ارسال پیامک با php در سامانه ملی‌پیامک
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

ارسال پیامک با php در سامانه ملی‌پیامک

در حال حاضر یکی از زبان‌های پرکاربرد در برنامه‌نویسی و توسعه وب php است. برخلاف اختلاف‌نظرهایی که دربارۀ php وجود دارد، همچنان این زبان برنامه‌نویسی یکی از 10 زبان پرکاربرد دنیا هست و هنوز هم طرفدارهای خود را دارد.

یکی از دلایل محبوبیت این زبان برنامه نویسی وب، قابلیت بالای php برای استفاده در سمت سرور(server side) ، سازگاری با پایگاه داده‌های مختلف، امکان استفاده از آن در سیستم‌های مدیریت محتوای متن‌باز (open source) محبوب و قدرتمندی همچون whmcs، وردپرس، سادگی در syntax و کم هزینه بودن آن است. از طرف دیگر، حتی وجود فریمورک‌های قدرتمند و محبوبی مثل لاراول که از php سورس میگیرند باعث شده تا طرفدارها و توسعه دهنده‌های زیادی را به خودش جذب کند.

سامانه ملی ‌پیامک سرویسی را به نام WEB API ارائه می‌دهد تا کاربران و توسعه دهندگان بتوانند قابلیت ارسال پیامک را به پروژه‌های خود اضافه کنند. ما در این سامانه همیشه سعی کردیم تا راحتی کار را برای کاربران php فراهم کنیم. امکاناتی همچون پلاگین‌های متن باز، گیت هاب، نمونه کدهای آماده‌ی procedural، توسعه و طراحی ابزار جدیدی بنام کنسول ملی‌پیامک  که همه این‌ها باعث می‌شود وقتی یک توسعه دهنده نیاز داشته باشد که به پروژه خودش امکان ارسال پیامک را اضافه کند با کمترین میزان دردسر و پیچیدگی مواجه شود و در کوتاه‌ترین زمان از این بخش با موفقیت عبور کند.

امکانات وب‌سرویس ملی پیامک

در وب‌سرویس ملی‌ پیامک قابلیت ارسال پیام از دو طریق معماری REST و پروتکل Soap وجود دارد تا توسعه‌دهنده بر اساس سلیقه خود بتواند از سرویس استفاده کند.

کلاس ارسال پیامک این سامانه در کنار متدهای دیگر، دو روش ارسال پیام از طریق خط اختصاصی و خط خدماتی اشتراکی را نیز دارد. علاوه بر کلاس ارسال، کلاس‌های دیگری شامل متدهای نمایش لیست پیام‌های‌ ارسالی/دریافتی، نمایش وضعیت تحویل پیامک، پیامک‌های زماندار، پیام صوتی، مدیریت دفترچه تلفن، مدیریت کاربران و بسیاری از متدهای دیگر می‌باشد تا هنگام کار با API سامانه ملی پیامک تنوع و قابلیت انعطاف پذیری در این سرویس حس گردد.

با ارزش‌ترین هدف کاربر، ارسال پیامک‌ها

در استفاده از API برای ارسال از خط اختصاصی پنل پیامک، همواره مشکل ارسال نشدن پیامک به لیست سیاه مخابرات وجود دارد. امروزه با پیشرفت تجارت در بستر شکبه، بخش بزرگی از کسب‌وکارهای اینترنتی ارسال پیامک را به عنوان یک ابزار برای ارتباط با مشتریان انتخاب کردند.

اما با وجود مانعی چون لیست سیاه مخابرات، ارسال تعداد زیادی از پیامک‌ها با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین سامانه ملی پیامک در کنار راه‌حلی چون دریافت خط خدماتی، به کاربران روش وب‌سرویس خدماتی-اشتراکی را پیشنهاد می‌کند.

https://www.melipayamak.com/help/sharedwebserviceguide

تهیه و خرید خط خدماتی اختصاصی به عنوان یکی از راه‌حل‌ها همیشه زمان‌بر بوده است، بنابراین ملی‌پیامک API دیگری هم به نام وب‌سرویس خدماتی-اشتراکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند پیامک‌های اطلاع‌رسانی خود را بدون مشکل و سروقت ارسال کنند. از آنجایی که وب‌سرویس خدماتی یکی از سرویس‌های مهم و پرکاربرد ملی‌پیامک است، همیشه تلاش شده است که مدت زمان ارسال پیامک به زیر 10 ثانیه برسد و فعال (UP) باشد. با این روش تمامی پیامک‌های مربوط به سایت، CRM و اپلیکیشن با سرعت بالا و تضمین دریافت بیش از 95% ارسال خواهد شد.

امکانات استفاده از API

1- مانند هر شرکتی که API در اختیار کاربران خود قرار میدهد، ملی‌پیامک هم برای راحتی کار با وب‌سرویس، گیت هاب خودش را ایجاد کرده و در اختیار کاربران قرار داده است.

در گیت هاب سعی شده تا تمامی متدهای مورد نیاز به همراه مستندات کامل در اختیار کاربران قرار گیرد، تا در صورت تمایل از آن استفاده کنند. علاوه‌بر php، زبان‌های دیگری همچون python ،java ،swift و فریمورک‌هایی همچون لاراول، ASP.Net، ASP.Net Core و Node.js نیز در گیت هاب قرار داده شده تا پوشش کاملی برای استفاده از وب‌سرویس در ابزارهای مختلف فراهم شود.

https://github.com/melipayamak

2- در صورتی‌که کاربران تمایل به استفاده از گیت ‌هاب در پروژه‌های خود نداشته باشند، سامانه ملی پیامک نمونه کدهای procedural را نیز در بخش مستندات وب‌سرویس قرار داده تا توسعه دهنده‌ها قادر باشند تنها از متدهایی که به آنها نیاز دارند در پروژه استفاده کنند.

http://www.melipayamak.com/api

نمونه کدهای موجود در بخش مستندات سایت

نمونه کدهای موجود در بخش مستندات سایت

3- تابه‌حال امکان استفاده از وب‌سرویس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر بوده است، اما ملی پیامک برای ایجاد امنیت و همچنین آسان‌سازی استفاده از API اقدام به ایجاد بخشی خاص و مجزا از پنل کاربری خود بنام کنسول ملی پیامک کرده تا کاربران وب‌سرویس با ثبت نام در کنسول از طریق کلید (و یا توکن) قادر به استفاده از API این سامانه باشند. تمامی توابع در بستر RESET فراخوانی شده و برای اولین بار قابلیت مانیتور ارسال‌های نادرست در وبسرویس ایجاد شده است تا در صورت استفاده از کنسول قادر باشید خطاهای دریافتی در وب‌سرویس را در کنسول خود با توضیح کامل همراه دلیل دریافت خطا را مشاهد کنید. علاوه‌بر این قابلیت ارسال تیکت مستقیم برای هر خطا از بخش گزارش‌گیری ایجاد شده تا از هر رویداد خطا پیگیری آن انجام شود.

صفحه‌ی مانیتور خطاها در کنسول

صفحه‌ی مانیتور خطاها در کنسول

در گام اول در کنسول، نمونه کدهای آماده برای کلاس‌های ارسال و دریافت در php قرار داده شده تا با کپی کردن این کدها و جایگذاری در پروژه قابلیت بهره‌مندی از متدهای موجود را داشته باشند و در عین حال بتوانند پیگیری خطاهای دریافتی رو انجام بدهند.

نمونه کدهای آماده برای استفاده از API

نمونه کدهای آماده برای استفاده از API

و بزودی تمامی زبان‌های مورد نیاز کاربران برای استفاده از API سامانه ملی‌پیامک در کنسول افزوده خواهد شد

همچنین، در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید، واحد پشتیبانی ملی پیامک روز های شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 به صورت تلفنی و خارج از این ساعت در بخش تیکت پشتیبانی سامانه پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشند.

اگر شما هم نیاز به وب‌سرویس ارسال پیام کوتاه دارید، می‌توانید همین الان با کد تخفیف اختصاصی راکت: Roocket از تخفیف 10 درصدی بر روی وب‌سایت ملی پیامک بهره مند شوید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید