جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چه وبسایت‌هایی در حال استفاده از Vue.JS هستند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

چه وبسایت‌هایی در حال استفاده از Vue.JS هستند؟

ویوجی‌اس یک فریمورک جاوااسکریپتی پیش‌رو و فعال در کامیونیتی‌های برنامه‌نویسی است که در فرایند ایجاد رابط‌های کاربری و اپلیکیشن‌های تک صفحه‌ای یا SPAها به ما کمک می‌کنند. یکی از دلایل محبوبی‌ت ویوجی‌‌اس یادگیری و پیاده‌سازی سریع‌تر هر چیزی با آن نسبت به دیگر فریمورک‌های رقیب مانند Angular و React است. شما تنها با داشتن دانش متوسط به بالا از سه تکنولوژی اصلی HTML/CSS/JS می‌توانید به صورت مستقیم روی ویوجی‌اس کار کنید. در حال حاضر همگان می‌توانند ویوجی‌اس را به عنوان قدرتمندترین کتابخانه‌ای که بصورت آسان می‌توان رابط‌های کاربری را با آن توسعه داد بشناسند.

ویوجی‌اس سال ۲۰۱۴ به صورت رسمی توزیع شد و از آن زمان تا به حال نسخه‌های متفاوتی را از خود ارائه داده که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات مناسبی را به ما ارائه می‌دهند. اما حائز اهمیت است که بگوییم ویوجی‌اس تنها ترکیبی از بهترین ویژگی‌های Angular و React بود که دسترسی‌پذیری به این ویژگي‌ها را آسان‌تر ساخت.

یکی از بخش‌های ویوجی‌اس که کمتر به آن توجه می‌شود (البته دلیل آن بالغ نبودن کافی‌ست) توانایی ویوجی‌اس در توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی درست مانند React Native است. WEEX پلتفرمی‌ست که توسط شرکت Alibaba توسعه یافته و به ما این کمک را می‌کند تا در ساده‌ترین حالت ممکن اپلیکیشن‌های Cross-Platform را ایجاد کنیم.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با شرکت‌های معروفی آشنا سازیم که از ویوجی‌اس برای توسعه رابط کاربری‌شان استفاده می‌کنند.

۱- Nintendo

Nintendo یک پلتفرم بازی بسیار محبوب در بین کاربران دنیاست. تمام گیمرهای دنیا برای خرید بازی‌های‌شان از نینتندو نیاز دارند که این کار را از طریق وبسایت رسمی انجام دهند. از آنجایی که در چنین وبسایت‌هایی پیچیدگی فرمی برای محتوا بسیار زیاد است به نظر می‌رسد که ویوجی‌اس به خوبی توانسته در فرایند توسعه رابط کاربری این اپلیکیشن به خوبی عمل کند. براساس آمار، وبسایت نینتندو 43.56 میلیون بازدیدکننده را مدیریت می‌کند.

۲- Chess

مطمئنا با بازی شطرنج آشنایی دارید. بازی دو نفره و استراتژیک که به تفکر بسیار زیادی نیاز دارد. از طرفی Chess.com فرصتی بسیار خوب برای شروع یک بازی شطرنج با هوش مصنوعی و یا یک فرد حقیقی را به ما می‌دهد. در این وبسایت می‌توانید متوجه یکسری پیچیدگی خاص در رابط کاربری باشید. از آنجایی که این وبسایت با استفاده از ویوجی‌اس توسعه یافته می‌توان از قدرت بالای ویوجی‌اس در ساخت این رابط کاربری آگاه شوید.

۳- Gitlab

Gitlab دومین وبسایت محبوب دنیا برای بحث سیستم کنترل نسخه است. از این جهت می‌توان کاربران و مشارکت‌کنندگان بسیار زیادی را در آن مشاهده کرد. در رابط کاربری این وبسایت برای توسعه ماژول‌های مختلف آن از ویوجی‌اس استفاده شده است.

۴- Font Awesome

اگر طراح و توسعه‌دهنده رابط کاربری باشید حتما Font Awesome را می‌شناسید. در Font Awesome شما می‌توانید هزاران آیکون مختلف را به شکل یک فونت واحد در رابط کاربری خود مورد استفاده قرار دهید. در فرایند توسعه رابط کاربری این وبسایت نیز از کتابخانه ویوجی‌اس استفاده شده است. در حال حاضر وبسایت Font Awesome بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده را میزبانی می‌کند.

۵- Laravel

پیوند Laravel و Vue.js یک پیوند مقدس بوده و بسیاری از توسعه‌دهندگان لاراول از این قضیه به خوبی نیز استفاده کرده‌اند. ویوجی‌اس در کنار لاراول به آسانی پیاده‌سازی شده و برای توسعه‌دهندگان Back-End که نمی‌توانند توسعه‌دهندگان رابط کاربری خوبی باشند، این امکان را فراهم ساخته تا بتوانند حداقل نیازهای یک وبسایت‌ها را فراهم کنند.

۶- Brilliant

Brilliant یک وبسایت علمی با محوریت آموزش است که کاربران بسیار زیادی را نیز در خود دارد. از آنجایی که در برخی از قسمت‌های رابط کاربری آن پیچیدگی‌های ساختاری برای رابط کاربری آن وجود دارد توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند تا آن را با استفاده از ویوجی‌اس توسعه‌ دهند.

۷- Netlify

Netlify پلتفرمی‌ست که به کاربران و توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن اپلیکیشن‌های‌شان را توسعه داده و وب اپلیکیشن‌های مقیاس‌پذیر ایجاد کنند. در فرایند توسعه رابط کاربری این پلتفرم نیز از ویوجی‌اس استفاده شده است.

جمع‌بندی

مشارکت و استفاده از ویوجی‌اس به حدی بالا‌ست که بسیاری از توسعه‌دهندگان فریمورک‌های دیگر از آن متعجب هستند. به هر حال چه کسی دوست ندارد که یک فریمورک با تمام ویژگی‌های ممکن را در حالتی که پیاده‌سازی آن‌ها آسان باشد داشته باشد؟

 اگر هنوز شروع به یادگیری ویوجی‌اس نکرده‌اید پیشنهاد من به شما دوره آموزشی «آموزش کامل Vue.js» است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 4 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است