5 زبان برنامه‌نویسی پردرآمد در سال ۲۰۱۹
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

5 زبان برنامه‌نویسی پردرآمد در سال ۲۰۱۹

برنامه‌نویسی را می‌توان یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیا دانست. البته باید بگویم که برنامه‌نویس شدن واقعا ساده نبوده و تنها با خواندن یک دو کتاب و یا مشاهده یکسری دوره آموزشی شما را به جایی نمی‌رساند. برای آنکه بتوانید برنامه‌نویس خوبی باشید نیاز است که به مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی مسلط بوده و همچنین تمرینات بسیار زیادی را انجام دهید. 

البته جدای از دانش شما در ارتباط با خود برنامه‌نویسی، انتخاب‌هایی نیز وجود دارد که با پیشرفتن به سوی آن‌ها می‌توانید درآمد بسیار بیشتری را کسب کنید. یادگیری برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی که کاربرد چندانی در صنعت برنامه‌نویسی ندارند باعث می‌شود تا شما نتوانید به شغلی که دوست دارید دست پیدا کرده و به حقوق مورد نظرتان برسید. به همین خاطر گاهی اوقات لازم است که به نیازهای بازار توجه داشته و براساس آن پیش بروید.

در این مطلب از وبسایت راکت قصد داریم در ارتباط با پنج مورد از پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی صحبت کنیم که در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت‌های مختلف استفاده شده است. این آمار براساس نتایجی است که Stackoverflow بدست آورده است.

می‌توانید لیست کامل مربوط به این نتایج را در تصویر زیر مشاهده کنید:

1. Clojure

Clojure پردرآمدترین زبان برنامه‌نویسی در این لیست است. برنامه‌نویسانی که از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند به صورت میانگین در سال ۹۰ هزار دلار را به عنوان حقوق دریافت خواهند کرد. برای افرادی که دقیقا نمی‌دانند باید گفت که Clojure یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره است که برای پیاده‌سازی بهینه برنامه‌نویسی چندرشته‌ای استفاده می‌شود. از Clojure برای نوشتن اسکریپت‌های Shell، وب‌سرور‌های async، ایجاد وبسایت، وظایف concurrency و... استفاده می‌شود. در Clojure شما می‌توانید با استفاده از macroها پایه زبان را توسعه بدهید. این کار باعث می‌شود تا برای نیازهای مختلف قابلیت سفارشی‌سازی داشته باشد.

2. F#

زبان برنامه‌نویسی F# در لیست استک‌اور‌فلو به عنوان دومین زبانی که بیشترین درآمد را دارد شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگانی که از این زبان استفاده می‌کنند به صورت میانگین در سال حدود ۸۰ هزار دلار را دریافت خواهند کرد. F# یک زبان برنامه‌نویسی تابعی، متن‌باز و چندسکویی است. استفاده‌پذیری این زبان برنامه‌نویسی در اپلیکیشن‌های مختلفی که توسط سازمان مختلف ایجاد می‌شوند ثابت شده است.

F# به برنامه‌نویسان و شرکت‌ها این قابلیت را می‌دهد تا راهی ساده و سریع برای مشکلات بزرگ را طراحی کنند. با این حال F# زبانی است که در انجمن‌های برنامه‌نویسی کم شمرده شده و دست گرفته می‌شود.

3. Go

Go یک زبان برنامه‌نویسی متن‌باز است که برای ایجاد اپلیکیشن‌های بهینه استفاده می‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که Go ارائه می‌کند تکنولوژي‌ است که Goroutines نام دارد. اگر به صورت ساده بخواهیم در ارتباط با این موضوع صحبت کنیم باید بگویم که چیزی شبیه به thread است با این تفاوت که میزان استفاده بسیار کمتری از حافظه را دارد. میانگین حقوقی که توسعه‌دهندگان این زبان دوست داشتنی دریافت می‌کنند نیز در سال ۸۰ هزار دلار است.

4. Scala

Scala یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالاست که هم به صورت شئ‌گرا و هم به صورت تابعی استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۹ این زبان برنامه‌نویسی از نظر درآمد در رتبه چهارم قرار گرفته است. توسعه‌دهندگان این زبان برنامه‌نویسی در سال ۷۸ هزار دلار را دریافت می‌کنند. Scala را می‌توان یکی از بهترین زبان‌ها برای توسعه اپلیکشن‌های پیچیده دانست چرا که به خوبی باگ‌ها را مدیریت کرده و روال توسعه نسبتا ساده‌ای دارد. از طرفی دیگر با وجود اکوسیستم بزرگ برای کتابخانه‌های مختلف، در روال توسعه بسیار سازگار عمل می‌کند.

5. Elixir

Elixir در بین زبان‌های برنامه‌نویسی پردرآمد رتبه پنجم را دارد. توسعه‌دهندگانی که از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند به صورت میانگین در سال ۷۶هزار دلار را دریافت می‌کنند. اگر در ارتباط با این زبان اطلاعاتی ندارید باید بگویم که Elixir یک زبان برنامه‌نویسی تابعی و پویا است که برای ایجاد اپلیکیشن‌های مقیاس‌پذیر استفاده می‌شود. Elixir از ماشین مجازی Erlang برای اجرا استفاده می‌کند و در حال حاضر نیز استفاده‌پذیری بالایی برای اپلیکشن‌های مختلف را دارد.

در پایان

هر چند که بالا بودن درآمد یک زبان برنامه‌نویسی نشان برتری آن نیست اما می‌توان آن را به عنوان یک فاکتور برای یادگیری در نظر گرفت چرا که در نهایت بیشتر افراد قصد دارند از چیزهایی که یاد می‌گیرند پول بدست بیاورند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات