برترین مقالات آذر ماه ۱۴۰۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

برترین مقالات آذر ماه ۱۴۰۰

سومین ماه از پاییز سال ۱۴۰۰ نیز تمام شد و ما اعضای تیم تولید محتوا راکت تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بتوانیم مقالات مناسبی را در این یک ماه منتشر کنیم. همچنین از این فرصت استفاده می‌کنیم و یلدا را به همه کاربران راکت تبریک می‌گوییم. یک کد تخفیف نیز برای امشب در نظر گرفته‌ایم که با مراجعه به این لینک می‌توانید از جزئیات آن با خبر شوید.

در گزارش آخرین ماه پاییز ما قصد داریم ۱۰ مقاله برتری که بیشترین بازدید را از طرف کاربران داشته به شما معرفی بکنیم. در پایان نیز لینک مقالات دیگری را به انتخاب سردبیر قرار خواهیم داد.

مقاله اول: لاراول؛ پر تقاضا‌ترین فریمورک سال

لاراول یکی از دوست داشتنی‌ترین فریمورک‌هایی است که در دنیای توسعه سمت سرور وجود داشته و در میان فریمورک‌های زبان برنامه نویسی PHP پر استفاده‌ترین مورد است. در این مقاله قصد داریم به شما از دلایل این موضوع بگوییم و همچنین اهمیت بالای لاراول برای یادگیری را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله می‌توانید نقشه راه بسیار کاربردی را برای یادگیری لاراول به صورت قدم به قدم نیز مشاهده کنید که با پیروی کردن از آن در مدت کوتاهی توانایی توسعه اپلیکیشن‌های سمت سرور با استفاده از لاراول را خواهید داشت.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۹ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله دوم: یادگیری PHP چقدر زمان‌بر است؟

PHP پر استفاده‌ترین زبان برنامه نویسی در حوزه توسعه اپلیکیشن های مبتنی بر وب است. با استفاده از این زبان برنامه نویسی شما قابلیت توسعه اپلیکیشن‌ها و استفاده از فریمورک‌های مختلف در حوزه برنامه نویسی سمت سرور را خواهید داشت.

در این مقاله قصد داریم از اهمیت بالا PHP و ابزارهای مختلف آن صحبت کرده و در نهایت به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان PHP را به خوبی یاد بگیریم. نقشه راهی که در این مقاله ارائه شده به شما این کمک را خواهد کرد تا بتوانید به صورت قدم به قدم با این زبان برنامه نویسی آشنا شده و از آن در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های‌تان استفاده کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله سوم: چرا شرکت‌های بزرگ از React استفاده می‌کنند؟

براساس یک نظرسنجی گسترده که توسط وبسایت Stackoverflow انجام شد به این نتیجه رسیدیم که در بین فریمورک‌های توسعه رابط کاربری React از همه موارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطمئنا این موضوع تصادفی نبوده و دلایلی در پشت آن وجود دارد. در این مقاله ابتدا به چیستی React پرداخته و سپس به دلایل بالا بودن میزان محبوبیت React رسیدگی می‌کنیم. در نهایت نیز ما منابعی را برای یادگیری این فریمورک محبوب ارائه خواهیم کرد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۷ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله چهارم: ۸ مهارت بسیار مهم برای برنامه‌نویسان

مهارت‌های اساسی وجود دارد که توسعه دهندگان در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند به آن‌ها نیاز دارند. در این مقاله ۸ مورد از این مهارت‌های اساسی را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.

۸ مورد گفته شده جزو ضروری‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند حرفه برنامه‌نویسی شما را توسعه داده و در بهبود آن نقش بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله پنجم: اهمیت یادگیری و آموزش پایتون در چیست؟

پایتون در آخرین نظرسنجی‌هایی که از طریق وبسایت‌های مختلف صورت گرفته به عنوان پر استفاده ترین زبان برنامه نویسی انتخاب شده و شرکت‌های بسیار زیادی تصمیم گرفته اند که از توانایی‌های آن در بخش‌های مختلف استفاده بیشتری داشته باشند.

به همین دلیل ما در این مقاله از اهمیت بالای پایتون صحبت کردیم و سپس نقشه راه یادگیری مناسبی را ارائه دادیم تا شما علاقه‌‌مندان به این زبان برنامه نویسی بتوانید با سهولت بیشتری فرایند یادگیری پایتون را شروع کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۱ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله ششم: فلاتر بهترین روش برای توسعه اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم

در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های کراس پلتفرم همواره یک سردرگمی بسیار زیاد وجود دارد و دلیل اصلی آن نیز وجود ابزارهای بسیار زیاد برای این امر است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم شما را از سردرگمی در بیاوریم.

فلاتر به نسبت بسیاری از تکنولوژی‌های کراس پلتفرم یک مورد تازه کار بوده اما با وجود این موضوع توانسته امتحان خودش را به خوبی بگذراند و با توان بالا اپلیکیشن‌های مختلف را توسعه دهد. در این مقاله ما راهکار ساده و جامعی را برای شروع فرایند یادگیری فلاتر به شما ارائه می‌دهیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۹ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله هفتم: آینده از آن جاوااسکریپت است

جاوا اسکریپت از جمله زبان های برنامه نویسی و تکنولوژی‌هایی است که هر روز با اخبار شگفت انگیزی دنیای توسعه وب را تکان می‌دهد. وجود فریمورک‌های مختلف در حوزه‌های مختلف توسعه (کلاینت، سرور، موبایل و...) باعث شده تا جاوا اسکریپت به یک زبان برنامه نویسی همه فن حریف تبدیل شود.

در این مقاله از اهمیت بالای جاوا اسکریپت صحبت کرده و پس از آن وارد فرایند یادگیری جاوا اسکریپت و چگونگی طی کردن مسیر تبدیل شدن به یک توسعه دهنده همه فن حریف را طی می‌کنیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله هشتم: ۱۰ اشتباهی که اغلب برنامه‌نویسان مبتدی پایتون مرتکب می‌شوند

پایتون به رغم اینکه یک زبان برنامه نویسی آسان و سریع در جهت یادگیری است، اما به دلیل وجود سینتکس و روش توسعه منحصر به فرد، افراد در هنگام کار کردن با آن با اشتباهات بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

در این مقاله سعی داریم ۱۰ اشتباه مرسومی را بررسی کنیم که برنامه‌نویسان مرتکب می‌شوند. برای هر کدام از این اشتباهات نیز یک روش مناسب در جهت تصحیح ارائه خواهیم کرد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله نهم: یادگیری HTML - قدم اول ورود به دنیای توسعه وب

افراد مبتدی معمولا اولین قدمی که برای یادگیری توسعه و طراحی وبسایت برمی‌دارند یادگیری HTML است. این روش درست و مناسبی خواهد بود تا بتوانند در کنار موضوعات تئوری که در رابطه با دنیای وب مطالعه می‌کنند به صورت عملی نیز موضوعات را دنبال کرده و خروجی‌هایی را مشاهده بکنند.

با در نظر گرفتن این موضوع ما مقاله‌ای ارائه دادیم که از اهمیت یادگیری عمیق این تکنولوژی و چگونگی شروع یادگیری آن صحبت کنیم. همچنین مسیری که در پیش رو شما خواهد بود را نیز ترسیم کرده‌ایم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۹ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

دهمین مقاله: توسعه Frontend در سال ۲۰۲۱

دنیای توسعه و طراحی وبسایت به صورت سالیانه تغییرات گسترده‌ای در آن اتفاق افتاده و همواره نیاز است که خودمان را با این تغییرات هماهنگ نگهداریم. در این مقاله ما قصد داریم یک نقشه راه مناسب برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده رابط کاربری موفق و بروز را ارائه دهیم که با در نظر گرفتن آن می‌توانید نقش بسیار پر رنگی را در آینده ایفا کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۵ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقالات بیشتر

در پایان

برای مقالات تالیف شده در مدت این یک ماه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و موضوعات مطرح شده نیز بصورت مدیریت شده تعیین شده‌اند. امیدمان این است که در اولین ماه از فصل بسیار زیبا زمستان نیز با همین قدرت ادامه دهیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا