۵ پروژه عالی PHP که باید امتحان کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۵ پروژه عالی PHP که باید امتحان کنید

PHP مهمترین زبان برنامه نویسی حوزه وب است. بیشتر وبسایت‌های دنیا نیز از این زبان برنامه نویسی قدرت می‌گیرند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پی‌اچ‌پی از اهمیت و قدرت بسیار بالایی برخوردار است. پی‌اچ‌پی یک زبان منعطف بوده و هم به صورت مستقیم و هم از طریق فریمورک‌های‌ش می‌تواند توسط توسعه دهندگان مورد استفاده قرار گرفته و برنامه‌های سمت سرور را با آن ایجاد کرد.

ما در وبسایت راکت تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بهترین و رویکردی‌ترین دوره‌های آموزشی را برای این زبان برنامه نویسی بوجود بیاوریم، همچنین ما دوره‌های آموزشی راجع به مهمترین فریمورک آن یعنی لاراول را ایجاد کرده‌ایم. برای مشاهده این موارد می‌توانید از دو لینک زیر استفاده کنید:

نقشه راه یادگیری PHP به صورت قدم به قدم

نقشه راه یادگیری Laravel به صورت قدم به قدم

جدای از کار کردن با پی‌اچ‌پی و یادگیری آن شما نیاز به مطالعه و استفاده از پروژه‌هایی دارید که با خود این زبان نوشته شده‌اند. به همین دلیل است که ما در این مقاله از وبسایت راکت قصد داریم شما را با پنج پروژه آشنا کنیم که به صورت کامل با استفاده از این زبان برنامه نویسی و تکنولوژی‌های وابسته به آن نوشته شده است. مطمئنا هر کدام از این پروژه‌ها می‌تواند سطح تسلط شما روی پی‌اچ‌پی را یک مرحله بالاتر ببرد.

پروژه اول: Roach

Roach-PHP Core یک فریمورک خلاقانه پی‌اچ‌پی است که قصد دارد فرایند توسعه یک پروژه را در ساده‌ترین حالت ممکن پیش ببرد. در این فریمورک می‌توانید شاهد مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف و قدرتمند برای توسعه اپلیکیشن‌تان باشید. از ویژگی‌های همیشگی و البته استاندارد این فریمورک می‌توان به مواردی مانند وجود سیستم روتینگ، ادغام دیتابیس، الگوریتم‌های امنیتی و... را مشاهده کرد.

همچنین در این فریمورک شما با یک Template Engine روبرو هستید که برای رندر یا پردازش محتوای داینامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که برای پروژه‌های شبیه به MVC این فریمورک می‌تواند یک انتخاب جدی باشد. به عنوان نکته آخر شما در این فریمورک یک سری ابزار جامع برای مدیریت خطاها پروژه در اختیار دارید که مدیریت خطاها و توسعه پروژه را بسیار آسان‌تر می‌کند.

پروژه دوم: Twig

  

داشتن یک Template Engine حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خوبی لایه Presentation را مدیریت کرده و آن را توسعه بدهید. البته بیشتر فریمورک‌ها حاوی چنین موردی هستند اما پروژه دوم این لیست یک Template Engine مستقل است.

Twig یک ابزار فوق العاده‌ست که به کاربران اجازه می‌دهد تا Templateهای امن و منعطفی ایجاد کنند که امکان استفاده مجدد از آن در قسمت‌های مختلف وجود داشته باشد. به عنوان یک Template Engine مستقل، Twig توانسته به محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دست پیدا کند.

از ویژگی‌های بسیار خوب این ابزار این است که حالت‌هایی برای قالب‌سازی ایمیلی، قالب‌دهی به پاسخ APIها، ایجاد PDFهای داینامیک، محلی سازی و... را در خود دارد. در نهایت تمام این موارد باعث شده‌اند تا بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد استفاده از یک Template Engine مستقل را دارند.

پروژه سوم: Snipe-IT

Snipe-IT یکی از خوش ساخت‌ترین پروژه‌‌های مبتنی بر PHP است. Snip-IT یک سیستم مدیریت دارایی است که به صورت متن باز و رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. رابط کاربری ساده و کاربر پسند آن باعث شده تا بتوانید به سادگی از آن استفاده کنید.

همچنین از آنجایی که این پروژه نیز مانند موارد قبلی متن باز است به راحتی می‌توانید کدهای آن را مطالعه کنید. امکاناتی در این ابزار وجود دارد که در نهایت باعث می‌شود تا سفارشی سازی و کار با این پنل بسیار آسان باشد. با مراجعه به صفحه گیت‌هاب این پروژه به صورت بهتر و کامل‌تری از محتوای آن مطلع شوید.

پروژه چهارم: Wizwiz Timebot

مدیریت زمان یکی از مهمترین توانایی‌هایی است که هر توسعه دهنده و برنامه نویسی باید داشته باشد. در واقع اگر شما بتوانید به درستی زمان را مدیریت کنید با آرامش بهتری می‌توانید کارهای‌تان را مدیریت کنید. Wizwiz پروژه‌ای است که قصد دارد شما را در این مسیر یاری بدهد.

با استفاده از این ابزار می‌توانید فرایند Time-Tracking را در حالت‌های مختلفی در اختیار داشته باشید. همچنین توانایی معرفی تسک‌های مختلف و مدیریت تیمی آن را دارید.

Wizwizx با داشتن رابط کاربری ساده و البته مدرن کاربر پسند بوده و از امکانات مختلفی برخوردار است. به عنوان یک توسعه دهنده PHP به شما پیشنهاد می‌دهم که گیت‌هاب این پروژه را مطالعه کنید.

پروژه پنجم: Guzzle

Guzzle یک HTTP Client مبتنی بر PHP است که پروسه ارسال درخواست‌های HTTP و ادغام آن‌ها با وب سرویس‌ها را بسیار ساده می‌کند. با استفاده از این پروژه PHP شما می‌توانید کوئری‌های جدید ایجاد کنید، درخواست‌های POST را مدیریت کنید، حجم عظیمی از دانلود‌ها و آپلود‌ها را مدیریت کنید، با کوکی‌های HTTP کاری کنید و در نهایت داده‌های JSON را ارسال کنید.

وجود رابطه کاربری ساده و کاربر پسند باعث می‌شود که کار کردن با این ابزار بسیار لذت بخش و ساده باشد. از آنجایی که این پروژه نسبت به موارد پیشتر متفاوت‌تر بوده و مخاطبین متفاوتی دارد حتما کدهای آن را مطالعه کنید تا بدانید که دقیقا به چه صورتی پیاده سازی شده است.

در پایان

همانطور که گفته شد یادگیری PHP تنها از طریق دوره‌های آموزشی کافی نیست. پیشنهاد می‌کنیم حتما پس از طی کردن دوره‌های آموزشی و تعریف کردن پروژه برای خود، سری به پروژه‌های بزرگ‌تر نیز بزنید. به این شکل خواهید توانست تا با تکنیک‌های مربوط به توسعه دهندگان حرفه‌ای تر نیز آشنا شوید و مسیر توسعه یک پروژه بزرگ و حرفه‌ای را متوجه شوید. امیدواریم که هر کدام از این پروژه‌ها بتواند به شما در یادگیری عمیق‌تر PHP کمک بکند. در این مقاله ما به شما پنج پروژه PHP را معرفی کردیم. لینک گیت‌هاب هر کدام نیز در عناوین‌ موجود است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا