جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چرا پایتون گزینه‌ای ایده آل برای علوم داده است؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چرا پایتون گزینه‌ای ایده آل برای علوم داده است؟

داده مبنای اصلی شکل گیری دنیای مدرن است. توانایی شرکت‌ها و کسب و کارها برای استخراج آمار و اطلاعات معنادار بین حجم عظیمی از داده‌ها در دنیای تجارت بسیار اهمیت دارد. ایجاد ابزار جدید به این دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها به دانشمندان و متخصصان داده ماهر متوسل می‌شوند تا به آنها در یافتن معنا در مقدار زیادی از داده‌ها، تصمیم گیری‌های استراتژیک و سبقت گرفتن از رقبا کمک کنند. به همین خاطر تقاضا برای جذب افراد آموزش دیده در این حوزه فوق العاده زیاد است. متخصصان داده به نوعی مجموعه‌ای از دانش ریاضیات، توانایی حل مسئله، کدنویسی و ارتباطات را دارند. آنها آموزش دیده‌اند تا اعداد و الگوریتم‌های پیچیده را هضم کرده و به شرکت‌ها در موفقیت هرچه بیشتر کمک کنند. این به معنای استفاده از بهترین ابزارهای موجود در بازار برای کمک به تحقق اهداف آنها است که برای بسیاری از آنها پایتون یکی از برترین ابزارهای توسعه است.

طبق مطالعات اخیر، پایتون انتخاب شماره یک متخصصان داده است. به طور شهودی می‌توانیم بگوییم که این متخصصان چنین انتخابی را انجام می‌دهند، زیرا برای سهولت زندگی خود به زبانی با کاربردهای مختلف نیاز دارند. و با توجه به اینکه در زمینه علوم داده موقعیت‌ها و فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که پایتون برای آنها مناسب است، رتبه بندی آن نیز در صدر جدول واضح به نظر می‌رسد.

با این حال دلایلی وجود دارد که باعث محبوبیت روزافزون این زبان در میان متخصصان این حوزه می‌شود که در زیر آنها را بیان کرده‌ایم.

چه چیزی پایتون را به اولین زبان و ابزار علوم داده تبدیل می‌کند؟

متخصصان داده مرتبا با مشکلات پیچیده‌ای روبه رو می‌شوند. سپس آنها این مشکلات را در چهار مرحله اصلی حل مسئله شمال جمع آوری و تمیز کردن داده‌ها، کاوش داده‌ها، مدل سازی داده‌ها و تجسم داده‌ها حل می‌کنند. پایتون هم ابزارهای لازم برای تکمیل موثر حل مسئله با قابلیت‌های اختصاصی موجود و منتسب به هر مرحله را فراهم می‌کند.

به دلایل زیر، پایتون بهترین انتخاب توسط متخصصان داده است:

1. یادگیری آن آسان است

متخصصان داده تنها در یک زمینه تخصص ندارند. آنها فقط توسعه دهنده یا ریاضیدان نیستند. بلکه باید یک ابزار پویا در اختیار داشته باشند که بتوانند به آن اعتماد کرده و کاملا آن را درک کنند و لازم نباشد که تمام وقت خود را وقف یادگیری تکنیک‌های برنامه نویسی کنند.

از این نظر یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها پایتون این است. هر کسی که به یادگیری این زبان نیاز دارد، می‌تواند این کار را به راحتی و نسبتا سریع انجام دهد. در مقایسه با سایر زبان‌های مورد استفاده در علوم داده (مانند R)، پایتون یک منحنی یادگیری متراکم و سینتکسی که برای کار با کد به سادگی قابل فهم است را ارائه می‌دهد.

2. پایتون مقیاس پذیر، انعطاف پذیر و سریعتر از سایر زبان‌ها است

در مقایسه با زبانی مثل R - دومین زبان برجسته در علوم داده - پایتون یک زبان بسیار مقیاس‌پذیر تر و در نهایت سریعتر است. همچنین در مقایسه با زبان‌های دیگر مانند Stata و Matlab.

انعطاف‌پذیری آن به متخصصان داده امکان ساخت مدل داده‌ها، ایجاد الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین، استفاده از داده کاوی و سیستم سازی مجموعه داده‌ها را می‌دهد تا کارهای مختلف را در مدت زمان کمتری نسبت به زبان‌های دیگر انجام دهند. بسیاری از برترین سایت‌های امروزی از جمله یوتیوب از پایتون به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیر و سریعش استفاده می‌کنند.

مقاله مقایسه پایتون با زبان R را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

3. از ویژگی‌های قابل توجه گرافیکی و ابزار تصویرسازی برخوردار است

متخصصان داده باید توانایی برقراری ارتباط مجموعه داده‌های پیچیده را با سایر اعضای تیم خود از طریق تجسم داده‌ها داشته باشند. پایتون مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف تصویرسازی را ارائه می‌دهد تا داده‌ها را در دنیای واقعی بسیار راحت‌تر و قابل استفاده‌تر کند. این شامل گراف‌ها، نمودارهای سنتی، نمودارهای تعاملی آماده وب و موارد دیگر برای به دست آوردن بهترین حس کار با داده‌ها تا حد ممکن است.

4- پایتون با مجموعه عظیمی از کتابخانه‌ها همراه است

پایتون یکی از زبان‌های پشتیبانی شده در اینترنت است. هر کاربر پایتون به لیستی باورنکردنی از کتابخانه‌های کاملا رایگان دسترسی دارد. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که متخصصان و کدنویسان داده به طور مداوم با رشد کتابخانه‌ها و ارائه راه‌حل‌های قوی‌تر، پشتیبانی خود را ادامه می‌دهند. به علاوه کتابخانه‌ها این زبان را به یک راه‌حل عالی بدون دردسر و بدون هزینه‌های اضافی مرتبط با توسعه تبدیل می‌کنند.

5- پکیج گسترده‌ای از ابزارها را برای تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد

پایتون به متخصصان این حوزه کمک می‌کند تا داده‌ها را پس از جمع آوری مدیریت کنند. این بدان معنی است که آنها باید از ابزارهای ایده آل برای تکمیل پردازش داده‌های پیچیده استفاده کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل داخلی پایتون برای کارهایی مانند کاهش داده‌ها، نفوذ الگو و همبستگی اطلاعات بسیار عالی عمل می‌کنند.

6. جامعه پشتیبانی پایتون بسیار عظیم و رو به رشد است

اکوسیستم پایتون همیشه در حال گسترش است. بسیاری از داوطلبان برای کمک به توسعه بیشتر زبان در این زمینه، کتابخانه‌های جدید علوم داده را ایجاد می‌کنند. این پشتیبانی آنلاین راه را برای شکل‌گیری مدرن‌ترین ابزارها و سیستم‌های پردازش داده هموار می‌کند.

هر متخصص داده‌ای در این زمینه با سوالاتی روبه رو می‌شود یا حتی ممکن است فقط به یک راه‌حل سریع برای کدنویسی نیاز داشته باشد، بنابراین آنها می‌دانند که توسعه دهنده دیگری احتمالا راه‌حلی برای مشکلشان پیدا کرده است.

جمع بندی

موفقیت یک شرکت مستقیما به توانایی آن در جمع آوری داده‌ها، استخراج دانش و اطلاعات و استفاده از ابزار گفته شده برای آگاهانه‌ترین و موثرترین تصمیمات مربوط به تجارت بستگی دارد. به همین دلیل پایتون به عنوان بهترین انتخاب متخصصان داده در این زمینه است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا این اهداف را به تحقق برسانند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.33 از 3 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است