۷ کتابخانه پایتون برای هکرها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۷ کتابخانه پایتون برای هکرها

پایتون یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف است که توانسته پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد. یکی از زمینه‌های استفاده از پایتون دنیای هک و امنیت بوده که البته در قرن حاضر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از وبسایت راکت ۷ کتابخانه را بررسی خواهیم کرد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بمنظور انجام کارهای امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این کتابخانه‌ها برای استفاده‌های اخلاقی و بالا بردن امنیت سیستم‌ها مورد استفاده قرار گرفته و هدفی در رابطه با خراب کاری برای وجودیت این موارد در نظر نگرفته شده است.

مورد اول: Requests

کتابخانه Requests به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با پروتکل‌ HTTP بهتر کار کرده و در دنیای وب کاوش و فرایند Scraping را انجام دهیم. استفاده از این کتابخانه برای توسعه‌دهندگان و افرادی که روی امنیت کار می‌کنند بسیار اهمیت دارد چرا که می‌توانند از طریق اسکریپت‌های‌شان به صفحات وب دسترسی داشته و روی کدهای مختلف وضعیتی HTTP کار کنند.

مورد دوم: Cryptography

کتابخانه Cryptography به ما در رمزنگاری روی داده‌ها کمک می‌کند. این کتابخانه با نسخه‌های مختلف پایتون سازگاری بالایی داشته و از این رو قابل دسترسی بالایی دارد. با استفاده از این کتابخانه می‌توانید بدون مشکل و ایجاد آسیب‌پذیری در اپلیکیشن‌تان از تکنیک‌های مختلف رمزنگاری استفاده کنید. Cryptography شامل تکنیک‌هایی برای ایجاد اعداد تصادفی، امضاء دیجیتالی، هشینگ، استریمینگ و... است.

مورد سوم: Python-Nmap

Nmap یک کتابخانه برای اسکن شبکه با استفاده از پاکت‌های IP است. از این کتابخانه برای شناسایی دستگاه‌ها فارغ از آنکه چه سیستم عاملی را به کار می‌برید مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این کتابخانه مدیران شبکه می‌توانند بصورت خودکار ورودی‌ها را کنترل کرده و گزارش‌هایی را بصورت خودکار تولید کنند. Nmap می‌تواند نام دستگاه، نسخه، اپلیکیشن کاربر و... را تشخیص دهد.

مورد چهارم: Impacket

Impacket حاوی دستوراتی‌ست که به ما در کار با پروتکل‌های شبکه کمک می‌کند. با استفاده از این کتابخانه می‌توانیم به زبان‌های سطح پایین که پروتکل‌ها با آن توسعه داده شده است، دسترسی پیدا کنیم. پاکت‌ها می‌توانند بصورت ردیف‌های داده‌ای به ما نمایش داده شوند. با استفاده از این کتابخانه برنامه‌نویسان قابلیت ایجاد پروتکل‌های سفارشی‌سازی شده را نیز خواهند داشت.

مورد پنجم: Scapy

برای دستکاری کردن پاکت‌های شبکه، شناسایی شبکه، روتینگ، اسکن کردن و... می‌توانیم به راحتی از این کتابخانه استفاده کنیم. جدای از قابلیت‌هایی که این کتابخانه می‌دهد، شما همواره قابلیت سفارشی‌سازی کامل را در اختیار دارید. با استفاده از Scapy می‌توانیم تعادلی را میان پروتکل‌های سطح بالا و زبان‌های برنامه‌نویسی سطح پایین مربوط به شبکه ایجاد کرد.

مورد ششم: RawSocketPy

با استفاده از مورد ششم این لیست شما قابلیت لازم برای کار با MAC Adressها را خواهید داشت. شما می‌توانید با استفاده از rawsocketpy یک ارتباط Wi-Fi شخصی‌سازی شده را ایجاد کرده و شبیه به یک شبیه‌ساز عمل کنید. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که rawsocketpy با پروتکل‌های انتقال و datagram کار نمی‌کند.

مورد هفتم: Pylibnet

Libnet یک کتابخانه پایتونی برای ارسال پاکت‌ها و انجام کارهای مربوط به Injection است. البته استفاده از چنین کتابخانه‌ای براستی دانش و درک بسیار عمیق از مفاهیم مربوط به شبکه را می‌طلبد به همین دلیل نیاز است که در استفاده کردن از آن آگاه بوده و با دقت عمل کنید.

در پایان

در این مقاله از وبسایت راکت ما ۷ کتابخانه پایتونی را معرفی کردیم که به شما در پیدا کردن کتابخانه‌‌ای مناسب برای انجام کارهای مربوط به هکینگ(اخلاقی) کمک می‌کند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.8 از 5 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات