دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه شروع کنیم

آفلاین
user-avatar
qzl
21 تیر 1400, خواندن در 21 دقیقه

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ و چگونه شروع کنیم؟
Date
دیجیتال مارکتینگ و انلاین مارکتینگ تبلیغات اینترنتی .... هر چی شما اسمشو بذارید شرکت خودتونو انلاین مارکینگ کردن در این روز ها یه مسئاله بزرگه .به خاطر اینکه در دنه ی گذشته مصرف اینترنت بیش از دو برابر شده و این تغییر به طور گسترده بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تاثیر گذاره
پس دیجیتال مارکتینگ چیه ؟
دیجیتال مارکتینگ مثل انواع دیگه ای از مارکتینگه این راهی برای ارتباط و تاثیر گذاری بر روی مشتریان بالقوه شماست تفاوت واقعی این است که شما به صورت انلاین ارتباط برقرار میکنید . بر روی ان تاثیر می گذارید

  1. دیجیتال مارکتیگ چیست ؟
    اساساً ، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش یا دارایی بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند - آنها به معرفی افراد به شرکت شما کمک می کنند و آنها را متقاعد به خرید می کنند.

در اینجا برخی از متداول ترین دارایی ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که مشاغل برای دسترسی آنلاین به افراد استفاده می کنند:

  1. دارایی های بازاریابی دیجیتال
    تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. این به سادگی باید یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنید. گفته می شود ، بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است
    وبسایت شما
    دارایی های مارک دار (آرم ، نماد ، کلمات اختصاری و غیره)
    محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی ، دموی محصول و غیره)
    تصاویر (اینفوگرافیک ، عکس محصول ، عکس شرکت و غیره)
    محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات ، و غیره)
    محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS ، ماشین حساب ، محتوای تعاملی و غیره)
    بررسی ها
    صفحات شبکه های اجتماعی
    همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، این لیست فقط نوک قله ی یخ است . بیشتر دارایی های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند ، اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن روش های جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند ، بنابراین این لیست در حال رشد است

استراتژی های بازاریابی دیجیتال
استراتژی های بازاریابی دیجیتال
استراتژی های بازاریابی دیجیتال

  1. استراتژی های بازاریابی دیجیتال
    لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است ، اما در اینجا برخی از استراتژی هایی است که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند:

تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال می شود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام "تبلیغات جستجوی پولی" است (که در یک ثانیه از آن استفاده خواهیم کرد). Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC است که "تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی" نامیده می شود (باز هم به زودی وارد این موضوع خواهیم شد)
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند سئو ، بازاریابی شبکه های اجتماعی روشی رایگان و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی تجارت شما است. و دقیقاً مانند سئو ، بازاریابی ارگانیک تجارت شما در شبکه های اجتماعی به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد ، اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را به همراه داشته باشد
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات ، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت موجود خود ، تبدیل های بیشتری (هدایت ، چت ، تماس ، فروش و غیره) را انجام دهند
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اصطلاح بازاریابی دیجیتال نسبتاً گسترده دیگری است. بازاریابی محتوا شامل هر تلاش بازاریابی دیجیتال است که از دارایی های محتوایی (پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ، کتابهای الکترونیکی ، فیلم ها و غیره) برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا کلیک ، هدایت یا فروش استفاده می کند.
تبلیغات بومی

تا به حال به پایین یک مقاله رسیده و لیستی از مقالات پیشنهادی را مشاهده کرده اید؟ این تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت بازاریابی محتوا قرار می گیرد زیرا از آن برای جذب کلیک استفاده می کند ("هرگز اتفاق بعدی را باور نخواهید کرد!"). اغلب ، تشخیص تبلیغات بومی ممکن است کمی دشوار باشد ، زیرا معمولاً با توصیه های محتوای غیرپرداخته مخلوط می شود ... اما این نوع موضوع است

.
بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین است و هنوز هم قوی است. اکثر بازاریاب های دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه ، برجسته سازی مطالب (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ رویدادی استفاده می کنند.
بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته اساساً پرداخت هزینه دیگری برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در وب سایت خود به شخص دیگری (شخص یا کسب و کار) است
همانطور که از لیست بالا مشاهده می کنید ، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما وجود دارد ، به همین دلیل بسیاری از مشاغل یا آژانس استخدام می کنند تا تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را مدیریت کند یا هزینه یک تیم بازاریابی داخلی و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را پرداخت می کنند. .....

  1. آیا بازاریابی دیجیتال کار می کند؟
    بازاریابی دیجیتال یک گزینه عالی برای هر مشاغل است. در اینجا ... ؟، ما از بازاریابی دیجیتال برای کمک به رشد انواع مشاغل استفاده کرده ایم - از فروشگاه های مادر و پاپ گرفته تا دانشگاه های معتبر بین المللی و خارج از کشور. این زیبایی تبلیغات آنلاین است. اگر می دانید که می خواهید چه کسی را هدف قرار دهید ، می توانید از بازاریابی دیجیتال برای هدف قرار دادن هر کسی ، در هر مکان استفاده کنید.

با این حال ، گفته شد ، انواع خاصی از مشاغل از انواع خاصی از تبلیغات دیجیتال سود بیشتری خواهند برد. به عنوان یک بررسی اجمالی سریع ، بیایید نگاهی بیندازیم که کدام استراتژی ها برای شرکت های تجاری به مصرف کننده (B2C) و شرکت های تجاری به کسب و کار (B2B) بیشترین عملکرد را دارند:
شرکت های B2C

به طور کلی ، قیمت های شرکت های B2C بسیار پایین تر از همتایان B2B . به طور کلی ، قیمت های شرکت های B2C بسیار پایین تر از همتایان B2B است
از این گذشته ، فروش یک مته 150،000 دلاری (باور کنید آنها وجود دارند) به یک ادم کمی سخت باشد. اما یک شلوار بچه 10 دلاری؟ این یک فروش کاملاً ساده است.
خبر خوب این است که، این شرکت های در تلاش برای فروش محصولات یا خدمات خیلی گران نیستند زیرا به تیم های بزرگ نیاز ندارند تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که محصولات یا خدمات خود را با پیام رسانی مناسب در برابر مخاطبان مناسب قرار دهند و بقیه باید مراقب خود باشند.( در واقع چیزی که بهش نیازی ندارید رو بهتون غالب میکنند )

در نتیجه اگر شما بتوانید ان شخص را به وب سایت فروش خود برسانید و به او یک معامله ی خوب پیشنهاد دهید به احتمال زیاد شما یک فروش انجام میدهید بدون انکه ان فرد از برند شما و صلاحیت شما خبر داشته باشد

شرکت های B2B

در مقابل ، جستجوی پولی گزینه بسیار خوبی برای شرکت های B2B است. بیشتر شرکت های B2B مخاطبان بسیار خاصی دارند که هدف قرار دادن آنها با استفاده از رسانه های اجتماعی دشوار است. با این حال ، اگر 150000 دلار بیت مته بفروشید و کسی به دنبال "تولید کننده بیت حفاری روغن با نوک الماس" باشد ، می خواهید اولین نتیجه ای باشید که می بیند. بله ، ممکن است برای کلیک خود بیشتر از مبلغی که با تبلیغات اجتماعی پرداخت می کنید بپردازید ، اما با برچسب قیمت 150،000 دلار ، این پول به خوبی خرج می شود.
بعلاوه ، چرخه فروش بیشتر شرکتهای B2B نسبت به شرکتهای B2C بسیار طولانی تر و درگیرتر است. اگر مته 150،000 دلاری می فروشید ، بیشتر افراد احتمالاً به سایت شما مراجعه نمی کنند ، با شما تماس می گیرند و می گویند "من یکی می خواهم". در نتیجه ، استراتژی های طولانی مدت مانند بازاریابی محتوا یا بازاریابی از طریق ایمیل اغلب برای بستن یک معامله ضروری هستند.

مطمئناً ترکیب صحیح تاکتیک های بازاریابی دیجیتال در صنعت از صنعت و تجارت به کسب و کار دیگر متفاوت خواهد بود ، اما صرف مقایسه B2C با B2B به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه استراتژی های مختلف می تواند برای برخی از مشاغل خاص بهتر باشد. هر استراتژی برای هر مشاغل مناسب نیست ، اما با کمی آزمایش و خطا ، باید بتوانید سودآورترین رویکرد را برای شرکت خود شناسایی کنید.

  1. چگونه شروع کنم ؟
    خبر خوب این است که شروع کار با بازاریابی دیجیتال نسبتاً آسان است. بیشتر سیستم عامل های تبلیغات آنلاین ثبت نام و ایجاد اولین کمپین شما را آسان می کنند (به هر حال نحوه کسب درآمد آنها است
    هسته اصلی هر کمپین بازاریابی دیجیتال موفق ، یک راهنما نیست. صرف نظر از اینکه از کدام استراتژی استفاده می کنید ، در اینجا سوالاتی وجود دارد که باید قبل از شروع بازاریابی دیجیتال به آنها پاسخ دهید::
    من چقدر پول در میارم ؟

برای اینکه بفهمید چه مبلغی را باید در بازاریابی دیجیتال هزینه کنید ، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. نحوه برخورد شما با بازاریابی دیجیتال بسته به اینکه آیا هدف نهایی شما ایجاد کلیک ، تبدیل یا هدایت ، فروش ، درآمد یا بازده خاص سرمایه گذاری (ROI) است ، می تواند کاملاً متفاوت باشد

وقتی کاملاً به آن رسیدید ، هدف نهایی هر تلاش بازاریابی باید بازگشت سرمایه باشد. پس از همه ، اگر هزینه های بازاریابی دیجیتال شما درآمد سودآور کسب و کار شما را به همراه ندارد ، چرا در حال بازاریابی آنلاین هستید؟

کلیک و حتی تبدیل عالی است ، اما شرکت شما از طریق کلیک درآمد ندارد (در واقع شما در واقع برای خرید کلیک می کنید) یا تبدیل. از فروش سود کسب می کند.

با این حساب ، اولین چیزی که باید تعیین کنید قبل از اینکه تصمیم بگیرید بودجه بازاریابی دیجیتال شما چقدر باید باشد ، تصمیم گیری در مورد میزان درآمد شماست. وقتی این را دانستید ، می توانید با استفاده از این اطلاعات میزان تبلیغات را برای رسیدن به این هدف درآمد تعیین کنید.

واسه چه شخصی مارکتینگ میکنید
وقتی دانستید که چقدر می خواهید از طریق بازاریابی دیجیتال درآمد کسب کنید ، باید شناسایی کنید که برای چه کسانی بازاریابی می کنید. این بسیار مهم است ، زیرا شخصیت های مختلف خریدار به تاکتیک های مختلف بازاریابی نیاز دارند. و حتی مهمتر از آن ، شخصیت های مختلف خریدار به انواع مختلفی از خریداران تبدیل می شوند.
پس حدس بزنید چی؟ اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید ، نمی توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد کنید!
اگر تیم فروش دارید ، گفتگو با فروش می تواند یکی از سریع ترین راه ها برای جمع آوری شخصیت خریدار مناسب باشد. به هر حال ، آنها کسانی هستند که بیشتر با مشتریان شما صحبت می کنند ، درست است؟
با این حال ، حتی صحبت با تیم فروش خود و انجام کمی تحقیق کافی نیست تا واقعاً در سطح جزئیاتی که برای تهیه یک برنامه موثر بازاریابی دیجیتال نیاز دارید ، برسید. برای انجام این کار ، باید با تلفن تماس گرفته و با مشتریان واقعی خود تماس بگیرید.
بپرسید که چگونه شما را پیدا کرده اند ، چرا تغییر دین داده اند (چطور نظرشون عوض شده و خریدار شما شدند ) و چه چیزی آنها را متقاعد به پرداخت شما کرده است. این اطلاعات یک بینش در مورد روند بازاریابی و فروش شما به شما می دهد که می توانید با استفاده از آن هم عملکرد تبلیغات خود را بهبود بخشید و هم بودجه بازاریابی خود را انتخاب کنید
مشتری های شما چه ارزشی دارند؟

به طور معمول ، مردم به شخصیت خریدار به عنوان یک روش خوب برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر نگاه می کنند. اشخاص خریدار برای این کار بسیار مناسب هستند ، اما همچنین بخش مهمی در تهیه یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر هستند.

به عنوان مثال ، تصور کنید که در حال تبلیغ برای مشاغل SaaS به نام SaaS-A-Frass هستید که دارای ساختار قیمت گذاری زیر است


: در این شرایط ، شما احتمالاً 3 شخصیت مختلف خریدار را هدف قرار داده اید:

تجارت کوچک "استیو"
تجارت میانی "مندی"
شرکت تجاری "ادوارد"

تجارت کوچک "استیو" نیازهای تجاری بسیار ساده تر و ساده تری نسبت به ادوارد یا مندی دارد ، بنابراین احتمالاً بسته استارتر را انتخاب خواهد کرد. مندی احتمالاً بسته حرفه ای را می خواهد و ادوارد نیز احتمالاً به بسته Enterprise نیاز دارد.

با فرض اینکه استیو ، مندی و ادوارد به ترتیب به طور متوسط 14 ماه ، 4 سال و 9 سال دور بمانند (متوسط طول عمر برای مشتری SaaS) و 5 ، 20 و 100 مجوز (به ترتیب دوباره) خریداری کنند ، در اینجا مقدار طول عمر برای هر یک از این افراد ([مجوزها / ماه] x [# مجوزها] x [طول عمر معمول مشتری در ماه ها]):
ارزش طول عمر

استیو: 1750 دلار
مندی: 72000 دلار
ادوارد: 1،590،000،000 دلار

این اعداد واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسند ، اما همه این پول سود نیست.

یک شرکت SaaS عادی حدود 22٪ برای جبران ، 9٪ به فروش می پردازد و 40٪ هزینه اضافی دارد و حدود 29٪ از ارزش عمر هر مشتری را برای بازی در اختیار آنها قرار می دهد. این بدان معنی است که SaaS-A-Frass برای به دست آوردن مشتری از فیس بوک مجبور است کمتر از موارد زیر هزینه کند:
حداکثر هزینه خرید

استیو: 507.50 دلار
مندی: 20،880 دلار
ادوارد: 461،100 دلار

اگر SaaS-A-Frass بتواند هزینه خرید خود را زیر این آستانه نگه دارد ، درآمد کسب می کند. اگر خرید هر یک از این مشتریان بیش از این هزینه داشته باشد ، آنها ضرر می کنند.

ببینید چرا شخصیت های خریدار برای بودجه بندی بسیار مهم هستند؟

البته بعید است که بازار از ادواردز اشباع شده باشد ، بنابراین SaaS-A-Frass برای رسیدن به اهداف درآمد خود به ترکیبی از این معاملات احتیاج دارد. این ترکیب بودجه فیس بوک آنها را دیکته خواهد کرد.

بنابراین ، اگر SaaS-A-Frass تمایل به خرج 0.18 دلار برای بازاریابی برای تولید 1.00 دلار ارزش مادام العمر (با 11 درصد حاشیه سود کل) داشته باشد ، SaaS-A-Frass می تواند هزینه های زیر را برای هر شخص خریدار پرداخت کند:
هزینه خرید مشتری

استیو: 315 دلار
مندی: 12960 دلار
ادوارد: 286200 دلار

اگر SaaS-A-Frass نتواند از یک شخص خریدار خاص در یک قیمت پایین تر از این آستانه ، به مشتریان پرداخت کند ، احتمالاً نباید برای آن شخص خریدار بازاریابی کنند.

با این حال ، اگر تلاش های بازاریابی دیجیتال SaaS-A-Frass در حال حاضر از هر شخص در این CAC (یا حتی CAC زیر این آستانه ها) خریدار تولید می کند ، SaaS-A-Frass می تواند با استفاده از این اطلاعات بودجه بازاریابی خود را محاسبه کند.

  1. برای رسیدن به اهداف خود چقدر باید هزینه کنید؟
    در این مرحله ، همه چیز بسیار ساده است
    کافیست CAC ،
    میانگین سفارش / سفارش و تعداد خرید متوسط خود را بگیرید (اگر مدل اشتراک دارید ، می توانید از متوسط طول عمر هر شخص خریدار در اینجا استفاده کنید) و آنها را بایک ماشین حساب حساب کنید !

پیش فرض این ماشین حساب بودجه ماهانه و میزان بازگشت سرمایه برای SaaS-A-Frass را نشان می دهد ، با این فرض که SaaS-A-Frass می خواهد هر ماه 2،425،500 دلار درآمد جدید از بازاریابی دیجیتال تولید کند و آنها تصمیم گرفته اند که برای انجام این کار ، تلاش های بازاریابی برای تولید 100 فروش در ماه (90 استیو ، 9 مندیس و 1 ادوارد).

طبق مثال ما ، یک استیو جدید 125 دلار در ماه به طور متوسط برای 14 ماه ، یک مندی جدید 1500 دلار در ماه برای 48 ماه و یک ادوارد جدید 15000 دلار در ماه برای 108 ماه پرداخت می کند.

اگر اینها را با ماشین حساب کنید می بینید، SaaS-A-Frass برای دستیابی به اهداف جدید درآمد مادام العمر خود باید 348،300 دلار در ماه هزینه کند.

دیدن؟ من به شما گفتم این قسمت آسان است! برای بهتر کردن کارها ، می توانید با استفاده از این ماشین حساب بودجه بازاریابی دیجیتال خود را محاسبه کنید یا می توانید استراتژی خاصی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید تا دریابید که آیا یک استراتژی خاص برای تجارت شما منطقی است یا نه به عنوان مثال ، اگر CAC 75 دلار نیاز دارید ، اما متوسط هزینه شما برای هر کلیک در AdWords 25 دلار است ، ممکن است AdWords کانال بازاریابی دیجیتال مناسب شما نباشد.

این روش برآورد کاملی از آنچه برای رسیدن به اهداف درآمد شما لازم است نیست. این ماشین حساب فقط به اندازه اطلاعاتی که می توانید به آن بدهید دقیق است. اما بسیار بهتر از این است که ماهانه خود را به صورت تصادفی انتخاب کنید و امیدوار باشید که بازاریابی دیجیتال نتایج مورد نیاز شما را تولید کند.

  1. بازاریابی در موبایل چه تفاوتی دارد ؟
    همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید ، بازاریابی دیجیتال در تلفن همراه با بازاریابی دیجیتال روی دسک تاپ بسیار متفاوت است. این روزها ، این تفاوت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تلفن های هوشمند اکنون وسیله اصلی مردم برای تعامل با اینترنت هستند.

با 60 درصد فعالیت اینترنت در دستگاه های تلفن همراه ، تغییر از دسک تاپ به تلفن همراه تأثیر بسزایی در بازاریابی دیجیتال داشته است.

سال گذشته ، Google Ads از شر تبلیغات نوار کناری در صفحات نتایج خود خلاص شد تا یک تجربه ثابت بین تلفن همراه و دسک تاپ ایجاد کند. Facebook Ads هنوز تبلیغات نوار کناری را روی دسک تاپ نشان می دهد ، اما فقط تبلیغات جریان در تلفن همراه را نشان می دهد. پست های کوتاهتر وبلاگ عملکرد بهتری نسبت به پست های طولانی وبلاگ در موبایل دارند ... و لیست تفاوت ها همچنان ادامه دارد.

صادقانه بگویم ، در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز ، ایده خوبی است که تصور کنیم مردم با بازاریابی شما در تلفن همراه روبرو می شوند و سپس در صورت لزوم استراتژی شما را برای دسک تاپ تطبیق می دهند.

علاوه بر بهینه سازی تبلیغات برای تلفن همراه ، مهم است که به سایت و تجربه صفحه فرود خود نیز فکر کنید. مطمئناً ، وب سایت شما ممکن است از نظر دسک تاپ زیبا به نظر برسد ، اما اگر پیمایش در تلفن همراه غیرممکن باشد ، در نهایت درصد قابل توجهی از ترافیک وب خود را بیگانه خواهید کرد.

حداقل ، شما باید یک وب سایت دارای پاسخگویی به تلفن همراه داشته باشید ، اما در حالت ایده آل ، تجربه تلفن همراه شما باید به طور خاص برای تسهیل یک تجربه بی دردسر تلفن همراه (نه فقط یک نسخه سازگار از تجربه دسک تاپ شما) طراحی شود.

خواه بیشتر تبلیغ کنندگان بدانند یا نه ، بازاریابی دیجیتال اکنون در درجه اول یک تجربه تلفن همراه است. خبر خوب این است که اگر شما در بازاریابی دیجیتال نسبتاً تازه کار هستید ، دیگر لازم نیست نگران اختراع مجدد چرخ باشید. شما می توانید با ارائه تبلیغات جذاب موبایل شروع کنید و سپس در صورت لزوم برای دسک تاپ سازگار شوید.

  1. نتیجه

بازاریابی دیجیتال بازاریابی آینده است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم ، شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را با دقت باورنکردنی پیگیری کنید ، این بدان معناست که می توان فهمید که کدام استراتژی ها نتایج سودآوری دارند و کدام یک از آنها نیاز به کار دارند.

اتفاقاً اگر این مقاله شما را متقاعد کرده است که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید (یا باید بازی دیجیتال مارکتینگ خود را ارتقا دهید) ، اما می خواهید در شناسایی روش صحیح به شما کمک کند ، در اینجا یا نظرات به ما اطلاع دهید! ما دوست داریم که با بازاریابی دیجیتال به رشد مشاغل کمک کنیم.

ترجمه از
disruptiveadvertising.com/marketing/digital-marketing

غزل قاسمی

چه امتیازی به این مقاله می دید؟
خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال دیدگاه لازم است، ابتدا وارد سایت شوید.

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید