۶ خطای رایج در هنگام مذاکره
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

۶ خطای رایج در هنگام مذاکره

مذاکره یکی از مهمترین المان ها در زندگی شخصی و کسب و کار است که موفقیت ما را در آن حوزه رقم میزند. ما همه روزه و در هر لحظه از زندگی در حال مذاکره هستیم چه در شرکت باشیم و چه در خانه همیشه بهانه ای وجود دارد تا بر سر موضوعی با دیگران به مذاکره بپردازیم ، چه برنامه نویس باشیم ، چه نتورکر باشیم ، چه مهندس باشیم و چه مدیر عامل باشیم ، ما همیشه در حال مذاکره با دیگران هستیم و در تمام مقاطع زندگی مذاکره میتواند ما را از منجلاب بیرون بکشد ! یا درون منجلاب فرو ببرد !
توضیح تصویر رو وارد کنید

در ادامه به ارائه و توضیح ۶ خطای رایج در مذاکره می‌پردازم....

  1. گم کردن هدف
    بسیاری از افراد در حین مذاکره از مسیر و هدف اصلی در مذاکره غافل میشوند و ناآگاهانه مسیر اشتباهی را پیش می‌گیرند.

  2. از دست دادن کنترل جلسه
    در اکثر اوقات افراد حاضر در جلسه با پیش کشیدن صحبت های کم اهمیت و بیراهه رفتن جلسه را بر هم میزنند را تنشی را در جلسه به راه می اندازند ، ما باید همه جوره و در هر لحظه نقش اداره کننده و رهبر جلسه را داشته باشیم و فرمان جلسه را به سوی مقصد درست ببریم.

  3. خوب گوش نکردن
    خوب گوش نکردن یکی از مهم ترین عامل هایی است که موجب بروز مشکلاتی در جلسه میشود ، وقتی ما در حال مذاکره هستیم تمام هوش و حواسمان را به فرد مقابل بدهیم و طوری با چشمان و گوش و حرف های او را دنبال کنیم که انگار هیچ چیز در آن لحظه مهمتر از حرفهای آن فرد نیست با این کار فرد مقابل متوجه توجه فوق العاده شما میشود و هورمون اندروفین درون مغز تو ترشح میشود و باعث شادی و احساس راحتی با شما می شود.

  4. رفتار احساسی
    گاهی پیش می‌آید که در حال مذاکره با مشتری هستیم که می خواهید محصول خود را به ما تحمیل کند و او مطمئنا مذاکره کننده قوی و هوشمندی است که میتواند با یک حرکت ساده اما هوشمندانه احساسات ما را تحت سلطه ی خود در آورد و ما را قانع کند.

  5. ناتوانی در هدایت به نتیجه
    مفهوم این موضوع این است که ما در هر مذاکره‌ای بخش های مختلف داریم به عنوان مثال در یک بخش آن درباره فروشمان صحبت میکنیم ، در یک بخش درباره نحوه برخورد با مشتری صحبت میکنیم و در هر بخش باید با افراد به نتیجه ای برسیم که این امر حیاتی است.

  6. عدم تنظیم صورتجلسه
    تنظیم صورتجلسه را بدون طارف انجام دهید!

همانطور که پی بردید مذاکرات بخش‌های مختلفی دارد در این مقاله تنها بخشی از آن را بیان کردیم تا شما را از مرتکب شدن به این اشتباهات باز داریم .

پاینده باشید

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 4 رای

/@shahriarnorozian
شهریار نوروزیان
برنامه نویس backend

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

شهریار نوروزیان

برنامه نویس backend

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات