چگونه آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چگونه آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنیم؟

Windows 10 درست به مانند اجداد خود، یک سرویس در نظر گرفته می‌شود، که یعنی برخی آپدیت‌های امکانات را به صورت منظم دریافت می‌کند. گرچه، آپدیت‌ ویندوز باعث بروز مشکل برای بسیاری از افراد شده است.

پس چگونه آن‌ها را برطرف کرده، یا مدیریت کنیم؟

در این پست، به این سوال برخی سوال‌های دیگر در همین زمینه پاسخ خواهم داد. ویندوز ۱۰ برخی آپدیت‌های دوباره تعریف شده دارد که از قدرت انتخاب شما در نصب آپدیت‌ها جلوگیری می‌کند. با این اوصاف، برخی گزینه‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما در مدیریت آپدیت‌ها کمک کنند.

آپدیت‌های ویندوز را پیکربندی کنید

شما می‌توانید از تنظیمات موجود برای مدیریت آپدیت‌های ویندوز ۱۰ استفاده کنید. گرچه به اندازه نسخه‌های قبلی ویندوز در آن آزادی ندارید، اما با استفاده از این تنظیمات می‌توانیم آن‌ها را دستکاری کنیم.

برای این کار، باید به منوی Start و سپس Setting بروید، و Update & Security را انتخاب کنید. سپس نکات زیر را بررسی کنید.

ساعات فعال را تغییر دهید

ویندوز ۱۰ به طور خودکار آپدیت‌ها را دانلود کرده، و بر روی کامپیوتر شما نصب می‌کند؛ اما خوشبختانه وقتی که در حال استفاده از آن هستید، سیستم شما را ری‌استارت نمی‌کند. همچنین اگر بداند که هر لحظه ممکن است به سیستم خود نیاز داشته باشید هم آن را ری‌استارت نمی‌کند.

این یعنی شما باید ساعات فعال خود را تنظیم کنید، تا در حین کار شما ری‌استارت نشود. می‌توانید از طریق قدم‌های زیر، ساعات فعال را برای سیستم خود مشخص کنید:

1. بر روی Change active hours زیر Windows Updates کلیک کنید.

2. زمان شروع و پایان را در صفحه موجود تغییر داده، و بر روی Save کلیک کنید.

آپدیت‌ها را بهینه‌سازی کنید

ویژگی «Windows Update Delivery Optimization» به شما در دریافت آپیدیت‌های ویندوز از سیستم‌های اطراف شما کمک می‌کند. نکته جالب آن این است که در سمت شما نیاز به هیچ‌گونه پیکربندی ندارد، مگر این که آن را خودتان فعال کنید. این قابلیت زمانی که تعداد زیادی کامپیوتر دارید که بر روی یک شبکه اجرا می‌شوند، بسیار پر کاربرد است.

در اینگونه موارد، می‌توانید از دانلود کردن آپدیت‌ها مستقیما از Microsoft بر روی هر کامپیوتر جلوگیری کرده، و فقط یک بار آن‌ها را برای کامپیوترهای موجود بر روی یک شبکه مشابه دانلود کنید. همچنین می‌توانید اجازه دانلود کردن آپدیت‌ها از کامپیوترهای شناخته شده را نیز بدهید:

1. بر روی Advanced Options زیر Windows Updates کلیک کرده، و سپس بر روی Delivery Optimization کلیک کنید.

2. گزینه Allow downloads from other PCs را فعال کرده، و یکی از گزینه‌های زیر آن را انتخاب کنید.

آپدیت‌ها را متوقف کنید

گرچه ویندوز ۱۰ گزینه‌ای برای خاموش کردن تمام آپدیت‌ها به صورت کلی را ندارد، اما می‌توانید آن‌ها را به مدت ۳۵ روز متوقف کنید. (این قابلیت فقط برای کاربران نسخه‌های Pro یا Enterprise در دسترس است.)

به علاوه، پس از این مدت، Windows 10 به طور خودکار آپدیت‌ها را روشن می‌کند، و تا زمانی که آخرین آپدیت‌ها را دانلود نکرده‌اید، نمی‌توانید آن را مجددا متوقف کنید. برای متوقف کردن آپدیت‌ها، این قدم‌ها را دنبال کنید:

1. بر روی Advanced Options زیر Windows Updates کلیک کنید.

2. گزینه زیر Pause Updates را فعال کنید.

آپدیت‌ها را حذف کنید

آپدیت‌های ویندوز، گاهی اوقات باعث بروز مشکل می‌شوند و در اینگونه موارد، ممکن است به فکر حذف آپدیت‌های مشکل دار بیفتید. گرچه در گذشته این امکان وجود داشت، اما دیگر نمی‌توانید آپدیت‌های تکی را حذف کنید.

البته، می‌توانید از گزینه‌های بازیابی برای برطرف کردن مشکلات مربوط به آپدیت‌ها استفاده کنید. وقتی که در بخش Windows Updates هستید، به بخش View update history و سپس Recovery Options بروید، تا گزینه‌های بازیابی موجود را ببینید.

از طریق Group Policy Editor آن‌ها را ویرایش کنید

اگر گزینه‌های استاندارد برای پیکربندی آپدیت‌ها برای شما کافی نیستند، باید به سراغ Group Policy Editor بروید. این بخش، قابلیت ویرایش تعداد زیادی تنظیمات را می‌دهد.

با استفاده از کلیدهای Win + R می‌توانید Run را باز کنید. عبارت gpedit.msc را بنویسید، و بر روی Enter کلیک کنید تا Local Group Policy Editor را باز کنید. در پنل سمت چپ، به بخش Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Update بروید و گزینه‌های مختلف را در آن‌جا ببینید.

آپدیت‌ها را به تاخیر بیندازید

در همین بخش، زیر شاخه Windows Update for Business را باز کرده، و گزینه‌های Select when Preview Builds and Features Updates are received و Select when Quality Updates are received را باز کنید. می‌توانید این گزینه‌ها را پیکربندی کنید، تا آپدیت‌های امکانات را به مدت حداکثر ۳۶۵ روز، و آپدیت‌های کیفیت را به مدت حداکثر ۳۰ روز به تاخیر بیندازید.

گزینه‌های بیشتری را تغییر دهید

در پوشه Windows Updates، گزینه‌های بیشتری را خواهید دید که به شما در پیکربندی ابعاد مختلفی از آپدیت‌های ویندوز کمک می‌کنند. برای مثال Always automatically restart at the scheduled time که به طور اجباری، پس از نصب آپدیت‌ها (و گذشتن دقایقی برای ذخیره کار خود) سیستم را ری‌استارت می‌کند. یا Do not include drivers with Windows Updates که شما را قادر می‌سازد تا از دریافت آپدیت‌های درایور جلوگیری کنید.

و در اینجا، کار ما در پیکربندی و مدیریت آپدیت‌های وندوز ۱۰ به پایان می‌رسد. امیدوارم این نکات و ترفندها به شما در اجرای موثرتر کامپیوتر خود کمک کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید