۱۰ افزونه وردپرس برای شخصی سازی محیط مدیریت
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۱۰ افزونه وردپرس برای شخصی سازی محیط مدیریت

محیط مدیریت وردپرس شما که به داشبورد معروف است می تواند از راه های مختلفی شخصی سازی شود. می‌توانید آیتم هایی را به منو اضافه کنید، حذف کنید و یا چینش آنها را تغییر دهید. دسترسی کاربران به قسمت تنظیمات را می توانید تعیین کنید، ابزارک های جدیدی را به محیط داشبورد برای نوشتن اطلاعات مهم برای کاربران مختلف اضافه کنید. مهم نیست که شما در حال فکر کردن به چه حالت هایی هستید، تعداد بسیار زیادی افزونه در این رابطه وجود دارند که ایده های شما را به واقعیت تبدیل می کنند. در این مقاله قصد داریم تا به شما ۱۰ افزونه برای شخصی سازی محیط داشبورد وردپرس معرفی کنیم.

۱. Custom Dashboard Widget & Dashboard Contact Form

با قرار دادن وبسایت وردپرسی‌ در اختیار مشتری به نظر چیز بسیار جالبی می رسد که در داشبورد وردپرسی وبسایت اطلاعات تماس و آدرس شرکت خودتان را به صورت یک ابزار قرار دهید. این کار دقیقا چیزی است که افزونه Custom Dashboard Widget & Dashboard Contact Form انجام می دهد.

در کنار این ابزارک می توانید یک فرم تماس باما را درست کنید. برای ساختن این فرم می توانید از ویرایشگر WYSIWYG این افزونه استفاده کنید و در پایان اطلاعات مربوط به ایمیل و … را وارد کنید. این ابزارک را می توانید در صفحه اصلی وردپرس قرار دهید.

۲. Adminimize

Adminimize یکی از افزونه های است که بعد از جستجوهای بسیار پیدا کرده‌ام و استفاده از آن را به همه پیشنهاد می کنم. چرا؟ با استفاده از این افزونه می توانید روی منوهای مربوط به پنل وردپرسی تنظیمات مختلفی انجام دهید. استفاده از این افزونه بسیار ساده است و به صورت فوق العاده‌ای کاربردی است. این افزونه برای وبسایت هایی که دارای چندین نویسنده است به شدت توصیه می شود. زیرا تنظیمات مربوط به منو را باید براساس نقش های کاربری تعیین کنید. این افزونه هم برای امنیت و هم برای استفاده آسان سایت توسط کاربران مختلف حائز اهمیت است.

۳. Admin Tweaks

Admin Tweaks برای افرادی که قصد دارند به سادگی بخش های مختلف داشبورد را شخصی سازی بکنند بسیار مناسب است. شما می توانید آیتم های لیست شده در نوار ادمین را مخفی کنید، تغییر دهید و یا حذف کنید. منوها را دستکاری کنید، پروفایل کاربران را تغییر دهید، نمای کلی صفحه ورود را عوض کنید و تنظیمات عمومی وردپرس را تغییر دهید.

جدای از امکانات بالا می توانید ردیف ها و ستون های مربوط به قسمت اضافه کردن نوشته، برگه و محتوای چند رسانه‌ای  را شخصی سازی کنید.

تمام این اطلاعات که ذکر شدند تنها در یک صفحه می توانند شخصی سازی شوند. به تصویر زیر نگاه کنید.

۴. Admin Columns

Admin Columns یک افزونه تجاری است (همراه با یک نسخه رایگان). با استفاده از این افزونه می توانید ستون ها و ردیف های جدیدی را به قسمت نوشته ها و برگه ها اضافه کنید.

در این افزونه بیشتر از ۱۶۰ ستون قرار گرفته شده که می توانید از آنها استفاده کنید. برای مثال می توانید اطلاعات مربوط به تصویر شاخص هر پست را در قسمت همه نوشته ها قرار دهید. جدای از نمایش ستون های مختلف می توانید با استفاده از آنها مرتب سازی و فیلترینگ مناسبی را روی پست ها ایجاد کنید. این افزونه برای انواع مختلف پست ها کار می کند و همچنین توانایی ادغام با افزونه های مختلفی از جمله Advanced Custom Fields و ووکامرس را دارد.

۵. Simple History

Simple History هیچگونه توانایی یا وظیفه جدیدی را به قسمت داشبورد اضافه نمی کند. اما مطمئنا مفید است. این ابزار به شما گزارش می دهد که اگر ابزارک جدیدی به قسمت داشبورد اضافه شده است چه زمانی بوده و چه کسی این کار را کرده است. جدای از ابزارک های قسمت داشبورد، این افزونه همین گزارش را برای اضافه کردن محتوا به قسمت گالری تصاویر و … را تحویل می دهد.

همچنین تمام اطلاعات راجع به فعال سازی افزونه، تغییرات در پروفایل کاربری، ورودها و … را ردیابی می کند. Simple History افزونه‌ای بسیار مناسب برای مدیرانی است که می خواهند روی تمام قسمت های وبسایت به درستی مدیریت کنند.

۶. Admin Menu Editor Pro

کارکرد این افزونه تقریبا شبیه به Adminimize است. به هر حال این مسئله باعث نمی شود که از ویژگی های افزونه Admin Menu Editor Pro غافل شویم. یکی از ویژگی های حائز اهمیت این افزونه این است که علاوه برا مخفی کردن آیتم های قسمت منو بر اساس نقش های کاربران، می توان به این لیست، آیتم های جدیدی را نیز اضافه کرد. لینک مربوط به این منوها می توانند داخلی و یا خارجی باشند. Admin Menu Editor Pro اجازه می دهد که آیتم های مربوط به منو بصری تر نیز باشند. به این صورت که می توانید برای هر منو، زیر منو تعریف کنید و یا اینکه از آیکون های مختلف استفاده کنید. این افزونه تجاری است اما دارای یک نسخه رایگان نیز هست.

۷. Custom Dashboard Widgets

داشبورد وردپرسی شما می تواند به صورت کامل از حالت استاندارد خارج شود. می گویید نه؟ پس افزونه Custom Dashboard Widgets را امتحان کنید. این افزونه به صورت کامل استاندارد های پیشخوان وردپرسی را با یک طرح بسیار ساده‌تر جایگزین می کند. 

در این طرح ساده هر کدام از منوهای اصلی به صورت یک مربع همراه با یک اسم و آیکون FontAwesome است. در این طرح می توانید براساس نقش های کاربری هرکدام از این مربع ها را پنهان کنید. همچنین می توانید لینک های شخصی سازی شده‌ای را به قسمت داشبورد اضافه کنید.

۸. Page Template Dashboard

وقتی که از یک وبسایت با یک پوسته بسیار کارا استفاده می کنید، بسیار خوب است که بدانید یک برگه از چه قالبی برای نمایش خود استفاده می کند. با وجود اینکه می توانید روی لینک ویرایش کلیک کنید و در آن قسمت نوع قالب را مشاهده کنید. اما این افزونه انتخاب بسیار ساده تر و مناسب تری است. این افزونه قالب نمایشی هر برگه را در قسمت لیست تمام برگه ها نشان می دهد. استفاده از این افزونه برای وبسایت هایی که تعداد زیادی برگه دارند بسیار مناسب و کارا است.

۹. Ultimate Dashboard Pro

Ultimate Dashboard Pro به شما اجازه می دهد که کنترل کاملی را روی صفحه اصلی داشبورد وردپرس داشته باشید. می توانید به آسانی تمام ابزارک های موجود را غیر فعال کنید، ابزارک متناسب با کارتان را بسازید، این ابزارک می تواند شامل متن و ایکون باشد. این افزونه تجاری است اما همراه با آن نسخه رایگان نیز عرضه می شود.

۱۰. Nested Pages

به نظر می آید که در وردپرس مدیریت برگه ها و نوشته های بسیار زیاد، سخت است. Nested Pages افزونه‌ای است که برای حل این موضوع ساخته شده است. این افزونه نوشته ها و برگه ها را به صورت یک لیست درختی نمایش می دهد. 

با استفاده از این افزونه می توانید به صورت دسته جمعی برگه های مختلفی را اضافه کنید و با استفاده از درگ/درپ در قسمت برگه ها / نوشته ها آنها را مدیریت کنید. 

داشبورد خود را بسازید

هدف اصلی از انجام تغییرات در داشبورد وردپرسی، بهتر کردن جریان کاری‌تان است. با نمایش اطلاعات مفید و تعیین المان های نمایشی مختلف، می توانیم مدیریت وبسایت را آسان تر کنیم. ابزارهایی که در بالا معرفی شده‌اند، تماما به کمک یک مدیر می آیند. آنها را به عنوان یک دستیار بپذیرید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا