلو‌تر برویم، Laravel Telescope پکیجی است که به شما در نظارت بر فعالیت‌های اپلیکیشن‌تان کمک می‌کند. این پکیج می‌تواند خیلی مفید باشد به خصوص اگر اپلیکیشن شما شامل برخی ویژگی‌هایی باشد که ردیابی و حل مشکلات آن با روش‌های ساده‌ی بالا امکان پذیر نباشد این پکیج برای نظارت کامل بر روی اپلیکیشن‌ها ساخته‌ شده‌است، اما ما می‌توانیم به این پکیج به عنوان یک debugbar قابل تعمیم نگاه کنیم.

تلسکوپ رویه مخصوص به خود را دارد، بنابراین در این پکیج شما نیازی به سفارشی‌سازی و یا ایجاد هیچ‌گونه مرحله اضافی ندارد. وبسایت Laracasts یک ویدیوی مناسب برای معرفی تلسکوپ دارد، پیشنهاد ما این است که حداقل یک دفعه آن را تماشا کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@rezajamalzadeh901

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

رضا جمال زاده

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات