جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
تفاوت طراحی وبسایت به صورت محلی (Local) و جهانی (Global) چیست؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

تفاوت طراحی وبسایت به صورت محلی (Local) و جهانی (Global) چیست؟

شرکت‌ها امروزه گزینه‌های بسیار بیشتری در جهت تحویل سرویس‌شان به مخاطبین و کاربران در اختیار دارند. می‌شود این عرضه را به صورت کاملا فیزیکی، یا کاملا آنلاین انجام داد. البته حالتی نیز وجود دارد که شما در آن به صورت ترکیبی کار می‌کنید. یک موضوع بسیار مهم که باید آن را به خوبی درک کنید این است که صنعت طراحی وب، یک صنعت مستقیم و سرراست نیست. منظورمان این است که شما نمی‌توانید صرفا با انجام یکسری از کارها به صورت گارانتی شده به موفقیت دست پیدا کنید. 

مطمئنا رویکردهای خوب بسیاری وجود دارد که بهتر است آن‌ها را همیشه در نظر بگیرید. برای مثال واکنشگرا بودن وبسایت، در دسترس بودن CTAها، استفاده از طراحی مناسب و…

اما چگونه می‌توان بازار جهانی و بازار محلی را با استفاده از طراحی وب در اختیار گرفت؟ این موضوع بسیار مهمی است که شرکت‌ها باید آن را درک کنند و بتوانند کاربران‌شان را براساس موقعیت‌های مکانی مختلف دریابند. در این مطلب ما قصد داریم شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

طراحی محلی در مقابل طراحی جهانی: چیزهایی که نیاز است بدانید

در زیر می‌توانید چهار بخش از فرایند توسعه و طراحی وبسایت را مشاهده بکنید که تاثیر بسیار زیادی در فرایند طراحی وبسایت به صورت محلی و یا جهانی می‌گذارند. بهتر است پروژه‌هایی که انجام می‌دهید را با شناخت درست از این ۴ بخش شروع کنید.

۱. میزبان وب

معمولا وقتی که شروع به انتخاب یک میزبان وب می‌کنید، تنها فاکتورهای مهم برای‌تان میزان فضای آپلود و ترافیک است. اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که بسیار مهم هستند. در ارتباط با درک تفاوت طراحی جهانی و طراحی محلی، فاکتور فاصله و یا مکان سرور بسیار موضوع مهمی است که باید حتما آن را در نظر داشته باشید. 

تصور کنید که می‌خواهید یک وبسایت جهانی داشته باشید، این موضوع مستلزم آن است که وبسایت شما توانایی ارائه خدمات به نقاط مختلف جهان را داشته باشد. بنابراین نیاز است سروری که انتخاب می‌کنید در این ارتباط راه‌حل مناسب را به شما ارائه بدهد. در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی برای افرادی در یک منطقه مکانی خاص اتفاق بیافتد.

برای حل این راه‌حل همیشه در انتخاب میزبانی وب یکسری نکات را به خاطر داشته باشید:

۱) از میزبانی وبی استفاده کنید که بتواند امکانات میزبانی را در جاهای مختلف فراهم کند و صرفا به یک محدوده مکانی خاص، محدود نشود. همانطور که می‌دانید بخشی از سرعت یک وبسایت مربوط به فاصله سرورها از محلی می‌شود که کاربر در آن درخواست بازدید وبسایت را فرستاده. بنابراین اگر بازار شما در استرالیا است، انتخاب سرورهای فرانسه یک اشتباه بزرگ است.

۲) میزبانی وبی را انتخاب کنید که بتواند حجم بزرگی از ترافیک را مدیریت بکند. به عنوان یک تجارت بسیار مهم است که سرویس‌دهی شما قطع نشود و بتوانید همواره پروسه ارائه خدمات را ادامه بدهید.

۳) سعی کنید از یک CDN استفاده کنید. از این طریق فایل‌ها و محتویات وبسایت شما براساس موقعیتی که کاربر در آن قرار گرفته با استفاده از نزدیک ترین سرورها ارسال می‌شود. 

۲. رنگ‌ها

مسائلی در دنیای طراحی وجود دارند که ملاحضاتی بسیار پایه و اساسی هستند، برای مثال کنتراست‌ رنگی یکی از این دسته موضوعات است. اما آیا هیچوقت به معنای اصلی رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید فکر کرده‌اید؟ آیا تا به حال به درکی که کاربران از یک رنگ می‌توانند داشته باشند فکر کرده‌اید؟

برای مثال بیایید به رنگ قرمز نگاهی بیاندازیم. قرمز یک رنگ فوق العاده قدرتمند است. همچنین حافظه‌پذیری رنگ قرمز بالاست. معمولا وبسایت‌هایی که از رنگ قرمز استفاده می‌کنند بیشتر در خاطره مشتری‌ها می‌مانند. 

اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد. از آنجایی که گفتیم طراحی جهانی و طراحی محلی متفاوت از همدیگر هستند، شما باید بدانید که رنگ قرمز در مکان‌های مختلف نماد چه چیزی است. برای مثال در آفریقای جنوبی و یا قسمت‌هایی از چین، از رنگ قرمز به عنوان رنگ عزاداری استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید برای چنین قسمت‌هایی از جهان وبسایت بسازید و کاربران را در آن بخش‌ها جذب کنید، باید بگویم که رنگ قرمز نمی‌تواند انتخاب درست و خوبی باشد.

اگر می‌خواهید با کاربران و مخاطبین ارتباط قوی داشته باشید سعی کنید از چیزهایی استفاده بکنید که آن‌ها دوست دارند. برای مثال سراغ رنگ لباس تیم‌های پرطرفدار فوتبالی‌شان بروید. اینگونه می‌توانید وبسایت‌تان را به افراد محلی نزدیک تر بکنید.

۳. تصاویر

همزمان با استفاده کردن از رنگ، شما باید در ارتباط با پیغامی که تصاویر می‌رسانند نیز دقت کنید. 

برای مخاطبین محلی بهتر است از تصاویری استفاده بکنید که برای آنان معنایی داشته باشد و یک ارتباط مفهومی را ایجاد بکند.

به وبسایت بالا نگاهی بیاندازید. آن‌ها جدای از تصاویر درست، از یک ویدیو در پس زمینه صفحه خود نیز بهره برده‌اند که به نوبه خود می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اما قسمت جالب ماجرا زمانی است که شما به پایین صفحه می‌آیید و با صحنه زیر مواجه می‌شوید:

در اینجا شما می‌توانید تصویر مربوط به هر کدام از موقعیت‌های مکانی مختلف را مشاهده بکنید. با بهره‌گیری از این تصاویر مخاطبین محلی شما بیشتر جذب وبسایت‌تان می‌شوند.

۴. متن

چند توصیه برای زمانی که می‌خواهید وبسایت‌تان را برای مخاطبین جهانی ایجاد کنید وجود دارد:

  • ابتدا اینکه سعی کنید متن اصلی وبسایت را کوتاه نگه دارید.
  • از اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید.
  • از کلمات کلیدی درستی که سرویس یا محصول‌تان را شرح می‌دهند استفاده بکنید.
  • سعی کنید قابلیت انتخاب زبان، کشور و ارز‌های مختلف را به سادگی فراهم آورید.
  • اگر شما در وبسایت‌تان فرم‌هایی را دارید بهتر است روند پر کردن آن‌ها را برای کاربران‌تان آسان بکنید.
  • از همکاران معتبری رونمایی کنید.

اما اگر می‌خواهید برای کاربران محلی‌تان این کار را انجام دهید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

  • نوشته‌هایی بنویسید که محلی بودن و شخصی بودن بیشتری را برساند.
  • از اصطلاحات محلی‌تان استفاده کنید، این موضوع می‌تواند بسیار کارساز باشد.
  • به موقعیت مکانی‌تان اشاره کنید. این کار از طریق کد محلی برای شماره تلفن، استفاده از کد پستی و… انجام می‌شود.
  • به صورت مستقیم به موقعیت مکانی‌تان اشاره کنید. از گوگل مپ و… استفاده نمایید.
  • از برندهای محلی بگویید و آن‌ها را به حامیان خود تبدیل کنید.

در پایان

در جهت طراحی خوب یک وبسایت نیاز دارید که نیازها و توقعات کاربران‌تان را به دنیای تجربه بیاورید و آن‌ها را محقق سازید. در قدم اول نیاز است که مخاطبین خودتان را مشخص کنید. بعد از آن نقشه راه‌تان بسیار واضح‌تر خواهد بود. 

تنها کلید موفقیت این است که اگر مخاطبین‌تان جهانی هستند پس وبسایت شما نیز باید نمایانگر یک تفکر جهانی باشد در غیر اینصورت اگر برای یک موقعیت مکانی خاص سعی در ارائه سرویس دارید،‌ باید وبسایت‌تان نمایانگر آن جامعه یا موقعیت باشد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است