جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
14 مهارت برتر هر طراح وب که برای استخدام در سال 2021 به آن‌ها نیاز دارد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

14 مهارت برتر هر طراح وب که برای استخدام در سال 2021 به آن‌ها نیاز دارد

سال 2020 روش کار طراحان را به شدت تغییر داد‌، به طوری که افراد بیشتری نسبت به گذشته برای رعایت ایمنی، دور کاری را انتخاب کردن. اگر شما یک طراح وب هستید‌، برای شما قابل پیش‌ بینی است که بسیاری از این مهارت های دور کاری همچنان در آینده ادامه خواهند داشت.

اما فراتر از مهارت هایی که طراحان را قادر می‌سازد تا در خانه کار کنند‌، مهارت های زیاد دیگری هم وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق در سال 2021 لازم است. خواه به دنبال شغل‌های عالی در زمینه طراحی وب باشید و یا اینکه می‌خواهید کار خود را به عنوان یک طراح وب شروع کنید، در ادامه ۱۴ مورد از بهترین مهارت های مورد نیاز برای موفقیت بیش‌تر را ارائه خواهیم داد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یک طراح وب چه کاری انجام می دهد؟

اولین سوال اینست که شغل یک طراح وب شامل چه مواردی است؟ طراحان وب وظیفه ایجاد (و گاه کدگذاری) وب سایت‌ها و صفحات وب مختلف را بر عهده دارند. نقش اصلی یک طراح وب تعیین ظاهر بصری وب سایت از طریق ترکیب عناصری مانند رنگ‌، تایپوگرافی‌، طرح بندی‌، گرافیک و سلسله مراتب بصری است.

طراحان وب اغلب با مشتری‌‌ها و برندهای مختلف همکاری می‌کنند تا حضور فعال آنلاین خود را ایجاد کرده و توانایی‌های خود را نمایان سازند.

1. رابط کاربری و طراحی بصری

اساسی‌ ترین مهارت هایی که یک طراح وب برای موفقیت در سال 2021 نیاز دارد‌، ایجاد رابط کاربری قوی (UI) و مهارت های طراحی بصری است. در نظر داشته باشید شما برای یادگیری یک طراحی خوب و اصولی، می‌توانید با (تمرین)‌، (آزمون و خطا) و بررسی سایر طرح‌ها بیشترین نکات و روش‌ها را بیاموزید.

2. اصول طراحی

اصول طراحی، کلید مهمی در ایجاد طرح‌های جذاب بصری است. آنها معمولاً شامل هماهنگی‌، تعادل‌، تکرار‌، تأکید‌، همسویی‌، کنتراست‌، نسبت‌، حرکت و فضای خام هستند (اگرچه ممکن است منابع مختلف اصول فرعی را اضافه کنند یا یک یا چند مورد را کنار بگذارند).

درک چگونگی تعامل این اصول و تأثیری که آنها بر کاربران می‌گذارد برای ایجاد طرح‌هایی که کاربران دوست دارند از آنها استفاده کنند بسیار حیاتی است. اصول‌ از اهمیت بسیاری برخوردار هستند زیرا می‌توانند با راهنمایی طراحان در مورد نحوه شروع و نحوه ترکیب عناصر‌، روند طراحی را ساده و ساده‌تر کنند.

3. مهارت های اساسی HTML و CSS

اگرچه همه طراحان مستقیماً با HTML و CSS کار نمی‌کنند‌، اما داشتن یک درک قوی از نحوه کار آنها مهم است. اگر می‌دانید چگونه از HTML و CSS استفاده کنید‌، محدودیت‌های کدنویسی را درک خواهید کرد و قادر به ایجاد طرح‌هایی می‌شوید که واقعا و بدرستی کار می‌کنند.

4. دانش UX

تجربه کاربر‌ (UX) یکی از مهمترین قسمت‌های طراحی وب سایت‌های استثنایی و موثر است. در پروژه‌های بزرگتر‌، ممکن است یک متخصص UX اختصاصی (چه طراح و چه محقق) وجود داشته باشد‌، اما در پروژه‌های کوچکتر‌، طراح وب ممکن است به عنوان طراح UX نیز فعالیت کند.

5. طراحی ریسپانسیو

از آنجا که اکثر مردم در سراسر جهان اکنون از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند‌، طراحی‌های ریسپانسیو مانند همیشه مهم هستند. درک نحوه طراحی برای اندازه‌های مختلف صفحه نمایش بسیار حیاتی است. در حالی که انتخاب ایجاد نسخه‌های جداگانه دسک تاپ و موبایل از یک سایت تنها محدود به یک گزینه است‌، طراحی‌های ریپانسیو به راحتی می‌توانند تنوع گسترده‌ای در اندازه صفحه نمایش در بازار را جبران کنند‌، از تلفن‌های هوشمند کوچکتر گرفته تا تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ.

6. سیستم‌های مدیریت محتوا

بیشتر وب سایت‌های مدرن به صورت سیستم مدیریت محتوا (CMS) ساخته شده‌اند. در حالی که وردپرس محبوب ترین است‌، صدها CMS وجود دارد. نیازی به یادگیری نحوه استفاده از همه آنها نیست‌، اما یادگیری اصول کار آنها و کارهایی که انجام می‌دهید و سپس مهارت داشتن در محبوب‌ترین‌ها نقطه خوبی برای شروع است.

7. نرم افزار طراحی

طراحان و تیم‌های مختلف طراحی در مورد نرم افزار طراحی ترجیحات مختلفی دارند.Sketch ،Adobe Photoshop ، Illustrator یاXD ، Affinity Designer و Figma از گزینه های محبوب هستند‌، اگرچه نرم افزار دیگری هم وجود دارد.

در حالی که مشخصات چگونگی عملکرد هر برنامه متفاوت است‌، همه آنها از ویژگی‌های مشابهی برای ایجاد و ترتیب عناصر و لایه‌ها برخوردارند. اینکه کدام یک را انتخاب کنید‌، به اولویت شخصی و به طور بالقوه نیاز هر شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد.

8. بازاریابی آنلاین

برای اینکه یک طراح وب باشید، لازم نیست که در بازاریابی آنلاین متخصص شوید. اما درک نحوه عملکرد بازاریابی آنلاین و مهم‌تر از همه نحوه عملکرد انواع گرافیک در شرایط مختلف برای هر طراح وب مهم است.

از گرافیک شبکه‌های اجتماعی گرفته تا پشتیبانی از محتوا‌‌، اینفوگرافیک و تصاویر برای تبلیغات آنلاین‌، نیازهای بصری متنوعی وجود دارد که ممکن است بازاریابان آنلاین درخواست کنند. اگر درک می‌کنید که چه نوع تصاویری ممکن است لازم باشد و چگونه می‌توانید تصاویری با عملکرد بهتر از رقبا ایجاد کنید‌، نسبت به سایر طراحان برتری خواهید داشت.

9. تئوری رنگ

از بین تمام عناصر یک طرح‌، رنگ به طور بالقوه بیشترین تأثیر را در استفاده و تجربه کاربر دارد. طراحان وب برای موفقیت باید حداقل در اصول تئوری رنگ تسلط داشته باشند. این موضوع شامل درک روانشناسی رنگ‌، نحوه ایجاد یک پالت رنگ و مفاهیمی مانند کنتراست است.

تبدیل شدن به یک متخصص واقعی تئوری رنگ سال‌ها تمرین و مطالعه می‌خواهد‌، اما یادگیری اصول اولیه می‌تواند نسبتاً سریع انجام شود. مسئله اصلی تجربه و بررسی رنگ‌ها در طرح‌هایتان است.

10. تایپوگرافی

علاوه بر تئوری رنگ ، تایپوگرافی نیز تأثیر زیادی بر تجربه کاربر و نحوه استفاده دارد. تایپوگرافی خوب خواندن مطالب نوشته شده را به لذت تبدیل می‌کند‌، در حالی که تایپوگرافی بد می‌تواند مطالب را غیر قابل خواندن کند.

اصول تایپوگرافی شامل مواردی مانند مقیاس‌، کنتراست‌، خوانایی و ترکیب حروف چاپی است. اصول و دستورالعمل‌های تعیین شده‌ای برای هر یک وجود دارد‌، اما طراحی تایپوگرافیک امکان آزمایش و بیان خلاقانه را نیز فراهم می‌کند.

11. مدیریت پروژه

بسیاری از طراحان وب ممکن است خود را در حال انجام کارهای مضاعف مانند مدیریت پروژه‌هایی که در حال طراحی آن هستند‌، ببینند. این موضوع معمولاً در تیم‌های طراحی با پروژه‌‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به یک مدیر پروژه اختصاصی نباشد.

یادگیری نحوه مدیریت پروژه‌ها‌، ضرب‌ الاجل‌ها و (تفویض اختیار) یک مهارت اصلی برای طراحان وب است. شما می‌خواهید با روش‌ها و برنامه‌های رایج مدیریت پروژه آشنا شوید تا بیشترین کارایی را داشته باشید. مدیریت پروژه لازم نیست پیچیده باشد‌، اما برای اتمام رساندن و به موقع تحویل دادن یک پروژه طراحی، ضروری است.

12. مدیریت زمان

مشابه مدیریت پروژه‌، طراحان نیز باید در مدیریت زمان خود متخصص باشند. با در نظر گرفتن اینکه چه تعداد طراح در حال حاضر دور کار هستند، مدیریت وقت خود بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.

یکی از کلیدهای مدیریت صحیح وقت این است که بفهمید خلاق‌‌‌ترین و سازنده‌‌ترین زمان شماست. کار در این زمان‌های کلیدی می‌تواند بهره وری و بازدهی شما را بدون نیاز به ساعت‌های بیشتر تا حد زیادی بهبود بخشد.

همچنین باید درک کنید که چگونه پروژه‌های بزرگتر را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید تا بتوانید به جای صبر کردن یا تلاش برای مقابله با مشکلات زیاد در مدت زمان کوتاه‌، در آنها پیشرفت مداوم داشته باشید.

13. تفکر خلاق

مهارت های تفکر خلاق برای هر طراح حیاتی است. اینکه طراحان از جنبه‌های خلاقانه به مشکلات طراحی نزدیک شوند‌، طراحان را با ارزش‌تر و موثرتر می‌کند.

بهبود مهارت‌های تفکر خلاق شما می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. اگرچه یکی از بهترین راه‌ها فقط تمرین است. می‌توان خلاقیت به عنوان عضله تصور کرد. اگر از آن عضله استفاده نکنید‌، لاغر می‌شود و قدرت کمتری پیدا می‌کند. اما با استفاده منظم از آن می‌توانید توانایی‌های تفکر خلاق خود را تقویت کنید.

14. ارتباط و همکاری

از آنجا که بسیاری از تیم‌های طراحی دور کار هستند‌، مهارت های ارتباطی و همکاری از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند. وقتی طراحان در یک دفتر کار نمی‌کنند‌‌، باید در مورد نحوه برقراری ارتباط و همکاری مشترک تعمق بیشتری داشته باشند.

علاوه بر مهارت‌‌های اساسی ارتباطی و همکاری‌، باید اطمینان حاصل کنید که برای تسهیل این موارد با برنامه‌ها‌ ، سیستم‌ عامل‌ها و فن آوری‌های مورد استفاده در تیم‌های توزیع شده آشنا هستید. این شامل برنامه‌هایی مانند Slack و همچنین مواردی مانند کنترل نسخه است.

موفق باشید

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.75 از 4 رای

/@gholamuuuu
جواد غلامی
طراح و توسعه دهنده وب

جواد هستم طراح و توسعه دهنده وب. مهندسی برق می خونم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

جواد غلامی

طراح و توسعه دهنده وب

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است