فریلنسینگ چیست؟ چگونه در شهر خود مشاغل و مشتری آنلاین فریلنس پیدا کنیم؟ - بخش دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 13 دقیقه

فریلنسینگ چیست؟ چگونه در شهر خود مشاغل و مشتری آنلاین فریلنس پیدا کنیم؟ - بخش دوم

در مقاله قبلی در مورد مفهموم فریلنسینگ و راهکار‌های جذب مشتری بصورت محلی و آنلاین صحبت کردیم و در ادامه مباحث بیشتری را برای شما به اشتراک می‌گذاریم...

شما باید در حضور آنلاین خود و نه در مقابل هزینه‌های آن سرمایه گذاری کنید

یکی از چیزهایی که بیشتر از آن متشکرم این است که تفاوت بین سرمایه گذاری و هزینه را از نظر شغلی خودم در همان مراحل اولیه درک کردم.

مفهوم این موضوع ساده است. وقتی که در حضور اینترنتی و آنلاین خود سرمایه گذاری می‌کنید, در پایان روز صاحب چیزی می‌شوید. این موارد می‌توانند به شکل پست‌های وبلاگ، فیلم‌های یوتیوب و غیره باشند. برای نگهداری از این دارایی‌ها نیازی به صرف هزینه یا زمان بیشتر ندارید و هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را از شما بگیرد.

در مقابل، صرف هزینه برای حضور اینترنتی، شامل اجاره فضای تبلیغاتی از اشخاص ثالث است (که می‌تواند شامل تبلیغات بابت هر کلیک، تبلیغات ایستاگرام و غیره باشد).

سرمایه گذاری در حضور آنلاین شما می‌تواند منجر به این شود که سود شما اینگونه افزایش یابد:


در حالی که صرف هزینه می‌تواند منجر به یک کشمکش دائمی شود و باعث شود که تجارت شما به همان ﺁسانی بر روی غلتک بیفتد. بیایید دلیل این اتفاق را در ادامه بررسی کنیم.

فرض کنید در این ماه ۱۰۰۰ دلار برای تبلیغات هزینه می‌کنید. حال فرض کنید ۱۰ هزار دلار درآمد برای شما به همراه دارد. آسان است که به آن نگاه کنیم و هورا بکشیم. البته این بازخورد با تبلیغات صحیح انجام می‌پذیرد.

اما یک مشکل وجود دارد. ۱۰۰۰ دلاری که برای تبلیغ هزینه کردید اکنون از بین رفته است و هرگز چیزی بیشتر از ۱۰ هزار دلار اولیه برای شما نخواهد داشت. علاوه بر این، اگر ماه آینده دوباره هزینه تبلیغات نکنید، درآمد شما به صفر خواهد رسید.

این اتفاق بدین معناست که با اطمینان کامل، تکیه بر تبلیغات پولی برای حضور ﺁنلاین‌تان، شما را در معرض هزینه‌های تکراری تبلیغاتی قرار می‌دهد که هرگز از ﺁن خارج نخواهید شد.

من قصد دارم از یک مثال شخصی برای نشان دادن ارزش کامل حضور آنلاین خودم استفاده کنم.

برند تجاری قبلی من در ماه مه سال ۲۰۲۰ خریداری شد. در طول سال‌ها تقریبا چهارصد مقاله برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه خود نوشتم. از زمانی که وبسایت را از طریق خرید آن راه اندازی کردم، پست برتر وبلاگ من بیش از ۱۰،۰۰۰ کلیک در جستجو دریافت کرده است.

اگر من از تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک) برای جلب مشتری استفاده می‌کردم، احتمالا در جایی در محدوده ۱۰ دلار برای هر کلیک هزینه می‌کردم. بنابراین یک مقاله وبلاگ که ۱۰ هزار کلیک داشته باشد معادل ۱۰۰،۰۰۰ دلار از طریق تبلیغات به تجارت من می‌دهد.

من احتمالا ۵ الی ۶ ساعت از زمانم را صرف تحقیق و نوشتن آن مقاله کردم و با گذشت زمان هم زمان اضافه‌ای را برای آن مقاله قرار ندادم، چون مالک آن من بودم.

اگر شما حضور آنلاین خود را دارید، پس می‌توانید تجارت خود را به طور چشم‌گیری رشد دهید و از هزینه‌های طولانی مدت بازاریابی جلوگیری کنید. باز هم، دارایی‌های متعلق به شما می‌تواند چندین شکل داشته باشد. علاوه بر مقالات وبلاگ، فیلم‌های یوتیوب و سایر رسانه‌هایی را که می‌توانند برای هدف قرار دادن بازار بالقوه شما استفاده شوند، در نظر بگیرید (اطلاعات بیشتر در ادامه).

نکته‌ای که می خواهم تاکید کنم این است که شما می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که متعلق به خودتان باشد. من در طول این سال‌ها با بسیاری از توسعه دهندگان صحبت کرده‌ام که مقالاتی در وبلاگ نمی‌نوشتند یا فیلمی نمی‌ساختند، زیرا از انجام این کار احساس ناراحتی می‌کردند.

من شما را درک می‌کنم، درک این موضوع برای شما بسیار مهم است تا بفهمید که کار کردن برای خودتان به معنی انجام دادن کارهای زیادی است که از انجام ﺁن احساس راحتی نمی‌کنید.

اگر تمایلی به ایجاد محتوای آنلاین در وب ندارید و می‌خواهید به تبلیغات اعتماد کنید، همچنان می‌توانید به عنوان یک توسعه دهنده فریلنس درآمد کسب کنید. با این اوصاف، بیایید به سراغ راهکارهای ایجاد حضور اینترنتی یا آنلاین خود برویم.

شما باید حضور آنلاین خود در وب را برای یک بازار هدف بهینه سازی کنید

من بسیاری از توسعه دهندگان مستقل را دیده‌ام که وبسایتی را برای کسب و کار خود تهیه می‌کنند، بدون اینکه مطمئن شوند وبسایت مورد نظر در واقع یک بازار ترجیحی را هدف قرار داده است. در عوض، چنین وبسایت‌هایی بیش از حد گسترده یا مبهم هستند.

چنین وبسایتی ممکن است بگوید: "من یک توسعه دهنده هستم که برای وبسایت‌ها چیزهایی می‌سازم" یا از این قبیل. سپس ﺁن‌ها به مجموعه‌ای از پروژه‌های مختلف، فهرست زبان‌ها و فریمورک‌هایی که با ﺁن‌ها ﺁشنا هستند، متصل می‌شوند و همین.

در عوض، بهتر است بازاری را شناسایی کنید که می‌توانید از طریق وبسایت خود به آن دسترسی پیدا کنید و سایت خود را برای آن بهینه کنید.

در وبسایت ما موضوعاتی در مورد بهینه سازی وبسایت بیان شده است و همچنین طی چند ماه آینده در مورد بهینه سازی وبسایت‌ها در راکت بیشتر می‌نویسم (بنابراین در ادامه با ما همراه باشید). در حال حاضر، قبل از ساخت وبسایت خود، من به شما پیشنهاد می‌کنم با Google’s SEO آشنا شوید. سپس یک بخش از بازار را که فکر می‌کنید می‌توانید وبسایت خود را ضبط و بهینه سازی کرده، شناسایی کنید.

برای انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما خدمات مختلف را به وضوح بیان کرده و درباره آنچه شما انجام می‌دهید واضح است.

من درک می‌کنم که این ممکن است کمی مبهم به نظر برسد. با این حال، محتوای وبسایت شما عمدتا به نوع کار و مناطق جغرافیایی مورد نظر شما بستگی دارد. من سعی می‌کنم تجارت خود را منحصرا به ساختن وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای مشاغل کوچک و متوسط ​​اختصاص دهم (قبلاً در مورد اهمیت انتخاب نیچ نوشتم). وبسایت من منحصرا بر محل زندگی‌ام تمرکز دارد.

من فقط به دو دلیل بر روی وبسایتم تمرکز کردم. اول اینکه، اگر من سعی می‌کردم برای جستجوی گوگل در یک مقیاس ملی رقابت کنم، ﺁنگاه این رقابت بی معنی می‌شد. به دنبال بازار محلی بودن بسیار عملی‌تر است.

دوم اینکه، در حالی که تماس‌های زیادی از جانب مشتریان ایالتی دریافت کرده‌ام و برای مردم در سراسر کشور محصولاتی تولید می‌کنم، اما تعداد زیادی از افراد هستند که به دنبال توسعه دهنده محلی هستند. همچنین، وبسایت من به جای تلاش برای انتقال گسترده همه چیزهایی که می‌توانم ایجاد کنم، به وضوح بر توسعه وبسایت یا اپلیکیشن تمرکز دارد.

این کار باعث می‌شود که من از طریق وبسایت خود کسب و کار بیشتری داشته باشم. به همین دلیل است که روش خود را نسبت به روش‌های دیگری انتخاب می‌کنم که باعث می‌شود به نظر ﺁید توسعه دهندگان می‌توانند تقریبا هر کاری را بدون در نظر گرفتن اینکه کجا هستند، برای هر کسی انجام دهند.

شما باید از مشتریان راضی بخواهید که دیدگاه‌ها و نظرات آنلاین‌شان را برای شما به اشتراک بگذارند

در بالا ذکر کردم که ایجاد پروفایل برای بررسی آنلاین برای کسب و کار شما مهم است. وقتی کاری را برای مشتری به اتمام رساندید، مهم است که از او بخواهید برای شما دیدگاهی بگذارد.

دلیل این کار بسیار ساده است. هرچه نظرات خوب بیشتری داشته باشید، از طریق وبسایت خود مخاطبین بیشتری دریافت خواهید کرد. اگرچه داشتن یک بانک نظرات خوب باعث نمی‌شود افراد بیشتری در سایت شما قرار بگیرند، اما درصد بیشتری از بازدید کنندگان وبسایت شما تلفن را برداشته و با شما تماس خواهند گرفت.

بیایید به بایدها و نبایدها این موضوع نگاهی بیندازیم.

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که از یک مشتری تقاضای بازنگری نکنیم مگر اینکه مطمئن باشید که ﺁن‌ها برای شما یک ارزیابی و دیدگاه خوب باقی خواهند گذاشت. شاید فقط این جمله را خوانده باشید و پیش خودتان یک "واه" گفته باشید، ولی به من اعتماد کنید، از آنچه برخی انجام می‌دهند متعجب خواهید شد.

دوما، فقط درخواست بازنگری و انتشار یک دیدگاه از مشتری کافی نیست. اگر می‌خواهید آن‌ها واقعا این کار را انجام دهند، باید با مشتری تماس بگیرید و در مورد گذاشتن یک دیدگاه با آن‌ها صحبت کنید. اگر آن‌ها مایل به انجام این کار هستند، لینک مخصوص آن پروفایل را برای آن‌ها ایمیل کنید.

استفاده از تلفن و ایمیل در کنار یکدیگر منجر به بازخورد بیشتر و درصد بالاتری از افرادی می‌شود که برای شما دیدگاه می‌گذارند.

من نمی‌توانم به اندازه کافی تاکید کنم که چقدر یک مجموعه از نظرات خوب برای رشد تجارت شما مهم است. همچنین، دقیقا مانند دارایی‌های وب که متعلق به شماست (توضیح داده شده در تیترهای قبلی)، این نظرات خوب را نمی‌توان سلب کرد و نیازی نیست که شما هر ماه بابتش پولی بپردازید.

چگونه مشتریان محلی را به عنوان یک توسعه دهنده فریلنس بدست آوریم

همانطور که در تیترهای قبلی توضیح دادم، حضور اینترنتی (به درستی انجام شده) در واقع تعداد کمی مشتری محلی را برای شما به ارمغان می‌آورد. کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانید برای جلب مشتری در سطح محلی انجام دهید.

این موارد شامل گفتگو با سازمان‌های توسعه بزرگتر در مورد فرصت‌های خارجی یا قرارداد، بیرون رفتن و صحبت کردن با مشتریان بالقوه به صورت رودررو و شرکت در توابع شبکه‌ای می‌شود. بیایید نگاهی سریع به جزئیات بیشتر هر یک از این روش‌ها بیندازیم.

فرصت‌های بیشتری نسبت به آنچه ممکن است متوجه شوید وجود دارد. سازمان‌های توسعه بزرگتر که در پروژه‌های کلان کار می‌کنند، اغلب مایلند (یا نیاز) دارند که مولفه‌های کوچکی از پروژه را از بیرون تامین کنند (برون سپاری).

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. اولا، آن‌ها ممکن است یک پروژه یکبار مصرف داشته باشند که برای آن نیاز به کمک داشته باشند. ممکن است منطقی نباشد که فردی را برای آن کار خاص استخدام کنند (از آنجا که پس از اتمام پروژه دیگر نیازی به کارمند نیست) بنابراین منطقی است که برون سپاری کنند.

بهترین راه برای شروع به کار این نوع قرارداد این است که با سازمان‌های بزرگتر در منطقه خود تماس بگیرید و خود را معرفی کنید. دوباره (همانطور که در تیترهای قبلی توضیح داده شد)، شما باید یک وبسایت، نمونه کاری و موارد دیگری را قبل از تماس در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت آن‌ها شما را جدی نمی‌گیرند.

یکی از اشتباهاتی که اکثر فریلنسرها انجام می‌دهند این است که مستقیما به رییس سازمان ایمیل می‌زنند. من پیشنهاد می‌کنم که با رییس هر سازمانی به صورت تلفنی تماس داشته باشید. به او توضیح دهید که چه کسی هستید و او شخصا از شما تقاضا می‌کند که ایمیلی از نمونه کاری خود برایش بفرستید.

یک راه عالی دیگر برای جلب مشتری در شهر شما این است که با آن‌ها به صورت رو در رو دیدار کنید. این به معنای ورود به مشاغل محلی و بحث در مورد خدمات وب و موارد دیگر است.

باز هم بسیاری از توسعه دهندگان این کار را اشتباه انجام می‌دهند. لیستی از مشاغلی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید را تهیه کرده و در واقع درباره آن‌ها تحقیق کنید. نگاهی بیندازید که آیا آن‌ها وبسایتی دارند یا خیر، افکار خود را در مورد چگونگی بهبود حضور فعلی در وب سازماندهی کنید و همچنین برای تحقیق در مورد رقابت خود وقت بگذارید.

همچنین در زمان پیگیری خجالتی نباشید تا زمانی که به شما پاسخ منفی داده شود.

گزینه بعدی برای جلب مشتری‌های محلی، حضور در رویدادهای شبکه‌ای است. این گزینه برای تعداد زیادی از فریلنسرها گزینه خوبی است، زیرا بسیاری از آن‌ها با رویکرد مستقیم‌تری که قبلا توضیح دادم احساس راحتی نمی‌کنند.

همانطور که در مورد تولید محتوا گفتم، اگر بخواهید کار خود را به سطح بالاتری برسانید، خارج شدن از منطقه راحتی مهم است. در حالی که من معتقدم رویکرد مستقیم‌تر برای جذب مشتری بهتر است.

نتیجه‌گیری

این مباحث به هیچ وجه به معنای راهنمای انحصاری در مورد چگونگی دستیابی به تجارت، هم به صورت آنلاین و هم در جامعه نیست. با این حال، روش‌ها و رویکردهایی که در بالا توضیح دادم برای من در تجارت مفید بوده و منجر به تملک برند قبلی من شده است.

آخرین نکته‌ای که من عرض خواهم کرد این است که حضور در وب و دسترسی محلی شما نتیجه تلاش شما است. اگر مایل هستید از منطقه راحتی خود خارج شوید و برای روش‌های توضیح داده شده در بالا وقت بگذارید، در رقابت پیشی خواهید گرفت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات