معرفی ۱۵ وبسایت کاربردی برای توسعه دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

معرفی ۱۵ وبسایت کاربردی برای توسعه دهندگان

وبسایت‌های بسیار زیادی در دنیای وب وجود دارند که می‌توانند ابزارهای مفیدی برای توسعه دهندگان باشند. بسیاری از توسعه دهندگان ایرانی از وجود چنین وبسایت‌هایی اطلاعی نداشته و به همین دلیل ممکن است بهره‌وری بالایی نداشته باشند

در این مطلب از وبسایت راکت قصد داریم شما را با ۱۵ وبسایت کاربردی برای توسعه دهندگان آشنا کنیم که هر کدام سرویس منحصر به فردی را ارائه داده و گوشه‌ای از کار شما را به خوبی انجام می‌دهد.

۱- DevDocs

DevDocs یک منبع کامل از مستندات آموزشی مربوط به تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه نویسی مختلف است که به صورت کامل در یک جا جمع شده و می‌توانید هر چیزی که به آن نیاز دارید را جستجو کنید.

بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنید و گهگداری به مستندات رسمی آن ابزارها نیاز دارید می‌توانید از طریق این ابزار، تکنولوژی مورد نظر را انتخاب کرده و به مستندات آن دسترسی پیدا کنید.

۲- ray.so

این وبسایت به شما اجازه می‌دهد تا اسکرین‌شات‌های زیبایی از کدهای‌تان ایجاد کنید. برای کار با این وبسایت ابتدا کدهای مورد نظر را در وبسایت وارد می‌کنید و سپس از طریق تنظیمات، می‌توانید قالب کلی اسکرین‌شات‌تان را تعیین کنید. برای مثال فعال شدن دارک مُد، پوسته‌های مختلف و... از جمله تنظیمات کلی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در نهایت می‌توانید خروجی کارهای‌تان را به صورت یک فایل تصویری دریافت نمایید.

۳- roadmap.sh

اگر به دنبال یک نقشه راه کامل و البته دم دست برای یادگیری یک تکنولوژی خاص هستید می‌توانید از roadmap.sh استفاده کنید. در این وبسایت مجموعه‌ای از نقشه راه‌ها برای یادگیری تکنولوژی‌های مرسوم وجود دارد که براساس آن‌ها می‌توانید فرایند یادگیری را به صورت گام به گام پیش بگیرید.

برای مثال اگر قصد دارید به یک متخصص DevOps تبدیل شوید، می‌توانید از طریق نقشه راه داخل وبسایت به صورت قدم به قدم به یک متخصص DevOps تبدیل شوید.

۴- LambdaTest

اگر به دنبال یک ابزار تمام و کمال برای بررسی وبسایت‌تان روی مرورگرهای مختلف هستید LambdaTest بهترین راهکار شما خواهد بود. با استفاده از این ابزار می‌توانید وبسایت‌تان را روی ۲۰۰۰ مرورگر و سیستم عامل مختلف به صورت خودکار و دستی تست کنید و از درست اجرا شدن وبسایت‌تان مطمئن شوید.

۵- Showwcase

وجود یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای توسعه دهندگان  به نظر می‌رسد که یکی از ضروری‌ترین موضوعات باشد. Showwcase برای حل کردن این چالش وارد عرصه رقابتی شبکه‌های اجتماعی شده است. درست مانند لینکدین، اما تنها برای توسعه دهندگان!

۶- Medusa

اگر به دنبال یک جایگزین متن باز و رایگان برای Shopify هستید حتما از Medusa استفاده کنید. Medusa یک ابزار ساخت فروشگاه‌های آنلاین است که از سرعت و میزان سفارشی‌سازی بسیار بالایی برخوردار است.

۷- Code Beautify

زیباسازی و مرتب‌سازی کدها یکی از مهمترین کارها در زمان برنامه نویسی و تحویل پروژه است. ابزارهای بسیار زیادی نیز برای اینکار ایجاد شده اما Code Beautify یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که سعی دارد به نسبت دیگر ابزارها، یک لایه حرفه‌ای تر عمل کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید سورس کد مورد نظرتان را خوانا‌تر و زیباتر کنید.

۸- overAPI

برای بسیاری از توسعه دهندگان، overAPI یکی از کاربردی‌ترین وبسایت‌های دنیا است. در این وبسایت می‌توانید Cheatsheetهای کاملی از زبان‌های برنامه نویسی مختلف را پیدا کنید. البته جدای از زبان‌های برنامه نویسی، تکنولوژی‌ها و ابزارهای مختلف دیگری نیز در این وبسایت وجود دارد که می‌توانید از همگی آن‌ها استفاده کنید.

۹- Responsively

واکنشگرا کردن وبسایت یکی از چالش‌های اصلی توسعه سمت کاربر است. اما Responsively آمده تا این مشکل را تا حد زیادی برای ما حل کند. همانطور که از شعار اصلی وبسایت برمی‌آید، این وبسایت قصد دارد تا فرایند واکنشگرا کردن وبسایت را ۵ برابر سریع‌تر از حالت عادی بکند.

۱۰- Color Hunt

Colorhunt وبسایتی است که صدها ترکیب رنگ را به صورت آماده ایجاد کرده که می‌توانید براساس ترکیب‌بندی وبسایت‌تان از آن‌ها استفاده کنید. این رنگ‌ها باهمدیگر از نظر کنتراست سازگاری داشته و با رعایت دقیق این نکته نیز ایجاد شده است.

۱۱- Carbon

این وبسایت به شما کمک می‌کند تا از کدهای‌تان تصاویر زیبایی را ایجاد کنید. بدون نیاز به هیچ ابزار خارجی دیگر، تنها کافی‌ست کدهای مورد نظرتان را در این ابزار قرار داده و براساس فرمت‌های مختلف تغییراتی را در آن ایجاد کنید. حتما از این ابزار برای یک بار هم که شده استفاده کنید.

۱۲- Meta Tags

این ابزار برای ایجاد و مشاهده Tagهای وبسایت‌تان استفاده می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید شیوه نمایش وبسایت‌تان در گوگل، فیسبوک و لینکدین را مشاهده کرده و همچنین به صورت فرم محور آن را تغییر دهید. در نهایت این ابزار می‌تواند Meta Tag مورد نظرتان را ایجاد کرده و آن را در وبسایت‌تان استفاده کنید.

۱۳- Small Dev Tools

در این وبسایت می‌توانید مجموعه بزرگی از ابزارهای توسعه رایگان را پیدا کنید که در زمینه‌های مختلف به شما کمک خواهند کرد. تولید داده‌های فیک، قالب‌دهی به کدها، فشرده‌ساز، Encoder و... . مطمئنا این ابزار به یک کمک‌گر خوب برای شما تبدیل خواهد شد.

 

۱۴- readme.so

اگر در ساخت فایل README برای پروژه‌های خود مشکل دارید و دوست دارید از یک ابزار سریع و ساده برای تولید چنین فایلی استفاده کنید، این پروژه برای شماست. با استفاده از readme.so می‌توانید برای تمام بخش‌های پروژه خود چنین فایلی را به صورت ویژوال یا بصری ایجاد کنید و فرایند مستندسازی را سریع‌تر انجام دهید.

۱۵- Programmer Humor

برای تایم استراحت اگر دوست دارید کمی بخندید یا محتوای Meme مربوط به برنامه نویسی را نگاه کنید می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید. در این وبسایت مجموعه بزرگی از Memeها و جوک‌های برنامه نویسی را مشاهده خواهید کرد که برای چند دقیقه‌ای هم که شده حال‌تان را بهتر می‌کند.

در پایان

داشتن ابزارهای مناسب به شما کمک می‌کند تا فرایند توسعه لذت‌بخش‌تر و سریع‌تری را تجربه کنید. ۱۵ ابزاری که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم ممکن است همگی به صورت یکجا برای شما کاربردی نباشد، اما می‌توانید از یک یا چند مورد آن‌ها استفاده کنید و در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های‌تان بکار بگیرید.

در این مطلب از وبسایت راکت ما ۱۵ ابزار کاربردی در زمینه‌های مختلف را به شما معرفی کردیم. اگر شما نیز ابزار خاصی دارید و دوست دارید آن را معرفی کنید می‌توانید از قسمت دیدگاه‌ها آن را برای ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا