7 تکنیک طراحی تعاملات موبایلی در سال 2018
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

7 تکنیک طراحی تعاملات موبایلی در سال 2018

تغییرات در دنیای اپلیکیشن‌های موبایل همیشگی است. برای اینکه توسعه‌دهندگان و طراحان تجربه کاربری بتوانند همواره اپلیکیشن‌های خوبی ایجاد کنند، باید مواظب آخرین تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های مربوط به دنیای اپلیکیشن‌ها باشند. تجربه کاربری ضعیف چیزی‌ست که ممکن است باعث شکست یک شرکت شود.

در این مطلب می‌خواهیم برخی از تکنیک‌های مربوط به تعاملات موبایلی مربوط به سال ۲۰۱۸ را بررسی کنیم.

۱. ساده‌سازی جریانات کاربری

یکی از بزرگ‌ترین تکنیک‌های طراحی تعاملات موبایلی که در سال ۲۰۱۸ مشاهده می‌کنیم، ساده‌سازی جریانات کاربری است. ایجاد یک تجربه خطی که باعث می‌شود کاربر ابتدا، وسط و انتهای یک اپلیکیشن را متوجه باشد مطمئنا خروجی لذت‌بخش‌تر و بهتری خواهد داشت.

کاربران معمولا چنین تکنیکی را دوست دارند، به این دلیل که آن‌ها در هر قسمت از کار چیزی را دریافت می‌کنند و حس کامل شدن یک فرایند قبل از رفتن به مرحله‌ای دیگر را دریافت می‌نمایند. 

ساده‌سازی و جریان کاربری خطی فوایدی را هم برای کاربران و هم برای تجارت در بر خواهد داشت. سرخوردگی و پیچیدگی کمتر باعث می‌شود که کاربران بتوانند سفرشان را در اپلیکیشن با رضایت به پایان برسانند.

طراحی موبایل

۲. طراحی محاوره‌ای

طراحی محاوره‌ای یکی از تکنیک‌های داغ و عالی در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داده که به صورت میانگین هر کاربر تنها سه اپلیکیشن را به صورت روزانه استفاده می‌کند و یکی از این موارد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است. هیچ شکی نیست که اپلیکیشن‌های چت امروزه و حتی در آینده محبوبیت بسیار زیادی دارند، این موضوع بی تاثیر از رابط کاربری آن‌ها نیست. بنابراین باید در نظر بگیریم که اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی که با هوش مصنوعی ادغام شده‌اند می‌توانند تاثیر زیادی در این زمینه بگذارند. 

همانطور که هوش مصنوعی هر روز پیشرفت‌ بیشتری می‌کند و مردم بیشتری را با خود همراه می‌سازد، طراحی محاوره‌ای نیز در اپلیکیشن‌ها به مرحله جدیدی می‌رود.

۳. تجربه محتوا محور

واضحی و مینیمال بودن موجی را در طراحی تجربه کاربری بوجود آورده است. طراحان تجربه کاربری در حال حذف کردن تمام المان‌هایی هستند که باعث می‌شد کاربر گیج و سرخورده شود. ایجاد یک تجربه واضح و مبتنی بر محتوا یکی دیگر از تکنیک‌های بزرگ در سال جدید است و طراحان در حال مسیر دهی این موضوع به قسمت‌های جدیدی از دنیای طراحی المان‌ها هستند.

Decluttering نام تکنیکی است که در این حیطه استفاده می‌شود. با حذف کردن تمام نویز‌های پس‌زمینه، اولویت دادن به اطلاعات مهم و ایجاد ساختار بصری درست طراحان تجربه کاربری راه جدیدی برای تعامل برقرار کردن با پیام اصلی وبسایت پیدا کرده‌اند. کنتراست‌های رنگی، طراحی مینیمال و ساختار محتوایی بصری برخی از مهمترین جنبه‌های تکنیک Decluttering به حساب می‌رود.

۴. ریزتعاملات

ریزتعاملات امروزه بسیار خوب اجرا می‌شود. آن‌ها می‌توانند کاربران را بیشتر به وبسایت یا اپلیکیشن جذب کنند. به صورتی ساده، آن‌ها فییدبک‌های بصری ساده‌ای هستند که در اثر تقابل کاربر را رابط کاربری بدست می‌آیند.

طراحی موبایل

این تکنیک در حال حاضر بین طراحان تجربه کاربری بسیار محبوب شده است. 

۵. شخصی‌سازی

شخصی‌سازی تجربه کاربری در حال تبدیل شدن به یک اصل همگانی است و کاربران از هر برندی انتظار دارند که چنین قابلیتی را فراهم بکنند. با وجود آنکه این موضوع چیز جدیدی نیست، اما همواره در حال تغییر و پیچیدگی است. پیاده‌سازی داده‌های مناسب براساس موقعیت‌های متفاوت، محتوای زمان و مواردی مانند این از متدهای شخصی‌سازی است. اما فقط به اینجا ختم نمی‌شود. رابط کاربری نیز با طرح‌های رنگی و المان‌های مختلف دیگر می‌تواند نقش مثبتی در این فرایند داشته باشد.

۶. رنگ‌های متفاوت و غنی

هیچ چیزی به اندازه یک پالت رنگی جذاب نمی‌تواند کاربران را به خود جذب کند. رنگ همیشه یکی از قدرتمند‌ترین ابزارها برای طراحان بوده و تاثیر بسیار زیادی در طراحی اپلیکیشن‌های موبایل دارد.

طراحی موبایل

طراحان امروزه نه فقط برای زیبایی بلکه برای داشتن کارایی بالا در اپلیکیشن‌ها از این تکنیک استفاده می‌کنند. با استفاده از این حالت می‌شود المان‌های طراحی را از هم جداسازی کرد.

۷. محتوای ویدیو

داشتن ویدیوها در حال portrait یکی از موضوعات مهم در طراحی اپلیکیشن‌های مبتنی بر موبایل است. حدود ۹۴ درصد افرادی که از موبایل استفاده می‌کنند آن را به صورت Portrait استفاده می‌کنند. بنابراین باید در نظر بگیرید که ویدیوها در اپلیکیشن باید به چه صورت باشند.

در پایان

بسیار موضوع کاربردی و مهمی است که بتوانید قدمی به عقب بازگشته و به صورت کلی به نکات و تکنیک‌های دنیای طراحی نگاهی بیاندازید. این تکنیک‌ها را بهتر بررسی کنید و ببینید که چه فوایدی می‌توانند برای شما داشته باشند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا