موقعیت‌های فریلنسی که باید همین حالا به آن‌ها رسیدگی کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

موقعیت‌های فریلنسی که باید همین حالا به آن‌ها رسیدگی کنید

به عنوان یک طراح وب فریلنس ،این فرصت را خواهید داشت که با طیف گسترده‌ای از مشتریان کار کنید. و این احتمال وجود دارد که برخی از آن‌ها بخواهند انواع مختلفی از ترتیبات کاری را با شما در میان بگذارند.

یک مثال متداول پرداخت صورتحساب است. ممکن است با مشتری روبرو شوید که ترجیح می‌دهد به طور ماهانه مبلغ مشخصی را به شما پرداخت کند تا اینکه هر ساعت از او هزینه‌ای دریافت کنید. برخی حتی ممکن است پرداخت سالانه را در نظر داشته باشند.

 تمایل به همکاری با مشتری در چنین مواردی می‌تواند برای روابط شما مفید باشد. اما عکس این مساله نیز می‌تواند صادق باشد.

با مشتری های خاص، انعطاف پذیری شما خودش را بیشتر نشان خواهد داد. این نشان‌دهنده یک وضعیت یک طرفه است که در نهایت برای شما هم درآمد و هم آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورد.

امروز، ما نمونه‌هایی از موقعیت‌های فریلنس را ارائه خواهیم داد که باید هرچه زودتر به آن‌ها رسیدگی کنید.

ارتباط بی‌وقفه با مشتری

ارتباطات یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای دستیابی به اهداف پروژه شماست. همه ذینفعان باید در یک راستا حرکت کنند. در غیر این صورت، محصول نهایی به مشکل می‌خورد.

همانطور که گفته شد، مشتریانی هستند که نیاز دارند به صورت دائم با شما در تماس باشند، حتی در مورد کوچک‌ترین جزئیات. همه ما حتما با شخصی برخورد کرده‌ایم که به نظر می‌رسد هر چند دقیقه یک بار برای سوال پرسیدن تماس می‌گیرد.

بله، این حق مشتری است. اما می‌تواند به عنوان یک مانع اصلی در توانایی شما برای انجام کارها باشد. و این به نفع چه کسی است؟

وقتی بر روی پروژه‌ای بزرگ که بودجه زیادی دارد کار می‌کنید، راحت‌تر می‌توانید با آن کنار بیایید. اما وقتی مشتری به خدمت شما می‌آید که درآمد زیادی ندارد، می‌تواند برای شما به مانند کابوس باشد. شاید حق خدمات‌رسانی شما را داشته باشند، اما نمی‌توانند توجه مداوم شما را بخواهند.

این وضعیت نیاز به یک مداخله سنجیده از جانب شما دارد. مشتری خود را به سمت یک نقطه توافق‌شده هدایت کنید.

پرداختی‌های دیرهنگام

مطمئنا، ممکن است که یک مشتری از شما درخواست عقب انداختن زمان پرداخت را داشته باشد تا بتواند صورتحساب شما را برآورده کند، این امر منصفانه و عادی است اما بعضی‌ها وقتی زمان پرداخت صورتحسابشان فرا می‌رسد به طور مرموزی سکوت می‌کنند. این اتفاق می‌تواند دلایل موجهی داشته باشد.

اما در واقع بعضی‌ها هستند که به طور مرتب صورتحساب‌های شما را پشت گوش می‌اندازند. اینجا جاییست که واقعا ناامیدی وارد کار می‌شود. شما سخت در تلاش هستید تا مطمئن شوید که یک مشتری به چیزی که نیاز دارد می‌رسد، با این وجود ﺁن‌ها با شما با همان سطح توجه رفتار نمی‌کنند. اینجاست که احساس بی‌احترامی می‌کنید.

راه‌حل می‌تواند بر اساس شرایط خاص شما متفاوت باشد. اگر مشتری عموما درﺁمد زیادی داشته باشد، ارزش دارد که این مساله را به اطلاع ﺁن‌ها برسانیم. از طرفی، می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد ارائه پیش پرداخت را داشته باشید.

از سوی دیگر، شاید متوجه شوید که برخی از مشتریان شما دردسر بیشتری نسبت به ارزششان دارند. اگر کار کردن با آن‌ها چیز زیادی را به شما اضافه نمی‌کند و باعث کسب درآمد مناسب نمی‌شوند بهتر است که با آن‌ها قطع رابطه کنید.

یک خط پایان دائم التغییر

مشتریان همیشه حق تغییر نظر دارند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نیازهای آن‌ها را به چیزی  متفاوت‌تر از آنچه که در ابتدا تصور می‌کردند تبدیل کند. این اغلب بخشی از جریان طبیعی یک پروژه است. با این حال، کسانی نیز هستند که قادر به تصمیم‌گیری نخواهند بود.

کنار آمدن با افراد نامصمم بسیار سخت است. آن‌ها می‌توانند چندین جهت کاری را فقط در یک مکالمه با شما در میان بگذارند و باعث سردرگمی‌تان شوند. همانطور که گفتم چنین درخواست‌هایی باعث گیجی یا سردرگمی طراح می‌شود. حتی اگر یادداشت برداری هم کنید، نگه داشتن یک دید منسجم از آنچه مشتری شما به دنبال آن است دشوار خواهد بود.

این امر نه تنها برای شما دردآور است، بلکه مانع بزرگی برای پروژه شما خواهد بود. وقتی جهت مشخصی وجود ندارد، چگونه می‌توانید به نتیجه موفقیت آمیزی برسید؟

کار کردن با یک مشتری که ذهن پریشانی دارد می‌تواند دشوارترین چیز در لیست ما باشد. به هر حال شما نمی‌توانید باعث تغییر شخصیت فرد مورد نظر شوید، اما شاید بتوانید به آن‌ها کمک کنید تا تمرکز خود را بدست آورند.

یکی از دلایل احتمالی تغییر ناگهانی این است که مشتری بصورت خیلی گسترده فکر کند. به عنوان مثال، به جای بررسی هر قسمت از روند کاری، به کلیت پروژه نگاه می‌کند.

در اغلب اوقات از طراحان وب خواسته می‌شود تا پیش زمینه‌ای را نشان دهند و این یکی از این سناریوهاست. سعی کنید بحث‌هایی را شروع کنید که بر روی یک جنبه واحد از پروژه متمرکز باشد تا بازخورد مشخصی بگیرید. با تجزیه بخش‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، روند کار قابل پیش‌بینی می‌شود.

شرایط بد خودشان را برطرف نمی‌کنند

وضعیت شما هر چه باشد، مهم است به یاد داشته باشید که مشکلات به خودی خود برطرف نخواهند شد.

همچنین لازم به ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق مشتریان به شما آسیبی نمی‌رسانند. رفتار مشکل‌ساز اغلب نتیجه بی‌توجهی است، نه بدجنسی. از این رو، تنها چیزی که برای ایجاد تغییرات مثبت لازم است، توجه به یک موضوع می‌باشد.

با این حال، این وظیفه ماست که شرایط را بشناسیم و اولین اقدامات را انجام دهیم. حتی اگر به جای بدی ختم شود، حداقل شما می‌توانید با دانستن اینکه بیشترین تلاش خود را انجام داده‌اید، رو به جلو حرکت کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات